Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
DOSTAWA ŻYWNOŚCI DO SAMORZĄDOWEGO PUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA W STRAWCZYNIE
1.2.1 DOSTAWA ŻYWNOŚCI DO SAMORZĄDOWEGO PUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA W STRAWCZYNIE
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
Przedmiotem zamówienia są sukcesywne (w miarę pojawiających się potrzeb) dostawy wraz z transportem artykułów żywnościowych (z podziałem na 4 części) do siedziby Samorządowego Publicznego Przedszkola w Strawczynie, ul. Żeromskiego 16A, środkiem transportu zgodnym z wymaganiami ustawy z dnia 25.08.2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 2021 z późn. zm.)
Część 1 - Artykuły spożywcze (różne) zgodnie z formularzem asortymentowo-cenowym - załącznik nr 1 do SWZ.
3. Przedmiot zamówienia będzie realizowany sukcesywnie w ilościach wynikających z zapotrzebowań składanych bezpośrednio przez Zamawiającego. Dostawy następować będą na podstawie telefonicznego lub pisemnego zamówienia, którego dokona pracownik upoważniony przez Zamawiającego (intendent) w terminie 24 godzin od momentu złożenia zamówienia.
4. Wykonawca dostarczać będzie zamówioną partię towaru do Zamawiającego w dni robocze w godzinach od 700 do 900, własnym środkiem transportu i na własne ryzyko oraz nie będzie obciążać kosztami transportu Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia towarów do magazynów żywnościowych znajdujących się w przedszkolu.
5. Wszystkie oferowane artykuły muszą pochodzić z bieżącej produkcji oraz muszą być pełnowartościowe w pierwszym gatunku, tzn. bez śladów uszkodzenia, opakowane oryginalnie z widocznym terminem przydatności do użytku. Opakowania mają być nienaruszone, posiadać zabezpieczenia zastosowane przez producenta oraz znaki identyfikujące produkt, a w szczególności znak towarowy produktu lub markę producenta artykułu. Jakość oferowanych artykułów powinna być zgodna z Polskimi Normami i obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
6. Upoważnieni pracownicy Zamawiającego (intendent i szef/owa kuchni) będą dokonywać odbioru towaru pod względem ilościowo-wartościowym oraz obowiązujących norm jakościowych. Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia towaru w przypadku wad ilościowych lub jakościowych.
7. W przypadku zakwestionowania przez Zamawiającego dostarczonego towaru Wykonawca zobowiązuje się do jego wymiany na pełnowartościowy, w terminie nie dłuższym niż 2 godziny od zgłoszenia reklamacji. W przypadku nie dostarczenia pełnowartościowego towaru po zgłoszonej reklamacji Zamawiający uprawniony jest do zakupu w/w towaru na koszt wykonawcy.
8. Zakwestionowany towar zostanie zwrócony Wykonawcy i odebrany transportem na koszt Wykonawcy. Zamawiający nie odpowiada za straty poniesione przez Wykonawcę z tytułu zwrotu kwestionowanej partii towaru.
9. Dostarczane produkty spożywcze muszą być odpowiednio posortowane przez Wykonawcę i muszą być najwyższej jakości, w tym przede wszystkim muszą odpowiadać wymaganiom jakościowym stosownie do obowiązujących przepisów oraz muszą spełniać obowiązujące w tym zakresie normy sanitarno-epidemiologiczne, a także muszą być przechowywane i transportowane w warunkach gwarantujących najwyższą jakość.
10. Dostawy mięsa, drobiu i przetworów mięsnych powinny odbywać się w zamkniętych opakowaniach, lub pojemnikach plastikowych z pokrywami, posiadającymi stosowne atesty, pojemnikach plombowanych lub metkowanych, czystych i nieuszkodzonych. Produkty spożywcze powinny być dostarczone w oryginalnych, nienaruszonych opakowaniach zawierających oznaczenia fabryczne, tzn. rodzaj, nazwę wyrobu, ilość, datę przydatności do spożycia, nazwę i adres producenta, oraz inne oznakowania zgodne z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa żywnościowego. Dostarczane produkty spożywcze w zależności od ich kategorii muszą przy każdej dostawie posiadać wszystkie niezbędne dokumenty wymagane przepisami prawa żywnościowego.
11. Uwaga! Ilekroć w niniejszej treści SWZ, w zakresie dotyczącym opisu przedmiotu, jest mowa o znaku towarowym, patencie, lub pochodzeniu, przyjmuje się, że wskazaniu takiemu towarzyszy wyraz: „lub równoważne”.
12. Zamawiający informuje, że podane w formularzu ofertowym ilości określają przewidywaną ilość produktów spożywczych i zastrzega sobie prawo zamawiania mniejszej ilości w zależności od potrzeb wynikających ze zmniejszenia się liczby dzieci uprawnionych do korzystania ze stołówki o maksymalnie 30% (wzmożona zachorowalność lub nieobecność dzieci z innych przyczyn, wystąpienie dodatkowych dni wolnych, itp.) po cenach jednostkowych określonych w formularzu ofertowym.
13. Rozliczenie finansowe Wykonawcy z Zamawiającym odbywać się będzie na podstawie ilości i rodzaju faktycznie dostarczonych do Zamawiającego produktów spożywczych i ich cen jednostkowych podanych przez Wykonawcę w formularzu ofertowym.
14. Dopuszcza się składanie ofert częściowych. Wykonawca może złożyć jedną ofertę na wszystkie części zamówienia lub na wybrane części zamówienia.
15. Wykonawca zobowiązuje się:
a). dostarczać produkty zgodnie z treścią zawartą w SWZ oraz załącznikami do SWZ stosownie dla właściwej CZĘŚCI,
b). dostarczać produkty, które są dopuszczone do sprzedaży,
c). dostarczać artykuły nie wykazujące oznak nieświeżości lub zepsucia, świeże, zgodnie z Systemami Bezpieczeństwa Jakości Żywności i Polskimi Normami Żywieniowymi oraz okresem przydatności do spożycia dla danego produktu,
d). w zależności od rodzaju asortymentu dostarczać go w zamkniętych i nieuszkodzonych opakowaniach, które będą posiadać nadrukowaną informację o nazwie środka spożywczego (skład), informację w sprawie producenta (nazwie), dacie przydatności do spożycia oraz gramaturze/litrażu,
e). dostarczać produkty pierwszego gatunku,
f). dostarczać produkty czyste, niezabrudzone, nieuszkodzone mechanicznie, spełniające wymagania jakościowe, dotyczące przechowywania, pakowania i transportu zawarte w Polskich Normach, posiadające właściwe atesty, certyfikaty oraz posiadające ważne terminy ważności do spożycia
g). dostarczać asortyment własnym transportem, na swój koszt zgodnie z wymogami sanitarnymi i HACCP, w sposób zapobiegającym utracie walorów smakowych i odżywczych,
h). realizować zamówienia do siedziby środkami transportowymi dostosowanymi do przewozu artykułów spożywczych, w warunkach zapewniających utrzymanie właściwej ich jakości,
i). zagwarantować dowóz surowców w pojemnikach oraz opakowaniach posiadających atest PZH odnoście dopuszczenia do kontaktu z żywnością, tak, by dostawy realizowane były zgodnie z zasadami „dobrej praktyki higienicznej” (dotyczy to głównie: stanu higienicznego samochodu, higieny osobistej kierowcy, daty przydatności do spożycia, temperatury przewozu),
16. Wykonawca zobowiązany jest przy każdorazowej dostawie przedłożyć Zamawiającemu fakturę VAT Kupna – Sprzedaży.
17. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 10 do SWZ.
15000000-8 - Żywność, napoje, tytoń i produkty pokrewne
Przedmiotem zamówienia są sukcesywne (w miarę pojawiających się potrzeb) dostawy wraz z transportem artykułów żywnościowych (z podziałem na 4 części) do siedziby Samorządowego Publicznego Przedszkola w Strawczynie, ul. Żeromskiego 16A, środkiem transportu zgodnym z wymaganiami ustawy z dnia 25.08.2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 2021 z późn. zm.)
Część 2 - Mleko i produktu mleczarskie zgodnie z formularzem asortymentowo-cenowym - załącznik nr 2 do SWZ.
3. Przedmiot zamówienia będzie realizowany sukcesywnie w ilościach wynikających z zapotrzebowań składanych bezpośrednio przez Zamawiającego. Dostawy następować będą na podstawie telefonicznego lub pisemnego zamówienia, którego dokona pracownik upoważniony przez Zamawiającego (intendent) w terminie 24 godzin od momentu złożenia zamówienia.
4. Wykonawca dostarczać będzie zamówioną partię towaru do Zamawiającego w dni robocze w godzinach od 700 do 900, własnym środkiem transportu i na własne ryzyko oraz nie będzie obciążać kosztami transportu Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia towarów do magazynów żywnościowych znajdujących się w przedszkolu.
5. Wszystkie oferowane artykuły muszą pochodzić z bieżącej produkcji oraz muszą być pełnowartościowe w pierwszym gatunku, tzn. bez śladów uszkodzenia, opakowane oryginalnie z widocznym terminem przydatności do użytku. Opakowania mają być nienaruszone, posiadać zabezpieczenia zastosowane przez producenta oraz znaki identyfikujące produkt, a w szczególności znak towarowy produktu lub markę producenta artykułu. Jakość oferowanych artykułów powinna być zgodna z Polskimi Normami i obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
6. Upoważnieni pracownicy Zamawiającego (intendent i szef/owa kuchni) będą dokonywać odbioru towaru pod względem ilościowo-wartościowym oraz obowiązujących norm jakościowych. Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia towaru w przypadku wad ilościowych lub jakościowych.
7. W przypadku zakwestionowania przez Zamawiającego dostarczonego towaru Wykonawca zobowiązuje się do jego wymiany na pełnowartościowy, w terminie nie dłuższym niż 2 godziny od zgłoszenia reklamacji. W przypadku nie dostarczenia pełnowartościowego towaru po zgłoszonej reklamacji Zamawiający uprawniony jest do zakupu w/w towaru na koszt wykonawcy.
8. Zakwestionowany towar zostanie zwrócony Wykonawcy i odebrany transportem na koszt Wykonawcy. Zamawiający nie odpowiada za straty poniesione przez Wykonawcę z tytułu zwrotu kwestionowanej partii towaru.
9. Dostarczane produkty spożywcze muszą być odpowiednio posortowane przez Wykonawcę i muszą być najwyższej jakości, w tym przede wszystkim muszą odpowiadać wymaganiom jakościowym stosownie do obowiązujących przepisów oraz muszą spełniać obowiązujące w tym zakresie normy sanitarno-epidemiologiczne, a także muszą być przechowywane i transportowane w warunkach gwarantujących najwyższą jakość.
10. Dostawy mięsa, drobiu i przetworów mięsnych powinny odbywać się w zamkniętych opakowaniach, lub pojemnikach plastikowych z pokrywami, posiadającymi stosowne atesty, pojemnikach plombowanych lub metkowanych, czystych i nieuszkodzonych. Produkty spożywcze powinny być dostarczone w oryginalnych, nienaruszonych opakowaniach zawierających oznaczenia fabryczne, tzn. rodzaj, nazwę wyrobu, ilość, datę przydatności do spożycia, nazwę i adres producenta, oraz inne oznakowania zgodne z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa żywnościowego. Dostarczane produkty spożywcze w zależności od ich kategorii muszą przy każdej dostawie posiadać wszystkie niezbędne dokumenty wymagane przepisami prawa żywnościowego.
11. Uwaga! Ilekroć w niniejszej treści SWZ, w zakresie dotyczącym opisu przedmiotu, jest mowa o znaku towarowym, patencie, lub pochodzeniu, przyjmuje się, że wskazaniu takiemu towarzyszy wyraz: „lub równoważne”.
12. Zamawiający informuje, że podane w formularzu ofertowym ilości określają przewidywaną ilość produktów spożywczych i zastrzega sobie prawo zamawiania mniejszej ilości w zależności od potrzeb wynikających ze zmniejszenia się liczby dzieci uprawnionych do korzystania ze stołówki o maksymalnie 30% (wzmożona zachorowalność lub nieobecność dzieci z innych przyczyn, wystąpienie dodatkowych dni wolnych, itp.) po cenach jednostkowych określonych w formularzu ofertowym.
13. Rozliczenie finansowe Wykonawcy z Zamawiającym odbywać się będzie na podstawie ilości i rodzaju faktycznie dostarczonych do Zamawiającego produktów spożywczych i ich cen jednostkowych podanych przez Wykonawcę w formularzu ofertowym.
14. Dopuszcza się składanie ofert częściowych. Wykonawca może złożyć jedną ofertę na wszystkie części zamówienia lub na wybrane części zamówienia.
15. Wykonawca zobowiązuje się:
a). dostarczać produkty zgodnie z treścią zawartą w SWZ oraz załącznikami do SWZ stosownie dla właściwej CZĘŚCI,
b). dostarczać produkty, które są dopuszczone do sprzedaży,
c). dostarczać artykuły nie wykazujące oznak nieświeżości lub zepsucia, świeże, zgodnie z Systemami Bezpieczeństwa Jakości Żywności i Polskimi Normami Żywieniowymi oraz okresem przydatności do spożycia dla danego produktu,
d). w zależności od rodzaju asortymentu dostarczać go w zamkniętych i nieuszkodzonych opakowaniach, które będą posiadać nadrukowaną informację o nazwie środka spożywczego (skład), informację w sprawie producenta (nazwie), dacie przydatności do spożycia oraz gramaturze/litrażu,
e). dostarczać produkty pierwszego gatunku,
f). dostarczać produkty czyste, niezabrudzone, nieuszkodzone mechanicznie, spełniające wymagania jakościowe, dotyczące przechowywania, pakowania i transportu zawarte w Polskich Normach, posiadające właściwe atesty, certyfikaty oraz posiadające ważne terminy ważności do spożycia
g). dostarczać asortyment własnym transportem, na swój koszt zgodnie z wymogami sanitarnymi i HACCP, w sposób zapobiegającym utracie walorów smakowych i odżywczych,
h). realizować zamówienia do siedziby środkami transportowymi dostosowanymi do przewozu artykułów spożywczych, w warunkach zapewniających utrzymanie właściwej ich jakości,
i). zagwarantować dowóz surowców w pojemnikach oraz opakowaniach posiadających atest PZH odnoście dopuszczenia do kontaktu z żywnością, tak, by dostawy realizowane były zgodnie z zasadami „dobrej praktyki higienicznej” (dotyczy to głównie: stanu higienicznego samochodu, higieny osobistej kierowcy, daty przydatności do spożycia, temperatury przewozu),
16. Wykonawca zobowiązany jest przy każdorazowej dostawie przedłożyć Zamawiającemu fakturę VAT Kupna – Sprzedaży.
17. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 10 do SWZ.
Przedmiotem zamówienia są sukcesywne (w miarę pojawiających się potrzeb) dostawy wraz z transportem artykułów żywnościowych (z podziałem na 4 części) do siedziby Samorządowego Publicznego Przedszkola w Strawczynie, ul. Żeromskiego 16A, środkiem transportu zgodnym z wymaganiami ustawy z dnia 25.08.2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 2021 z późn. zm.)
Część 3 – Mięso i jego przetwory zgodnie z formularzem asortymentowo-cenowym - załącznik nr 3 do SWZ.
3. Przedmiot zamówienia będzie realizowany sukcesywnie w ilościach wynikających z zapotrzebowań składanych bezpośrednio przez Zamawiającego. Dostawy następować będą na podstawie telefonicznego lub pisemnego zamówienia, którego dokona pracownik upoważniony przez Zamawiającego (intendent) w terminie 24 godzin od momentu złożenia zamówienia.
4. Wykonawca dostarczać będzie zamówioną partię towaru do Zamawiającego w dni robocze w godzinach od 700 do 900, własnym środkiem transportu i na własne ryzyko oraz nie będzie obciążać kosztami transportu Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia towarów do magazynów żywnościowych znajdujących się w przedszkolu.
5. Wszystkie oferowane artykuły muszą pochodzić z bieżącej produkcji oraz muszą być pełnowartościowe w pierwszym gatunku, tzn. bez śladów uszkodzenia, opakowane oryginalnie z widocznym terminem przydatności do użytku. Opakowania mają być nienaruszone, posiadać zabezpieczenia zastosowane przez producenta oraz znaki identyfikujące produkt, a w szczególności znak towarowy produktu lub markę producenta artykułu. Jakość oferowanych artykułów powinna być zgodna z Polskimi Normami i obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
6. Upoważnieni pracownicy Zamawiającego (intendent i szef/owa kuchni) będą dokonywać odbioru towaru pod względem ilościowo-wartościowym oraz obowiązujących norm jakościowych. Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia towaru w przypadku wad ilościowych lub jakościowych.
7. W przypadku zakwestionowania przez Zamawiającego dostarczonego towaru Wykonawca zobowiązuje się do jego wymiany na pełnowartościowy, w terminie nie dłuższym niż 2 godziny od zgłoszenia reklamacji. W przypadku nie dostarczenia pełnowartościowego towaru po zgłoszonej reklamacji Zamawiający uprawniony jest do zakupu w/w towaru na koszt wykonawcy.
8. Zakwestionowany towar zostanie zwrócony Wykonawcy i odebrany transportem na koszt Wykonawcy. Zamawiający nie odpowiada za straty poniesione przez Wykonawcę z tytułu zwrotu kwestionowanej partii towaru.
9. Dostarczane produkty spożywcze muszą być odpowiednio posortowane przez Wykonawcę i muszą być najwyższej jakości, w tym przede wszystkim muszą odpowiadać wymaganiom jakościowym stosownie do obowiązujących przepisów oraz muszą spełniać obowiązujące w tym zakresie normy sanitarno-epidemiologiczne, a także muszą być przechowywane i transportowane w warunkach gwarantujących najwyższą jakość.
10. Dostawy mięsa, drobiu i przetworów mięsnych powinny odbywać się w zamkniętych opakowaniach, lub pojemnikach plastikowych z pokrywami, posiadającymi stosowne atesty, pojemnikach plombowanych lub metkowanych, czystych i nieuszkodzonych. Produkty spożywcze powinny być dostarczone w oryginalnych, nienaruszonych opakowaniach zawierających oznaczenia fabryczne, tzn. rodzaj, nazwę wyrobu, ilość, datę przydatności do spożycia, nazwę i adres producenta, oraz inne oznakowania zgodne z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa żywnościowego. Dostarczane produkty spożywcze w zależności od ich kategorii muszą przy każdej dostawie posiadać wszystkie niezbędne dokumenty wymagane przepisami prawa żywnościowego.
11. Uwaga! Ilekroć w niniejszej treści SWZ, w zakresie dotyczącym opisu przedmiotu, jest mowa o znaku towarowym, patencie, lub pochodzeniu, przyjmuje się, że wskazaniu takiemu towarzyszy wyraz: „lub równoważne”.
12. Zamawiający informuje, że podane w formularzu ofertowym ilości określają przewidywaną ilość produktów spożywczych i zastrzega sobie prawo zamawiania mniejszej ilości w zależności od potrzeb wynikających ze zmniejszenia się liczby dzieci uprawnionych do korzystania ze stołówki o maksymalnie 30% (wzmożona zachorowalność lub nieobecność dzieci z innych przyczyn, wystąpienie dodatkowych dni wolnych, itp.) po cenach jednostkowych określonych w formularzu ofertowym.
13. Rozliczenie finansowe Wykonawcy z Zamawiającym odbywać się będzie na podstawie ilości i rodzaju faktycznie dostarczonych do Zamawiającego produktów spożywczych i ich cen jednostkowych podanych przez Wykonawcę w formularzu ofertowym.
14. Dopuszcza się składanie ofert częściowych. Wykonawca może złożyć jedną ofertę na wszystkie części zamówienia lub na wybrane części zamówienia.
15. Wykonawca zobowiązuje się:
a). dostarczać produkty zgodnie z treścią zawartą w SWZ oraz załącznikami do SWZ stosownie dla właściwej CZĘŚCI,
b). dostarczać produkty, które są dopuszczone do sprzedaży,
c). dostarczać artykuły nie wykazujące oznak nieświeżości lub zepsucia, świeże, zgodnie z Systemami Bezpieczeństwa Jakości Żywności i Polskimi Normami Żywieniowymi oraz okresem przydatności do spożycia dla danego produktu,
d). w zależności od rodzaju asortymentu dostarczać go w zamkniętych i nieuszkodzonych opakowaniach, które będą posiadać nadrukowaną informację o nazwie środka spożywczego (skład), informację w sprawie producenta (nazwie), dacie przydatności do spożycia oraz gramaturze/litrażu,
e). dostarczać produkty pierwszego gatunku,
f). dostarczać produkty czyste, niezabrudzone, nieuszkodzone mechanicznie, spełniające wymagania jakościowe, dotyczące przechowywania, pakowania i transportu zawarte w Polskich Normach, posiadające właściwe atesty, certyfikaty oraz posiadające ważne terminy ważności do spożycia
g). dostarczać asortyment własnym transportem, na swój koszt zgodnie z wymogami sanitarnymi i HACCP, w sposób zapobiegającym utracie walorów smakowych i odżywczych,
h). realizować zamówienia do siedziby środkami transportowymi dostosowanymi do przewozu artykułów spożywczych, w warunkach zapewniających utrzymanie właściwej ich jakości,
i). zagwarantować dowóz surowców w pojemnikach oraz opakowaniach posiadających atest PZH odnoście dopuszczenia do kontaktu z żywnością, tak, by dostawy realizowane były zgodnie z zasadami „dobrej praktyki higienicznej” (dotyczy to głównie: stanu higienicznego samochodu, higieny osobistej kierowcy, daty przydatności do spożycia, temperatury przewozu),
16. Wykonawca zobowiązany jest przy każdorazowej dostawie przedłożyć Zamawiającemu fakturę VAT Kupna – Sprzedaży.
17. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 10 do SWZ.
Przedmiotem zamówienia są sukcesywne (w miarę pojawiających się potrzeb) dostawy wraz z transportem artykułów żywnościowych (z podziałem na 4 części) do siedziby Samorządowego Publicznego Przedszkola w Strawczynie, ul. Żeromskiego 16A, środkiem transportu zgodnym z wymaganiami ustawy z dnia 25.08.2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 2021 z późn. zm.)
Część 4 –Drób – zgodnie z formularzem asortymentowo-cenowym - załącznik nr 4 do SWZ.
3. Przedmiot zamówienia będzie realizowany sukcesywnie w ilościach wynikających z zapotrzebowań składanych bezpośrednio przez Zamawiającego. Dostawy następować będą na podstawie telefonicznego lub pisemnego zamówienia, którego dokona pracownik upoważniony przez Zamawiającego (intendent) w terminie 24 godzin od momentu złożenia zamówienia.
4. Wykonawca dostarczać będzie zamówioną partię towaru do Zamawiającego w dni robocze w godzinach od 700 do 900, własnym środkiem transportu i na własne ryzyko oraz nie będzie obciążać kosztami transportu Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia towarów do magazynów żywnościowych znajdujących się w przedszkolu.
5. Wszystkie oferowane artykuły muszą pochodzić z bieżącej produkcji oraz muszą być pełnowartościowe w pierwszym gatunku, tzn. bez śladów uszkodzenia, opakowane oryginalnie z widocznym terminem przydatności do użytku. Opakowania mają być nienaruszone, posiadać zabezpieczenia zastosowane przez producenta oraz znaki identyfikujące produkt, a w szczególności znak towarowy produktu lub markę producenta artykułu. Jakość oferowanych artykułów powinna być zgodna z Polskimi Normami i obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
6. Upoważnieni pracownicy Zamawiającego (intendent i szef/owa kuchni) będą dokonywać odbioru towaru pod względem ilościowo-wartościowym oraz obowiązujących norm jakościowych. Zamawiającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia towaru w przypadku wad ilościowych lub jakościowych.
7. W przypadku zakwestionowania przez Zamawiającego dostarczonego towaru Wykonawca zobowiązuje się do jego wymiany na pełnowartościowy, w terminie nie dłuższym niż 2 godziny od zgłoszenia reklamacji. W przypadku nie dostarczenia pełnowartościowego towaru po zgłoszonej reklamacji Zamawiający uprawniony jest do zakupu w/w towaru na koszt wykonawcy.
8. Zakwestionowany towar zostanie zwrócony Wykonawcy i odebrany transportem na koszt Wykonawcy. Zamawiający nie odpowiada za straty poniesione przez Wykonawcę z tytułu zwrotu kwestionowanej partii towaru.
9. Dostarczane produkty spożywcze muszą być odpowiednio posortowane przez Wykonawcę i muszą być najwyższej jakości, w tym przede wszystkim muszą odpowiadać wymaganiom jakościowym stosownie do obowiązujących przepisów oraz muszą spełniać obowiązujące w tym zakresie normy sanitarno-epidemiologiczne, a także muszą być przechowywane i transportowane w warunkach gwarantujących najwyższą jakość.
10. Dostawy mięsa, drobiu i przetworów mięsnych powinny odbywać się w zamkniętych opakowaniach, lub pojemnikach plastikowych z pokrywami, posiadającymi stosowne atesty, pojemnikach plombowanych lub metkowanych, czystych i nieuszkodzonych. Produkty spożywcze powinny być dostarczone w oryginalnych, nienaruszonych opakowaniach zawierających oznaczenia fabryczne, tzn. rodzaj, nazwę wyrobu, ilość, datę przydatności do spożycia, nazwę i adres producenta, oraz inne oznakowania zgodne z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa żywnościowego. Dostarczane produkty spożywcze w zależności od ich kategorii muszą przy każdej dostawie posiadać wszystkie niezbędne dokumenty wymagane przepisami prawa żywnościowego.
11. Uwaga! Ilekroć w niniejszej treści SWZ, w zakresie dotyczącym opisu przedmiotu, jest mowa o znaku towarowym, patencie, lub pochodzeniu, przyjmuje się, że wskazaniu takiemu towarzyszy wyraz: „lub równoważne”.
12. Zamawiający informuje, że podane w formularzu ofertowym ilości określają przewidywaną ilość produktów spożywczych i zastrzega sobie prawo zamawiania mniejszej ilości w zależności od potrzeb wynikających ze zmniejszenia się liczby dzieci uprawnionych do korzystania ze stołówki o maksymalnie 30% (wzmożona zachorowalność lub nieobecność dzieci z innych przyczyn, wystąpienie dodatkowych dni wolnych, itp.) po cenach jednostkowych określonych w formularzu ofertowym.
13. Rozliczenie finansowe Wykonawcy z Zamawiającym odbywać się będzie na podstawie ilości i rodzaju faktycznie dostarczonych do Zamawiającego produktów spożywczych i ich cen jednostkowych podanych przez Wykonawcę w formularzu ofertowym.
14. Dopuszcza się składanie ofert częściowych. Wykonawca może złożyć jedną ofertę na wszystkie części zamówienia lub na wybrane części zamówienia.
15. Wykonawca zobowiązuje się:
a). dostarczać produkty zgodnie z treścią zawartą w SWZ oraz załącznikami do SWZ stosownie dla właściwej CZĘŚCI,
b). dostarczać produkty, które są dopuszczone do sprzedaży,
c). dostarczać artykuły nie wykazujące oznak nieświeżości lub zepsucia, świeże, zgodnie z Systemami Bezpieczeństwa Jakości Żywności i Polskimi Normami Żywieniowymi oraz okresem przydatności do spożycia dla danego produktu,
d). w zależności od rodzaju asortymentu dostarczać go w zamkniętych i nieuszkodzonych opakowaniach, które będą posiadać nadrukowaną informację o nazwie środka spożywczego (skład), informację w sprawie producenta (nazwie), dacie przydatności do spożycia oraz gramaturze/litrażu,
e). dostarczać produkty pierwszego gatunku,
f). dostarczać produkty czyste, niezabrudzone, nieuszkodzone mechanicznie, spełniające wymagania jakościowe, dotyczące przechowywania, pakowania i transportu zawarte w Polskich Normach, posiadające właściwe atesty, certyfikaty oraz posiadające ważne terminy ważności do spożycia
g). dostarczać asortyment własnym transportem, na swój koszt zgodnie z wymogami sanitarnymi i HACCP, w sposób zapobiegającym utracie walorów smakowych i odżywczych,
h). realizować zamówienia do siedziby środkami transportowymi dostosowanymi do przewozu artykułów spożywczych, w warunkach zapewniających utrzymanie właściwej ich jakości,
i). zagwarantować dowóz surowców w pojemnikach oraz opakowaniach posiadających atest PZH odnoście dopuszczenia do kontaktu z żywnością, tak, by dostawy realizowane były zgodnie z zasadami „dobrej praktyki higienicznej” (dotyczy to głównie: stanu higienicznego samochodu, higieny osobistej kierowcy, daty przydatności do spożycia, temperatury przewozu),
16. Wykonawca zobowiązany jest przy każdorazowej dostawie przedłożyć Zamawiającemu fakturę VAT Kupna – Sprzedaży.
17. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 10 do SWZ.
Art. 109 ust. 1 pkt 4