III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Zamawiający dla warunków udziału wymienionych w pkt. 5.1.2.1. SIWZ nie określa szczegółowych wymagań, a za wstępne spełnienie tych warunków w wymienionych wyżej pkt. 5.1.2.1 oraz 5.1.2.2 SIWZ uzna złożenie wraz z ofertą oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiącego Załącznik Nr 6 do SIWZ.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Zamawiający dla warunków udziału wymienionych w pkt. 5.1.2.2. SIWZ nie określa szczegółowych wymagań, a za wstępne spełnienie tych warunków w wymienionych wyżej pkt. 5.1.2.1 oraz 5.1.2.2 SIWZ uzna złożenie wraz z ofertą oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiącego Załącznik Nr 6 do SIWZ.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
5.2.2. Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, o którym mowa w pkt 5.1.2.3. SIWZ jeżeli wykaże, że: 5.2.2.1. w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy niż trzy lata, to w tym okresie, wykonał lub wykonuje (w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych) z należytą starannością, co najmniej: 5.2.2.1.1. co najmniej 2 usługi doradcze obejmujące wsparcie Zamawiającego w roli Inżyniera Kontraktu, Inwestora Zastępczego, Menedżera Projektu lub Doradcy w realizacji projektów informatyzacji w jednostkach ochrony zdrowia w tym minimum jeden z projektów o wartości co najmniej 1 500 000,00 zł brutto (słownie: jeden milion pięćset tysięcy złotych brutto); 5.2.2.1.2. co najmniej 2 usługi doradcze obejmujące wsparcie Zamawiającego w realizacji projektów informatycznych w roli Inżyniera Kontraktu, Inwestora Zastępczego, Menedżera Projektu lub Doradcy, w ramach których przygotował dokumentację przetargową niezbędną do przeprowadzenia zamówienia publicznego i nadzorował realizację umowy w ramach przeprowadzonych postępowań, w tym przynajmniej jedna z tych usług obejmowała uruchomienie sprzętu teleinformatycznego dla podmiotu leczniczego o wartości wyższej lub równej 1.000.000,00 złotych brutto (słownie: jeden milion złotych brutto); 5.2.2.1.3. co najmniej 2 usługi doradcze obejmujące wsparcie Zamawiającego w roli Inżyniera Kontraktu, Inwestora Zastępczego, Menedżera Projektu lub Doradcy, dotyczących wdrożenia Elektronicznej Dokumentacji Medycznej dla podmiotu leczniczego, w tym co najmniej jedna z tych usług dotyczy projektu o wartości co najmniej 1.000.000,00 zł brutto (słownie: jeden milion złotych brutto); 5.2.2.1.4. co najmniej 2 usługi doradcze, obejmujące wsparcie Zamawiającego w realizacji projektów informatycznych w roli Inżyniera Kontraktu, Inwestora Zastępczego, Menedżera Projektu lub Doradcy, w ramach których opracował specyfikacje wymagań funkcjonalnych lub koncepcje dla medycznego systemu informatycznego (rozumianego jako system klasy HIS lub ERP) dla podmiotu leczniczego, w tym co najmniej jedna z tych usług dotyczyła projektu o wartości co najmniej 1 000 000,00 zł brutto (słownie: jeden milion złotych brutto). 5.2.2.1.5. co najmniej 2 usługi doradcze, obejmujące wsparcie Zamawiającego w realizacji projektów informatycznych w roli Inżyniera Kontraktu, Inwestora Zastępczego, Menedżera Projektu lub Doradcy, przy projektowaniu i wdrożeniu medycznego systemu informatycznego (rozumianego jako system klasy HIS lub ERP) dla podmiotu leczniczego, w tym co najmniej jedna z tych usług dotyczyła projektu o wartości co najmniej 500 000,00 zł brutto (słownie: pięćset tysięcy złotych brutto) i czasie trwania projektu minimum 1 rok. 5.2.2.1.6. co najmniej 2 usługi doradcze, obejmujące wsparcie Zamawiającego w realizacji projektów informatycznych w roli Inżyniera Kontraktu, Inwestora Zastępczego, Menedżera Projektu lub Doradcy, których celem było m.in. zaprojektowanie i wdrożenie funkcjonalności systemu informatycznego udostępniającego co najmniej 1 e-usługi na poziomie zaawansowania – transakcja, tj. czwarty stopień w ogólnie przyjętej pięciostopniowej skali dojrzałości e-usług. Wartość projektu, w ramach którego wytworzono lub wytwarza się taki system powinna wynosić, co najmniej 350.000,00 zł brutto (słownie: trzysta pięćdziesiąt tysięcy złotych brutto); Zamawiający dopuszcza, aby wskazane przez Wykonawcę usługi potwierdzające warunek wskazany w pkt. 5.2.2.1.1 – 5.2.2.1.6 były zrealizowane w ramach jednego projektu, przedsięwzięcia lub umowy albo były zadaniami w ramach jednej usługi nadrzędnej (w której świadczenie usługi inżyniera kontraktu jako doradztwa i nadzoru w realizacji projektu rozbudowy i modernizacji obszaru IT jest dominujące i stanowi główny przedmiot zamówienia). Sposób dokonania oceny spełnienia warunku: jeżeli po podstawieniu w miejsce ilości, terminu wykonania, wartości, podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz przedmiotu wykonanych usług zawartych w wykazie usług (Załącznik Nr 3 do SIWZ) okaże się, że otrzymamy zdanie prawdziwe, potwierdzone także załączonymi dowodami należytego wykonania usług, to „ocenimy”, że Wykonawca spełnia warunek. 5.2.2.2. potwierdzi dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami, skierowanymi do realizacji zamówienia: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował zespołem osób zdolnych do wykonania zamówienia, w skład którego wchodzą co najmniej: 5.2.2.2.1. Kierownik projektu, co najmniej jedną osoba posiadająca: • wykształcenie wyższe, ukończony kurs lub studia podyplomowe w dziedzinie zarządzania projektami, • co najmniej trzy lata doświadczenia zawodowego; • co najmniej jeden rok doświadczenia w zarządzaniu projektami informatycznymi w roli kierownika projektu w projektach dotyczących wdrażania systemów informatycznych dla podmiotów leczniczych; • doświadczenie w roli kierownika projektu: 1. w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert brał udział w projektach dotyczących nadzoru i doradztwa w realizacji projektów informatyzacji instytucji, których celem było wdrożenie lub rozbudowa systemu teleinformatycznego, umożliwiającego zbieranie, gromadzenie i udostępnianie danych o łącznej wartość minimum 2.000.000,00 zł brutto, 2. co najmniej jeden z tych projektów był realizowany w ramach projektów współfinansowanych ze środków unijnych finansowanych ze źródeł zewnętrznych, 3. co najmniej jeden z tych projektów był realizowany dla jednostki służby zdrowia 4. co najmniej jeden z tych projektów udostępniał e-usługi, w tym przynajmniej jedną e-usługę na poziomie zaawansowania – transakcja, tj. czwarty stopień w ogólnie przyjętej pięciostopniowej skali dojrzałości e-usług. 5. Zamawiający dopuszcza, aby wskazane przez Wykonawcę projekty potwierdzające warunek wskazany w ppkt 1 – 4 były realizowane w ramach jednego projektu, przedsięwzięcia lub umowy, albo były zadaniami w ramach jednej usługi nadrzędnej. • doświadczenie w projekcie obejmującym budowę nowej lub przebudowy istniejącej serwerowni o wartości dostaw urządzeń oraz prac budowlanych obejmujących część konstrukcyjną, sanitarną oraz instalację zasilania gwarantowanego nie mniejszej niż 400 000,00 zł brutto. 5.2.2.2.2. Specjalista ds. Zamówień Publicznych, co najmniej jedna osoba posiadająca, pełniącą funkcję specjalisty ds. zamówień publicznych, odpowiedzialną za prawidłowe przeprowadzenie postępowań przetargowych w tym przygotowanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami, zgodnie z obowiązującym prawem polskim, wytycznymi Projektu oraz aktami wewnętrznie obowiązującymi, która posiada: • wykształcenie wyższe, • minimum trzy letnie doświadczenie w przygotowaniu postępowań przetargowych, • doświadczenie w przygotowaniu i nadzorowaniu w imieniu Zamawiającego co najmniej pięciu postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, w tym co najmniej dwa o szacowanej wartości przedmiotu zamówienia równej lub przekraczającej kwoty określone zgodnie z art. 11 ust. 8 ustawy Pzp, od których jest uzależniony obowiązek przekazywania ogłoszeń Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej, mając na względzie obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa Unii Europejskiej; • doświadczenie w pełnieniu funkcji członka komisji przetargowej w co najmniej trzech postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego, w tym co najmniej jednym o szacowanej wartości przedmiotu zamówienia równej lub przekraczającej kwoty określone zgodnie z art. 11 ust. 8 ustawy Pzp, od których jest uzależniony obowiązek przekazywania ogłoszeń Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej, mając na względzie obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa Unii Europejskiej; 5.2.2.2.3. Specjalista ds. aplikacji, baz danych oraz sieci komputerowych w zakresie konfiguracji oraz eksploatacji, co najmniej jedna osoba posiadająca: • wykształcenie wyższe informatyczne; • co najmniej trzy lata doświadczenia zawodowego w realizacji projektów informatycznych; • doświadczenie w pracy przy co najmniej dwóch projektach informatycznych o łącznej wartości projektów minimum 4 000 000,00 zł brutto; • co najmniej jeden rok doświadczenia w projektowaniu i zarządzaniu infrastrukturą IT, m.in. w zakresie urządzeń serwerowych, macierzy, wirtualizacji, urządzeń sieciowych, a także licencjonowania oprogramowania (m.in. systemowego, bazodanowego, itp.). 5.2.2.2.4. Specjalista ds. wsparcia w rozliczaniu projektów, co najmniej jedna osoba posiadająca: • wyższe wykształcenie ekonomiczne, lub ukończony kurs, lub studia podyplomowe w dziedzinie zarządzania projektami; • znajomość przepisów w zakresie obsługi środków pomocowych UE, aspektów finansowo – księgowych w zarządzaniu projektami; • znajomość procedur przetargowo-zakupowych, w tym sporządzania umów; • doświadczenie w realizacji co najmniej dwóch projektów informatycznych współfinansowanych ze środków europejskich o łącznej wartości co najmniej 5 000 000,00 zł brutto, w których odpowiedzialny był za ocenę kwalifikowalności wydatków i sporządzanie wniosków o płatność; • doświadczenie w zakresie rozliczania co najmniej dwóch projektów współfinansowanych ze środków europejskich, o wartości co najmniej 2 000 000,00 zł brutto każdy; • doświadczenie w realizacji co najmniej dwóch projektów o wartości co najmniej 2 000 000,00 zł brutto każdy, w których odpowiedzialny był za prowadzenie harmonogramu rzeczowo-finansowych • doświadczenie w realizacji co najmniej dwóch projektów o wartości projektu co najmniej 2 000 000,00 zł brutto każdy, w których odpowiedzialny był za analizę dokumentacji, przygotowanie prezentacji, czynne uczestnictwo w spotkaniach zespołów projektowych i ich dokumentowaniu, przygotowywaniu i przechowywaniu dokumentów oraz materiałów informacyjnych; 5.2.2.2.5. Inspektor nadzoru, co najmniej jedna osoba posiadająca: • uprawnienia jako inspektor nadzoru inwestorskiego w branży ogólnobudowlanej w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, • co najmniej trzy letnie doświadczenie jako inspektor nadzoru inwestorskiego w branży ogólnobudowlanej w specjalności konstrukcyjno-budowlanej liczone od momentu uzyskania uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie, w tym doświadczenie jako inspektor nadzoru inwestorskiego przy realizacji zakończonej inwestycji polegającej budowie lub rozbudowie lub remoncie budynku użyteczności publicznej o kubaturze powyżej 1 000 m3. 5.2.2.2.6. Inspektor nadzoru w specjalności elektrycznej, co najmniej jedna osoba posiadająca • uprawnienia jako inspektor nadzoru inwestorskiego w branży elektrycznej do kierowania - nadzorowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych wysokoprądowych i niskoprądowych • co najmniej trzy letnie doświadczenie jako inspektor nadzoru inwestorskiego w branży elektrycznej do kierowania - nadzorowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych liczone od momentu uzyskania uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie. 5.2.2.2.7. Inspektor nadzoru inwestorskiego w specjalności telekomunikacyjnej, co najmniej jedna osoba posiadająca • uprawnienia budowlane do kierowania – nadzorowania robót w specjalności telekomunikacyjnej. • co najmniej trzy letnie doświadczenie jako inspektor nadzoru inwestorskiego robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych liczone od momentu uzyskania uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie. 5.2.2.2.8. Inspektor nadzoru inwestorskiego w specjalności instalacyjno-inżynieryjnej w zakresie sieci i instalacji sanitarnych, co najmniej jedna osoba posiadająca • uprawnienia jako inspektor nadzoru inwestorskiego w branży sanitarnej do kierowania - nadzorowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, • co najmniej trzy letnie doświadczenie jako inspektor nadzoru inwestorskiego w branży sanitarnej w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych liczone od momentu uzyskania uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie. 5.2.2.2.9. Obsługa prawna, co najmniej jedną osoba, spełniająca następujące warunki • posiada uprawnienie do świadczenia pomocy prawnej w rozumieniu ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (t.j.: Dz. U. z 2010 r. Nr 10, poz. 65 z pózn. zm.) albo ustawy z dnia 26 maja 1982 r. – Prawo o adwokaturze (t.j. Dz. U. z 2009 r. Nr 146, poz. 1188, z pózn. zm.), posiada tytuł zawodowy radcy prawnego albo adwokata. Uwaga! • Jedna osoba może pełnić więcej niż jedną z w/w funkcji. • Wykonawca do pełnego wykonania przedmiotu zamówienia zobowiązany jest zatrudnić wystarczającą liczbę wykwalifikowanego personelu gwarantującego właściwą jakość wykonanych prac. Ocenę spełniania w/w warunku Zamawiający dokona na podstawie informacji zawartych w wykazie osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego – wg wzoru stanowiącego odpowiednio Załącznik Nr 4 do SIWZ.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
6.3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy PZP Wykonawca złoży: 6.3.1. Oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp – wzór stanowi Załącznik Nr 7 do SIWZ. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Uwaga!!! Wykonawca przekazuje Zamawiającemu w/w oświadczenie w formie pisemnej w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp. 6.4. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 oraz 24 ust. 5 ustawy PZP, Wykonawca którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza na wezwanie Zamawiającego złoży: 6.4.1. zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 6.4.2. zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 6.4.3. odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Pzp. Uwaga!!! W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powyższe dokumenty składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 6.5. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów z: 6.5.1. pkt 6.4.1 i 6.4.2 SIWZ - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 6.5.2. pkt. 6.4.3 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 6.5.3. Dokumenty, o których mowa w pkt. 6.4.3 SIWZ powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty, o których mowa w pkt. 6.4.1 i 6.4.2 SIWZ powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. 6.5.4. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 6.4.1-3 SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis ust. 4 stosuje się. 6.5.5. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 6.6. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 6.7. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 570 oraz z 2018 r. poz. 1000, 1544, 1669). W takiej sytuacji Wykonawca zobligowany jest do wskazania Zamawiającemu sygnatury postępowania, w którym wymagane dokumenty, oświadczenia się znajdują. Dokumenty należy złożyć w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 570 oraz z 2018 r. poz. 1000, 1544, 1669). W takiej sytuacji Wykonawca zobligowany jest do wskazania Zamawiającemu sygnatury postępowania, w którym wymagane dokumenty, oświadczenia się znajdują.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
6.1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału wymienionych w pkt. 5.1.2. SIWZ oraz wstępnego wykazania braku podstaw do wykluczenia o którym mowa w art. 24 ust. 1 oraz 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy PZP Zamawiający żąda od Wykonawcy załączenia wraz z ofertą: 6.1.1. Oryginału oświadczenia dotyczącego przesłanek wykluczenia z postępowania – wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 5 do SIWZ. 6.1.2. Oryginału oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 6 do SIWZ. 6.2. W celu potwierdzenia spełniania warunku udziału dot. zdolności technicznej lub zawodowej, określonego w pkt. 5.2.2 SIWZ Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza w przedmiotowym postępowaniu na wezwanie Zamawiającego złoży następujące dokumenty: 6.2.1. Wypełniony wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. Wzór wykazu usług stanowi Załącznik Nr 3 do SIWZ. 6.2.2. Wypełniony wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób stanowi Załącznik Nr 4 do SIWZ. 6.2.3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 6.2.4. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 8 do SIWZ, aczkolwiek dopuszcza się złożenie oświadczenia wg własnego wzoru). 6.2.5. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach stanowiących odpowiednio Załącznik Nr 5 oraz Załącznik Nr 6 do SIWZ. 6.2.6. Zamawiający informuje, że jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty, o których mowa w pkt. 6.2.1 i 6.2.2 SIWZ budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były wykonane o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
6.8. Ponadto oferta musi zawierać następujące dokumenty: 6.8.1. Wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz ofertowy – Załącznik Nr 2 do SIWZ. 6.8.2. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy (o ile nie wynika z dokumentów rejestracyjnych) w przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wpisane do dokumentów rejestracyjnych w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 6.8.3. Oświadczenie Wykonawcy, że zapoznał się z warunkami przetargu zawartymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, w tym z kryteriami oceny ofert oraz załącznikami do SIWZ oraz że przyjmuje je bez zastrzeżeń. 6.8.4. Oświadczenie Wykonawcy, że w przypadku wybrania jego oferty zobowiązuje się do podpisania umowy usługi, której wzór stanowi Załącznik Nr 9 do SIWZ oraz zgodnie z treścią oferty. 6.8.5. Oświadczenie Wykonawcy w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO wraz z klauzulą informacyjną stanowiąca Załącznik nr 10 do SIWZ. 6.8.6. Wskazanie przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy / nie powierzy podwykonawcom (wraz z podaniem firm podwykonawców – jeżeli dotyczy) 6.8.7. Informację od Wykonawcy zgodnie z art. 91ust.3a ustawy Pzp, że wybór jego oferty będzie/ nie będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. 6.8.8. Dowód wniesienia/wpłacenia wadium. 6.8.9. Wykaz wszystkich dokumentów – spis zawartości złożonej oferty. 6.9. Oferta wspólna 6.9.1. Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika powinien zawierać wskazanie postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania także oświadczenie o przyjęciu wspólnej solidarnej odpowiedzialności za wykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia i musi być podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie publiczne. Podpisy muszą zostać złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Dokument pełnomocnika należy przedstawić w formie oryginału. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik”. W przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, Zamawiający przed zawarciem umowy zażąda umowy regulującej współpracę tych podmiotów np. umowa konsorcjum, umowa spółki cywilnej.