Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa żywności do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Smołdzinie w okresie od 01.09.2022 do 31.07.2023
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY W SMOŁDZINIE
1.3.) Oddział zamawiającego: ZSP
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 771554678
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: BOHATERÓW WARSZAWY 48
1.5.2.) Miejscowość: Smołdzino
1.5.3.) Kod pocztowy: 76-214
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski
1.5.7.) Numer telefonu: 598117321
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@smoldzino.edu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://smoldzino.edu.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa żywności do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Smołdzinie w okresie od 01.09.2022 do 31.07.2023
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b519e877-edff-11ec-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00212208
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-06-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00007616/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Zakup i dostawa artykułów spożywczych do stołówki szkolnej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W celu prawidłowego złożenia oferty czy wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu wykonawcy powinni się posługiwać 32 znakowym Identyfikatorem z miniPortalu i to właśnie ten identyfikator jest ważny. W sytuacji, w której Wykonawca składając ofertę przez miniPortal, wprowadzi w formularzu ID z Platformy e-Zamówienia, oferta taka nie będzie widoczna na liście złożonych ofert i nie będzie możliwości na jej odszyfrowanie.
5. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z miniPortalu, określone w Regulaminie miniPortalu oraz zobowiązuje się korzystając z miniPortalu przestrzegać postanowień tego regulaminu.
6. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): . Administratorem Pani/Pana danych jest Zespół Szkolno-Przedszkolny w Smołdzinie reprezentowany przez Dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Smołdzinie z siedzibą przy ul. Bohaterów Warszawy 48, w Smołdzinie (kod pocztowy 76-214). Przedstawicielem administratora danych jest Inspektor Ochrony Danych Piotr Szumko tel. 604403496 mail: pszumko@mainsoft.pl
2. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu dopełnienia obowiązków określonych w art. 6 ust. 1 lit. e) RODO.
3. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
4. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie przepisów prawa przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania wskazanych w pkt. 2, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji lub innych przepisach prawa.
5. Dane udostępnione przez Panią/Pana nie będą podlegały udostępnieniu podmiotom trzecim. Odbiorcami danych będą tylko instytucje upoważnione z mocy prawa.
6. Dane udostępnione przez Panią/Pana nie będą podlegały profilowaniu.
7. Administrator danych nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZSP.48.26.2.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 251036,00 PLN
4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 250370,78 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy artykułów spożywczych w asortymencie i ilościach podanych w załączniku nr 1. Podane ilości są szacunkowym zapotrzebowaniem na okres 01.09.2022 r – 31.07.2023 r.
Artykuły objęte tym postępowaniem muszą spełniać wymagania polskich norm PN lub europejskich norm zharmonizowanych, zgodne z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016, w sprawie grupy środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz. U. z 2016 r. poz. 1154 z dnia 2016.08.01).
Wykonawca dostarczy produkt świeży, I klasy i mający odpowiedni termin przydatności do spożycia:
a. Artykuły spożywcze
b. Nabiał - min. 14 dni przed końcem ważności
c. Pieczywo
d. Jaja
Przy każdorazowej dostawie towaru Wykonawca zobowiązany jest dołączyć handlowy dokument identyfikacyjny.
Wykonawca zrealizuje dostawy art. spożywczych do siedziby zamawiającego własnym transportem, na własny koszt. Środek transportu musi spełniać obowiązujące wymogi sanitarne dla przewozu artykułów spożywczych. Rozładunek następuje ze środka transportu do magazynu zamawiającego znajdującego się przy w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Smołdzinie ul. Boh. Warszawy 48, 76-214 Smołdzino.
Wykonawca nieodpłatnie użyczy pojemników, skrzynek itp. przy każdorazowej dostawie towaru do siedziby Zamawiającego na okres do następnej dostawy. Wszystkie objęte zamówieniem produkty dostarczane muszą być w odpowiednich opakowaniach oraz skrzynkach (materiał opakowaniowy dopuszczony do kontaktu z żywnością).
Dostawy będą realizowane systematycznie w ilościach i terminach określonych przez Zamawiającego, po uprzednim zgłoszeniu telefonicznym lub e-mailem.
Dopuszcza się możliwość zmiany ilości poszczególnego asortymentu.
MIĘSO, WĘDLINY, DRÓB
Wykonawca dostarczy produkt świeży, I klasy, mający odpowiedni termin przydatności do spożycia, jednak nie mniejszy niż pięć dni od daty dostawy do magazynu zamawiającego. Do każdego opakowania powinna być dostarczona etykieta zawierająca następujące dane: nazwę produktu, termin przydatności do spożycia, nazwę producenta oraz adres, warunki przechowywania, oznaczenie partii produkcyjnej.
a. Mięso – młode sztuki, produkt świeży w opakowaniach zbiorczych 5kg -20kg (bez opakowań detalicznych lub jednostkowych)
b. Wędliny – I gatunku
c. Drób – świeży w opakowaniach zbiorczych 5kg -20kg (bez opakowań detalicznych lub jednostkowych) pozbawiony resztek pierza, skóry, nieuszkodzony.
Dostawca gwarantuje, że mięso jest każdorazowo badane, a na żądanie przedstawi stosowne zaświadczenie właściwego lekarza weterynarii.
Przy każdorazowej dostawie towaru wykonawca zobowiązany jest dołączyć handlowy dokument identyfikacyjny oraz uwzględnić ubytek towaru na opakowania np. : sznurki, folie, siatki, plomby.
Owoce i warzywa
Wykonawca dostarczy produkt świeży, I klasy i mający odpowiedni termin przydatności do spożycia. Produkt nie może być zgniły, zwiędnięty, nie może posiadać oznaki nalotu pleśni:
a. Owoce i warzywa
b. Soki owocowe 100%
Przy każdorazowej dostawie towaru wykonawca zobowiązany jest dołączyć handlowy dokument identyfikacyjny.
Wykonawca zrealizuje dostawy art. spożywczych do siedziby zamawiającego własnym transportem, na własny koszt. Środek transportu musi spełniać obowiązujące wymogi sanitarne dla przewozu artykułów spożywczych. Rozładunek następuje ze środka transportu do magazynu zamawiającego znajdującego się przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Smołdzinie ul. Boh. Warszawy 48, 76-214 Smołdzino.
Wykonawca nieodpłatnie użyczy pojemników, skrzynek itp. przy każdorazowej dostawie towaru do siedziby Zamawiającego na okres do następnej dostawy. Wszystkie objęte zamówieniem produkty dostarczane muszą być w odpowiednich opakowaniach oraz skrzynkach (materiał opakowaniowy dopuszczony do kontaktu z żywnością).
Dostawy będą realizowane systematycznie w ilościach i terminach określonych przez zamawiającego, po uprzednim zgłoszeniu telefonicznym lub e-mailem.
Dopuszcza się możliwość zmiany ilości poszczególnego asortymentu.
Ryby mrożone, mrożonki
Wykonawca dostarczy produkt świeży, I klasy i mający odpowiedni termin przydatności do spożycia.
a. Ryba mrożona
b. Owoce i warzywa mrożone
Przy każdorazowej dostawie towaru wykonawca zobowiązany jest dołączyć handlowy dokument identyfikacyjny.
Wykonawca zrealizuje dostawy art. spożywczych do siedziby zamawiającego własnym transportem, na własny koszt. Środek transportu musi spełniać obowiązujące wymogi sanitarne dla przewozu artykułów spożywczych. Rozładunek następuje ze środka transportu do magazynu zamawiającego znajdującego się przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Smołdzinie ul. Boh. Warszawy 48, 76-214 Smołdzino.
Wykonawca nieodpłatnie użyczy pojemników, skrzynek itp. przy każdorazowej dostawie towaru do siedziby Zamawiającego na okres do następnej dostawy. Wszystkie objęte zamówieniem produkty dostarczane muszą być w odpowiednich opakowaniach oraz skrzynkach (materiał opakowaniowy dopuszczony do kontaktu z żywnością).
4.2.6.) Główny kod CPV: 15894000-1 - Przetworzone produkty spożywcze
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
15110000-2 - Mięso
15131130-5 - Wędliny
03311000-2 - Ryby
03142500-3 - Jaja
03220000-9 - Warzywa, owoce i orzechy
15500000-3 - Produkty mleczarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-08-01 do 2023-07-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze ofert Zamawiający będzie się kierował kryterium oceny:
Kryteria oceny ofert
1) Cena oferty – 60%
Kryterium 1: Cena C – waga punktowa 60 pkt
Kryterium 2: Termin dostawy D - waga punktowa 40 pkt
Ocenie w oparciu o ww. kryteria oceny ofert poddawane są wyłącznie oferty niepodlegające odrzuceniu.
W trakcie oceny ofert, kolejno ocenianym ofertom, zostaną przyznane punkty wg poniższego wzoru:
P = C + D
Suma punktów (P) stanowiąca sumę „Ceny oferty” C i „Termin dostawy ” D wyliczona wg poniższego wzoru:
Najniższa oferowana cena spośród wszystkich ofert
C „Cena oferty”=------------------------------------------------------------------------- x 60 pkt
Cena oferowana badanej oferty
2) Termin dostawy D 40%
Termin dostawy do godz. 9:00 - 0 pkt
termin dostawy do godz. 8:30 – 10 pkt
termin dostawy do godz. 8:00 – 20 pkt
termin dostawy do godz. 7:30 – 30 pkt
termin dostawy do godz. 7:15 – 40 pkt
Przyjmuje się, że 1% = 1 punkt i tak zostanie przeliczona liczba punktów dla każdej z części z osobna.
Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą liczbę punktów.
2. Jeżeli nie będzie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawią taką samą cenę, Zamawiający wezwie Wykonawców którzy złożyli te oferty do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
3. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wymaganiom przedstawionym w Ustawie oraz w SWZ i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny i kosztu
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki , o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy
1) nie podlegają wykluczeniu na podstawie zapisów Część II pkt 2 niniejszej SWZ w zakresie podstaw wykluczenia
2) spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu w zakresie:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: ) w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu zamiast podmiotowych środków dowodowych, Zamawiający żąda oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania sporządzone zgodnie z wzorem załącznika nr 4 do SWZ, Uwaga: Oświadczenie składane przez wykonawcę jedynie na żądanie zamawiającego
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenie wykonawcy, o którym mowa w art. 125 ust 1 ustawy Pzp stanowi jedynie wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, ponieważ wymagał ich złożenia w ogłoszeniu i dokumentach zamówienia , aktualnych na dzień złożenia.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
dowodowych Dokumenty świadczące o równoważności produktów (tylko w przypadku zaproponowania produktów równoważnych) W przypadku zaoferowania produktów równoważnych. Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty przedmiotowe środki dowodowe tj. dokumenty potwierdzające równoważność z produktem wymaganym przez zamawiającego. Zamawiający wymaga, aby dokumenty były wydane przez podmiot uprawniony do kontroli jakości, niezależny od producenta oferowanego materiału wykonawcy składającego ofertę, importera lub dystrybutora produktu równoważnego, bądź wydane przez producenta będących w posiadaniu Zamawiającego, które potwierdzą jakość oferowanych produktów równoważnych oraz możliwość zastosowania ich w miejsce wymaganych przez Zamawiającego.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
). Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w Części III ust. 1 pkt 4 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Niedopuszczalne jest pod rygorem nieważności wprowadzanie takich zmian i postanowień, które byłyby niekorzystne dla Zamawiającego, jeżeli przy ich uwzględnieniu należałoby zmienić treść oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy z wyjątkiem zmian:
1) ustawowej stawki podatku VAT;
2) zmian ilościowych w ramach asortymentu określonego w załączniku nr 1 do niniejszej umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-06-28 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-06-28 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni