Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
usługa przeprowadzenia ściśle określonych spraw patentowych z dziedziny chemii, biotechnologii oraz farmacji dla Zamawiającego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Chemii Przemysłowej imienia Profesora Ignacego Mościckiego
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 387049383
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rydygiera 8
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 01-793
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: malgorzata.rudyk@ichp.lukasiewicz.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ichp.lukasiewicz.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Instytut działający w ramach Sieci Badawczej Łukasiewicz
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Badania w dziedzinie nauk przyrodniczych
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
usługa przeprowadzenia ściśle określonych spraw patentowych z dziedziny chemii, biotechnologii oraz farmacji dla Zamawiającego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-402affc9-7ca2-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00480821
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ichp.ezamawiajacy.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ichp.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 15. Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo- aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej tj.:
15.1 Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
15.2 Komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7 , Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
15.3 Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0;
15.4 Włączona obsługa JavaScript;
15.5 Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
16. Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające prawidłowe złożenie kwalifikowanego podpisu elektronicznego:
16.1. Rekomendowaną przeglądarką do złożenia oferty jest MS Internet Explorer lub Firefox w wersji wpieranej przez producenta.
16.2. Uruchomienie oprogramowania do składania podpisu wymaga również zainstalowania Java w wersji 1.8.0_65 lub nowszej, koniecznie w wersji 32-bitowej, pozwalające na przyjmowanie przez użytkownika sesyjnych plików cookie oraz obsługującej szyfrowanie. Konieczne jest również dodanie adresu witryny platformy eZamawiający (ezamawiający.pl) do wyjątków (exception site list) w Javie. Uwaga: wymaga to uprawnień administracyjnych na komputerze.
16.3. Zainstaluj dedykowany komponent Szafir SDK oraz aplikację Szafir Host, który odpowiada za obsługę funkcjonalności podpisu elektronicznego w platformie eZamawiający. Rozszerzenie Szafir SDK można pobrać tutaj. Po zainstalowaniu rozszerzenia Szafir SDK oraz aplikacji Szafir Host należy przeładować bieżącą stronę.
16.4. Przed uruchomieniem platformy eZamawiający, w pierwszej kolejności podłącz czytnik z kartą kryptograficzną do komputera.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: FL..250.26.2023.MK
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
usługa przeprowadzenia ściśle określonych spraw patentowych z dziedziny chemii, biotechnologii oraz farmacji dla
4.2.6.) Główny kod CPV: 79120000-1 - Usługi doradztwa w zakresie patentów i praw autorskich
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Tak
4.2.12.) Opis wznowienia
Przedmiot zamówienia będzie realizowany w okresie 24 miesięcy od dnia podpisania umowy (termin podstawowy). Jeżeli w tym czasie nie zostaną wyczerpane środki przeznaczone na realizację zamówienia (kwota łącznego maksymalnego wynagrodzenia brutto) to Zamawiającemu przysługuje uprawnienie przedłużenia okresu obowiązywania umowy o okres nie dłuższy niż 12 miesięcy (termin przedłużony)
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu jeśli Wykonawca wykaże, że:
5.1. W zakresie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
5.1.1 posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, tj. posiada wpis na listę europejskich rzeczników patentowych oraz listę rzeczników patentowych;
5.1.2 posiada wiedzę i doświadczenie, tj. wykaże, że w ciągu ostatnich pięciu lat przed dniem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał bądź wykonuje co najmniej 30 (trzydzieści) zgłoszeń na wynalazki lub udzielonych praw dla polskich jednostek naukowych, w tym co najmniej 9 (dziewięć) zgłoszeń z dziedziny chemii, biotechnologii oraz farmacji przy czym przed UP RP lub przed EPO po 2 (dwa) zgłoszenia wynalazków oraz co najmniej 3 (trzy) międzynarodowe zgłoszenia patentowe (PCT), obejmujące wejście w fazę europejską PCT z każdej ze wskazanej dziedzin oraz należycie wykonali 3 (trzy) badania czystości patentowej (przeprowadzone badania mogą dotyczyć Polski) z dziedziny chemii, biotechnologii oraz farmacji;
5.1.3 posiada co najmniej 2-letnie doświadczenie we współpracy z jednostkami realizującymi badania naukowe i prace rozwojowe.
5.1.4 dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. wykaże, iż:
a) dysponuje minimum pięcioma osobami zdolnymi do wykonania zamówienia wpisanymi aktualnie na listę rzeczników patentowych, posiadającymi co najmniej czteroletnie (przed terminem składania ofert) doświadczenie w świadczeniu usług w zakresie własności intelektualnej w rozumieniu ustawy o rzecznikach patentowych (Dz. U. 2001 nr 49 poz. 509 z późn. zm.) w tym co najmniej jedną osobą wpisaną na listę europejskich rzeczników patentowych;
b) świadczy usługi z najwyższą możliwą jakością co udowodnią przedstawiając co najmniej 3 (trzy) referencje od polskich jednostek naukowych za przygotowanie zgłoszeń patentowych;
c) co najmniej jeden z rzeczników patentowych posiada uprawnienia adwokata lub radcy prawnego.
