Kompleksowa obsługa prawna Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach.

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Kompleksowa obsługa prawna Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoKatowice
  • WojewództwoŚląskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
  • Termin składania wniosków2021-10-29
  • ZamawiającyŚLĄSKI UNIWERSYTET MEDYCZNY W KATOWICACH
  • Data publikacji ogłoszenia2021-10-21
  • Numer ogłoszenia2021/BZP 00241361
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Kompleksowa obsługa prawna Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: ŚLĄSKI UNIWERSYTET MEDYCZNY W KATOWICACH

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000289035

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Księcia Józefa Poniatowskiego 15

1.5.2.) Miejscowość: Katowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 40-055

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dzp@sum.edu.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.sum.edu.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Kompleksowa obsługa prawna Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0872fc51-2c28-11ec-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00241361

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-21

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00010888/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.14 Obsługa Prawna Uczelni

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://sum.eb2b.com.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://sum.eb2b.com.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne korzystania z Platformy Zakupowej określa Regulamin Platformy Zakupowej (dostępny pod adreseminternetowymhttps://platforma.eb2b.com.pl/user/termslubhttps://tt.eb2b.com.pl/user/terms).Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego tj. bezpłatnie rejestrując się lub logując (w przypadku posiadania konta w Platformie Zakupowej), akceptuje warunki korzystania z Platformy Zakupowej, określone w Regulaminie oraz uznaje go za wiążący.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. Urz. UE L 119
z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1) Administratorem Danych Osobowych Wykonawców i osób uczestniczących
w przedmiotowym postępowaniu jest Zamawiający;
2) Zamawiający wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować
w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych pod numerem tel. 32 208 3630 lub przez stronę internetową sum.edu.pl lub email: iod@sum.edu.pl;
3) dane osobowe Wykonawców i osób uczestniczących w przedmiotowym postępowaniu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym
z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;
4) Odbiorcami danych osobowych Wykonawców i osób uczestniczących
w przedmiotowym postępowaniu są merytorycznie odpowiedzialni pracownicy Zamawiającego posiadający upoważnienie do przetwarzania danych osobowych. Odbiorcami danych osobowych będą również osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 Pzp oraz art. 74 ust. 4 Pzp;
5) dane osobowe osób uczestniczących w przedmiotowym postępowaniu będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały okres obowiązywania umowy. Dla dokumentacji postępowań o udzielenie zamówienia publicznego dla projektów realizowanych
z funduszy Unii europejskie, funduszy pozaunijnych i innych państw data archiwizacji liczona jest od roku kolejnego od daty zakończenia programu lub projektu, chyba że umowa przewiduje inaczej.
6) obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio jego dotyczących oraz danych osób uczestniczących w postępowaniu jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z Pzp;
7) w odniesieniu do danych osobowych osób uczestniczących w przedmiotowym postępowaniu decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
8) osoby uczestniczące w przedmiotowym postępowaniu posiadają:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych bezpośrednio ich dotyczących;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania przez Wykonawcę uczestniczącego
w przedmiotowym postępowaniu danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących wykonawców i uczestników przedmiotowego zamówienia narusza przepisy RODO...

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RZP/TP/74/21

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem niniejszego zamówienia są usługi w zakresie:
Świadczenia pomocy prawnej w formie kompleksowej bieżącej obsługi prawnej Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach.
2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
1) Udzielanie bieżących konsultacji, porad prawnych oraz interpretowanie obowiązujących przepisów prawnych dotyczących działalności Zamawiającego, w tym przy uwzględnieniu konkretnych stanów faktycznych;
2) Sporządzanie opinii prawnych, informacji prawnych i interpretacji w formie pisemnej w terminie wskazanym przez Zamawiającego;
3) Opiniowanie umów, aneksów do umów, decyzji, pism i innych dokumentów, wprowadzanie do nich uwag i proponowanie właściwego brzmienia konkretnych zapisów;
4) Sporządzanie umów, aneksów do umów, decyzji, pism i innych dokumentów na zlecenie władz Uczelni;
5) Opiniowanie oraz przygotowywanie wewnętrznych aktów prawnych, w tym zarządzeń oraz uchwał władz i organów Uczelni;
6) Uczestniczenie lub reprezentowanie Zamawiającego w spotkaniach i negocjacjach prowadzonych z podmiotami i osobami trzecimi;
7) Współpraca z podmiotami prowadzącymi usługi doradcze na rzecz Zamawiającego;
8) Świadczenie pomocy prawnej w zakresie regulacji stanów prawnych nieruchomości Uczelni;
9) Reprezentowanie Zamawiającego w sprawach sądowych oraz w postępowaniach przed organami administracji publicznej i organami innych instytucji publicznych i prywatnych;
10) Kierowanie spraw na drogę postępowania sądowego i egzekucyjnego, a także współpraca z Zamawiającym w tym zakresie;
11) Doradztwo prawne w zakresie wykonywania przez Zamawiającego praw i obowiązków wspólnika albo akcjonariusza lub praw i obowiązków związanych z członkostwem lub udziałem w osobach prawnych lub innych jednostkach organizacyjnych działających na podstawie obowiązujących przepisów prawa, a także w zakresie wykonywania przez Zamawiającego praw i obowiązków podmiotu tworzącego dla podmiotów leczniczych;
12)Informowanie Zamawiającego o obowiązkach wynikających z przepisów prawnych, ze szczególnym uwzględnieniem nowych lub znowelizowanych przepisów prawa związanych z działalnością Zamawiającego;
13)Doradztwo prawne przy prowadzonych przez Zamawiającego procesach inwestycyjnych, w szczególności w zakresie prawa budowlanego oraz związanych z tymi procesami postępowań administracyjnych i spraw terenowo - prawnych;
14)Opiniowanie i doradztwo w sprawach związanych z ochroną własności intelektualnej;
15)Opiniowanie i doradztwo w zakresie prowadzonych postępowań w sprawach o udzielenie zamówień publicznych, a także reprezentowanie Zamawiającego w postępowaniach przed Krajową Izbą Odwoławczą, w postępowaniach skargowych przed Sądem Okręgowym w Warszawie oraz w postępowaniach prowadzonych w ramach pozasądowego rozwiązywania sporów dotyczących realizacji umów w sprawie zamówienia publicznego;
16)Podejmowanie na polecenie władz Uczelni innych czynności w ramach pomocy prawnej w sprawach, które dotyczą działalności Uczelni, odpowiadają kwalifikacjom oraz uprawnieniom Wykonawcy, w celu ochrony lub zabezpieczenia prawnie chronionych interesów Uczelni.

4.2.6.) Główny kod CPV: 79100000-5 - Usługi prawnicze

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

79110000-8 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej

79111000-5 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego

79112000-2 - Usługi reprezentacji prawnej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 1. Zakres usług: zamówienie polegać będzie na powtórzeniu podobnych usług,
co zamówienie podstawowe tj. świadczenie pomocy prawnej w formie kompleksowej bieżącej obsługi prawnej Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach i będzie zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego, tj. objętego prowadzonym przetargiem nieograniczonym i opisanym w ust. 2 rozdziału IV SWZ. Zamawiający przewiduje, że wartość tej usługi nie przekroczy 50% wartości zamówienia podstawowego.
2. Warunki, na jakich usługa zostanie udzielona:
Zgodnie z dyspozycją art. 214 ust. 2 ustawy Pzp Zamawiający informuje, że zamówienie udzielone Wykonawcy na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp obejmować będzie analogiczny zakres usług jak zamówienie podstawowe, tj. świadczenie kompleksowej obsługi prawnej Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach na warunkach określonych w SWZ. Zamawiający zastosuje takie same warunki udziału w postępowaniu jak określone w Rozdziale VIII SWZ.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z zapisami SWZ.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 40

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Kadra – doświadczenie osób (radców prawnych lub adwokatów) skierowanych do realizacji zamówienia oraz koordynatora zespołu

4.3.6.) Waga: 60

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia jego działalności jest krótszy – w tym okresie:
 - należycie wykonał lub wykonuje usługę lub usługi na łączną kwotę co najmniej 300 000,00 zł brutto polegające na świadczeniu przez okres co najmniej 24 miesięcy pomocy prawnej w formie bieżącej obsługi prawnej na rzecz medycznej uczelni publicznej
albo
- należycie wykonał lub wykonuje usługę lub usługi na łączną kwotę co najmniej 300 000,00 zł brutto polegające na świadczeniu przez okres co najmniej 24 miesięcy pomocy prawnej w formie bieżącej obsługi prawnej na rzecz uczelni publicznej oraz świadczeniu przez okres co najmniej 24 miesięcy pomocy prawnej w formie bieżącej obsługi prawnej na rzecz Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej prowadzącego działalność szpitalną.
Uwagi dodatkowe:
1) W celu wykazania spełnienia powyższego warunku w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający dopuszcza sumowanie kilku usług (umów, kontraktów) realizowanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności Wykonawcy jest krótszy – w tym okresie.
2) Mając na uwadze art. 117 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający zastrzega, że w sytuacji składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz analogicznie w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, warunek o którym mowa powyżej, musi zostać spełniony w całości przez Wykonawcę (jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę) lub podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca – brak możliwości tzw. sumowania zasobów w zakresie doświadczenia.
3) Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług polegających na świadczeniu pomocy prawnej wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, należy wykazać usługę, w której Wykonawca bezpośrednio uczestniczył.
4) Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnianie warunku w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych (BZP) na portalu internetowym Urzędu Zamówień Publicznych.
2. Wykonawca musi wykazać dysponowanie (że dysponuje lub że będzie dysponował) odpowiednim personelem do wykonania zamówienia:
- minimum 4-osobowym, a maksymalnie 6-osobowym zespołem radców prawnych lub adwokatów skierowanych do realizacji zamówienia (przez co rozumie się realizację obsługi prawnej w siedzibie Zamawiającego w formie dyżurów zgodnie z ustalonym grafikiem),
- wyznaczonym przez Wykonawcę koordynatorem zespołu radców prawnych lub adwokatów skierowanych do realizacji zamówienia, powołanym do sprawowania nadzoru organizacyjno-merytorycznego nad realizacją obsługi prawnej przez radców prawnych lub adwokatów skierowanych do realizacji zamówienia.
Koordynator zespołu radców prawnych lub adwokatów skierowanych do realizacji zamówienia może być jednym z jego członków – w tym wypadku koordynator musi uczestniczyć w realizacji usługi w siedzibie Zamawiającego zgodnie z grafikiem wynikającym z umowy. Zamawiający nie stawia jednak wymogu, aby koordynator zespołu był jego członkiem. Jeżeli koordynator zespołu nie jest jego członkiem (nie jest jednym z radców prawnych lub adwokatów wyznaczonych do realizacji zamówienia w ramach dyżurów w siedzibie Uczelni zgodnie z grafikiem wynikającym z umowy), należy go traktować jako dodatkową osobę, której nie wlicza się do składu osobowego zespołu radców prawnych lub adwokatów skierowanych do realizacji zamówienia.
Radcowie prawni i adwokaci skierowani do realizacji zamówienia oraz koordynator zespołu muszą posiadać odpowiednie doświadczenie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, tj. każda z wyżej wymienionych osób musi łącznie spełniać następujące warunki:
1) posiadać uprawnienia do wykonywania zawodu radcy prawnego zgodnie z ustawą z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych lub odpowiednio do wykonywania zawodu adwokata zgodnie z ustawą z dnia 26 maja 1982 r. Prawo o adwokaturze,
2) posiadać aktualny wpis na listę potwierdzającą wykonywanie zawodu radcy prawnego lub odpowiednio adwokata prowadzoną przez Okręgową Izbę Radców Prawnych lub odpowiednio lub Okręgową Izbę Adwokacką;
3) posiadać co najmniej roczne (12-miesięczne) doświadczenie w obsłudze prawnej medycznej uczelni publicznej
lub
posiadać co najmniej roczne (12-miesięczne) doświadczenie w obsłudze prawnej uczelni publicznej oraz co najmniej roczne (12-miesięczne) doświadczenie w obsłudze prawnej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej prowadzącego działalność szpitalną;
Uwagi dodatkowe:
 Zamawiający odrzuci każdą ofertę, w której Wykonawca:
a) wskaże mniej niż czterech radców prawnych lub adwokatów skierowanych do realizacji zamówienia, lub
b) wskaże więcej niż sześciu radców prawnych lub adwokatów skierowanych do realizacji zamówienia, lub
c) nie wyznaczy koordynatora zespołu radców prawnych lub adwokatów skierowanych do realizacji zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Uwaga:
1) Dowodami, o których mowa powyżej, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy. Okresy, o których wyżej mowa liczą się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
2) W przypadku Wykonywania i niezakończenia jeszcze usługi Wykonawca zobowiązany jest podać na jaką wartość do momentu upływu terminu składania ofert umowa została wykonana. Wartość ta będzie brana pod uwagę do oceny spełniania wyżej wskazanego warunku.
3) W przypadku, gdy Wykonawca nabył doświadczenie przy realizacji zamówienia jako członek konsorcjum, to winien wykazać, że bezpośrednio wykonywał tę część zamówienia która będzie odpowiadała zakresowi, który został określony przez Zamawiającego na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu.
4) W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, wykaz ten składają wspólnie, a dowody określające czy te usługi zostały wykonane należycie składa Wykonawca, który potwierdza spełnienie tego warunku w imieniu Wykonawców występujących wspólnie.
2.Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usługi prawnej, wraz z informacjami na temat ich uprawnień i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Uwaga:
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, wykaz ten składają wspólnie.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Wraz z ofertą należy złożyć:
1. Wypełniony Wykaz osób dla oceny ofert w ramach kryterium „Kadra – doświadczenie osób (radców prawnych lub adwokatów) skierowanych do realizacji zamówienia oraz koordynatora zespołu (załącznik nr 1a).
2.Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli nie wynika ono z dokumentów rejestrowych Wykonawcy/ów – o ile dotyczy.
Pełnomocnictwo przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy pełnomocnictwo zostało wystawione w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z pełnomocnictwem w postaci papierowej, może dokonać mocodawca (osoba/osoby wystawiające pełnomocnictwo) lub notariusz.
3. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (o ile Wykonawca korzysta ze zdolności innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy).
Zobowiązanie lub inny podmiotowy środek dowodowy w opisywanym zakresie, przekazuje się w postaci elektronicznej, i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy zobowiązanie (inny podmiotowy środek dowodowy) zostało wystawione w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej – o ile dotyczy.
4. Oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy („ (…), z którego wynika które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.”) – o ile dotyczy (odnosi się do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 17 000,00 PLN.
2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w niniejszym rozdziale SWZ.
3. Formy wnoszenia wadium: wadium może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz.U. z 2020r. poz. 299).
4. Termin wnoszenia wadium upływa w dniu: 29.10.2021 r. o godzinie 9:00.
5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący rachunek bankowy: ING Bank Śląski S.A. o/Katowice nr 40 1050 1214 1000 0007 0000 9103
z adnotacją: „Wadium – Kompleksowa obsługa prawna Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach", nr postępowania RZP/TP/74/21”.
Uwaga:
Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert.
6. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć wraz z ofertą poprzez Platformę zakupową - w wydzielonym, odrębnym pliku. Należy przekazać oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.
Uwaga:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia treść dokumentu wadialnego musi zapewniać możliwość zaspokojenia interesów Zamawiającego, co oznacza, że uzyskanie zagwarantowanej zapłaty wadium musi obejmować wszystkie wskazane w ustawie przesłanki zatrzymania wadium, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp, tj. działania lub zaniechania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
7. Zwrot wadium z urzędu. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności wskazanych w art. 98 ust. 1 pkt 1-3 ustawy Pzp.
8. Zwrot wadium na wniosek Wykonawcy. Zamawiający niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium Wykonawcy:
1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;
2) którego oferta została odrzucona;
3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;
4) po unieważnieniu postępowania w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
9. Zatrzymanie wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie innej niż w pieniądzu występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:
1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
2) Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
10. Jeżeli Wykonawca jest podmiotem niepodlegającym reżimowi prawa polskiego i właściwości sądów polskich, w treści gwarancji musi figurować zapis o poddaniu sporów wynikających z wadium prawu polskiemu i polskiemu sądownictwu.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani się złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo – zgodnie z ust. 3 pkt 4) rozdz. XVIII SWZ – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
Uwaga: Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą albo z umowy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika).
5. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ustawy (ust. 1 rozdziału XII SWZ) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia - każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powyższe oznacza, iż:
5.1. Oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
5.2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie; dopuszcza się oświadczenie złożone łącznie, tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie składające ofertę lub przez pełnomocnika występującego w imieniu wszystkich podmiotów.
6. W przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 2 lub ust. 3 ustawy Pzp, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są dołączyć do oferty oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp („ (…), z którego wynika które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.”) – zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ
7. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy są możliwe w przypadkach wskazanych w załączniku nr 5 do SWZ.
2.Zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy są możliwe ponadto, gdy zachodzi co najmniej jedna z okoliczności wymienionych w art. 455 ustawy Pzp.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-10-29 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy Zakupowej https://sum.eb2b.com.pl.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-10-29 09:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-11-27

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

RODO (obowiązek informacyjny): ciąg dalszy pkt 3.15.) ogłoszenia o zamówieniu:
9) nie przysługuje Wykonawcy i osobom uczestniczącym w przedmiotowym postępowaniu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawców i osób uczestniczących
w przedmiotowym postępowaniu jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę napisanie wniosku o datację na budowę hali - Miedźna
  • Lokalizacja zleceniaśląskie
  • Data dodania20-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę napisanie wniosku o datację na budowę hali 300mkw oraz pomieszczenia biurowego wraz z salonem pokazowym 40mkw
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI