IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg ograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 5 000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100), 1.1. Wadium może być wniesione w: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 poz. 359 i 2260 oraz 2017 poz. 1089). 1.2. Termin wnoszenia wadium upływa w dniu składania ofert 2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: mBank S.A. 21 1140 1078 0000 3018 1200 1004. Uwaga: Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert.2.1. Pozostałe formy wadium należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w pokoju 217 budynek dyrekcji GIG do dnia składania ofert.2.2. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 2.6. 2.3. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2.4. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 2.5. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z zapisem pkt 2.2., jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 2.6. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami: 2.6.1 jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, 2.6.2 jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, - zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2.7. Wszelkie spory wynikające z wniesionego wadium rozpatrywał będzie wg prawa polskiego sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
Zamawiający nie ograniczy maksymalnej liczby Wykonawców. Zamawiający oceni spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu stwierdzeniem: „spełnia” lub „nie spełnia” w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia oraz zawarte w nich informacje. Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu będzie mniejsza niż określona w art. 51 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający zaprosi do składania ofert wszystkich spełniających te warunki.
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
cena |
100,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Dopuszcza się zmiany postanowień Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Do okoliczności uprawniających do ewentualnych zmian postanowień Umowy należą: 1) wprowadzenie nowości technicznych korzystnych dla Zamawiającego niezbędnych do wprowadzenia w Przedmiocie Umowy, nie zmieniające charakteru umowy, 2) zmiany w Przedmiocie Umowy korzystne dla Zamawiającego z punktu widzenia ekonomiczno-finansowego (np. obniżające koszty realizowania umowy itp.), 3) zmiana sposobu rozliczania Umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy - korzystna dla Zamawiającego z punktu widzenia ekonomiczno - finansowego (np. obniżająca koszty zrealizowania Umowy, itp.), 4) działanie Siły Wyższej uniemożliwiającej bądź utrudniającej realizację Przedmiotu umowy, 5) konieczność powierzenia Podwykonawcom części zamówienia, która ujawni się dopiero w trakcie realizacji Przedmiotu umowy z przyczyn, których Wykonawca nie był w stanie przewidzieć na etapie zawarcia Umowy, 6) konieczność dostosowania terminu realizacji Przedmiotu umowy do terminów innych działań Zamawiającego, nie będących w zakresie Przedmiotu umowy, 7) konieczność wykonania prac dodatkowych, koniecznych do wykonania dla zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Przedmiotu Umowy, o których mowa §2 ust. 4, niemożliwych do przewidzenia na etapie zawierania Umowy, 8) zawieszenie przez Zamawiającego realizacji Umowy, 9) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części Przedmiotu umowy, 10) nie usunięcie przez Wykonawcę wad, o których mowa w §6 ust. 4 i ust. 5, 11) decyzji Zamawiającego o przerwaniu prac, o której mowa w §1 ust. 6, 12) konieczność wydłużenia okresu rękojmi o dowolny okres, 13) inne przyczyny zewnętrzne, niezależne wyłącznie od Zamawiającego a zarazem niezależne od Wykonawcy, uniemożliwiające bądź utrudniające realizację Przedmiotu umowy, 14) zmiana wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w przypadku zmian: a) stawki podatku od towarów i usług, 2. Warunki zmiany Umowy: 1) termin wykonania Umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej Przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o czas trwania okoliczności, które uniemożliwiły lub utrudniły wykonanie Przedmiotu umowy w pierwotnie ustalonym terminie, 2) dopuszczalne jest zwiększenie wynagrodzenia należnego Wykonawcy z przyczyn wskazanych w ust. 2 pkt. 8 niniejszego paragrafu, przy czym wartość wynagrodzenia dla każdej zmiany nie może przekroczyć 50% wartości zamówienia określonej w pierwotnej Umowie, 3) dopuszczalne jest zmniejszenie wynagrodzenia należnego Wykonawcy w razie rezygnacji przez Zamawiającego z realizacji części zamówienia, zgodnie z ust. 2 pkt 9), przy czym Zamawiający zobowiązany jest zapłacić za wszystkie spełnione świadczenia, 4) dopuszczalne jest zmniejszenie wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku decyzji Zamawiającego o przerwaniu prac zgodnie z ust. 2 pkt 11), przy czym Zamawiający zobowiązany jest zapłacić za wszystkie spełnione świadczenia, 5) zmiana harmonogramu prac lub zmiana innych ustaleń dotyczących terminów wykonania Przedmiotu umowy nie może pociągać za sobą zwiększenia wynagrodzenia, 6) Strony w dowolnym czasie mogą zmienić Umowę poprzez wydłużenie okresu rękojmi o dowolny okres. 3. Jeżeli Stroną wnioskującą o zmianę Umowy jest Wykonawca, występuje on do Zamawiającego z pisemnym wnioskiem o zmianę Umowy zawierającym zakres zmiany wraz z uzasadnieniem oraz informacją, co do wpływu na warunki realizacji Umowy. Zamawiający w terminie 7 (siedmiu) dni roboczych pisemnie ustosunkowuje się do wniosku o zmianę Umowy. Jeżeli Stroną wnioskującą o zmianę Umowy jest Zamawiający, informuje on Wykonawcę o zakresie proponowanych zmian, a wówczas Wykonawca przygotowuje pisemny wniosek o zmianę Umowy, zgodnie z zasadami opisanymi w zdaniu poprzednim. 4. Wszelkie zmiany i uzupełnienia Umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności. 5. Wykonawca nie może domagać się zmian w Umowie w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonywaniem Przedmiotu umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Potencjalni Wykonawcy winni będą przestrzegać wymagań zachowania tajności informacji poufnych powierzonych przez Zamawiającego, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz wymaganiami Zamawiającego, przy czym przez informacje poufne należy rozumieć wszelkie informacje (w tym przekazane lub pozyskane w formie ustnej, pisemnej, elektronicznej i każdej innej) uzyskane w trakcie postępowania prowadzonego celem zawarcia umowy bez względu na sposób i cel ich udostępnienia; w szczególności informacje o charakterze finansowym, gospodarczym, ekonomicznym, prawnym, technicznym, organizacyjnym, handlowym, administracyjnym, marketingowym, w tym dotyczące Zamawiającego. W związku z powyższym: 1) na etapie składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu Zamawiający wymaga złożenia Oświadczenia o zachowaniu w poufności udostępnianych danych, 2) wraz z zawarciem umowy na realizację przedmiotowego zamówienia z wybranym Wykonawcą, Zamawiający wymagał będzie zawarcia umowy o poufności informacji powziętych w związku z realizacją tego zamówienia.
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2020-05-08, godzina:
12:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
1. Szczegółowy opis sposobu przygotowywania wniosku: 1) Wykonawca może złożyć tylko jeden wniosek. Dotyczy to zarówno wniosków składanych indywidualnie jak i wniosków Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. 2) Wniosek przygotowuje się i składa zgodnie z postanowieniami Ogłoszenia. 3) Wniosek składa się w formie pisemnej. 4) Wniosek sporządza się w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 5) Oświadczenia, dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 6) Dokumenty składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 7) Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawcy, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 8) Wniosek podpisuje osoba (osoby) uprawniona do reprezentowania Wykonawcy (dalej jako „Osoby Uprawnione”) zgodnie z odpowiednim wpisem o reprezentacji Wykonawcy w stosownym dokumencie uprawniającym do występowania w obrocie prawnym lub udzielonym pełnomocnictwem. Wszystkie pełnomocnictwa składane są w formie oryginału lub odpisu poświadczonego za zgodność z oryginałem przez notariusza. 9) Osoby Uprawnione parafują lub podpisują wszystkie strony Wniosku i jego załączniki zawierające jakąkolwiek treść. W treści wniosku zamieszcza się informację o ilości stron. Wszelkie zmiany w treści wniosku (poprawki, przekreślenia, dopiski) powinny zostać naniesione w sposób czytelny i być podpisane lub parafowane przez Osoby Uprawnione – w przeciwnym wypadku zmiany te, nie będą brane pod uwagę. Wszystkie wymagane w ogłoszeniu dokumenty składa się w oryginale lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Osoby Uprawnione, o ile z któregoś z postanowień ogłoszenia nie wynika dalej idący wymóg odnośnie formy dokumentu. 10) Jeżeli Wykonawca uzna, że przedstawiona we wniosku informacja zawiera tajemnicę przedsiębiorstwa, winien zastrzec w odniesieniu do tej informacji, że nie może ona być ogólnie udostępniana oraz wykazać, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Informacja ta winna zostać umieszczona w oddzielnej, oznakowanej kopercie lub innym oznakowanym opakowaniu. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za ujawnienie informacji, co, do której Wykonawca nie podjął działań, o których mowa w tym punkcie, a także informacji w odniesieniu do której obowiązek ujawnienia wynika z przepisów prawa, wyroków sądowych lub decyzji organów administracji niezależnie od podjęcia przez Wykonawcę działań, o których mowa w tym punkcie. 11) Niedochowanie przez Wykonawcę wymogów techniczno-redakcyjnych Wniosku nie stanowi podstawy jego odrzucenia, lecz wszystkie negatywne konsekwencje mogące wyniknąć z niezachowania tych wymagań będą obciążały Wykonawcę. 12) Wniosek składa się w jednej zapieczętowanej kopercie lub w inny trwały sposób zabezpieczonym opakowaniu, oznaczonym napisem: „Główny Instytut Górnictwa, Plac Gwarków 1, 40-166 Katowice, Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu pn.: „Wykonanie usługi na rzecz Głównego Instytutu Górnictwa realizującego usługi badawcze w ramach projektu pod roboczym tytułem: "Opracowanie i wdrożenie procesu technologicznego przetwarzania odpadów z kotłów fluidalnych z wykorzystaniem CO2 do produkcji zamiennika cementu” - nie otwierać przed dniem 08.05.2020 r. godz. 12:15”. Na kopercie lub innym opakowaniu wniosku należy zamieścić dodatkowo pełną nazwę i adres Wykonawcy oraz oznaczenie Zamawiającego. 13) Wniosek składa się w Głównym Instytucie Górnictwa, 40-166 Katowice, Plac Gwarków 1, Zespół Inwestycji i Remontów pok. 9a budynek „B”, nie później niż do dnia 08.05.2020 r. do godz. 12:00. 14) Wzór wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oraz wzory wybranych załączników do wniosku Zamawiający zamieszcza na swojej stronie internetowej: bip.gig.eu 15) Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) zostanie przekazana wraz z zaproszeniem doskładania oferty Wykonawcom, którzy spełnią warunki udziału w postępowaniu i wykażą brak podstaw do wykluczenia, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub kurierem na adres wskazany przez Wykonawcę we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 2. Wniosek musi zawierać: 1) Formularz - Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; 2) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia –jeżeli dotyczy; 3) Pełnomocnictwo do podpisania wniosku – jeżeli jest wymagane; 4) Oświadczenie wykonawcy/podwykonawcy/podmiotu trzeciego (o ile wykonawca będzie korzystał z podwykonawcy lub polega na zdolnościach technicznych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotu trzeciego) dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania oraz dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia; 5) Oświadczenie wykonawcy dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu; 6) Oświadczenie/zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (o ile wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na podstawie art. 22a ust. 1 Pzp); 7) Oświadczenie o zachowaniu w poufności udostępnianych danych; 3. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub brak podstaw wykluczenia, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. 2019 poz. 848), 4. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty, 5. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia lub spełniania warunków udziału w postępowaniu, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów, 6. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy (brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego), korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 9. Dokumenty składane przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów wskazanych w pkt III.4 niniejszego ogłoszenia: 1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt III.4 niniejszego ogłoszenia składa: 2) Informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 ustawy. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, 3) Dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawiony/-e nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosku o dopuszczenie do postępowania. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 11.1 i 11.2 powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 7. Inne szczególne warunki, którym podlega realizacja zamówienia, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa dostaw i bezpieczeństwa informacji: Z uwagi na rodzaj zamówienia realizowanego przez Główny Instytut Górnictwa w ramach projektu pod roboczym tytułem: „Opracowanie i wdrożenie procesu technologicznego przetwarzania odpadów z kotłów fluidalnych z wykorzystaniem CO2 do produkcji zamiennika cementu” potencjalni Wykonawcy winni będą przestrzegać wymagań zachowania tajności informacji poufnych powierzonych przez Zamawiającego, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz wymaganiami Zamawiającego, przy czym przez informacje poufne należy rozumieć wszelkie informacje (w tym przekazane lub pozyskane w formie ustnej, pisemnej, elektronicznej i każdej innej) uzyskane w trakcie postępowania prowadzonego celem zawarcia umowy bez względu na sposób i cel ich udostępnienia; w szczególności informacje o charakterze finansowym, gospodarczym, ekonomicznym, prawnym, technicznym, organizacyjnym, handlowym, administracyjnym, marketingowym, w tym dotyczące Zamawiającego lub Beneficjenta projektu, a także innych podmiotów, w szczególności tych, z którymi Zamawiający lub Beneficjent projektu pozostaje w stosunku dominacji lub zależności, oraz z którymi jest powiązany kapitałowo lub umownie. W związku z powyższym: 1) na etapie składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu Zamawiający wymaga złożenia Oświadczenie o zachowaniu w poufności udostępnianych danych, 2) wraz z zawarciem umowy na realizację przedmiotowego zamówienia z wybranym Wykonawcą, Zamawiający wymagał będzie zawarcia umowy o poufności informacji powziętych w związku z realizacją tego zamówienia.