Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
zakup i dostawa pieczywa, nabiału, mięsna i przetworów mięsnych, warzyw i owoców, artykułów spożywczych, ryb, mrożonek i jaj w roku 2024 z podziałem na 8 części:
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000182030
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Pałacowa 1
1.5.2.) Miejscowość: Jaworze
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-384
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.5.7.) Numer telefonu: 338172172
1.5.8.) Numer faksu: 338172172
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kadry@mowjaworze
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip-slaskie.pl/mowjaw/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
zakup i dostawa pieczywa, nabiału, mięsna i przetworów mięsnych, warzyw i owoców, artykułów spożywczych, ryb, mrożonek i jaj w roku 2024 z podziałem na 8 części:
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4c3b8269-88f4-11ee-b55a-a22b2d7f700e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00503457
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00071282/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Zakup i dostawa pieczywa w roku 2024
1.2.2 Zakup i dostawa nabiału w roku 2024
1.2.3 Zakup i dostawa mięsa i przetworów mięsnych w roku 2024
1.2.4 Zakup i dostawa warzyw i owoców w roku 2024
1.2.5 Zakup i dostawa artykułów spożywczych w roku 2024
1.2.6 Zakup i dostawa ryb w roku 2024
1.2.7 Zakup i dostawa mrożonek w roku 2024
1.2.8 Zakup i dostawa jaj w roku 2024
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-4c3b8269-88f4-11ee-b55a-a22b2d7f700e
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia ( dalej Platforma), która jest dostępna pod adresem
http://e-zamowienia.gov.pl oraz poczty elektronicznej na adres kadry@mowjaworze.pl
2. Korzystanie z Platformy jest bezpłatne.
3. Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z wykonawcami:
Pani Renata Białek, e-mail: kadry@mowjaworze.pl, tel.33 8172172.
4. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania: http://e-zamowienia.gov.pl.
5. Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy ( przycisk ”Przeglądaj postępowanie/konkursy").
6. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto typu „ Wykonawca” na Platformie. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy dostępne są na stronie internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin-serwisu oraz w zakładce ”Centrum pomocy” https://ezamowienia.gov.pl/pl/komponet-edukacyjny/.
7. Przeglądanie i pobieranie treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie.
8. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” ( Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem formularzy odbywa się przekazanie wezwań i zawiadomień, zadawania pytań i udzielenie odpowiedzi jak również za pomocą poczty elektronicznej na adres : kadry@mowjaworze.pl.
9. Możliwość wykorzystania w postępowaniu „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta na Platformie oraz zalogowania. Do korzystania z formularzy w celu zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia , wystarczy posiadania konta uproszczonego.
10. Wszystkie wysłane i odebrane wiadomości są po zalogowaniu na konto, w przeglądarce postępowanie, w zakładce ”Komunikacja”.
11. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy wynosi 150 MB ( wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
12. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy użyciu opisane oraz sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy zostały zawarte w Regulaminie Platformy e-Zamowienia.
13. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu
(22) 45 87 799 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na Platformie w zakładce „Zgłoś problem” https://ezamowienia.gov.pl/soz/lates-faq.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://ezamowienia.gov.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): załącznik nr 13 do SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP-271/4/2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 8
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakup i dostawa pieczywa
4.2.6.) Główny kod CPV: 15810000-9 - Pieczywo, świeże wyroby piekarskie i ciastkarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Stosownie do art.441 ustawy PZP, Zamawiający zastrzega sobie prawo opcji w postaci możliwości zamówienia dodatkowo do 20 % artykułów spożywczych , stanowiących przedmiot zamówienia w cenach jednostkowych określonych we wzorze umowy (załącznik nr 10 do SWZ),
a Wykonawca zobowiązuje się uprawnienie to zrealizować w razie skorzystania z niego przez
Zamawiającego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-02 do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z rozdziałem XVI SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakup i dostawa nabiału
4.2.6.) Główny kod CPV: 15500000-3 - Produkty mleczarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Stosownie do art.441 ustawy prawo zamówień publicznych, zamawiający w przypadku zwiększonego zapotrzebowania, zastrzega sobie prawo opcji w postaci możliwości zamówienia dodatkowo do 20 % artykułów spożywczych stanowiących przedmiot niniejszej umowy, o których mowa w § 1, w cenach jednostkowych określonych
w załączniku nr ……… do niniejszej umowy, na warunkach i w terminach określonych
w niniejszej umowie, Wykonawca zobowiązuje się uprawnienie to zrealizować w razie skorzystania z niego przez Zamawiającego.
2. Zamawiający pisemnie powiadomi Wykonawcę o skorzystaniu z prawa opcji w wysokości do 20% od całości wartości przedmiotu zamówienia.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-02 do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z rozdziałem XVI SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakup i dostawa mięsa i przetworów mięsnych
4.2.6.) Główny kod CPV: 15100000-9 - Produkty zwierzęce, mięso i produkty mięsne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
11. Stosownie do art.441 ustawy PZP, Zamawiający zastrzega sobie prawo opcji w postaci możliwości zamówienia dodatkowo do 20 % artykułów spożywczych , stanowiących przedmiot zamówienia w cenach jednostkowych określonych we wzorze umowy (załącznik nr 10 do SWZ),
a Wykonawca zobowiązuje się uprawnienie to zrealizować w razie skorzystania z niego przez
Zamawiającego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-02 do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z rozdziałem XVI SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakup i dostawa warzyw i owoców
4.2.6.) Główny kod CPV: 03200000-3 - Zboża, ziemniaki, warzywa, owoce i orzechy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
11. Stosownie do art.441 ustawy PZP, Zamawiający zastrzega sobie prawo opcji w postaci możliwości zamówienia dodatkowo do 20 % artykułów spożywczych , stanowiących przedmiot zamówienia w cenach jednostkowych określonych we wzorze umowy (załącznik nr 10 do SWZ),
a Wykonawca zobowiązuje się uprawnienie to zrealizować w razie skorzystania z niego przez
Zamawiającego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-02 do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z rozdziałem XVI SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakup i dostawa artykułów spożywczych
4.2.6.) Główny kod CPV: 15800000-6 - Różne produkty spożywcze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
11. Stosownie do art.441 ustawy PZP, Zamawiający zastrzega sobie prawo opcji w postaci możliwości zamówienia dodatkowo do 20 % artykułów spożywczych , stanowiących przedmiot zamówienia w cenach jednostkowych określonych we wzorze umowy (załącznik nr 10 do SWZ),
a Wykonawca zobowiązuje się uprawnienie to zrealizować w razie skorzystania z niego przez
Zamawiającego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-02 do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z rozdziałem XVI SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 6
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakup i dostawa ryb
4.2.6.) Główny kod CPV: 15200000-0 - Ryby przetworzone i konserwowane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
11. Stosownie do art.441 ustawy PZP, Zamawiający zastrzega sobie prawo opcji w postaci możliwości zamówienia dodatkowo do 20 % artykułów spożywczych , stanowiących przedmiot zamówienia w cenach jednostkowych określonych we wzorze umowy (załącznik nr 10 do SWZ),
a Wykonawca zobowiązuje się uprawnienie to zrealizować w razie skorzystania z niego przez
Zamawiającego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-02 do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z rozdziałem XVI SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 7
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakup i dostawa mrożonek
4.2.6.) Główny kod CPV: 15331170-9 - Warzywa mrożone
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
11. Stosownie do art.441 ustawy PZP, Zamawiający zastrzega sobie prawo opcji w postaci możliwości zamówienia dodatkowo do 20 % artykułów spożywczych , stanowiących przedmiot zamówienia w cenach jednostkowych określonych we wzorze umowy (załącznik nr 10 do SWZ),
a Wykonawca zobowiązuje się uprawnienie to zrealizować w razie skorzystania z niego przez
Zamawiającego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-02 do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z rozdziałem XVI SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 8
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakup i dostawa jaj
4.2.6.) Główny kod CPV: 03142500-3 - Jaja
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
11. Stosownie do art.441 ustawy PZP, Zamawiający zastrzega sobie prawo opcji w postaci możliwości zamówienia dodatkowo do 20 % artykułów spożywczych , stanowiących przedmiot zamówienia w cenach jednostkowych określonych we wzorze umowy (załącznik nr 10 do SWZ),
a Wykonawca zobowiązuje się uprawnienie to zrealizować w razie skorzystania z niego przez
Zamawiającego.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-02 do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z rozdziałem XVI SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym. Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie. 2.Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie. 3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa zapewniająca wykonanie zamówienia. Zamawiający uzna za warunek spełniony przedłożonego do oferty aktualnego na dzień składania oświadczenia złożonego przez Wykonawcę zgodnie z treścią załącznika nr 11 do SWZ. 4. techniczne lub zawodowe niezbędne do wykonania zamówienia: Zamawiający wezwie do złożenia następujących środków dowodowych: Zamawiający uzna za warunek spełniony na podstawie przedłożonego do oferty aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia złożonego przez Wykonawcę zgodnie z treścią załącznika nr 11 do SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy w okolicznościach ,
o których mowa w art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust.1 pkt. 1,4,5,7 PZP oraz art.1 ust.1 pkt 3 i art. 7 ust.1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą następujących podmiotowych środków dowodowych.
W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 112 ust.2 pkt 3 i 4 PZP Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) Oświadczenie Wykonawcy dotyczące wykluczenia oraz spełnienia udziału w postępowaniu – wzór oświadczenie stanowi załącznik nr 11 do SWZ;
2. W celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust.1, pkt ,
4, 5,7 Zamawiający wezwie do złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy , sporządzonej nie wcześniej niż 3 miesiące przed złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
3. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada zdolności do występowania w obrocie
gospodarczym , Zamawiający wezwie do złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych :
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
4. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej Zamawiający wezwie do złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych :
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej
zapewniającej wykonanie zamówienia, Zamawiający wezwie do złożenia następujących
podmiotowych środków dowodowych :
a) dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego, w wysokości:
część I – pieczywo – 20 000, 00 zł brutto,
część II – nabiał – 40 000, 00 zł brutto,
część III – mięso i przetwory mięsne – 50 000, 00 zł brutto,
część IV – warzywa i owce – 10 000, 00 zł brutto,
część V – art. spożywcze – 25 000, 00 zł brutto,
część VI- ryby – 5 000, 00 zł brutto,
część VII – mrożonki 5 000, 00 zł brutto,
część VIII – jaja – 6 000, 00 zł brutto.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych przez Zamawiającego podmiotowych środków dowodowych o których mowa w ppkt a), Wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnienie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu lub kryterium selekcji dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
6. W celu potwierdzenia, że Wykonawca dysponuje zdolnościami technicznymi lub zawodowymi
niezbędnymi do wykonania zamówienia Zamawiający wezwie do złożenia następujących
podmiotowych środków dowodowych :
a) wykazu dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy, tj. co najmniej:
- jedną umowę obejmującą swoim zakresem dostawę pieczywa o wartości co najmniej 20 000,00 zł brutto – części nr I
- jedną umowę obejmującą swoim zakresem dostawę nabiału o wartości co najmniej
45 000,00 zł brutto – części nr II
- jedną umowę obejmującą swoim zakresem dostawę mięsa i przetworów mięsnych
o wartości co najmniej 55 000,00 zł brutto – części nr III
- jedną umowę obejmującą swoim zakresem dostawę warzyw i owoców
o wartości co najmniej 8000,00 zł brutto – części nr IV
- jedną umowę obejmującą swoim zakresem dostawę artykułów spożywczych
o wartości co najmniej 25 000,00 zł brutto – część nr V ,
- jedną umowę obejmującą swoim zakresem dostawę ryb o wartości co najmniej 5000,00
zł brutto – dotyczy część nr VI
- jedną umowę obejmującą swoim zakresem dostawę mrożonek o wartości co najmniej
7 000,00 zł brutto – część nr VII
- jedną umowę obejmującą swoim zakresem dostawę jaj o wartości co najmniej
7 000,00 zł brutto – część nr VIII
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji dostaw, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz, o którym mowa w ppkt a), dotyczy dostaw, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
W celu potwierdzenia, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej
zapewniającej wykonanie zamówienia, Zamawiający wezwie do złożenia następujących
podmiotowych środków dowodowych :
a) dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego, w wysokości:
część I – pieczywo – 20 000, 00 zł brutto,
część II – nabiał – 40 000, 00 zł brutto,
część III – mięso i przetwory mięsne – 50 000, 00 zł brutto,
część IV – warzywa i owce – 10 000, 00 zł brutto,
część V – art. spożywcze – 25 000, 00 zł brutto,
część VI- ryby – 5 000, 00 zł brutto,
części VII – mrożonki 5 000, 00 zł brutto,
część VIII – jaja – 6 000, 00 zł brutto.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych przez Zamawiającego podmiotowych środków dowodowych o których mowa w ppkt a), Wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnienie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu lub kryterium selekcji dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
6. W celu potwierdzenia, że Wykonawca dysponuje zdolnościami technicznymi lub zawodowymi
niezbędnymi do wykonania zamówienia Zamawiający wezwie do złożenia następujących
podmiotowych środków dowodowych :
a) wykazu dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy, tj. co najmniej:
- jedną umowę obejmującą swoim zakresem dostawę pieczywa o wartości co najmniej
20 000,00 zł brutto – części nr I
- jedną umowę obejmującą swoim zakresem dostawę nabiału o wartości co najmniej
45 000,00 zł brutto – część nr II
- jedną umowę obejmującą swoim zakresem dostawę mięsa i przetworów mięsnych
o wartości co najmniej 55 000,00 zł brutto – część nr III Zamówienia,
- jedną umowę obejmującą swoim zakresem dostawę warzyw i owoców
o wartości co najmniej 8000,00 zł brutto – część nr IV
- jedną umowę obejmującą swoim zakresem dostawę artykułów spożywczych
o wartości co najmniej 25 000,00 zł brutto – część nr V ,
- jedną umowę obejmującą swoim zakresem dostawę ryb o wartości co najmniej 5000,00
zł brutto – część nr VI
- jedną umowę obejmującą swoim zakresem dostawę mrożonek o wartości co najmniej
7 000,00 zł brutto – część nr VII
- jedną umowę obejmującą swoim zakresem dostawę jaj o wartości co najmniej
7 000,00 zł brutto – część nr VIII
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji dostaw, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz, o którym mowa w ppkt a), dotyczy dostaw, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust.3 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio,
że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator
lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest
zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z
podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
8. Dokument, o których mowa w pkt 7 powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesięcy przed
ich złożeniem.
9. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibą lub miejsce zamieszkania lub miejsce
zamieszkana osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentu, o których mowa w pkt 7, zastępuje się je odpowiednio w całości lub części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibą lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą złożone przed organem sądowym, administracyjnym albo organem
samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce
zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2. Podmioty występujące wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia składane na podstawie art. 273 ust.1 PZP, składa każdy Wykonawców ubiegających się o
zamówienie.
4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, Oferta wspólna musi zostać przygotowana i złożona w następujący sposób:
a) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ustanawiają i wskazują pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Z chwilą ustanowienia pełnomocnika istnieje obowiązek załączenia pełnomocnictwa;
b) Oferta musi być podpisana w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, w taki sposób, by prawie zobowiązywała wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie;
c) do oferty należy dołączyć oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego wynika, które dostawy wykonują poszczególni Wykonawcy:
d) wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.
5. W przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienie, Zamawiający żąda przed zawarciem umowy przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Umowa taka winna określić strony umowy, cel działania, sposób współdziałania, zakres prac przewidzianych do wykonania każdemu z nich ,
solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia, oznaczenie czasu trwania konsorcjum(obejmującego czas realizacji przedmiotu zamówienia, gwarancji i rękojmi), wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy konsorcjum przez któregokolwiek z jego członków do czasu wykonania zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Na podstawie art. 455 ust. 1 pkt.1) ustawy PZP, Zamawiający dopuszcza zmianę umowy
w następujących przypadkach:
a) wystąpi siła wyższa uniemożliwiająca Wykonawcy przedmiotu zamówienia, w takim
przypadku strony mogą przesunąć termin zakończenia wykonania niniejszej umowy
o czas w jakim siła wyższa uniemożliwiła wykonanie obowiązków Stron;
b) wystąpił brak na rynku dostępnych towarów lub materiałów służących do ich
wytworzenia, oferowanych w ofercie Wykonawcy, które mogą być zastąpione innymi
materiałami lub urządzeniami spełniającymi wymagania Zamawiającego określone
w SIWZ lub wystąpią inne obiektywne okoliczności uniemożliwiające spełnienie przez
Wykonawcę świadczenia określonego w umowie; w takich przypadkach Wykonawca
i Zamawiający postanowią zmianie przedmiotu zamówienia lub sposobu świadczenia
albo terminie wykonania umowy (o czas trwania ww. okoliczności), bądź też wysokości
wynagrodzenia Wykonawcy ustalonego w umowie;
c) wystąpi konieczność zmiany osób koordynujących (osób odpowiedzialnych za realizację
umowy ze strony Wykonawcy lub ze strony Zamawiającego);
d) wystąpi konieczność wprowadzenia innych zmian, które są niezbędne do wykonania
umowy , a których nie dało się przewidzieć w chwili zawarcia umowy oraz nie są
zmianami istotnych postanowień umowy;
e) przejścia na następców prawnych praw i obowiązków Wykonawcy, w tym
wynikających z niniejszej Umowy, na podstawie pisemnego wniosku Wykonawcy, który
wymaga akceptacji Zamawiającego, z tym zastrzeżeniem, iż zmiana Umowy w takim
przypadku dotyczy tylko zmiany oznaczenia Wykonawcy z zachowaniem pozostałych
postanowień Umowy,
f) zmiany w oznaczeniu firmy (nazwy) Wykonawcy oraz zmiany adresu (siedziby)
Wykonawcy na podstawie pisemnego wniosku Wykonawcy, z tym zastrzeżeniem, iż
zmiana Umowy w takim przypadku dotyczy tylko zmiany oznaczenia lub adresu
(siedziby) Wykonawcy z zachowaniem pozostałych postanowień Umowy,
g) nastąpi zmiana numeru rachunku bankowego Wykonawcy, na podstawie pisemnego
wniosku Wykonawcy,
h) nastąpi zmiana stawki podatku VAT dla towarów wyszczególnionych w załączniku
nr…. do wzoru umowy – zmiana cen jednostkowych brutto nastąpi z dniem wejścia
w życie aktu prawnego zmieniającego stawkę, ceny jednostkowe netto pozostaną bez
zmian,
i) nastąpi zmiana stawki podatku akcyzowego dla towarów wyszczególnionych załączniku nr.. do
umowy, na podstawie pisemnego wniosku Wykonawcy, w którym Wykonawca zobowiązany jest
do wykazania wpływu zmiany wskazanej regulacji na ceny jednostkowe towarów
wyszczególnionych w załączniku nr … do wzoru umowy; zmiana cen jednostkowych netto
o wielkość zmiany podatku akcyzowego nastąpi z dniem wejścia w życie aktu prawnego
zmieniającego stawkę,
j) wystąpią inne , niż przewidziane powyżej, okoliczności uzasadniające zmianę zawartej
umowy, a zmiany te są korzystne dla Zamawiającego i nie naruszają ustawy PZP,
k) gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w okresie mającym
wpływ na realizację przedmiotu umowy.
2. Zamawiający dopuszcza również zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści, oferty
na podstawie , której dokonano wyboru Wykonawcy, w sytuacji, gdy znajdzie, co najmniej jedną
okoliczności przewidzianych w art. 455 ust. 1 pkt 2)-4) i ust. 2 ustawy PZP.
3. Wszelkie zmiany w umowie , pod rygorem nieważności, muszą być dokonane pisemnie
w formie aneksu.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-11-30 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: platforma ezamowienia https://ezmowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-30 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni