Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa rzecznika patentowego w zakresie ochrony wynalazków.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Uniwersytet Zielonogórski
1.3.) Oddział zamawiającego: Biuro Zamówień Publicznych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 977924147
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Licealna 9
1.5.2.) Miejscowość: Zielona Góra
1.5.3.) Kod pocztowy: 65-417
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 504070265
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@uz.zgora.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.uz.zgora.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa rzecznika patentowego w zakresie ochrony wynalazków.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f56b22b7-0e38-11ed-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00287970
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-08-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00016824/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.40 Usługi rzecznika patentowego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://www.adm.uz.zgora.pl/przetargi/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: http://www.adm.uz.zgora.pl/przetargi/; https://epuap.gov.pl/wps/portal;
https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Dokumenty elektroniczne przekazuje się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej wskazanych przez Zamawiającego w niniejszym punkcie, odpowiednio dla danych czynności. (art. 67) (RE 3.1)
1. Informacje ogólne:
1) komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem poczty elektronicznej na następujący adres
email: bzp@uz.zgora.pl, miniPortalu, który jest dostępny pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/ i ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal, z zastrzeżeniem pkt. 2) i 3) poniżej;
2) składanie i wycofanie ofert odbywa się za pośrednictwem miniPortalu i ePUAPu (łącznie);
3) komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, we wszystkich innych sprawach niż składanie i wycofanie ofert, odbywa się za pośrednictwem poczty elektronicznej na następujący adres email: bzp@uz.zgora.pl;
4) MiniPortal i ePUAP służą WYŁACZNIE do składania i wycofywania ofert. Wszelka pozostała korespondencja (w tym również: pytania do treści SWZ, wezwania do wyjaśnień i uzupełnień, dokumenty, wyjaśnienia i informacje składane przez Wykonawcę na wezwanie) przekazywana będzie za pomocą poczty elektronicznej na wskazany wyżej w pkt. 3) adres email;
5) osobą uprawnioną do kontaktowania się z Wykonawcami jest: mgr Kinga Włoch, email: bzp@uz.zgora.pl tel. 504 070 265, (Biuro Zamówień Publicznych), a w przypadku jego nieobecności inny pracownik Biura Zamówień Publicznych;
6) Wykonawca zamierzający wziąć udział w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto na ePUAP. Składanie i wycofanie oferty następuje wyłącznie poprzez dostępny tam Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku;
7) wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów
oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu zostały opisane w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal i Instrukcjach oraz
Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej( ePUAP). Zainteresowany złożeniem oferty wykonawca winien zapoznać się z aktualnymi wytycznymi technicznymi zawartymi w ww. Regulaminie, Instrukcjach i Warunkach. Przystąpienie do postępowania jest równoznaczne z akceptacją warunków korzystania z miniPortalu i ePUAPu;
8) maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do złożenia, zmiany, wycofania oferty oraz
do komunikacji wynosi 150 MB;
9) strona internetowa postępowania jest jednocześnie stroną, na której udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem;
10) maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem wskazanego do komunikacji adresu email Zamawiającego wynosi 50 MB.
Szczegółowe informacje znajdują się w dokumentach zamówienia na stronie
http://www.adm.uz.zgora.pl/przetargi/.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1) W postępowaniu obowiązują przepisy Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej „RODO” oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych, z uwzględnieniem przepisów
ustawy Prawo zamówień publicznych i innych obowiązujących Zamawiającego przepisów prawnych.
2) Udział Wykonawcy w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest dobrowolny, a przystępując do tego postępowania Wykonawca akceptuje wszystkie obowiązki i konsekwencje wynikające z obowiązujących przepisów prawnych.
3) Wszystkie dane osobowe przekazywane Zamawiającemu w trakcie przedmiotowej procedury Wykonawca zobowiązany jest uzyskiwać zgodnie z przepisami RODO.
4) Wykonawca, w zakresie danych osobowych przekazywanych Zamawiającemu w trakcie przedmiotowej procedury, zobowiązany jest wykonać wszystkie obowiązki informacyjne przewidziane w art. 13/ w art. 14 RODO wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskuje w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia w niniejszym postępowaniu, w tym w szczególności w zakresie wszystkich obowiązków informacyjnych i uzyskania zgód. Obowiązek ten dotyczy wszystkich dokumentów i wszystkich osób (Wykonawcy, pracowników Wykonawcy, pracowników i członków uczestników konsorcjów, podmiotów trzecich, itp.), w całym okresie trwania procedury.
5) Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 i art. 14 ust. 1 i 2 RODO, Zamawiający informuje, że w przedmiotowym postępowaniu:
1) administratorem danych osobowych jest Zamawiający - Uniwersytet Zielonogórski, 65-417 Zielona Góra, ul. Licealna 9; REGON 977924147; tel. 68-328-2000, fax: 68-327-0735; www.uz.zgora.pl;
2) inspektorem danych osobowych u Zamawiającego jest Pan Jerzy Rybicki; IOD@adm.uz.zgora.pl tel. 603474724;
Szczegółowe informacje znajdują się w dokumentach zamówienia na stronie http://www.adm.uz.zgora.pl/przetargi/.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RA-ZP.2611.46.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługa rzecznika patentowego w zakresie ochrony wynalazków w ramach projektu Uniwersyteckie Centrum Patentowe.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79120000-1 - Usługi doradztwa w zakresie patentów i praw autorskich
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryterium ceny
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. W zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawcy chcący uczestniczyć w przedmiotowym postępowaniu muszą posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, tj. za szkody wyrządzone przy świadczeniu pomocy w sprawach własności przemysłowej, z zastrzeżeniem, że suma tego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej musi opiewać na kwotę nie niższą niż: 750 000,00 zł na terenie RP i 2 000 000 zł dla zagranicy.
2. W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:
1) Wykonawcy chcący uczestniczyć w przedmiotowym postępowaniu muszą posiadać odpowiednie doświadczenie. Do postępowania mogą przystępować Wykonawcy, którzy wykażą, że w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, opracowali co najmniej 30 zgłoszeń patentowych opublikowanych w procedurze przed Europejskim Urzędem Patentowym (EPO), w procedurze PCT przed WIPO lub zgłoszeń patentowych opublikowanych w procedurze krajowej przed zagranicznym krajowym urzędem patentowym na podstawie pierwszeństwa zgłoszenia w Urzędzie Patentowym RP, Europejskim Urzędzie Patentowym lub w ramach procedury PCT (również we współpracy z przedstawicielem w danym kraju) z zakresu:
- Dział B RÓŻNE PROCESY PRZEMYSŁOWE; TRANSPORT: B05 - Rozpylanie lub rozpryskiwanie ogólnie; Nanoszenie podatnych na płynięcie materiałów na powierzchnie ogólnie; B09- Usuwanie odpadów stałych; Regeneracja zanieczyszczonych gruntów; B21- Mechaniczna obróbka metali zasadniczo bez ubytku materiału; Wykrawanie metali; B22- Odlewnictwo; Metalurgia proszków; B23 - Obrabiarki; Obróbka metali nie przewidziana gdzie indziej; B60 – Pojazdy ogólnie; B62 - Pojazdy lądowe poruszające się inaczej niż po szynach; B81 - Technologia mikrostrukturalna; B82 – Nanotechnologia; B99 - Zagadnienia nieprzewidziane gdzie indziej w tym dziale;
- Dział C CHEMIA; METALURGIA: C12 - Biochemia; Piwo; Spirytualia; Wino; Ocet; Mikrobiologia; Enzymologia; Mutacje lub inżynieria genetyczna;
- Dział E BUDOWNICTWO, GÓRNICTWO: E01- Budowa dróg, dróg kolejowych lub mostów; E04 – Budownictwo;
- Dział F BUDOWA MASZYN; OŚWIETLENIE; OGRZEWANIE; UZBROJENIE; TECHNIKA MINERSKA: F21 – Oświetlenie, F23 – Urządzenia do spalania, Sposoby spalania; F25 - Chłodzenie lub zamrażanie; Układy połączone grzejno--chłodnicze; Układy z zastosowaniem pomp cieplnych; Wytwarzanie lub przechowywanie lodu; Skraplanie lub zestalanie gazów; F28 – Wymiana ciepła ogólnie;
- Dział G FIZYKA: G01 - Pomiary i testowanie,; G02 – Optyka; G05 – Sterowanie; Regulacja; G06- Przetwarzanie danych (obliczanie, liczenie); G16 - Technologie informacyjno-komunikacyjne [ict] specjalnie przystosowane do określonych obszarów zastosowania;
- Dział H ELEKTROTECHNIKA: H01 - Podstawowe elementy elektryczne; H04 - Technika Łączności elektrycznej; H05 - Zagadnienia elektrotechniki nieprzewidziane gdzie indziej.
(min. 30 zgłoszeń, spełniających powyższe warunki, opublikowanych w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie; warunek będzie spełniony jeśli publikacja miała miejsce we wskazanym powyżej okresie)
2) Wykonawcy chcący uczestniczyć w przedmiotowym postępowaniu muszą dysponować odpowiednią grupą pracowników. Do postępowania mogą przystępować Wykonawcy, którzy wykażą, że dysponują co najmniej 3 (trzema) osobami, które skierują do realizacji przedmiotu zamówienia objętego przedmiotowym postępowaniem, posiadającymi doświadczenie, wykształcenie i kwalifikacje zawodowe odpowiednie do zadań, jakie zostaną im powierzone, tj.: osobami z których każda spełnia łącznie następujące warunki:
- posiada uprawnienia europejskiego rzecznika patentowego albo polskiego i europejskiego rzecznika patentowego;
- posiada wykształcenie wyższe, co najmniej magisterskie, w dziedzinie nauk inżynieryjno-technicznych lub dziedzinie nauk ścisłych i przyrodniczych;
- opracowała co najmniej 10 zgłoszeń patentowych opublikowanych w procedurze przed Europejskim Urzędem Patentowym (EPO), w procedurze PCT przed WIPO lub zgłoszeń patentowych opublikowanych w procedurze krajowej przed zagranicznym krajowym urzędem patentowym na podstawie pierwszeństwa zgłoszenia w Urzędzie Patentowym RP, Europejskim Urzędzie Patentowym lub w ramach procedury PCT (również we współpracy z przedstawicielem w danym kraju) z zakresu:
- Dział B RÓŻNE PROCESY PRZEMYSŁOWE; TRANSPORT: B05 - Rozpylanie lub rozpryskiwanie ogólnie; Nanoszenie podatnych na płynięcie materiałów na powierzchnie ogólnie; B09- Usuwanie odpadów stałych; Regeneracja zanieczyszczonych gruntów; B21- Mechaniczna obróbka metali zasadniczo bez ubytku materiału; Wykrawanie metali; B22- Odlewnictwo; Metalurgia proszków; B23 - Obrabiarki; Obróbka metali nie przewidziana gdzie indziej; B60 – Pojazdy ogólnie; B62 - Pojazdy lądowe poruszające się inaczej niż po szynach; B81 - Technologia mikrostrukturalna; B82 – Nanotechnologia; B99 - Zagadnienia nieprzewidziane gdzie indziej w tym dziale;
- Dział C CHEMIA; METALURGIA: C12 - Biochemia; Piwo; Spirytualia; Wino; Ocet; Mikrobiologia; Enzymologia; Mutacje lub inżynieria genetyczna;
- Dział E BUDOWNICTWO, GÓRNICTWO: E01- Budowa dróg, dróg kolejowych lub mostów; E04 – Budownictwo;
- Dział F BUDOWA MASZYN; OŚWIETLENIE; OGRZEWANIE; UZBROJENIE; TECHNIKA MINERSKA: F21 – Oświetlenie, F23 – Urządzenia do spalania, Sposoby spalania; F25 - Chłodzenie lub zamrażanie; Układy połączone grzejno--chłodnicze; Układy z zastosowaniem pomp cieplnych; Wytwarzanie lub przechowywanie lodu; Skraplanie lub zestalanie gazów; F28 – Wymiana ciepła ogólnie;
- Dział G FIZYKA: G01 - Pomiary i testowanie,; G02 – Optyka; G05 – Sterowanie; Regulacja; G06- Przetwarzanie danych (obliczanie, liczenie); G16 - Technologie informacyjno-komunikacyjne [ict] specjalnie przystosowane do określonych obszarów zastosowania;
- Dział H ELEKTROTECHNIKA: H01 - Podstawowe elementy elektryczne; H04 - Technika Łączności elektrycznej; H05 - Zagadnienia elektrotechniki nieprzewidziane gdzie indziej;
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu” – aktualne na dzień składania ofert, sporządzone zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 4 do SWZ;
2) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 Ustawy, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – aktualne na dzień składania ofert, sporządzone zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 4 do SWZ (art. 125);
2) dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, w zakresie oraz na warunkach określonych przez Zamawiającego w pkt. X.3 SWZ;
3) wykaz opublikowanych zgłoszeń patentowych, spełniających wymagania Zamawiającego, sporządzony zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4a do SWZ – Wykaz dokonanych zgłoszeń;
4) dowody potwierdzające, że usługi wskazane w wykazie, o którym mowa powyżej, zostały wykonane należycie; dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
nie dotyczy
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
I. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
1. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
2. Żaden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy
w sprawie zamówienia publicznego.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za realizację umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy (jeśli zamawiający żąda takiego zabezpieczenia).
5. Spółkę cywilną należy traktować jako Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6. Zamawiający określa szczególny sposób spełniania przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunków udziału w postępowaniu:
- W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wymagany przez Zamawiającego warunek dotyczący posiadania wymaganych uprawnień muszą spełniać ci Wykonawcy, którzy będą wykonywali czynności, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
7. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 Ustawy jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
8. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
9. Zamawiający nie określa wymagań związanych z realizacją zamówienia w inny sposób niż w odniesieniu do pojedynczych Wykonawców (art. 58 ust. 4):
-wszystkie czynności, dla wykonywania których wymagane jest posiadanie wymaganych uprawnień do prowadzenia działalności będącej przedmiotem zamówienia, muszą być wykonywane przez podmioty posiadające takie uprawnienia.
10. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez poszczególnych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia kluczowych zadań dotyczących zamówień na roboty budowlane lub usługi/ prac związanych z rozmieszczeniem i instalacją w ramach zamówienia na dostawy, z zastrzeżeniem, że wszystkie czynności dla
których wymagane jest posiadanie wymaganych uprawnień muszą być wykonywane przez podmioty posiadające takie uprawnienia.
II. Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia składa odrębnie:
1) „Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu” – aktualne na dzień składania ofert, sporządzone zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik do SWZ; w zakresie dotyczącym spełniania poszczególnych warunków udziału dokument ten wypełniają ci wykonawcy, którzy swoim potencjałem potwierdzają spełnianie danego warunku, odpowiednio tylko w zakresie tego warunku.
2) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 Ustawy, oraz w zakresie określonym w § 13 ust. 1 Rozp. z dnia 23 grudnia 2020 r. w spr. pod. śr. dow. oraz (...), sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
Szczegółowe informacje znajdują się w dokumentach zamówienia na
stronie http://www.adm.uz.zgora.pl/przetargi/.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wprowadzenie jakichkolwiek zmian do Umowy możliwe jest tylko w granicach określonych art. 455 obowiązującej ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Zamawiający działając na zasadzie art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy, przewiduje możliwość dokonania zmian w umowie.
3. Wystąpienie którejkolwiek z wymienionych okoliczności mogących powodować zmianę Umowy nie stanowi bezwzględnego zobowiązania Zamawiającego do dokonania zmian, ani nie może stanowić podstawy roszczeń Wykonawcy do ich dokonania.
Szczegółowe informacje znajdują się w dokumentach zamówienia na
stronie: http://www.adm.uz.zgora.pl/przetargi/.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-08-11 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/; https://epuap.gov.pl/wps/portal
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-11 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-09-09
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Jeśli w ofercie Wykonawcy będą znajdowały się dokumenty zawierające wartości przedstawione w walutach obcych podczas oceny takich ofert Zamawiający będzie przeliczał waluty obce na złote (PLN) wg średniego kursu Narodowego Banku Polskiego danej waluty z dnia zamieszczenia ogłoszenia o przedmiotowym zamówieniu w Biuletynie Zamówień
Publicznych.
2. Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (w postaci elektronicznej, podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy ) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania Wykonawcy.
3. Złożona przez Wykonawcę oferta musi zawierać następujące dokumenty:
1) wypełniony formularz OFERTA – załącznik nr 2 do SWZ;
2) oświadczenia, o których mowa w Rozdziale XII pkt 1 ppkt 1 i pkt 3 ppkt 1 SWZ – załącznik nr 4 do SWZ;
3) dokument, o którym mowa w Rozdziale XII pkt. 19 SWZ - odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, lub innego właściwego rejestru, w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania; powyższe dotyczy również osoby
działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby lub podwykonawcy niebędącego podmiotem udostępniającym zasoby,
4) jeżeli prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą/żądanych przez Zamawiającego, należy dołączyć do oferty stosowne pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie;
5) jeśli Wykonawca zastrzegł w ofercie, że jakieś informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, do oferty musi dołączyć wypełniony formularz Wykazanie zasadności zastrzeżenia informacji jako tajemnicy przedsiębiorstwa, załącznik nr 6 do SWZ, i musi dołączyć załączniki konieczne dla wykazania zasadności zastrzeżenia.
Szczegółowe informacje znajdują się w dokumentach zamówienia na stronie: http://www.adm.uz.zgora.pl/przetargi/.