Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług kompleksowej i bieżącej obsługi prawnej na rzecz PGW WP RZGW w Krakowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 368302575
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Żelazna 59a
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-848
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: krakow@wody.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/wody-polskie
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług kompleksowej i bieżącej obsługi prawnej na rzecz PGW WP RZGW w Krakowie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-10f3b210-06dd-11ef-9b7e-467806a93518
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00308359
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00225727/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.122 Bieżąca obsługa prawna dla RZGW Kraków
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://przetargi.wody.gov.pl/wp/auctions/r19311,Swiadczenie-uslug-kompleksowej-i-biezacej-obslugi-prawnej-na-rzecz-PGW-WP-RZGW-w.html?sid=5cc4466bca34d105635820868aaec543
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Zgodnie z art. 61 ust. 1 ustawy Pzp – komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się w formie elektronicznej, za pośrednictwem Platformy Zakupowej – zwanej dalej „Platformą” – pod adresem: https://przetargi.wody.gov.pl/. Platforma wypełnia definicję strony internetowej postępowania, na której publikowana jest dokumentacja postępowania. Wskazany w zdaniu 1 adres strony internetowej postępowania, to
adres, pod którym udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia.
2. Korzystanie z Platformy jest nieodpłatne. Instrukcja korzystania z Platformy znajduje się pod adresem przetargi.wody.gov.pl w zakładce: Instrukcja dla Wykonawców. Regulamin dostępny jest w zakładce „Regulamin”. Korzystanie z Platformy oznacza akceptację regulaminu oraz Instrukcji.
3. Korzystanie z Platformy nie wymaga zarejestrowania konta na Platformie.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Celem skomunikowania się z Zamawiającym (z wyłączeniem złożenia oferty oraz dokumentów lub oświadczeń składanych razem z ofertą, których sposób złożenia został opisany w pkt 14.1 – 14.6 specyfikacji warunków zamówienia, zwanej dalej „SWZ”), Wykonawca korzysta z zakładki „Zapytaj” (na etapie składania ofert) lub „Wiadomości” (po otwarciu ofert). Zakładki te służą również Zamawiającemu do komunikacji z Wykonawcami.
2. Za datę wpływu wszelkiej korespondencji do Zamawiającego, w tym złożenia oferty oraz dokumentów lub oświadczeń składanych razem z ofertą, uważa się datę wczytania korespondencji na Platformie.
3. Rozszerzenia plików wykorzystywanych przez Wykonawców powinny być zgodne z Załącznikiem nr 2 do Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych, niemniej jednak Zamawiający rekomenduje sporządzenie korespondencji w następujących formatach: .doc., .docx, .rtf, .pdf, .xls.
4 Zamawiający informuje, że adres e-mail: Marzena.Pomorska@wody.gov.pl służy jedynie do przesyłania ogłoszeń i otrzymywania informacji zwrotnej z Biuletynu Zamówień Publicznych oraz zwrotu wadiów wniesionych w formie niepieniężnej. Ewentualne wykorzystanie poczty elektronicznej w innych celach niż wskazane w zdaniu 1, może nastąpić jedynie w przypadku awarii Platformy, przy czym - bez względu na przyczynę - poczta elektroniczna nie może służyć do złożenia oferty.
5. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem Platformy wynosi 150 MB.
6. Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub cyfrowe odwzorowania dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem Platformy jako załączniki. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub cyfrowych odwzorowań dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.
7. Osobą uprawnioną do kontaktu z Wykonawcami jest Marzena Pomorska. Kontakt odbywa się za pośrednictwem Platformy.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1.5 Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
a) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie z siedzibą w Warszawie przy ul. Żelaznej 59A, 00-848 Warszawa, REGON: 368302575, NIP: 527-282-56-16;
b) kontakt z Inspektorem ochrony danych w PGW WP możliwy jest pod adresem e-mail: iod@wody.gov.pl;
c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego oznaczonego numerem postępowania K.ROZ.2710.36.2024 prowadzonym na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych;
d) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych;
e) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, przez okres 4 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym zakończono postępowanie o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
f) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych;
g) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane
w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
h) posiada Pani/Pan:
na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z przepisami ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych Państwa dotyczących narusza przepisy RODO
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): i) nie przysługuje Państwu:
w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: K.ROZ.2710.36.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 1 – Świadczenie usług kompleksowej i bieżącej obsługi prawnej na rzecz PGW WP RZGW w Krakowie - Zarząd Zlewni Kielce
Przez „bieżącą obsługę prawną” rozumie się świadczenie pomocy prawnej na rzecz Zamawiającego w rozumieniu przepisów ustawy o radcach prawnych lub ustawy Prawo o adwokaturze, w tym w szczególności poprzez:
1. udzielanie porad i konsultacji prawnych oraz sporządzanie opinii prawnych w powierzonym zakresie, a w szczególności z zakresu prawa wodnego, prawa cywilnego, zamówień publicznych, prawa administracyjnego i zagadnień finansowych, o dostępie do informacji publicznej, opiniowanie, sporządzanie, weryfikowanie projektów wszelkich umów, porozumień, ugód, decyzji i współpraca w tym zakresie z Zarządem Zlewni oraz Nadzorami Wodnym obrębu –
- Zarządu Zlewni Kielce (część I),
- Zarządu Zlewni w Żywcu (część II),
- Zarząd Zlewni Sandomierz (część III)
2. występowanie w charakterze pełnomocnika RZGW Kraków przed wszelkimi urzędami i organami władzy publicznej, sądami powszechnymi, sądami administracyjnymi, organami egzekucyjnymi, organami ścigania.
3. sporządzanie w szczególności pism procesowych, odwołań od decyzji, skarg do sądów administracyjnych i odpowiedzi na skargi sądów administracyjnych zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa,
4. stałe wsparcie w bieżącej działalności, w tym udzielanie porad prawnych,
5. uczestnictwo w prowadzonych przez daną jednostkę organizacyjną RZGW w Krakowie m.in. w negocjacjach, spotkaniach, naradach, mediacjach, rozprawach administracyjnych oraz oględzinach, jeżeli zaistnieje taka konieczność.
6. wykonywanie innych dyspozycji Zamawiającego w zakresie świadczenie kompleksowej obsługi prawnej i doradztwa prawnego.
Miejsce i zakres świadczenia usługi w zakresie część I - Zarząd Zlewni Kielce:
Miejsce realizacji obsługi prawnej: ul. Robotnicza 5, 25-662 Kielce
➢ Czynności wynikające z zamówienia (kompleksowa bieżąca obsługa prawna) Wykonawca zobowiązany będzie wykonywać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania Zarządu Zlewni w Kielcach, w zakresie i miejscu gwarantującym należyte reprezentowanie interesów Zleceniodawcy, z zastrzeżeniem, iż Zleceniobiorca zobowiązany będzie do świadczenia usługi (w formie dyżurów) bezpośrednio w siedzibie Zarządu Zlewni w Kielcach, w wymiarze co najmniej 20 godzin tygodniowo,
➢ w pozostałe dni tygodnia i godziny, inne niż określone powyżej, Wykonawca zobowiązany będzie pozostawać w dyspozycji Zamawiającego (od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania ZZ), i zapewnić możliwość kontaktu telefonicznego lub /e-mail,
➢ czas świadczenia kompleksowej bieżącej obsługi prawnej nie obejmuje czasu potrzebnego do przygotowania się do rozpraw oraz czasu reprezentowania przed sądami, organami administracji publicznej oraz organami ścigania, lub innymi instytucjami publicznymi i prywatnymi,
➢ obsługa prawna może być wykonywana jedynie przez radcę prawnego lub adwokata, wskazanego w ofercie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79100000-5 - Usługi prawnicze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z Prawa Opcji, poprzez złożenie jednostronnego oświadczenia w formie pisemnej, najpóźniej na miesiąc przed upływem terminu obowiązywania Umowy. Prawo Opcji polega na wydłużeniu terminu realizacji świadczenia usług w ramach Umowy maksymalnie do 6 miesięcy. Skorzystanie z Prawa Opcji spowoduje zwiększenie maksymalnego wynagrodzenia Zleceniobiorcy, o którym mowa w § 5 ust. 1 i ust. 2. W przypadku skorzystania z Prawa Opcji postanowienia Umowy stosuje się bezpośrednio do wydłużonego terminu realizacji świadczenia usług. Warunkiem skorzystania z Prawa Opcji jest należyte wykonywanie przez Zleceniobiorcę Umowy. Z tytułu nieskorzystania przez Zleceniodawcę z Prawa Opcji Zleceniobiorcy nie przysługuje jakiekolwiek roszczenie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocenie będą podlegały oferty ważne tj. oferty niepodlegające odrzuceniu.
2. Zamawiający dokona oceny ofert niepodlegających odrzuceniu na podstawie następujących kryteriów:
Cena – waga kryterium 60%
Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia – waga kryterium 40%
Każdy 1% wagi równy jest 1 pkt oceny oferty.
3. Zamawiający przyzna wartości punktowe w poszczególnych kryteriach, o których mowa w pkt. 15.2. z zastosowaniem następujących zasad:
a) W kryterium „Cena” Zamawiający przyzna wartości punktowe według wzoru:
najniższa cena brutto
C = ----------------------------------------------- x 100 x 60%
cena brutto badanej oferty
b) W kryterium „Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia” Zamawiający przyzna ofercie punkty, za wykazanie, że osoba skierowana do realizacji zamówienia posiada doświadczenie nabyte w toku obsługi prawnej jednostek sektora finansów publicznych, których ustawowym lub statutowym zadaniem jest gospodarowanie wodami, co uczyni następująco:
1) w przypadku wykazania, że osoba skierowana do realizacji zamówienia posiada co najmniej nieprzerwane 6-cio miesięczne doświadczenie w obsłudze prawnej jednostek sektora finansów publicznych, których ustawowym lub statutowym zadaniem jest gospodarowanie wodami - Zamawiający przyzna ofercie 20 pkt.
2) w przypadku wykazania, że osoba skierowana do realizacji zamówienia posiada co najmniej nieprzerwane 12-to miesięczne doświadczenie w obsłudze prawnej jednostek sektora finansów publicznych, których ustawowym lub statutowym zadaniem jest gospodarowanie wodami - Zamawiający przyzna ofercie 40
4. Punktacja przyznawana ofertom w kryterium oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
5. Po dokonaniu oceny oferty w każdym kryterium przyznane punkty zostaną zsumowane. Suma punktów uzyskanych za wszystkie kryteria oceny stanowić będzie końcową ocenę danej oferty Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów na podstawie przyjętego kryterium oceny ofert.
6. W przypadku, gdy dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybierze ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze (kryterium ceny), a jeśli zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w wyznaczonym terminie ofert dodatkowych zawierających nową cenę.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2 – Świadczenie usług kompleksowej i bieżącej obsługi prawnej na rzecz PGW WP RZGW w Krakowie - Zarząd Zlewni Żywiec
Przez „bieżącą obsługę prawną” rozumie się świadczenie pomocy prawnej na rzecz Zamawiającego w rozumieniu przepisów ustawy o radcach prawnych lub ustawy Prawo o adwokaturze, w tym w szczególności poprzez:
1. udzielanie porad i konsultacji prawnych oraz sporządzanie opinii prawnych w powierzonym zakresie, a w szczególności z zakresu prawa wodnego, prawa cywilnego, zamówień publicznych, prawa administracyjnego i zagadnień finansowych, o dostępie do informacji publicznej, opiniowanie, sporządzanie, weryfikowanie projektów wszelkich umów, porozumień, ugód, decyzji i współpraca w tym zakresie z Zarządem Zlewni oraz Nadzorami Wodnym obrębu –
- Zarządu Zlewni Kielce (część I),
- Zarządu Zlewni w Żywcu (część II),
- Zarząd Zlewni Sandomierz (część III)
2. występowanie w charakterze pełnomocnika RZGW Kraków przed wszelkimi urzędami i organami władzy publicznej, sądami powszechnymi, sądami administracyjnymi, organami egzekucyjnymi, organami ścigania.
3. sporządzanie w szczególności pism procesowych, odwołań od decyzji, skarg do sądów administracyjnych i odpowiedzi na skargi sądów administracyjnych zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa,
4. stałe wsparcie w bieżącej działalności, w tym udzielanie porad prawnych,
5. uczestnictwo w prowadzonych przez daną jednostkę organizacyjną RZGW w Krakowie m.in. w negocjacjach, spotkaniach, naradach, mediacjach, rozprawach administracyjnych oraz oględzinach, jeżeli zaistnieje taka konieczność.
6. wykonywanie innych dyspozycji Zamawiającego w zakresie świadczenie kompleksowej obsługi prawnej i doradztwa prawnego.
Miejsce i zakres świadczenia usługi w zakresie część II - Zarządu Zlewni Żywiec:
Miejsce realizacji obsługi prawnej: ul. Armii Krajowej 10, 34-300 Żywiec
➢ czynności wynikające z zamówienia (kompleksowa bieżąca obsługa prawna) Wykonawca zobowiązany będzie wykonywać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania Zarządu Zlewni w Żywcu, w zakresie i miejscu gwarantującym należyte reprezentowanie interesów Zleceniodawcy, z zastrzeżeniem, iż Zleceniobiorca zobowiązany będzie do świadczenia usługi (w formie dyżurów) bezpośrednio w siedzibie Zarządu Zlewni w Żywcu, w wymiarze co najmniej 20 godzin tygodniowo,
➢ W pozostałe dni tygodnia i godziny, inne niż określone powyżej, Wykonawca zobowiązany będzie pozostawać w dyspozycyjności Zamawiającego (od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania ZZ), i zapewnić możliwość fizycznej obecności swojego przedstawiciela w siedzibie ZZ lub kontaktu telefonicznego lub e-mail,
➢ czas świadczenia kompleksowej bieżącej obsługi prawnej nie obejmuje czasu potrzebnego do przygotowania się do rozpraw oraz czasu reprezentowania przed sądami, organami administracji publicznej oraz organami ścigania, lub innymi instytucjami publicznymi i prywatnymi,
➢ obsługa prawna może być wykonywana jedynie przez radcę prawnego lub adwokata, wskazanego w ofercie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79100000-5 - Usługi prawnicze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z Prawa Opcji, poprzez złożenie jednostronnego oświadczenia w formie pisemnej, najpóźniej na miesiąc przed upływem terminu obowiązywania Umowy. Prawo Opcji polega na wydłużeniu terminu realizacji świadczenia usług w ramach Umowy maksymalnie do 6 miesięcy. Skorzystanie z Prawa Opcji spowoduje zwiększenie maksymalnego wynagrodzenia Zleceniobiorcy, o którym mowa w § 5 ust. 1 i ust. 2. W przypadku skorzystania z Prawa Opcji postanowienia Umowy stosuje się bezpośrednio do wydłużonego terminu realizacji świadczenia usług. Warunkiem skorzystania z Prawa Opcji jest należyte wykonywanie przez Zleceniobiorcę Umowy. Z tytułu nieskorzystania przez Zleceniodawcę z Prawa Opcji Zleceniobiorcy nie przysługuje jakiekolwiek roszczenie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocenie będą podlegały oferty ważne tj. oferty niepodlegające odrzuceniu.
2. Zamawiający dokona oceny ofert niepodlegających odrzuceniu na podstawie następujących kryteriów:
Cena – waga kryterium 60%
Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia – waga kryterium 40%
Każdy 1% wagi równy jest 1 pkt oceny oferty.
3. Zamawiający przyzna wartości punktowe w poszczególnych kryteriach, o których mowa w pkt. 15.2. z zastosowaniem następujących zasad:
a) W kryterium „Cena” Zamawiający przyzna wartości punktowe według wzoru:
najniższa cena brutto
C = ----------------------------------------------- x 100 x 60%
cena brutto badanej oferty
b) W kryterium „Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia” Zamawiający przyzna ofercie punkty, za wykazanie, że osoba skierowana do realizacji zamówienia posiada doświadczenie nabyte w toku obsługi prawnej jednostek sektora finansów publicznych, których ustawowym lub statutowym zadaniem jest gospodarowanie wodami, co uczyni następująco:
1) w przypadku wykazania, że osoba skierowana do realizacji zamówienia posiada co najmniej nieprzerwane 6-cio miesięczne doświadczenie w obsłudze prawnej jednostek sektora finansów publicznych, których ustawowym lub statutowym zadaniem jest gospodarowanie wodami - Zamawiający przyzna ofercie 20 pkt.
2) w przypadku wykazania, że osoba skierowana do realizacji zamówienia posiada co najmniej nieprzerwane 12-to miesięczne doświadczenie w obsłudze prawnej jednostek sektora finansów publicznych, których ustawowym lub statutowym zadaniem jest gospodarowanie wodami - Zamawiający przyzna ofercie 40
4. Punktacja przyznawana ofertom w kryterium oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
5. Po dokonaniu oceny oferty w każdym kryterium przyznane punkty zostaną zsumowane. Suma punktów uzyskanych za wszystkie kryteria oceny stanowić będzie końcową ocenę danej oferty Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów na podstawie przyjętego kryterium oceny ofert.
6. W przypadku, gdy dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybierze ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze (kryterium ceny), a jeśli zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w wyznaczonym terminie ofert dodatkowych zawierających nową cenę.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 3 – Świadczenie usług kompleksowej i bieżącej obsługi prawnej na rzecz PGW WP RZGW w Krakowie Zarząd Zlewni Sandomierz
Przez „bieżącą obsługę prawną” rozumie się świadczenie pomocy prawnej na rzecz Zamawiającego w rozumieniu przepisów ustawy o radcach prawnych lub ustawy Prawo o adwokaturze, w tym w szczególności poprzez:
1. udzielanie porad i konsultacji prawnych oraz sporządzanie opinii prawnych w powierzonym zakresie, a w szczególności z zakresu prawa wodnego, prawa cywilnego, zamówień publicznych, prawa administracyjnego i zagadnień finansowych, o dostępie do informacji publicznej, opiniowanie, sporządzanie, weryfikowanie projektów wszelkich umów, porozumień, ugód, decyzji i współpraca w tym zakresie z Zarządem Zlewni oraz Nadzorami Wodnym obrębu –
- Zarządu Zlewni Kielce (część I),
- Zarządu Zlewni w Żywcu (część II),
- Zarząd Zlewni Sandomierz (część III)
2. występowanie w charakterze pełnomocnika RZGW Kraków przed wszelkimi urzędami i organami władzy publicznej, sądami powszechnymi, sądami administracyjnymi, organami egzekucyjnymi, organami ścigania.
3. sporządzanie w szczególności pism procesowych, odwołań od decyzji, skarg do sądów administracyjnych i odpowiedzi na skargi sądów administracyjnych zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa,
4. stałe wsparcie w bieżącej działalności, w tym udzielanie porad prawnych,
5. uczestnictwo w prowadzonych przez daną jednostkę organizacyjną RZGW w Krakowie m.in. w negocjacjach, spotkaniach, naradach, mediacjach, rozprawach administracyjnych oraz oględzinach, jeżeli zaistnieje taka konieczność.
6. wykonywanie innych dyspozycji Zamawiającego w zakresie świadczenie kompleksowej obsługi prawnej i doradztwa prawnego.
Miejsce i zakres świadczenia usługi w zakresie część III : Zarządu Zlewni Sandomierz:
Miejsce realizacji obsługi prawnej: ul. Długosza 4a, 27-600 Sandomierz
➢ czynności wynikające z zamówienia (kompleksowa bieżąca obsługa prawna) Wykonawca zobowiązany będzie wykonywać od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania Zarządu Zlewni w Żywcu, w zakresie i miejscu gwarantującym należyte reprezentowanie interesów Zleceniodawcy, z zastrzeżeniem, iż Zleceniobiorca zobowiązany będzie do świadczenia usługi (w formie dyżurów) bezpośrednio w siedzibie Zarządu Zlewni w Sandomierzu, w wymiarze co najmniej 12 godzin tygodniowo,
➢ w pozostałe dni tygodnia i godziny, inne niż określone powyżej, Wykonawca zobowiązany będzie pozostawać w dyspozycyjności Zamawiającego (od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania ZZ), i zapewnić możliwość fizycznej obecności swojego przedstawiciela w siedzibie ZZ lub kontaktu telefonicznego lub e-mail,
➢ czas świadczenia kompleksowej bieżącej obsługi prawnej nie obejmuje czasu potrzebnego do przygotowania się do rozpraw oraz czasu reprezentowania przed sądami, organami administracji publicznej oraz organami ścigania, lub innymi instytucjami publicznymi i prywatnymi,
➢ obsługa prawna może być wykonywana jedynie przez radcę prawnego lub adwokata, wskazanego w ofercie
4.2.6.) Główny kod CPV: 79100000-5 - Usługi prawnicze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z Prawa Opcji, poprzez złożenie jednostronnego oświadczenia w formie pisemnej, najpóźniej na miesiąc przed upływem terminu obowiązywania Umowy. Prawo Opcji polega na wydłużeniu terminu realizacji świadczenia usług w ramach Umowy maksymalnie do 6 miesięcy. Skorzystanie z Prawa Opcji spowoduje zwiększenie maksymalnego wynagrodzenia Zleceniobiorcy, o którym mowa w § 5 ust. 1 i ust. 2. W przypadku skorzystania z Prawa Opcji postanowienia Umowy stosuje się bezpośrednio do wydłużonego terminu realizacji świadczenia usług. Warunkiem skorzystania z Prawa Opcji jest należyte wykonywanie przez Zleceniobiorcę Umowy. Z tytułu nieskorzystania przez Zleceniodawcę z Prawa Opcji Zleceniobiorcy nie przysługuje jakiekolwiek roszczenie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocenie będą podlegały oferty ważne tj. oferty niepodlegające odrzuceniu.
2. Zamawiający dokona oceny ofert niepodlegających odrzuceniu na podstawie następujących kryteriów:
Cena – waga kryterium 60%
Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia – waga kryterium 40%
Każdy 1% wagi równy jest 1 pkt oceny oferty.
3. Zamawiający przyzna wartości punktowe w poszczególnych kryteriach, o których mowa w pkt. 15.2. z zastosowaniem następujących zasad:
a) W kryterium „Cena” Zamawiający przyzna wartości punktowe według wzoru:
najniższa cena brutto
C = ----------------------------------------------- x 100 x 60%
cena brutto badanej oferty
b) W kryterium „Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia” Zamawiający przyzna ofercie punkty, za wykazanie, że osoba skierowana do realizacji zamówienia posiada doświadczenie nabyte w toku obsługi prawnej jednostek sektora finansów publicznych, których ustawowym lub statutowym zadaniem jest gospodarowanie wodami, co uczyni następująco:
1) w przypadku wykazania, że osoba skierowana do realizacji zamówienia posiada co najmniej nieprzerwane 6-cio miesięczne doświadczenie w obsłudze prawnej jednostek sektora finansów publicznych, których ustawowym lub statutowym zadaniem jest gospodarowanie wodami - Zamawiający przyzna ofercie 20 pkt.
2) w przypadku wykazania, że osoba skierowana do realizacji zamówienia posiada co najmniej nieprzerwane 12-to miesięczne doświadczenie w obsłudze prawnej jednostek sektora finansów publicznych, których ustawowym lub statutowym zadaniem jest gospodarowanie wodami - Zamawiający przyzna ofercie 40
4. Punktacja przyznawana ofertom w kryterium oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
5. Po dokonaniu oceny oferty w każdym kryterium przyznane punkty zostaną zsumowane. Suma punktów uzyskanych za wszystkie kryteria oceny stanowić będzie końcową ocenę danej oferty Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów na podstawie przyjętego kryterium oceny ofert.
6. W przypadku, gdy dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybierze ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze (kryterium ceny), a jeśli zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w wyznaczonym terminie ofert dodatkowych zawierających nową cenę.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W zakresie zdolności technicznej i zawodowej Zamawiający określa następujące warunki udziału w postepowaniu:
1. Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał lub wykonuje jedną, świadczoną przez okres nieprzerwanie min. 12 miesięcy usługę, której przedmiotem było/jest świadczenie obsługi prawnej dla jednostek sektora finansów publicznych.
W przypadku usług o charakterze ciągłym będących w trakcie realizacji, wskazany wyżej okres dotyczące minimalnego czasu świadczenia usługi dotyczy zakresu usługi zrealizowanej
i odebranej przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu
oraz
2. Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że dysponuje i skieruje do realizacji zamówienia osobę posiadającą kwalifikacje i wykształcenie niezbędne do należytego wykonania zamówienia, tj. 1 osobę posiadającą uprawnienia radcy prawnego zgodnie z ustawą o radcach prawnych lub adwokata zgodnie z ustawą prawo o adwokaturze lub prawnika zagranicznego w rozumieniu ustawy z dnia 5 lipca 2002r. o świadczeniu przez prawników zagranicznych pomocy prawnej w Rzeczpospolitej Polskiej, która w okresie nie wcześniejszym niż 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu nabyła co najmniej 12-to miesięczne doświadczenie w obsłudze prawnej jednostek sektora finansów publicznych oraz która jest wpisana na listę prowadzoną przez Okręgową Izbę Radców Prawnych lub Okręgową Radę Adwokacką.
Określone powyżej warunki udziału w postępowaniu są tożsame dla wszystkich części zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
2. Oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, dotyczące podstaw wykluczenia z przesłanek, o których mowa w cz. 7.1 i 7.1.2 w zakresie niewykazywanym innymi dokumentami.
3. oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich nazwy, wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy (uzupełniony w zakresie informacji wymaganych dla spełniania warunku udziału w postępowaniu). Zakres ww. dokumentu musi potwierdzać spełnienie odpowiednio warunku określonego w pkt. 7.2 nin. SWZ
2. wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (uzupełniony w zakresie informacji wymaganych dla spełniania warunku udziału w postępowaniu).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie określa katalogu wymaganych przedmiotowych środków dowodowych.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1 Oferta:
Na ofertę składają się formularz oferty zgodny w treści z Załącznikiem nr 3 do SWZ,
2 Oświadczenia lub dokumenty składane razem z ofertą:
2.1. pełnomocnictwo, w przypadku, gdy ofertę lub załączone do niej oświadczenia lub dokumenty podpisuje pełnomocnik (jeśli dotyczy)
2.2. oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu aktualne na dzień składania ofert, celem potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w SWZ.
2.3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji Wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty wykonają poszczególni Wykonawcy (jeśli dotyczy)
2.4. dokument Self cleaning – w okolicznościach określonych w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2, 5 i 6 ustawy Pzp Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli udowodni zamawiającemu, że spełnił łącznie następujące przesłanki określone w art. 110 ust. 2 pzp:
1. naprawił lub zobowiązał się do naprawienia szkody wyrządzonej przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem, w tym poprzez zadośćuczynienie pieniężne;
2. wyczerpująco wyjaśnił fakty i okoliczności związane z przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem oraz spowodowanymi przez nie szkodami, aktywnie współpracując odpowiednio z właściwymi organami, w tym organami ścigania, lub Zamawiającym;
3. podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom, wykroczeniom lub nieprawidłowemu postępowaniu, w szczególności:
a) zerwał wszelkie powiązania z osobami lub podmiotami odpowiedzialnymi za nieprawidłowe postępowanie wykonawcy,
b) zreorganizował personel,
c) wdrożył system sprawozdawczości i kontroli,
d) utworzył struktury audytu wewnętrznego do monitorowania przestrzegania przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów,
e) wprowadził wewnętrzne regulacje dotyczące odpowiedzialności i odszkodowań za nieprzestrzeganie przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów
Inicjatywa w zakresie procedury samooczyszczenia leży po stronie Wykonawcy. Dowód podjęcia środków naprawczych musi zostać przedstawiony przez wykonawcę w chwili składania oferty, bez możliwości przedstawienia takiego dowodu na późniejszym etapie postępowania. Złożenie samooczyszczenia na późniejszym etapie postępowania będzie nieskuteczne.
- jeśli dotyczy
3. Wykonawca zagraniczny:
3.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast Informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury
3.2. W zakresie pozostałych dokumentów Zamawiający nie ustanawia szczególnego wymogu względem rodzaju/formy dokumentów składanych przez Wykonawcę zagranicznego (dokumenty składane przez Wykonawcę zagranicznego są takie same jak składane przez wykonawcę krajowego).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zamawiający, dopuszcza możliwość składania oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców (w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 58 ustawy Pzp) pod warunkiem, że taka oferta spełniać będzie następujące wymagania:
a) Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
b) Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem / liderem. W przypadku braku takiego wskazania zamawiający przyjmuje, że pełnomocnikiem / liderem jest pierwszy spośród wymienionych w ofercie, występujących wspólnie Wykonawców.
c) Pełnomocnictwo lub inny dokument (np. umowa konsorcjum, spółki cywilnej) z którego wynika takie pełnomocnictwo należy złożyć razem z ofertą.
d) Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie składa oświadczenie o spełnianiu warunków udziału i braku podstaw do wykluczenia aktualne na dzień składania ofert, celem potwierdzenia, że nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w SWZ.
e) Każdy z Wykonawców występujących wspólnie obowiązany jest do wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
f) Postanowienia SWZ dotyczące wykonawców występujących wspólnie stosuje się odpowiednio do wspólników spółki cywilnej.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszelkie zmiany postanowień umowy wymagają zgody obu Stron wyrażonej w formie pisemnej pod rygorem nieważności (aneks).
2. Poza zmianami dopuszczonymi w ustawie Prawo Zamówień Publicznych, Zleceniodawca przewiduje możliwość dokonania następujących zmian umowy:
1) Zmiana wysokości wynagrodzenia w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług, lub zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie art. 2 ust. 3 – 5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, lub w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszt wykonania usług objętych niniejszą umową przez Zleceniobiorcę,
2) Zmiana warunków realizacji i zakresu przedmiotowego umowy niezbędna do prawidłowej realizacji zamówienia związane z zaistnieniem niemożliwej do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczności prawnej, ekonomicznej lub technicznej, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkującej brakiem możliwości należytego wykonania umowy zgodnie z SWZ;
3) Wystąpieniem innych okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności, a mających wpływ na sposób realizacji zamówienia,
4) Porządkujące i informacyjne zmiany postanowień umowy, w szczególności związane ze zmianą danych identyfikacyjnych (w tym adresowych i teleadresowych) strony umowy i osób reprezentujących strony;
5) Zmiany postanowień umowy korzystne z punktu widzenia realizowanego zamówienia, jego społeczno-gospodarczego przeznaczenia, czy interesu społecznego lub interesu Zleceniodawcy jako dysponenta środków publicznych, a polegające m.in. na możliwości ograniczenia zakresu przedmiotowego umowy na skutek okoliczności niemożliwych wcześniej do przewidzenia, obniżenia wynagrodzenia umownego w przypadku ograniczenia zakresu przedmiotowego umowy, modyfikacji zasad płatności wynagrodzenia umownego w związku z realizacją płatności w ramach programów zewnętrznych lub potrzebą wydatkowania środków budżetowych ujętych w planie rzeczowo-finansowym Zleceniodawcy z uwagi na zamknięcie danego roku budżetowego, czy zaistnieniem innej okoliczności uzasadniającej wprowadzenie takiej modyfikacji;
3. W sytuacji wystąpienia okoliczności wskazanych w ust. 2 Zleceniobiorca odpowiednio do okoliczności:
a) składa pisemny wniosek o zmianę umowy o zamówienie publiczne w zakresie płatności wynikających z faktur wystawionych po wejściu w życie przepisów zmieniających stawkę podatku od towarów i usług. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i prawne oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia Zleceniobiorcy po zmianie umowy,
b) składa pisemny wniosek o zmianę umowy o zamówienie publiczne w zakresie płatności wynikających z faktur wystawionych po wejściu w życie przepisów zmieniających. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i prawne oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia Zleceniobiorcy po zmianie umowy, w szczególności Zleceniobiorca będzie zobowiązany wykazać związek pomiędzy wnioskowaną kwotą podwyższenia wynagrodzenia umownego, a wpływem zmiany minimalnego wynagrodzenia za pracę lub wzrostem minimalnej stawki godzinowej na kalkulację ceny ofertowej. Wniosek powinien obejmować jedynie te dodatkowe koszty realizacji zamówienia, które Zleceniobiorca obowiązkowo ponosi w związku z podwyższeniem wysokości płacy minimalnej, a które mają bezpośredni wpływ na świadczenie usług na rzecz Zleceniodawcy w ramach niniejszej umowy.
4. Zamawiający, po zaakceptowaniu wniosku, o którym mowa powyżej wyznacza datę podpisania aneksu do umowy.
5. Zmiana umowy skutkuje zmianą wynagrodzenia jedynie w zakresie płatności realizowanych po dacie zawarcia aneksu do umowy, o którym mowa w ust. 5 powyżej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-05-09 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Oferty należy składać elektronicznie poprzez Platformę zakupową Zamawiającego www.przetargi.wody.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-05-09 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-06-07
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Poza okolicznościami wskazanymi w pkt. 5.2 ogłoszenia oraz obligatoryjnymi przesłankami wykluczenia w oparciu o art. 108 pzp, z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również Wykonawcę na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego:
1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką
dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.