III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych warunków
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych warunków
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
O udzielenie Zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy: 1. w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał bądź wykonuje zadania Kierownika Projektu/Inżyniera Kontraktu/świadczy bądź świadczył usługi zarządzania i nadzoru nad realizacją projektu dla co najmniej: a) jednego zadania, polegającego na informatyzacji podmiotu leczniczego w rozumieniu ustawy o działalności leczniczej z dnia 15 kwietnia 2011 r. (Dz.U. 2018, poz. 2190 z późn. zm.) tj. wdrożeniu systemu informatycznego dla ww. podmiotu leczniczego w zakresie wspomagania zarządzania podmiotem leczniczym, o wartości zadania minimum 1 000 000,00 zł, b) jednego zadania polegającego na wdrożeniu systemu informatycznego w zakresie wspomagania zarządzania aptek szpitalnych tj. wspierającego funkcjonowanie aptek szpitalnych, o wartości zadania min 1 000 000,00 zł. UWAGA: Zamawiający uzna za spełnione ww. warunki udziału w postępowaniu również w przypadku, gdy: a) Wykonawca wykaże, iż posiada wiedzę i doświadczenie uzyskane w ramach realizacji jednego zadania, obejmującego łącznie zakres usług opisanych w punkcie 1.4.1 lit. (a) i (b) powyżej, (tj. doświadczenie pozyskane w ramach realizacji jednego zadania obejmującego wdrożenie systemu informatycznego dla szpitala jak i apteki szpitalnej); b) wiedza i doświadczenie wykazane przez Wykonawcę obejmują szerszy zakres doświadczenia od wymaganego w punkcie 1.4.1 lit. (a) i (b); c) W przypadku, o którym mowa w punkcie (a) i/lub (b) powyżej, Zamawiający wymaga, aby w wykazie usług przedkładanym dla potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu wyodrębnione zostały: zakres i wartość wykonanych usług obejmujących wdrożenie systemu informatycznego w zakresie wspomagania zarządzania podmiotem leczniczym oraz zakres i wartość wykonanych usług obejmujących wdrożenie systemu informatycznego w zakresie wspomagania zarządzania aptek szpitalnych. 2. dysponują osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia o kwalifikacjach zawodowych, doświadczeniu i wykształceniu niezbędnym do wykonywania zamówienia, odpowiadającym warunkom określonym poniżej: A) Kierownik Projektu - Wskazana osoba musi spełniać następujące wymagania: 1. posiada wykształcenie wyższe w dziedzinie zarządzania; 2. ukończył studia podyplomowe z zakresu zarządzania projektami, 3. posiada minimum 3 lata doświadczenia w charakterze doradcy/eksperta w obszarze przygotowania lub realizacji projektów; 4. posiada minimum 3 lata doświadczenia zawodowego w zakresie kontroli projektów; 5. posiada doświadczenie w zarządzaniu co najmniej 3 projektami a zakres prac obejmował: a) ocenę przygotowywanej dokumentacji przedwdrożeniowej pod kątem procesów biznesowych i zgodności z rekomendacjami CSIOZ oraz obowiązującym prawem; b) ocenę przygotowywanej dokumentacji udzielenia zamówień publicznych pod kątem korekt finansowych; c) ocenę merytoryczną przygotowywanej dokumentacji projektowej w tym wniosków o płatność; d) udział w prezentacji próbki oprogramowania w charakterze biegłego; 6. Zarządzanie dotyczyło co najmniej jednego projektu partnerskiego z minimum 5 partnerami podmiotami leczniczymi w roli kierownika projektu o wartości całkowitej na minimum 40 mln zł. 7. posiada aktualny na dzień składania ofert certyfikat zarządzania projektami na poziomie PRINCE2 Foundation lub równoważny oraz PRINCE2 Agile lub równoważny, otrzymany na podstawie egzaminu zewnętrznego; poprzez certyfikat równoważny Zamawiający rozumie certyfikat analogiczny do wskazanego powyżej, w szczególności pod względem: a. dziedziny merytorycznej wynikającej z roli, której dotyczy certyfikat, potwierdzony egzaminem (dotyczy tylko tych ról, których przykładowe certyfikaty muszą być potwierdzone egzaminem), wydany przez właściwą, niezależną akredytowaną jednostkę certyfikującą; B) Specjalista ds. wsparcia organizacyjno- prawnego - Wskazana osoba musi spełniać następujące wymagania: 1. posiada wykształcenie wyższe prawnicze, 2. ukończył studia podyplomowe z zakresu zamówień publicznych, 3. posiada minimum 3-letnie doświadczenie w przygotowywaniu i prowadzeniu postępowań przetargowych po stronie Zamawiającego, 4. posiada doświadczenie w zakresie reprezentacji mocodawcy na posiedzeniach przed Krajową Izbą Odwoławczą, 5. posiada doświadczenie w zakresie udziału w co najmniej 2 dialogach technicznych z Wykonawcami 6. posiada doświadczenie w przygotowaniu i przeprowadzeniu w imieniu Zamawiającego co najmniej 5 postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, z których szacowana wartość przedmiotu zamówienia co najmniej dwóch była równa lub przekraczała kwoty określone zgodnie z art. 11 ust. 8 ustawy Pzp, od których jest uzależniony obowiązek przekazywania ogłoszeń Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej, mając na względzie obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa Unii Europejskiej i które zakończyły się podpisaniem umowy z wykonawcą. C) Specjalista ds. kontroli - Wskazana osoba musi spełniać następujące wymagania: 1. posiada wykształcenie wyższe prawnicze, 2. posiada minimum 5-letnie doświadczenie w przeprowadzaniu kontroli projektów, które swoim zakresem obejmowały minimum zgodność realizacji z harmonogramem rzeczowo finnasowym, celami, wskaźniki projektu, vat, udzielanie zamówień publicznych. 3. posiada minimum 2 lata doświadczenia w charakterze specjalisty/doradcy/eksperta w obszarze przygotowania/aplikowania lub realizacji projektów, w szczególności w zakresie prawnym i zamówień publicznych, 4. posiada aktualny na dzień składania ofert certyfikat zarządzania projektami na poziomie PRINCE2 Foundation lub równoważny oraz Agile Project Management Foundation lub równoważny, otrzymany na podstawie egzaminu zewnętrznego; poprzez certyfikat równoważny Zamawiający rozumie certyfikat analogiczny do wskazanego powyżej, w szczególności pod względem: a) dziedziny merytorycznej wynikającej z roli, której dotyczy certyfikat, potwierdzony egzaminem (dotyczy tylko tych ról, których przykładowe certyfikaty muszą być potwierdzone egzaminem), wydany przez właściwą, niezależną akredytowaną jednostkę certyfikującą D) Specjalista ds. monitorowania i rozliczeń - Wskazana osoba musi spełniać następujące wymagania: 1. posiada wykształcenie wyższe z zakresu rachunkowości i finansów, 2. brał osobisty udział w ostatnich 4 latach w rozliczaniu przynajmniej 4 projektów w tym jeden o wartości min 40 mln zł. E) Specjalista ds. cyberbezpieczeństwa - Wskazana osoba musi spełniać następujące wymagania: 1. posiada doświadczenie w zakresie bezpieczeństwa systemów informatycznych lub prowadzenia audytów bezpieczeństwa informacji, potwierdzone uzyskaniem certyfikatu Audytora ISO/IEC 27001 lub równoważnym certyfikatem prowadzenia audytów bezpieczeństwa oraz bezpieczeństwa systemów informatycznych; 2. przeprowadził co najmniej 1 audyt bezpieczeństwa systemów informatycznych wraz z wdrożeniem procedur zgodnych z ISO 27001 w podmiocie leczniczym lub normą równoważną (tj. inną międzynarodową normą standaryzującą bezpieczeństwo systemów informatycznych). 3. posiada wykształcenie wyższe; 4. posiada minimum 10 letnie doświadczenie zawodowe w branży IT na samodzielnym lub kierowniczym stanowisku w podmiocie leczniczym 5. posiada uprawnienia inspektora ochrony danych osobowych RODO F) Specjalista ds. sprzętu IT - Wskazana osoba musi spełniać następujące wymagania: 1. posiada co najmniej 10-letnie doświadczenie w roli architekta lub wdrożeniowca rozwiązań IT. 2. posiada doświadczenie w udziale w co najmniej jednym projekcie informatycznym, dotyczącym projektowania oraz wdrożenia rozwiązań IT realizowanym dla min. 5 podmiotów ochrony zdrowia w jednym projekcie; 3. posiada doświadczenie w projektowaniu i wdrażaniu rozwiązań hiperkonwergentnych w min. 5 projektach realizowanych dla podmiotów ochrony zdrowia; 4. posiada certyfikaty techniczne min. dwóch producentów rozwiązań IT potwierdzające znajomość rozwiązań sprzętowych. 5. posiada certyfikaty techniczne producentów rozwiązań bezpieczeństwa teleinformatycznego (firewalle, SIEM, NAC); G) Analityk - Specjalista ds. integracji systemów - Wskazana osoba musi spełniać następujące wymagania: 1. posiada wykształcenie wyższe techniczne; 2. posiada minimum 5 lat doświadczenia zawodowego w realizacji projektów o charakterze informatycznym – polegających na projektowaniu rozproszonych bazodanowych systemów informatycznych (realizowanych w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert); 3. brał udział w projektowaniu co najmniej 1 systemu baz danych w rozproszonych środowiskach heterogenicznych obejmujących minimum 5 podmiotów, 4. brał udział w procesie mapowania procesów i budowaniu diagramów przepływu danych pomiędzy systemami i usługami obejmujący minimum 4 podmioty; znajomość mapowania procesów w notacji BPMN (lub równoważny, tj. umożliwiający budowanie diagramu procesów biznesowych); 5. opracował metodę komunikacji i metodę integracji co najmniej 1 projektu informatycznego obejmującego integrację minimum 5 podmiotów; 6. brał udział we wdrożeniu zintegrowanego systemu informatycznego (przedstawić dokument potwierdzający realizację wdrożenia w okresie ostatnich 24 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). H) Specjalista ds. organizacji i funkcjonowania aptek szpitalnych: 1. posiada wykształcenie wyższe w dziedzinie farmacji i II specjalizację farmacja apteczna oraz II specjalizację organizacji zaopatrzenia medycznego. 2. posiada minimum 5 letnie doświadczenie w charakterze kierownika apteki/działu farmacji w podmiocie leczniczym 3. posiada minimum 2 letnie doświadczenie w zakresie przygotowywania i przeprowadzenie postępowań mających na celu zapewnienie zaopatrzenia podmiotów leczniczych w produkty lecznicze, materiały opatrunkowe i medyczne oraz sprzęt medyczny. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (w szczególności członkowie konsorcjum, wspólnicy spółki cywilnej) ww. warunek udziału w postępowaniu zostanie spełniony jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia spełnia ten warunek lub Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia spełniają go łącznie.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
Ilekroć w niniejszej treści SIWZ, w zakresie dotyczącym opisu przedmiotu zamówienia, jest mowa o znaku towarowym, patencie lub pochodzeniu, źródle lub szczególnym procesie charakteryzującym konkretny produkt przyjmuje się, że wskazaniu takiemu towarzyszy wyraz: ,,lub równoważne”. W zakresie użytych w SIWZ, opisie przedmiotu zamówienia odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego usługi spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Przez certyfikaty równoważne, o których mowa powyżej Zamawiający rozumie certyfikaty, które są analogiczne co do zakresu z przykładowymi certyfikatami wskazanymi z nazwy dla danej roli, co jest rozumiane jako certyfikaty dotyczące: a) analogicznej dziedziny merytorycznej wynikającej z roli której dotyczy certyfikat; b) analogicznego stopnia poziomu kompetencji; c) analogicznego poziomu doświadczenia zawodowego wymaganego do otrzymania danego certyfikatu oraz potwierdzony jest egzaminem (dotyczy tylko tych ról, których przykładowe certyfikaty muszą być potwierdzone). Poprzez projekt/projekt informatyczny Zamawiający rozumie przedsięwzięcie mające na celu zbudowanie lub modernizację systemu, wdrożenie przedmiotowego systemu czy modyfikacji, którego elementem jest system teleinformatyczny, realizowany zgodnie z dokumentacją wymaganą dla danego projektu. UWAGA! Zamawiający nie dopuszcza łączenie przez jedną osobę kilku funkcji wskazanych powyżej.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej składa dokument wystawiony w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się w/w dokumentu, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1 wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wykaz usług należy złożyć według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ. 2 wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. 3 Jeżeli wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp w celu oceny czy Wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów Wykonawca składa dokument/y określające w szczególności: • zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, • sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, • zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, • czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1.Ofertę należy złożyć na Formularzu ofertowym, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ. 2.Ofertę stanowi Formularz ofertowy sporządzony według wzoru stanowiacego załącznik nr 1 do SIWZ wraz z następującymi dokumentami: a) Kryterium pozacenowe – Dodatkowe doświadczenie zawodowe personelu wykonawcy sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ; 3. Wraz z ofertą powinny być złożone: a) oświadczenia dotyczące braku podstaw do wykluczenia z postępowania (sporzdzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 2b) oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu (sporzdzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 2a) b) jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a utawy PZP w celu oceny czy Wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów Wykonawca składa zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (w oryginale); c) dokument potwierdzający zasady reprezentacji wykonawcy o ile nie jest on dostępny w publicznych otwartych bezpłatnych elektronicznych bazach danych; d) w przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik – pełnomocnictwo (oryginał lub kopia poświadczona za zgodnośc z oryginałem przez notariusza), udzielone przez osoby umocowane do działania w imieniu Wykonawcy; odpowiadające wymaganiom określonym w lit. ( e) poniżej. e) w przypadku oferty składanej przez wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (w szczególności członków konsorcjum oraz wspólników spółki cywilnej) (art. 23 ust. 1 i ust. 2 ustawy Pzp – aktualny dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika do reprezentowania w/w wykonawców w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy lub umowę regulującą współpracę i zasady reprezentacji podmiotów występujących wspólnie w szczególności umowę spółki cywilnej. Dokument pełnomocnictwa musi zawierać minimum następujące postanowienia: - wskazanie imienia i nazwiska (firmy), adresu zamieszkania (siedziby), każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wskazane jest również ujawnienie w pełnomocnictwie numeru NIP wykonawców, w szczególności w przypadku spółki cywilnej numeru NIP spółki oraz wszystkich wspólników. - określenie zakresu pełnomocnictwa, - podpisy osób uprawnionych do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawców.