Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Specjalistyczne usługi prawne – doradztwo w obszarze gospodarki odpadami komunalnymi, ze szczególnym uwzględnieniem udzielania i realizacji zamówień publicznych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Związek Celowy Gmin MG-6
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 211035280
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sikorskiego 4
1.5.2.) Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
1.5.3.) Kod pocztowy: 66-400
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL431 - Gorzowski
1.5.7.) Numer telefonu: 957287101
1.5.8.) Numer faksu: 95 7514 618
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mg6@zcg.net.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zcg.net.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - związek jednostek samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Specjalistyczne usługi prawne – doradztwo w obszarze gospodarki odpadami komunalnymi, ze szczególnym uwzględnieniem udzielania i realizacji zamówień publicznych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5947f22b-4cc0-4b1d-8a11-23ad01ffbee0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00433299
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00061269/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Specjalistyczne usługi prawne – doradztwo w obszarze gospodarki odpadami komunalnymi, ze szczególnym uwzględnieniem udzielania i realizacji zamówień publicznych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5947f22b-4cc0-4b1d-8a11-23ad01ffbee0
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja w niniejszym postępowaniu, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej, z wykorzystaniem Platformy e-Zamówienia, zwanej dalej Platformą, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl.
Korzystanie z Platformy jest bezpłatne.
2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej poprzez adres e-mail: mg6@zcg.net.pl (nie dotyczy składania ofert).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-
Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
2. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy P.z.p, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
3. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą P.z.p. lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów
elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
4. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”. 10. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
5. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia dostępny pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/.
6. Szczegółowe informacje dot. korespondencji z Zamawiającym dostępne są w SWZ oraz w zakładce Centrum Pomocy dostępnej na Platformie e-Zamówienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: 1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Związek Celowy Gmin MG-6, Biuro Związku Celowego Gmin MG-6 reprezentowany przez Katarzynę Szczepańską – Przewodniczącą Zarządu ZCG MG-6, z siedzibą przy ul. Sikorskiego 4; 66-400 Gorzów Wielkopolski; 2) Inspektorem ochrony danych osobowych w Związku Celowym Gmin MG-6 jest Robert Józefowicz, email: iod@itmediagroup.pl ;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z Postępowaniem; 4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy; 7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
Szczegółowe informacje dotyczące obowiązku informacyjnego dostępne są w SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych; c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników. Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego. Szczegółowe informacje dotyczące obowiązku informacyjnego dostępne są w SWZ .
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DK.271.1.5.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Zakres umowy obejmuje świadczenie specjalistycznych usług prawnych z zakresu zadań związanych z gospodarką odpadami komunalnymi, ze szczególnym uwzględnieniem udzielania i realizacji zamówień publicznych, w tym: 1) doradztwo prawne dotyczące zagadnień związanych z funkcjonowaniem Zamawiającego oraz realizacją przez niego zadań w obszarze gospodarki odpadami komunalnymi (w tym związane z planowanymi, przygotowywanymi, udzielanymi i realizowanymi zamówieniami publicznymi) w szczególności poprzez: a) konsultacje telefoniczne, videokonferencje, spotkania w siedzibie Wykonawcy lub Zamawiającego i inne analogiczne formy komunikacji bezpośredniej oraz pośredniej, b) sporządzanie lub konsultowanie informacji prawnych / opinii prawnych / ekspertyz, c) sporządzanie lub konsultowanie projektów aktów, pism, stanowisk, wystąpień, d) udzielanie informacji i wskazówek co do ewentualnych skutków prawnych planowanych lub podejmowanych działań,
2) obsługę prawną procesu planowania udzielania i realizacji zamówień w perspektywie długoterminowej (w okresie realizacji niniejszego zamówienia), w zakresie zadań realizowanych przez Zamawiającego, tj. zamówień z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi lub – w przypadku wystąpienia takiej potrzeby - innych zamówień udzielanych przez Zamawiającego,
3) obsługę prawną procesu przygotowywania i udzielania zamówień publicznych, w tym w zakresie zadań realizowanych przez Zamawiającego, tj. zamówień z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi, w szczególności poprzez: a) przygotowanie dokumentacji na potrzeby przygotowania, przeprowadzania i udzielania zamówień udzielanych w trybach i na zasadach wynikających z ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, b) weryfikacji dokumentacji sporządzonej przez Zamawiającego na potrzeby o których mowa powyżej w lit a),
- w zakresie formalnoprawnym, zarówno proceduralnie jak i merytorycznie,
4) udział w pracach komisji przetargowej w charakterze biegłego,
5) obsługę prawną procesu realizacji zamówień publicznych udzielonych przez Zamawiającego, 6) reprezentowanie Zamawiającego przed podmiotami trzecimi, w tym stronami umów o zamówienia publiczne, organami uczestniczącymi w procesie przygotowania, udzielania i realizacji zamówień, 7) doradztwo lub reprezentowanie w postępowaniach kontrolnych dotyczących uchybień i nieprawidłowości, a szczególnie nałożenia obowiązku zwrotu środków przeznaczonych na realizację programów finansowanych z udziałem funduszy unijnych,
8) reprezentowanie Zamawiającego na spotkaniach organizacji ogólnokrajowych, w pracach legislacyjnych itp.,
9) uczestnictwo w prowadzonych przez Zamawiającego uzgodnieniach, ugodach, rokowaniach i negocjacjach,
10) szkolenie pracowników Zamawiającego w zakresie objętym niniejszym zamówieniem, tj. w zakresie kwestii dotyczących gospodarki odpadami komunalnymi, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących zamówień publicznych,
11) sygnalizowanie zapowiedzi nowych lub zmian obowiązujących przepisów związanych z gospodarką odpadami komunalnymi, poprzez bieżące informowanie o ww. zmianach.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79111000-5 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 48 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z najwyższą liczbą punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenia osób skierowanych do realizacji zamówienia przez Wykonawcę. Kryterium pozacenowe zostało opisane w SWZ.
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu na podstawie przesłanek wskazanych w Rozdziale VII ust. 3 SWZ,
2) spełniają wszystkie ustanowione warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
a) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca był ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 5.000.000,00 zł,
b) zdolności technicznej lub zawodowej:
i. w zakresie zasobów kadrowych, Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich trzech 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie - posiada średnioroczne zatrudnienie, w tym personel kierowniczy, w liczbie co najmniej 15 osób (pracowników, współpracowników na umowach zlecenie, B2B itp.), z czego co najmniej 10 osób z uprawnieniami radcy prawnego / adwokata,
ii. w zakresie doświadczenia Wykonawcy, Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:
• świadczył pomoc prawną w zakresie doradztwa prawnego dotyczącego systemu gospodarki odpadami komunalnymi na rzecz co najmniej 5 gmin lub związków międzygminnych, oraz
• świadczył pomoc prawną w zakresie doradztwa przy przygotowaniu dokumentacji przetargowej i przeprowadzeniu co najmniej 5 postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na odbiór / odbiór i zagospodarowanie / zagospodarowanie odpadów komunalnych, oraz
• sporządził co najmniej 10 opinii prawnych dotyczących problematyki przygotowania, udzielania lub realizacji zamówienia publicznego na odbiór / odbiór i zagospodarowanie / zagospodarowanie odpadów komunalnych / prowadzenia Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych lub innych zadań związanych z usługami w obszarze gospodarki odpadami komunalnymi, oraz
• świadczył/zapewniał stałą obsługę prawną na rzecz co najmniej jednego związku międzygminnego w zakresie zamówień publicznych oraz gospodarki odpadami komunalnymi przez okres co najmniej 12 miesięcy (w sposób ciągły), oraz
• świadczył/zapewniał stałą obsługę prawną na rzecz co najmniej jednej gminy w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi lub zamówień publicznych przez okres co najmniej 12 miesięcy (w sposób ciągły),
iii. w zakresie doświadczenia osób skierowanych do realizacji zamówienia, Wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobami, które w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, opublikowały w czasopismach branżowych / naukowych:
• co najmniej 5 publikacji z zakresu prawa zamówień publicznych,
• co najmniej 5 publikacji z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi,
- wskazany w podpunkcie iii warunek nie musi zostać spełniony łącznie przez jedną osobę będącą w dyspozycji Wykonawcy (dopuszczalność kumulowania doświadczenia kadry, będącej aktualnie w dyspozycji Wykonawcy).
iv. w zakresie doświadczenia osób skierowanych do realizacji zamówienia, Wykonawca musi wykazać, że dysponuje co najmniej jedną osobą, która w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, co najmniej:
• reprezentowała zamawiającego przed Krajową Izbą Odwoławczą w co najmniej 5 postępowaniach odwoławczych dot. gospodarki odpadami, które zakończyły się oddaleniem odwołań wykonawców w całości,
• przeprowadziła co najmniej 5 szkoleń w zakresie problematyki gospodarki odpadami komunalnymi lub w zakresie problematyki zamówień publicznych w obszarze gospodarki odpadami komunalnymi,
- wskazany w podpunkcie iv warunek nie musi zostać spełniony łącznie przez jedną osobę będącą w dyspozycji Wykonawcy (dopuszczalność kumulowania doświadczenia kadry, będącej aktualnie w dyspozycji Wykonawcy).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu:
a) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 P.z.p., sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
b) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 P.z.p., o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j.: Dz.U. z 2024 r., poz. 594), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę w Postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty w Postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – wzór oświadczenia Wykonawcy o przynależności/braku przynależności do grupy kapitałowej – załącznik nr 6 do SWZ. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oświadczenie składa, każdy z wykonawców,
c) oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu wstępnym, o którym mowa w Rozdziale XI ust. 1 pkt 1 SWZ – załącznik nr 9 do SWZ – oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu wstępnym,
d) oświadczenia w zakresie niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego - wzór oświadczenia – załącznik nr 8 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia na kwotę nie mniejszą niż 5.000.000 zł,
b) oświadczenie ws. Spełnienia warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 4 do SWZ – dot.: 1) potwierdzające średnioroczne zatrudnienie w okresie ostatnich 3 lat 2) potwierdzające doświadczenie Wykonawcy 3) potwierdzające doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga składania przedmiotowych środków dowodowych.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. Dokument pełnomocnictwa powinien:
1) określać postępowanie o udzielenie zamówienia, którego dotyczy,
2) wymieniać Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia (mocodawców),
3) określać osobę pełnomocnika oraz zakres jego umocowania.
3. Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie publiczne.
4. Pełnomocnictwo powinno zostać złożone w postaci elektronicznej i opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku gdy oryginalne pełnomocnictwo, zostały sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, o którym mowa w zdaniu poprzednim dokonuje mocodawca.
5. Wszelka korespondencja dokonywana będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik, na adres wskazany do korespondencji.
6. Jeżeli oferta Wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana, Zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
7. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie przesłanek, o których mowa w art. art. 108 ust. 1 P.z.p.; art. 109 ust. 1 pkt 4, 5, 7, 8 i 10 P.z.p. lub art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
8. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w § 1 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, Dz.U. z 2020 r. poz. 2415 (zwane dalej ,,rozporządzeniem w sprawie podmiotowych środków dowodowych”), składa każdy z Wykonawców - Załącznik nr 6 do SWZ – Oświadczenie w sprawie przynależności do tej samej grupy kapitałowej.
9. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie, w sytuacjach o których mowa w art. 117 ust. 4 P.z.p. do oferty załączają oświadczenie, o którym mowa w tym przepisie – Załącznik nr 7 do SWZ - Wzór oświadczenia wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres umowy oraz warunków ich wprowadzenia został określony w dokumentach zamówienia - Załącznik nr 2 do SWZ Projektowane postanowienia umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-08-05 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5947f22b-4cc0-4b1d-8a11-23ad01ffbee0
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-05 11:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-09-02
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak