III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Zamawiający nie opisuje i nie wyznacza szczegółowego warunku w zakresie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Zamawiający nie opisuje i nie wyznacza szczegółowego warunku w zakresie sytuacji finansowej lub ekonomicznej.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
Zamawiający wyznacza warunek w zakresie zdolność techniczna lub zawodowa. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia o kwalifikacjach zawodowych, doświadczeniu i wykształceniu niezbędnym do wykonania zamówienia, odpowiadającym warunkom określonym poniżej: 1. Kierownik Inżyniera Kontraktu - co najmniej jedna osoba, która: - posiada wykształcenie wyższe ekonomiczne lub techniczne lub studia podyplomowe w dziedzinie zarządzania projektami, - posiada minimum 5 lat doświadczenia zawodowego w realizacji projektów o charakterze informatycznym – polegających na projektowaniu i nadzorze wykonawczym rozproszonych bazodanowych systemów informatycznych (realizowanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert) - posiada minimum 3 lata doświadczenia w zarządzaniu projektami informatycznymi w roli kierownika projektu w projektach dotyczących wdrażania systemów informatycznych dla podmiotów leczniczych, - pełniła nadzór nad realizacją co najmniej 5 projektów o charakterze informatycznym, w tym co najmniej 4 projektów o wartości minimum 2 000 000,00 zł brutto każdy oraz co najmniej 1 projektu o wartości minimum 5 000 000,00 zł brutto ; - w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert brała udział w projektach dotyczących nadzoru i doradztwa w realizacji projektu informatyzacji instytucji, którego celem było wdrożenie lub rozbudowa systemu teleinformatycznego, umożliwiającego zbieranie, gromadzenie i udostępnianie danych typu BI; - brała udział w minimum 1 projekcie obejmującym integrację dla co najmniej czterech Podmiotów; - posiada aktualny na dzień składania ofert certyfikat zarządzania projektami na poziomie PRINCE2 Foundation lub równoważny, otrzymany na podstawie egzaminu zewnętrznego. Poprzez certyfikat równoważny Zamawiający rozumie certyfikat analogiczny do wskazanego powyżej, w szczególności pod względem: o dziedziny merytorycznej wynikającej z roli, której dotyczy certyfikat, potwierdzony egzaminem (dotyczy tylko tych ról, których przykładowe certyfikaty muszą być potwierdzone egzaminem), wydanym przez właściwą, niezależną akredytowaną jednostkę certyfikującą; - posiada certyfikat potwierdzający umiejętności zarządzania projektem tworzenia oprogramowania w oparciu o zwinne metodyki (ang. agile) wg modelu SCRUM lub równoważny, otrzymany na podstawie egzaminu zewnętrznego. Poprzez certyfikat równoważny Zamawiający rozumie certyfikat analogiczny do wskazanego powyżej, w szczególności pod względem: o dziedziny merytorycznej wynikającej z roli, której dotyczy certyfikat, potwierdzenia egzaminem (dotyczy tylko tych ról, których przykładowe certyfikaty muszą być potwierdzone egzaminem), wydany przez właściwą, niezależną akredytowaną jednostkę certyfikującą. 2. Specjalista ds. sprzętu informatycznego, sieci, konfiguracji oraz eksploatacji - co najmniej jedna osoba posiadająca: - wykształcenie wyższe informatyczne lub techniczne; - co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w realizacji projektów informatycznych; - doświadczenie w pracy przy co najmniej 3 projektach informatycznych o łącznej wartości projektów minimum 5 000 000,00 zł brutto; - co najmniej 3-letnie doświadczenie w projektowaniu i zarządzaniu infrastrukturą IT, m.in. w zakresie urządzeń serwerowych, macierzy, wirtualizacji, urządzeń sieciowych, a także licencjonowania oprogramowania (m.in. systemowego, bazodanowego, itp.) –należy wykazać udział osoby jako specjalisty ds. IT w co najmniej 1 projekcie, w zakresie którego realizowano budowę lub rozbudowę serwerowni. 3. Analityk projektu – co najmniej jedna osoba posiadająca: – wykształcenie wyższe techniczne; – minimum 5 lat doświadczenia zawodowego w realizacji projektów o charakterze informatycznym – polegających na projektowaniu rozproszonych bazodanowych systemów informatycznych (realizowanych w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert); – udział w projektowaniu co najmniej jednego systemu baz danych w rozproszonych środowiskach heterogenicznych obejmujących minimum 4 podmioty; – udział w procesie mapowania procesów i budowaniu diagramów przepływu danych pomiędzy systemami i usługami obejmujący minimum 4 podmioty, wykazać znajomość mapowania procesów w notacji BPMN (lub równoważny, tj. umożliwiający budowanie diagramu procesów biznesowych); – uczestnictwo i autorska realizacja opracowania metod komunikacji i metod integracji co najmniej jednego projektu informatycznego obejmującego integrację minimum 4 podmiotów, – osobiste doświadczenie we wdrożeniu zintegrowanego systemu informatycznego (przedstawić dokument potwierdzający realizację ww. wdrożenia w okresie ostatnich 12 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). 4. Specjalista ds. budowy medycznego systemu informatycznego – co najmniej jedna osoba posiadająca: – minimum 5-letnie doświadczenie w nadzorowaniu i kierowaniu zespołem programistów pracujących w metodologiach Agile, budujących aplikacje dla klientów z obszaru ochrony zdrowia w zakresie: o budowy specyfikacji funkcjonalnej oprogramowania o oceny pracochłonności zadań programistycznych o podziału zadań pomiędzy członków zespołu o odbieranie i oceny efektów pracy zadań zespołu programistycznego o nadzorowania jakości oprogramowania, w tym koordynacji pracy zespołu programistów i testerów – brał udział jako Scrum Master / Manager Projektu (lub funkcja równoważna) w realizacji co najmniej 2 projektów programistycznych dla klientów z zakresu ochrony zdrowia o wartości powyżej 1 000 000,00 zł. brutto. 5. Specjalista ds. Zamówień Publicznych - co najmniej jedna osoba pełniąca funkcję specjalisty ds. zamówień publicznych, odpowiedzialna za prawidłowe przeprowadzenie postępowań przetargowych, w tym przygotowanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami, zgodnie z obowiązującym prawem polskim, wytycznymi Projektu oraz aktami wewnętrznie obowiązującymi, która posiada: – wykształcenie wyższe prawnicze; – minimum 3-letnie doświadczenie w przygotowywaniu postępowań przetargowych; – co najmniej 5-letnie doświadczenie w obsłudze prawnej projektów ; – doświadczenie w zakresie reprezentacji mocodawcy na posiedzeniach przed Krajową Izbą Odwoławczą, w tym co najmniej 2 posiedzenia odbyły się nie wcześniej niż w okresie ostatnich 24 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; – doświadczenie w przygotowaniu i nadzorowaniu w imieniu Zamawiającego co najmniej 5 postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, z których szacowana wartość przedmiotu zamówienia co najmniej dwóch była równa lub przekraczała kwoty określone zgodnie z art. 11 ust. 8 ustawy Pzp, od których jest uzależniony obowiązek przekazywania ogłoszeń Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej, mając na względzie obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa Unii Europejskiej; – doświadczenie w pełnieniu funkcji członka komisji przetargowej w co najmniej 3 postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego, z których szacowana wartość przedmiotu zamówienia co najmniej jednego była równa lub przekraczała kwoty określone zgodnie z art. 11 ust. 8 ustawy Pzp, od których jest uzależniony obowiązek przekazywania ogłoszeń Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej, mając na względzie obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa Unii Europejskiej.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnego na dzień złożenia dokumentu: 1.wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakres wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami – zgodnych z wymogami określonymi w rozdz. VI 2.3 SIWZ – sporządzonym według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawca zobowiązany jest: 1. do złożenia wraz z ofertą (aktualnego na dzień składania ofert) oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia - załącznik nr 3 do SIWZ (informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania) 2. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących dokumentów: 2.1. odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy Pzp; 2.2. zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 2.3. zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 2 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 4. Dokumenty, o których mowa w pkt 3 powinny być wystawione: ad a) nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; ad b) nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 3, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 6. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t. j.: Dz. U. z 2018 r., poz. 798 ze zm.). Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. W przypadku, gdy Wykonawcy należą do tej samej grupy kapitałowej wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.Zamawiający wykluczy Wykonawców, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jednolity: Dz. U. z 2018, poz. 798 ze zm.), złożyli odrębne oferty w tym samym postępowaniu chyba, że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji pomiędzy Wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest: 1.1. do złożenia wraz z ofertą (aktualnego na dzień składania ofert) oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 4 do SIWZ (informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu) 1.2. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów: 1.2.1. wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakres wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami – zgodnych z wymogami określonymi w rozdz. VI 2.3 SIWZ – sporządzonym według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Wykaz oświadczeń i dokumentów, które należy złożyć wraz z ofertą: 1) Formularz ofertowy – załącznik nr 2 do SIWZ; 2) Oświadczenie dot. przesłanek do wykluczenia – załącznik nr 3 do SIWZ, 3) Oświadczenie dot. spełnienia warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 4 do SIWZ, 4) Prezentacja/ opis koncepcji i metodyki realizacji Projektu (zgodnie z wymaganiami określonymi w załączniku nr 7 do SIWZ); 5) Pełnomocnictwo/ pełnomocnictwa do podpisania oferty i załączników; 6) Dowód wniesienia wadium; 7) Zobowiązanie podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (jeśli Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów