Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług testów automatycznych w projekcie System Poboru Opłaty Elektronicznej Krajowej Administracji Skarbowej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Aplikacje Krytyczne Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 364760520
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Chmielna 132/134
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-805
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zakupy@akmf.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.akmf.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Działalność związana z oprogramowaniem
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług testów automatycznych w projekcie System Poboru Opłaty Elektronicznej Krajowej Administracji Skarbowej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a753a83c-58c2-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00308651
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000097/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Świadczenie usług testów automatycznych w projekcie System Poboru Opłaty Elektronicznej Krajowej Administracji Skarbowej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://przetargi.akmf.pl/open-preview-auction.html/304500/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://przetargi.akmf.pl/openauctions.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W niniejszym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy, która dostępna jest pod adresem: https://przetargi.akmf.pl. Wymagania techniczne i organizacyjne korzystania z Platformy określa Regulamin Platformy (dostępny pod adresem internetowym https://przetargi.akmf.pl//user/terms). Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego tj. bezpłatnie rejestrując się lub logując (w przypadku posiadania konta w Platformie), akceptuje warunki korzystania z Platformy, określone w Regulaminie oraz uznaje go za wiążący.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://przetargi.akmf.pl/openauctions.html
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Obowiązek informacyjny zgodnie z Rozdziałem XXIV SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: AKMF/ZZA/PZP/11/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług testów automatycznych w projekcie System Poboru Opłaty Elektronicznej Krajowej Administracji Skarbowej, szczegółowe informacje w zakresie opisu przedmiotu zamówienia zostały zawarte w Rozdziale III SWZ oraz w Istotnych Postanowieniach Umowy (Załącznik nr 8 do SWZ).
4.2.6.) Główny kod CPV: 72254100-1 - Usługi w zakresie testowania systemu
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
72254000-0 - Testowanie oprogramowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
W przypadku wyczerpania, przed upływem okresu 7 miesięcy od dnia zawarcia umowy, kwoty maksymalnego wynagrodzenia Wykonawcy brutto za realizację zamówienia podstawowego (o którym mowa w § 11 ust. 1 pkt 1) IPU - Załącznik nr 8 do SWZ), Zamawiający przewiduje skorzystanie z prawa opcji, które będzie polegało na zwiększeniu liczby roboczo-dni (ang. Man-Day, dalej „MD”), o planowaną liczbę 60 MD, i będzie następowało zgodnie z zapotrzebowaniem Zamawiającego. Usługa będzie realizowana do kwoty maksymalnego wynagrodzenia Wykonawcy brutto za realizację prawa opcji Wykonawcy, o którym mowa w § 11 ust. 1 pkt 2) IPU (albo do upływu okresu 7 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli to zdarzenie nastąpi wcześniej).
Maksymalne wynagrodzenie Wykonawcy brutto za realizację prawa opcji, które zostanie wpisane do umowy, będzie wyliczone przy zastosowaniu poniższych wzorów wskazanych w Rozdziale III ust. 3 SWZ.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 7 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie w testowaniu oprogramowania
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie w automatyzacji testów z wykorzystaniem Selenium WebDriver + Java (DAT)
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie w procesie budowy aplikacji
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zgodnie z Rozdziałem VI ust. 2 pkt. 4 SWZ, o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
A. A. nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje należycie, przez okres nie krótszy niż 6 miesięcy, co najmniej 2 usługi (umowy) testów automatycznych aplikacji webowych z wykorzystaniem Selenium WebDriver +Java.
W przypadku powoływania się na usługi (umowy) w toku (tj. niezakończone) muszą one być realizowane od co najmniej 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia, warunek ten mogą spełnić łącznie.
B. B. dysponuje lub będzie dysponował dwoma osobami, które będą skierowane do realizacji zamówienia tzn. dysponuje lub będzie dysponował zespołem, składającym się z dwóch osób, a każda z tych osób posiada następujące minimalne doświadczenie oraz kompetencje:
a. Roczne doświadczenie** w testowaniu oprogramowania - nabyte w okresie ostatnich 18 m-cy przed upływem terminu składnia ofert;
b. Roczne doświadczenie** w automatyzacji testów z wykorzystaniem Selenium WebDriver + Java - nabyte w okresie ostatnich 18 m-cy przed upływem terminu składnia ofert;
c. Znajomość języka Java min. na poziomie podstawowym;
d. Znajomość fameworka Selenium WebDriver;
e. Znajomość języka SQL;
f. Znajomość bibliotek TestNG;
g. Znajomość narzędzia GIT oraz procedury przeglądu kodu;
h. Znajomość narzędzi do zarządzania testami oraz raportowania błędów np.: JIRA, Xray.
Przez wskazane w lit. a. „doświadczenie w testowaniu oprogramowania” należy rozumieć czas przepracowany na stanowisku testera oprogramowania,
w wymiarze min. 30 godz./tyg., przy realizacji, w projektach komercyjnych*, zadań polegających na wykonywaniu minimum: testów manualnych (funkcjonalnych, regresji), testów API (za pomocą narzędzi Postam, SaupUI lub pokrewne), przygotowywaniu przypadków testowych, zgłaszaniu błędów wykrytych podczas testów aplikacji webowych lub desktopowych oraz ich raportowaniu.
Przez wskazane w lit. b. „doświadczenie w automatyzacji testów” należy rozumieć czas przepracowany na stanowisku testera automatyzującego,
w wymiarze min. 30 godz./tyg., przy samodzielnej realizacji, w projektach komercyjnych*, zadań polegających na przygotowaniu i uruchamianiu skryptów automatyzujących testy aplikacji przy pomocy frameworka Selenium WebDriver + Java z wykorzystaniem znajomości Page Object Model.
*Przez „projekty komercyjne” należy rozumieć projekty zlecane przez podmiot zewnętrzny w stosunku do Wykonawcy, na podstawie umowy odpłatnej, skierowane do określonego docelowego odbiorcy / określonej grupy docelowej odbiorców. Nie dopuszczalne jest wskazanie doświadczenia pozyskanego niekomercyjnie np. zdobytej na kursach, podczas zajęć zaliczeniowych na uczelniach, prac dyplomowych lub w projektach wykonywanych na własny użytek.
**Przez „roczne doświadczenie” należy rozumieć 12 pełnych miesięcy doświadczenia, które będą liczone jako suma nienakładających się okresów doświadczenia w testowaniu oprogramowania / w automatyzacji testów - z ostatnich 18 miesięcy przed upływem terminu składnia ofert.
Zamawiający zastrzega, że zespół skierowany do realizacji zamówienia musi składać się wyłącznie z dwóch osób.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, warunek ten mogą spełnić łącznie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z art. 273 ust. 1 ustawy, Zamawiający nie korzysta z uprawnienia
do żądania złożenia przez wykonawcę podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia, o których mowa w Rozdz. VII ust. 1 SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający działając na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
• na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu określonego w Rozdziale VI ust. 2 pkt 4 ppkt A SWZ - wykazu usług wykonanych a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat (przed upływem terminu składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia dzielności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane,
a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje lub inne dokumenty potwierdzające ich należycie wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy. Wzór wykazu usług stanowi Załącznik nr 4 do SWZ .
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz o którym tu mowa dotyczy usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych,
w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
• na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu określonego
w Rozdziale VI ust. 2 pkt 4 ppkt B SWZ – zgodnie z art. 273 ust. 1 pkt 2 ustawy Zamawiający nie korzysta z uprawnienia do żądania złożenia przez Wykonawcę podmiotowego środka dowodowego. W celu potwierdzenia spełniania tego warunku Wykonawca składa wyłącznie oświadczenie,
o którym mowa w ust. 1.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zgodnie z Rozdziałem XIV ust. 2 pkt 1), do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dokumenty potwierdzające doświadczenie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, o których mowa w Rozdziale XIX ust. 1 pkt 2 SWZ, tj.:
a) Wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia - do oceny oferty w ramach kryterium „Doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia” (wzór Wykazu stanowi Załącznik nr 5 do SWZ).
Zgodnie z art. 107 ust. 3 ustawy, Zamawiający informuje iż dokument wskazany w ust. 2 pkt 1) powyżej, nie podlega uzupełnieniu, a nie złożenie tego dokumentu wraz z ofertą skutkować będzie odrzuceniem oferty Wykonawcy na podstawie art. 226 ust. 1 pkt) 2 pkt c) ustawy Pzp.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale VIII ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału
w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 6 do SWZ.
4. Postanowienia SWZ dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
5. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający jest uprawniony do żądania przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego przedłożenia kopii umowy regulującej współpracę Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w zakresie wskazanym w Załączniku nr 8 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-01-07 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy w formie oraz w sposób opisany w rozdziale XIII SWZ.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-01-07 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-02-05
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zgodnie z postanowieniami Rozdziału IV SWZ, Umowa będzie obowiązywała przez okres 7 miesięcy od dnia jej zawarcia lub do wyczerpania maksymalnego wynagrodzenia Wykonawcy brutto wyliczonego zgodnie z Rozdziałem III ust. 2 (dla zamówienia podstawowego) albo ust. 3 (w przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji), w zależności co nastąpi pierwsze, i będzie rozliczana w cyklu miesięcznym na podstawie ilości przepracowanych roboczo-dni (MD), w oparciu o podpisane w danym miesiącu protokoły odbioru wykonanych usług.