Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Sukcesywna dostawa żywności oraz artykułów spożywczych II dla Domu Pomocy Społecznej w Bochni przy ul. Karolina 14 G w okresie od 01.01.2024 r. do 30.06.2024 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: DOM POMOCY SPOŁECZNEJ W BOCHNI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 850012781
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Karolina 14 G
1.5.2.) Miejscowość: Bochnia
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-700
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dps@powiat.bochnia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.dpsbochnia.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Dom Pomocy Społecznej w Bochni
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sukcesywna dostawa żywności oraz artykułów spożywczych II dla Domu Pomocy Społecznej w Bochni przy ul. Karolina 14 G w okresie od 01.01.2024 r. do 30.06.2024 r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5e6ab73f-98d2-11ee-ba3b-4e891c384685
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00546372
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00057321/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Sukcesywna dostawa żywności oraz artykułów spożywczych dla Domu Pomocy Społecznej w Bochni w okresie od 01.01.2024 r. do 30.06.2024 r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5e6ab73f-98d2-11ee-ba3b-4e891c384685
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: VI.1) W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu portalu e-zamówienia, który dostępny jest pod adresem: Portal Dostępowy | (ezamowienia.gov.pl) oraz poczty elektronicznej dps@powiat.bochnia.pl , zgodnie z instrukcją interaktywną na stronie https://ezamowienia.gov.pl
VI.2) Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na e-Zamówienia https://ezamowienia.gov.pl/pl/.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegółowe informacje zostały zawarte w VI SWZ
VI.3) Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w e-Zamówieniach https://ezamowienia.gov.pl/pl/komponent-edukacyjny/
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Wszystkie informacje dotyczące RODO zawarte zostały w załączniku do SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Wszystkie informacje dotyczące RODO zawarte zostały w załączniku do SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: KS 271-1/4/2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem Zamówienia jest : Sukcesywna dostawa żywności oraz artykułów spożywczych II dla Domu Pomocy Społecznej w Bochni przy ul. Karolina 14G w okresie od 01.01.2024 r. do 30.06.2024 r.
Szczegółowy zakres parametrów i wymagań dla przedmiotu zamówienia zgodnie z art. 246 ust.1 Ustawy Pzp. opisany został dla każdego wydzielonego Pakietu Zamówienia oddzielnie w formularzu asortymentowym - szczegółowa oferta cenowa - załącznik nr 1 A do SWZ.
Przedmiot Zamówienia został podzielony na dwa Pakiety grupujące artykuły żywnościowe według następujących asortymentów:
− Pakiet VIII Zamówienia mleko i produkty mleczarskie: mleko 2 % ilość 10500 l., kod CPV15510000-6 kefir ilość 650 szt. opakowanie 200 g., kod CPV 15551000-5, twaróg półtłusty ilość 875 kg. ,kod CPV15542100-0 ser żółty tłusty ilość 155 kg., kod CPV 15544000-3 ser topiony kostka ilość 135 kg, kod CPV 15540000-5, ser twarogowy homogenizowany waniliowy ilość 1500 szt., kod CPV 15540000-5 ser twarogowy homogenizowany z wsadem owocowym ilość 1500 szt., kod CPV 15551320-4 serek twarogowy ziarnisty ze śmietanką ilość 750 szt. serek typu „fromage” ilość 25 kg., serek maślany ilość 750 szt., śmietana 18 % tłuszczu ilość 450 kg, kod CPV 15510000-6, śmietana 30 % tłuszczu 2 kg, jogurt owocowy ilość 4750 szt. kod CPV 15551320-4, jogurt naturalny ilość 500 szt. ,kod CPV 15551310-1, masło 800 kg. kod CPV 15530000-2.Wg grupy CPV 15500000-3 (Produkty mleczarskie), kod CPV15510000-6
4.2.6.) Główny kod CPV: 15500000-3 - Produkty mleczarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
II.7.3) ZAMÓWIENIE Z PRAWEM OPCJI zgodnie z art. 441 Ustawy Pzp – Zamawiający zastrzega sobie, że określił ilość przedmiotu Zamówienia niezbędną do obliczenia ceny przez Wykonawcę (zamówienie podstawowe). Jednocześnie korzystając z prawa opcji w trakcie realizacji Umowy - Zamawiający dopuszcza możliwość jednostronnego zwiększenia lub zmniejszenia przez siebie wartości Umowy w granicach +20% (zamówienie maksymalne opcja 120%) / albo -30% (zamówienie minimalne opcja 70%) - poprzez zwiększenie lub zmniejszenie ilości zamówionego Towaru, przy zachowaniu jego cen jednostkowych. Okoliczności związane z uruchomieniem opcji plus albo minus – mogą być spowodowane, w szczególności, spadkiem lub wzrostem liczby Mieszkańców, a tym samym ilości wykonywanych procedur z użyciem Towaru.
II.7.4) Możliwość skorzystania z prawa opcji przez Zamawiającego opisana została w załączniku nr 3 do SWZ - projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2024-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Wg kolejności
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.7.) Kolejność kryterium: 1
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem Zamówienia jest : Sukcesywna dostawa żywności oraz artykułów spożywczych II dla Domu Pomocy Społecznej w Bochni przy ul. Karolina 14G w okresie od 01.01.2024 r. do 30.06.2024 r.
Szczegółowy zakres parametrów i wymagań dla przedmiotu zamówienia zgodnie z art. 246 ust.1 Ustawy Pzp. opisany został dla każdego wydzielonego Pakietu Zamówienia oddzielnie w formularzu asortymentowym - szczegółowa oferta cenowa - załącznik nr 1 A do SWZ.
Przedmiot Zamówienia został podzielony na dwa Pakiety grupujące artykuły żywnościowe według następujących asortymentów:
− Pakiet XI Zamówienia warzywa i owoce świeże: banan ilość 1075 kg., burak czerwony świeży ilość 750 kg., cebula biała ilość 325 kg., cytryna ilość 150 kg., czosnek ilość 100 pałek, fasola „Jaś” drobna ilość 100 kg., grapefruit czerwony ilość 400 kg, groszek omielony ilość 30 kg., gruszki konferencja ilość 75 kg, jabłka I gatunek ilość 3900 kg, kapusta biała ilość 600 kg, kapusta czerwona ilość 130 kg. kapusta kiszona ilość 375 kg., kapusta pekińska ilość 162 kg., kiwi ilość 225 kg., koper zielony ilość 500 szt., mandarynka ilość 325 kg., marchew korzeń ilość 800 kg, ogórek zielony szklarniowy 150 kg., ogórki kiszone 275 kg., papryka czerwona 15 kg., pieczarka świeża ilość 40 kg., pietruszka biała korzeń ilość 325 kg. pietruszka natka zielona 500 pęczek, pomarańcza ilość 800 kg., pomidor luz szklarniowy ilość 800 kg., por świeży ilość 130 kg, rzodkiewka ilość 150 pęczek, sałata masłowa ilość 1000 szt., seler korzeń ilość 500 kg., szczypior tradycyjny cienki ilość 600 pęczek, ziemniaki ilość 8000 kg., ziemniaki młode ilość 1500 kg., arbuz ilość 100 kg. truskawka ilość 100 kg..
Wg grupy CPV 15800000-6 Różne produkty spożywcze, kod CPV 15331100-8 warzywa świeże i mrożone, kod CPV 15331130-7 Fasola, groch, papryki, pomidory i pozostałe warzywa, kod CPV 15331140-0 Warzywa liściaste i kapustne.
4.2.6.) Główny kod CPV: 15800000-6 - Różne produkty spożywcze
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
15331100-8 - Warzywa świeże lub mrożone
15331130-7 - Fasola, groch, papryki, pomidory i pozostałe warzywa
15331140-0 - Warzywa liściaste i kapustne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
II.7.3) ZAMÓWIENIE Z PRAWEM OPCJI zgodnie z art. 441 Ustawy Pzp – Zamawiający zastrzega sobie, że określił ilość przedmiotu Zamówienia niezbędną do obliczenia ceny przez Wykonawcę (zamówienie podstawowe). Jednocześnie korzystając z prawa opcji w trakcie realizacji Umowy - Zamawiający dopuszcza możliwość jednostronnego zwiększenia lub zmniejszenia przez siebie wartości Umowy w granicach +20% (zamówienie maksymalne opcja 120%) / albo -30% (zamówienie minimalne opcja 70%) - poprzez zwiększenie lub zmniejszenie ilości zamówionego Towaru, przy zachowaniu jego cen jednostkowych. Okoliczności związane z uruchomieniem opcji plus albo minus – mogą być spowodowane, w szczególności, spadkiem lub wzrostem liczby Mieszkańców, a tym samym ilości wykonywanych procedur z użyciem Towaru.
II.7.4) Możliwość skorzystania z prawa opcji przez Zamawiającego opisana została w załączniku nr 3 do SWZ - projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2024-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Wg kolejności
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.7.) Kolejność kryterium: 1
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: V.3) ZAMAWIAJĄCY NIE WYZNACZYŁ SZCZEGÓŁOWEGO WARUNKU W ZAKRESIE SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU, W ZWIĄZKU Z POWYŻSZYM PRZED UDZIELENIEM ZAMÓWIENIA, NIE WEZWIE WYKONAWCĘ KTÓREGO OFERTA ZOSTAŁA NAJWYŻEJ OCENIONA DO ZŁOŻENIA PODMIOTOWYCH ŚRODKÓW DOWODOWYCH W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIU WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU.
V.4) ZAMAWIAJĄCY NIE WEZWIE WYKONAWCY DO ZŁOŻENIA PODMIOTOWYCH ŚRODKÓW DOWODOWYCH, JEŻELI:
V.4.1) może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z 17.2.2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile Wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa
w art. 125 ust. 1 PZP, dane umożliwiające dostęp do tych środków;
V.4.2) podmiotowym środkiem dowodowym jest oświadczenie, którego treść odpowiada zakresowi oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy Pzp.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: V.2) W CELU POTWIERDZENIA BRAKU PODSTAW WYKLUCZENIA WYKONAWCY Z UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ZAMAWIAJĄCY, WEZWIE WYKONAWCĘ KTÓREGO OFERTA ZOSTAŁA NAJWYŻEJ OCENIONA DO ZŁOŻENIA W WYZNACZONYM, NIE KRÓTSZYM NIŻ 5 DNI, TERMINIE, AKTUALNYCH NA DZIEŃ ZŁOŻENIA PODMIOTOWYCH ŚRODKÓW DOWODOWYCH tj.:
V.2.1) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej; Wzór przedmiotowego oświadczenia stanowi załącznik nr 2B do SWZ
V.2.2) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
II.8) INFORMACJA O PRZEDMIOTOWYCH ŚRODKACH DOWODOWYCH
II.8.1) Brak wymagań
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Reguluje wzór umowy stanowiący załącznik nr 3 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-19 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Platformy. Sposób złożenia oferty, w tym zaszyfrowania oferty opisany został w „Instrukcji interaktywnej”, dostępnej na stronie https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-19 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-01-18