Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Obsługa prawna w zakresie doradztwa prawnego świadczona na rzecz Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina w Warszawie”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Narodowy Instytut Fryderyka Chopina
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 017307171
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Tamka 43
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-355
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@nifc.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.nifc.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Obsługa prawna w zakresie doradztwa prawnego świadczona na rzecz Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina w Warszawie”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ac5363c0-48e0-42db-8251-dc48178a67a8
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00423272
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00190853/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.6 Obsługa prawna w zakresie doradztwa prawnego świadczona na rzecz Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina w Warszawie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-ac5363c0-48e0-42db-8251-dc48178a67a8
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Środkami komunikacji elektronicznej w postępowaniu są:
1) Platforma e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl ,
2) poczta elektroniczna: zamowienia@nifc.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e- Zamówienia.
2. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia
określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje
zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
3. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
4. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści
zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu o
komunikacji elektronicznej.
5. Szczegółowe informacje na temat komunikacji i korespondencji elektronicznej przedstawione są w § 7-11 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 oraz Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018, s. 2), dalej „RODO”, Zamawiający informuje,że: 1) administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z prowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego będzie Narodowy Instytut Fryderyka Chopina z siedzibą przy ul. Tamka 43, 00-355 w Warszawie. 2) kontakt z
inspektorem ochrony danych osobowych w Narodowym Instytucie Fryderyka Chopina pod adresem: ul. Tamka 43, 00-355
Warszawa lub poprzez e-mail iod@nifc.pl. Szczegółowe informacje przedstawione są w § 21 ust. 1 i 2 SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Ograniczenia stosowania RODO na podstawie art. 19 ust. 2 i 3 ustawy Pzp przedstawione są w § 21 ust. 3 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.25.22.2024.1
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest obsługa prawna w zakresie doradztwa prawnego świadczona na rzecz Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina przez okres 36 miesięcy w łącznej liczbie godzin nieprzekraczającej 6000, obejmująca w szczególności:
1) bieżące konsultacje, porady prawne oraz interpretowanie obowiązujących przepisów prawnych w zakresie bieżącej statutowej działalności Instytutu, w szczególności w zakresie prawa cywilnego, organizowania i prowadzenia działalności kulturalnej, prawa autorskiego i praw pokrewnych, prawa własności przemysłowej, prawa pracy, finansów publicznych, prawa zamówień publicznych, ochrony i opieki nad zabytkami w ramach limitu godzin ustalonego w harmonogramie.
2) sporządzanie opinii prawnych,
3) sporządzanie umów, aneksów, pism i projektów innych dokumentów oraz ich opiniowanie na zlecenie osób uprawnionych,
4) doradztwo prawne w opracowywaniu zarządzeń wewnętrznych, regulaminów, instrukcji itp.,
5) uczestnictwo lub reprezentacja Zamawiającego w negocjacjach prowadzonych z podmiotami/ osobami trzecimi,
6) doradztwo prawne w zakresie wykonywania przez Zamawiającego jego praw i obowiązków lub praw i obowiązków związanych z członkostwem w osobach prawnych lub innych jednostkach organizacyjnych działających na podstawie obowiązujących przepisów prawa,
7) realizacja innych czynności wykonywanych na zlecenie Zamawiającego, dotyczących działalności Instytutu i odpowiadających kwalifikacjom oraz uprawnieniom Wykonawcy,
8) Dokonywanie zgłoszeń znaków towarowych w Urzędzie Patentowym RP, Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej oraz innych podmiotów zagranicznych odpowiedzialnych za ochronę znaków towarowych w danym kraju.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, warunki wykonania zamówienia oraz zasady współpracy przedstawione są odpowiednio w Załączniku nr 1 do SWZ oraz w Załączniku nr 2 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79100000-5 - Usługi prawnicze
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
79111000-5 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Wykształcenie osób wyznaczanych do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczanych do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający określa w tym zakresie warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
I. Doświadczenia Wykonawcy:
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował lub realizuje co najmniej 1 (jedną) usługę polegającą na doradztwie prawnym w państwowej instytucji kultury, o której mowa w art. 8 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (DzU z 2024 r., poz. 87), dalej „ustawa o działalności kulturalnej”, w zakresie problematyki związanej z organizowaniem międzynarodowego festiwalu muzycznego – nieprzerwanie przez okres minimum 2 lat o wartości tej usługi nie mniejszej niż 400 000,00 zł brutto.
II. Kwalifikacji zawodowych, wykształcenia i doświadczenia osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia:
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że będzie dysponował:
a) co najmniej jedną osobą, przeznaczoną do pełnienia funkcji radcy prawnego/adwokata/ prawnika zagranicznego posiadającą co najmniej 4 (cztero) letnie doświadczenie (liczone w pełnych latach) w zawodzie radcy prawnego lub adwokata lub prawnika zagranicznego potwierdzone wpisem na listę radców prawnych prowadzoną przez Okręgową Izbę Radców Prawnych, zgodnie z ustawą z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych, (DzU z 2024 r. poz. 499), dalej „ustawa o radcach prawnych” lub listę adwokatów prowadzoną przez Okręgową Izbę Adwokatów, zgodnie z ustawą z dnia 26 maja 1982 r. Prawo o adwokaturze (DzU z 2022 r. poz. 1184 ze zm.), dalej „Prawo o adwokaturze” w tym posiadającą co najmniej 2 (dwu) letnie doświadczenie (liczone w pełnych latach) w zakresie doradztwa prawnego w państwowej instytucji kultury, o której mowa w art. 8 ustawy o działalności kulturalnej, w zakresie problematyki związanej z organizowaniem międzynarodowego festiwalu muzycznego oraz organizowaniem międzynarodowego konkursu muzycznego;
b) co najmniej jedną osobą przeznaczoną do pełnienia funkcji rzecznika patentowego posiadającą uprawnienia rzecznika patentowego potwierdzone wpisem na listę rzeczników patentowych, zgodnie z ustawą z dnia 11 kwietnia 2001 r. o rzecznikach patentowych (DzU z 2023 2024 r. poz. 303749, 1860), dalej „ustawa o rzecznikach patentowych” posiadającą co najmniej 4 letnie doświadczenie w zakresie doradztwa prawnego na rzecz państwowej instytucji kultury o której mowa w art. 8 ustawy o działalności kulturalnej;
c) co najmniej jedną osobą, przeznaczoną do pełnienia funkcji aplikanta – prawnika, będącą aplikantem radcowskim co potwierdzone jest wpisem na listę aplikantów radcowskich prowadzoną przez Okręgową Izbę Radców Prawnych, zgodnie z ustawą o radcach prawnych lub aplikantem adwokackim co potwierdzone jest wpisem na listę aplikantów adwokackich prowadzoną przez Okręgową Izbę Adwokatów, zgodnie z Prawem o adwokaturze lub aplikantem rzecznikowskim co potwierdzone jest wpisem na listę aplikantów rzecznikowskich prowadzoną przez Urząd Patentowy, zgodnie z ustawą z o rzecznikach patentowych. Zamawiający nie dopuszcza łączenia przez jedną osobę wyżej wymienionych funkcji.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych – Informacji dotyczących wykształcenia i doświadczenia osób skierowanych do realizacji zamówienia, które należy sporządzić w sposób podany w § 10 ust. 1 pkt 3 i 4 SWZ. Informacje te pozwolą ocenić oferty i przyznać im punkty w kryteriach oceny ofert: „Wykształcenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia” i „Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia”, według zasad przedstawionych w § 18 ust. 2, odpowiednio, pkt 2) i 3) SWZ. Wskazane wyżej przedmiotowe środki dowodowe służą potwierdzeniu zgodności oferowanej usługi z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego w opisie kryteriów oceny ofert i na podstawie art. 107 ust. 3 ustawy Pzp nie podlegają uzupełnieniu.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający, zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 1 Prawa zamówień publicznych dopuszcza zmianę Umowy bez przeprowadzania nowego postępowania, w sytuacjach określonych w par. 7 wzoru umowy. W przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia strony przewidują zmianę wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy na zasadach określonych w par. 8 wzoru umowy. Ponadto zgodnie z par. 10 ust. 1 zd.2 wzoru umowy umowa zostanie zawarta na okres 36 miesięcy od dnia zawarcia umowy lub do dnia wykorzystania kwoty wynagrodzenia przewidzianego w § 2 ust. 2 umowy na realizację przedmiotu zamówienia. Jeśli kwota ta nie zostanie wykorzystana w okresie 36 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Strony mogą pisemnym aneksem przedłużyć czas trwania umowy, jednak nie dłużej niż o kolejne 6 miesięcy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-07-30 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem interaktywnego Formularza ofertowego na Platformie e- Zamówienia.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-30 12:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-08-28