5.2. w zakresie: sytuacji ekonomicznej lub finansowej - w celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej, Zamawiający żąda od Wykonawcy opłaconej polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia potwierdzającego, że osoby wykonujące przedmiot zamówienia są ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej za czynności zawodowe rzecznika patentowego na kwotę 750 000,00 zł netto (siedmiuset pięćdziesięciu tysięcy złotych 00/100) każda osoba. Jeżeli przedstawionego dokumentu nie będzie wynikało, że ubezpieczenie jest opłacone, Wykonawca do oferty powinien załączyć dokument potwierdzający opłacenie składki ubezpieczeniowej. W przypadku załączenia do oferty polisy wystawionej na okres krótszy, niż czas trwania umowy, Wykonawca zobowiązany jest do załączenia oprócz polisy- pisemnego oświadczenia, że zobowiązuje się do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 750 000 zł netto dla każdej osoby wykonującej czynności zawodowe rzecznika patentowego
5.3. w zakresie: zdolności technicznej lub zawodowej - w celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający żąda od Wykonawcy:
a) wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich doświadczenia, niezbędnego do wykonania zamówienia, ze wskazaniem stanowiska oraz zakresem wykonywanych czynności u Wykonawcy w ciągu ostatnich 3 lat przed dniem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik Nr 3 do SWZ.
b) wykazu wykonanych/wykonywanych usług przez osoby wskazane przez Wykonawcę do wykonania przedmiotu zamówienia w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed dniem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonanych bądź wykonywanych co najmniej 30 (trzydziestu) zgłoszeń na wynalazki lub udzielonych praw dla polskich jednostek naukowych, w tym co najmniej 9 (dziewięć) zgłoszeń z dziedziny chemii, biotechnologii oraz farmacji przy czym przed UP RP lub przed EPO po 2 (dwa) zgłoszenia wynalazków oraz co najmniej 3 (trzy) międzynarodowe zgłoszenia patentowe (PCT), obejmujące wejście w fazę europejską PCT z każdej ze wskazanej dziedzin oraz należycie wykonanych 3 (trzech) badań czystości patentowej (przeprowadzone badania mogą dotyczyć Polski) z dziedziny chemii, biotechnologii oraz farmacji z podaniem daty wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego lub załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.
c) potwierdzeń:
- o wpisie na listę rzeczników EPO od co najmniej 1 (jednego) rzecznika z co najmniej czteroletnim doświadczeniem w zakresie wykonywania zawodu rzecznika przed EPO,
- o wpisie na listę rzeczników UP RP od co najmniej 4 (czterech) rzeczników z co najmniej czteroletnim doświadczeniem w zakresie wykonywania zawodu rzecznika przed UP RP;
- o uprawnieniach adwokata lub radcy prawnego co najmniej 1 (jednego) rzecznika,
d) zestawienia co najmniej 30 (trzydziestu) zgłoszeń, o których mowa w punkcie b), na wynalazki lub udzielonych praw wykonanych dla polskich jednostek naukowych, w tym wykazanie co najmniej 9 (dziewięciu) zgłoszeń z dziedziny chemii, biotechnologii oraz farmacji, przy czym przed UP RP lub przed EPO po 2 (dwa) zgłoszenia wynalazków oraz co najmniej 3 (trzy) międzynarodowe zgłoszenia patentowe (PCT), obejmujące wejście w fazę europejską PCT z każdej ze wskazanej dziedzin oraz dowodu należytego wykonania 3 (trzech) badań czystości patentowej (przeprowadzone badania mogą dotyczyć Polski) w obszarze chemii, biotechnologii oraz farmacji, wraz z nadanymi numerami zgłoszeń oraz potwierdzeniem ich zgłoszenia (w przypadku ich publikacji), dokonanych przez osoby wskazane przez Wykonawcę do wykonania przedmiotu zamówienia,
e) oświadczenia o co najmniej 2-letniej współpracy z jednostkami prowadzącymi badania naukowe i prace rozwojowe.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Istotne postanowienia Umowy mogą ulec zmianie w stosunku do treści Oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadkach wskazanych w art. 455 ustawy Pzp, oraz:
1) gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację Przedmiotu Umowy,
2) gdy realizacja Przedmiotu Umowy jest niemożliwa z przyczyn operacyjnych po stronie Zamawiającego, których nie można było wcześniej przewidzieć; termin realizacji Przedmiotu Umowy może zostać przesunięty o czas, w którym realizacja Przedmiotu Umowy była niemożliwa. Przesuniecie terminu zakończenia realizacji Przedmiotu Zamówienia z przyczyn operacyjnych nie rodzi podstaw do żądania dodatkowych świadczeń finansowych dla obu Stron Umowy,
3) w przypadku wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian do sposobu realizacji Przedmiotu Umowy, gdy konieczność ta wyniknie w trakcie realizacji Umowy i której nie można było przewidzieć przed jej zawarciem lub zachodzi możliwość zastosowania lepszych wyrobów lub rozwiązań technologicznych a zmiana taka jest korzystna dla Zamawiającego i nie skutkuje zwiększeniem Ceny Umowy. Podstawą do takiej zmiany sposobu realizacji Przedmiotu Umowy będzie pisemna zgoda Zamawiającego
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-11-17 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ichp.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-17 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-12-16