Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług doradztwa prawnego na potrzeby Narodowego Instytutu Polskiego Dziedzictwa Kulturowego za Granicą „POLONIKA”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Narodowy Instytut Polskiego Dziedzictwa Kulturowego za Granicą „POLONIKA”
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 369021810
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Madalińskiego 101
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 02-549
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kontakt@polonika.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.polonika.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Gromadzenie i upowszechnianie wiedzy o pozostającym poza granicami kraju polskim dziedzictwie kulturowym oraz prowadzenie działań na rzecz zachowania materialnych śladów kultury polskiej za granicą
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług doradztwa prawnego na potrzeby Narodowego Instytutu Polskiego Dziedzictwa Kulturowego za Granicą „POLONIKA”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d95e60ec-b45a-11ec-9f44-6e63702cb2f7
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00111050
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-04-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://polonika.pl/bip/zamowienia-publiczne
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między
Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się w języku polskim, przy użyciu miniPortalu (https://miniportal.uzp.gov.pl/), ePUAPu
https://epuap.gov.pl/wps/portal) oraz poczty elektronicznej.
2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcami w szczególności składanie
oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem:
2.1. miniPortalu pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/,
2.2. ePUAPu pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal – obowiązkowo w zakresie składania, zmiany lub wycofania oferty przez
wykonawcę,
2.3. poczty elektronicznej pod adresem: kontakt@polonika.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca chcąc wziąć udział w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zobowiązany jest posiadać konto na ePUAP i w ten sposób Wykonawca ma
dostęp do formularzy: „złożenia”, „zmiany”, „wycofania oferty lub wniosku” oraz „formularza do komunikacji”.
2. Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za
pośrednictwem www „Formularza do komunikacji” jako „Załącznik”.
Z wyłączeniem „składania”, „zmiany” lub „wycofania” ofert, Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów
elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej, na wskazany
powyżej adres email.
3. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanego „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
Zamawiający dopuszcza w szczególności następujący format przesyłanych danych: *.doc, *.docx, *.pdf.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuję, że:
1) administratorem danych osobowych Pana/Pani jest Zamawiający, tj. Narodowy Instytut Polskiego Dziedzictwa Kulturowego za
Granicą „POLONIKA”, ul. Madalińskiego 101, 02-549 Warszawa;
2) kontakt do inspektora ochrony danych osobowych poprzez adres e-mail: iod@polonika.pl;
3) Pana/Pani dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym
postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trybie podstawowym;
4) odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o przepisy ustawy Pzp;
5) Pana/Pani dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia;
6) obowiązek podania przez Pana/Pani danych osobowych bezpośrednio Wykonawcy dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu
o udzielenie zamówienia; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art.
22 RODO;
8) Posiada Pan/Pani:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Pana/Pani;
b) na podstawie art.16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych Pana/Pani*;
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO**;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Pan/Pani uzna, że przetwarzanie danych
osobowych Pana/Pani dotyczących narusza przepisy RODO;
9) Nie przysługuje Panu/Pani:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pana/Pani danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
* skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani
zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego
załączników,
** prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze
środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu
publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IDzG/2510/5/2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na obsłudze prawnej w zakresie doradztwa prawnego świadczonej na
rzecz Narodowego Instytutu Polskiego Dziedzictwa Kulturowego za Granicą „POLONIKA” w Warszawie.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz warunki wykonania zamówienia zostały przedstawione w załączniku do
wzoru umowy oraz we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 4 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79111000-5 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający przewiduje możliwość zastosowania opcji, o której mowa w art. 441 ust. 1 ustawy Pzp. Zamawiający podejmie
decyzję co do możliwości skorzystania z opcji, zgodnie z zapotrzebowaniem Zamawiającego. Zastosowanie przez
Zamawiającego Opcji będzie polegało na powtórzeniu tego samego rodzaju usług, świadczonych przez Wykonawcę w
„zamówieniu podstawowym”. Usługi będą wykonywane w okresie następnych 6 lub 12 miesięcy od daty zakończenia
realizacji zamówienia podstawowego. Zamawiający zastrzega możliwość dwukrotnego zamawiania świadczenia ww. usług
przy zastosowaniu Opcji na okresy co najmniej 6-miesieczne. O skorzystaniu z Opcji Zamawiający zawiadomi Wykonawcę
nie później niż w terminie 1 miesiąca przed upływem terminu realizacji Umowy w ramach zamówienia podstawowego lub
zaistnienia takiej potrzeby, lub kwartału w ramach Opcji, wskazując odpowiednio okres świadczenia usług objętych Opcją.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na
podstawie kryteriów oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają zdolności techniczne lub
zawodowe, tj.:
1.1. w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w
tym okresie, należycie zrealizowali lub realizują przez okres minimum 9 miesięcy co najmniej 2 (dwie) usługi polegające na
świadczeniu stałej obsługi prawnej, z czego co najmniej 1 (jedna) z nich obejmowała albo obejmuje zakresem umowy
pomoc prawną obejmującą prawo autorskie i prawa pokrewne, o wartości każdej z nich nie mniejszej niż 100.000,00 zł
(słownie: sto tysięcy złotych).
1.2. dysponują co najmniej jedną osobą przewidzianą do realizacji zamówienia, posiadającą uprawnienia do wykonywania
zawodu radcy prawnego/adwokata/prawnika zagranicznego, legitymującą się co najmniej 5 (pięcioletnim) doświadczeniem
(liczone w pełnych latach) w zawodzie radcy prawnego lub adwokata lub prawnika zagranicznego potwierdzone wpisem na
listę radców prawnych prowadzoną przez Okręgową Izbę Radców Prawnych, zgodnie z ustawą z dnia 6 lipca 1982 r. o
radcach prawnych, (Dz.U. z 2020 r. poz. 75, z późn. zm.) - dalej „ustawa o radcach prawnych” lub listę adwokatów
prowadzoną przez Okręgową Izbę Adwokatów, zgodnie z ustawą z dnia 26 maja 1982 r. Prawo o adwokaturze (Dz.U. z
2020 r. poz. 1651, z późn. zm.) - dalej „Prawo o adwokaturze”, która:
- posiada co najmniej 3 (trzy) letnie doświadczenie (liczone w pełnych latach) w zakresie doradztwa prawnego dla jednostki
sektora finansów publicznych;
- opracowywała lub opiniowała co najmniej 30 (trzydzieści) projektów umów, w tym minimum 10 (dziesięć) obejmujących
swym zakresem zagadnienie dotyczące praw autorskich, czy umów licencyjnych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. wykaz
zamówień wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i
podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi
zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty
wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze
wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub
ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w
okresie ostatnich 3 miesięcy,
2. wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za
świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 1.000,00 zł (jeden tysiąc).
2. Wadium może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
3.1. pieniądzu;
3.2. gwarancjach bankowych;
3.3. gwarancjach ubezpieczeniowych;
3.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2020 r. poz. 299).
4. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku formach określonych w ust. 3 i
utrzymane nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1
pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w Postępowaniu i zawarcia umowy.
2. W przypadku Wykonawców składających wspólną ofertę:
2.1. żaden z Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu na podstawie przesłanek określonych w ust. 1 pkt 1.1. rozdz. V
SWZ.
2.2. warunkiem określonym w ust. 2 pkt 2.1. rozdz. V SWZ musi wykazać się co najmniej jeden z wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia.
2.3. warunki określone w ust. 2 pkt 2.2. rozdz. V SWZ wykonawcy wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia mogą
spełniać łącznie.
3. W przypadku, gdy Wykonawcą jest spółka cywilna, postanowienia ust. 1-2 należy stosować odpowiednio do wspólników
spółki cywilnej.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia określa załącznik nr 4 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-04-14 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: miniPortal (https://miniportal.uzp.gov.pl/), ePUAP (https://obywatel.gov.pl/nforms/ezamowienia, https://epuap.gov.pl/wps/portal)
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-04-14 13:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni