Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie obsługi prawnej dla Gminy Międzyzdroje
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIĘDZYZDROJE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811685591
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Książąt Pomorskich 5
1.5.2.) Miejscowość: Międzyzdroje
1.5.3.) Kod pocztowy: 72-500
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciński
1.5.7.) Numer telefonu: 913275631
1.5.8.) Numer faksu: 913275630
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@miedzyzdroje.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.miedzyzdroje.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie obsługi prawnej dla Gminy Międzyzdroje
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fd01fbe0-a26e-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00037069
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001454/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Świadczenie obsługi prawnej dla Gminy Międzyzdroje
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://e-propublico.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://e-propublico.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W niniejszym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem platformy on-line działającej pod adresem https://e-propublico.pl (dalej jako: ”Platforma”). Korzystanie z Platformy przez Wykonawcę jest bezpłatne.Na Platformie postępowanie prowadzone jest pod nazwą: ”Świadczenie obsługi prawnej dla Gminy Międzyzdroje” – znak sprawy: RI.ZP.271.6.2021.AR.Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z Platformy określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej https://e-propublico.pl oraz uznaje go za wiążący.Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu musi posiadać konto na Platformie.Do złożenia oferty konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy ważnego kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego.Ilekroć w niniejszej SWZ jest mowa o:a) podpisie zaufanym – należy przez to rozumieć podpis, o którym mowa art. 3 pkt 14a ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j Dz.U.2020 poz. 346);b) podpisie osobistym – należy przez to rozumieć podpis, o którym mowa w art. z art. 2 ust. 1 pkt 9 ustawy z 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (t.j Dz.U.2020 poz. 332).Zalecenia Zamawiającego odnośnie kwalifikowanego podpisu elektronicznego:a) dokumenty sporządzone i przesyłane w formacie .pdf zaleca się podpisywać kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie PAdES;b) dokumenty sporządzone i przesyłane w formacie innym niż .pdf (np.: .doc, .docx, .xlsx, .xml) zaleca się podpisywać kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie XAdES;c) do składania kwalifikowanego podpisu elektronicznego zaleca się stosowanie algorytmu SHA-2 (lub wyższego).Zamawiający określa następujące wymagania sprzętowo – aplikacyjne pozwalające na korzystanie z Platformy:a) stały dostęp do sieci Internet;b) posiadanie dowolnej i aktywnej skrzynki poczty elektronicznej (e-mail),c) komputer z zainstalowanym systemem operacyjnym Windows 7 (lub nowszym) albo Linux,d) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa - Platforma współpracuje z najnowszymi, stabilnymi wersjami wszystkich głównych przeglądarek internetowych (Internet Explorer 10+, Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera),e) włączona obsługa JavaScript oraz Cookies.Zamawiający dopuszcza następujący format przesyłanych danych: pliki o wielkości do 20 MB w formatach: .pdf, .doc, .docx., .xlsx, .xml.Zamawiający określa następujące informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych:a) załączony i przesłany przez Wykonawcę za pomocą Platformy plik oferty wraz z załącznikami, nie jest dostępny dla Zamawiającego i przechowywany jest na serwerach Platformy w formie zaszyfrowanej. Zamawiający otrzyma dostęp do pliku dopiero po upływie terminu otwarcia ofert;b) oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi przyporządkowaną do dokumentu elektronicznego datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss), widoczne przy wysłanym dokumencie w kolumnie ”Data przesłania”;c) o terminie przesłania decyduje czas pełnego przeprocesowania transakcji pliku na Platformie.W postępowaniu, wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są za pośrednictwem Platformy (karta ”Wiadomości”). Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przesłanych za pośrednictwem Platformy, przyjmuje się datę ich zamieszczenia na Platformie.Ofertę, wraz ze stanowiącymi jej integralną część załącznikami, składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej za pośrednictwem Platformy, podpisaną kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacja dla osoby udostępniającej dane osobowe na potrzeby przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego o wartości powyżej 130 000 złZgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE L z dnia 4 maja 2016 r.) – dalej RODO, informujemy iż:Administratorem danych osobowych jest:Burmistrz Międzyzdrojów, z siedzibą w Międzyzdrojach, przy ul. Książąt Pomorskich 5, 72-500 Międzyzdroje. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: um@miedzyzdroje.pl lub telefonicznie pod numerem tel. 91 32 75 631, bądź pisemnie na adres siedziby administratora.Inspektor ochrony danych.Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych osobowych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email: iod@miedzyzdroje.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować, w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.Cele i podstawy przetwarzania.Dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego o wartości przekraczającej 130 000 zł. Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z art. 44 ustawy z dnia 27 sierpnia o finansach publicznych (Dz.U. 2009 Nr 157 poz. 1240 ze zm.). Odbiorcy danych osobowych.Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą odbiorcy Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach, osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja z przeprowadzonego postępowania na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz jednostki administracji publicznej uprawnione do sprawowania kontroli i nadzoru nad prawidłowością funkcjonowania administratora lub mogące potwierdzić prawdziwość podanych przez Panią/Pana informacji. Okres przechowywania danych.Pani/Pana dane będą przechowywane przez czas obowiązywania umowy będącej efektem udzielenia zamówienia publicznego, a następnie po jej zakończeniu przez okres 5 lat poczynając od 1 stycznia roku następnego, który to wynika z przyjętego w jednostce Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt. Przedmiotowy termin może zostać wydłużony o czas niezbędny do zamknięcia wzajemnych rozliczeń finansowych.Sposób przetwarzania danych osobowychPani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany oraz nie zostaną poddane profilowaniu i nie będą przedmiotem transferu do państw trzecich. Prawa osób, których dane dotyczą.Zgodnie z RODO przysługuje Pani/Panu : a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych,c) prawo do ograniczenia przetwarzania danych,d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO na adres Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa. Nie przysługuje Pani/Panu:a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Informacja o wymogu podania danych. Podanie przez Panią/Pana danych jest wymogiem ustawowym, niezbędnym dla potrzeb przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RI.ZP.271.6.2021.AR
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są usługi polegające na świadczeniu obsługi prawnej.1. Obsługa prawna obejmuje w szczególności:1) udzielanie porad prawnych w formie ustnej, pisemnej, e-mailowej i telefonicznej,2) sporządzanie opinii prawnych,3) opiniowanie pod względem prawnym projektów umów, porozumień, wewnętrznych aktów prawnych: zarządzeń, regulaminów, instrukcji, uchwał, procedur itp.4) obsługę prawna posiedzeń Rady Miejskiej w Międzyzdrojach, a w razie konieczności zgłoszonej przez Gminę, także posiedzeń komisji Rady,5) opracowywanie koncepcji organizacyjno-prawnych i prawnych (rozwiązań, procedur postępowania, projektów aktów prawnych, formularzy itp.) w zakresie zleconych tematów,6) uczestniczenie w prowadzonych przez Zleceniodawcę rokowaniach lub negocjacjach, których celem jest nawiązanie, zmiana, rozwiązanie stosunku prawnego lub zawarcie ugody,7) występowanie w imieniu Zleceniodawcy do instytucji z wnioskami, zapytaniami etc.8) reprezentowanie Zleceniodawcy przed instytucjami i organami administracji publicznej w zakresie pełnionej obsługi prawnej,9) opiniowanie pod względem prawnym dokumentacji przetargowej i procedur dotyczących zamówień publicznych w tym umów zawieranych w wyniku rozstrzygnięcia postępowania i w sprawach związanych z wykonywaniem tych umów,10) doradztwo prawne w zakresie prawa pracy i spraw pracowniczych z uwzględnieniem ubezpieczeń społecznych,11) udział w pozasądowym rozwiązywaniu sporów (mediacje i negocjacje),12) współpracę z komórkami organizacyjnymi i personelem Zleceniodawcy w sprawach dotyczących obsługi prawnej,13) zastępstwo procesowe Zleceniodawcy przed sądami powszechnymi, sądami administracyjnymi i Sądem Najwyższym oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego w sprawach wszczętych i przekazanych do obsługi w czasie obowiązywania umowy, które obejmuje m.in.:a) analizę przekazanej dokumentacji pod względem zasadności wystąpienia do sądu z pozwem lub wnioskiem,b) wzywanie dłużników do zapłaty,c) sformułowanie w oparciu o przekazaną dokumentację i informacje pozwu lub wniosku wraz z wniesieniem go do właściwego sądu lub organu,d) czuwanie nad prawidłowym przebiegiem postępowania wraz z formułowaniem i kierowaniem do sądu lub innego organu pism lub wniosków,e) udział w terminach rozpraw lub posiedzeń oraz innych czynnościach procesowych,f) sporządzanie w razie konieczności środków zaskarżenia od orzeczeń wydanych przez sąd lub inny organ,g) składanie do sądu po uprawomocnieniu się orzeczenia wniosku o nadanie klauzuli wykonalności celem skierowania sprawy na drogę postępowania egzekucyjnego,h) składanie wniosków o wszczęcie postępowania egzekucyjnego celem wyegzekwowania należności przyznanych na mocy tytułu wykonawczego,i) zastępstwo w postępowaniu egzekucyjnym,j) udział w razie konieczności w czynnościach egzekucyjnych ,k) informowanie o przebiegu postępowań zgodnie z regulacjami zawartymi w dalszej części umowy,l) inne czynności związane z pełnieniem zastępstwa procesowego.2. Wykonawca zobowiązuje się, iż w ramach realizacji umowy będzie świadczyć obsługę prawną w sposób następujący:1) Czynności stanowiące przedmiot umowy Wykonawca będzie wykonywał w sposób ciągły, wg potrzeb Zamawiającego: w siedzibie własnej Wykonawcy, przy pomocy środków porozumiewania się na odległość, od poniedziałku do piątku w godzinach 8-16, bądź w siedzibie Zamawiającego, przy czym Zamawiający wymaga gotowości do pełnienia przez Wykonawcę dyżurów w siedzibie Zamawiającego w wymiarze średnio 12 godzin tygodniowo w formie minimum dwóch 6-godzinnych dyżurów od poniedziałku do piątku w terminach uzgodnionych z Przedstawicielem Zleceniodawcy.2) Wykonawca zapewni ciągłość obsługi prawnej w okresie realizacji niniejszego zamówienia. 3) Zamawiający nie dopuszcza świadczenia usług przez podwykonawców, z uwagi na konieczność zapewnienia stałego składu prawników prowadzących obsługę prawną.