Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Prace remontowe, konserwacyjne i naprawcze urządzeń energetycznych i urządzeń oświetlenia zewnętrznego stanowiącego własność Gminy Miejskiej Wałcz w okresie od 01.02.2024 r. do 31.01.2025 r.
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
polski
1. Zamówieniem objętych jest 744 szt. słupów oświetleniowych i 876 szt. opraw oświetleniowych (w tym 190 szt. oprawy nowe, podlegające gwarancji) wg załącznika do umowy – wykaz lamp. Wynagrodzenie stanowić będzie ryczałt stanowiący sumę iloczynów: stawki za oprawę istniejącą (starą) i ilości opraw starych oraz stawki za oprawę istniejącą (nową) - podlegającą gwarancji i ilości opraw istniejących nowych.
1) W przypadku zmiany ilości opraw oświetleniowych podlegających konserwacji i remontowi w okresie obowiązywania umowy o więcej niż 1 %, miesięczny ryczałt zostanie zwiększony/zmniejszony aneksem do umowy. Nowa kwota ryczałtu miesięcznego stanowić będzie iloczyn ilości opraw oświetleniowych wyszczególnionych w aneksie i stawki konserwacji oprawy miesięcznie wyszczególnionej w umowie. Będzie obowiązywała od miesiąca rozliczeniowego następnego po miesiącu w którym dokonano zmiany.
2) W przypadku wymiany opraw oświetleniowych na nowe przez Gminę Miejską Wałcz, miesięczny ryczałt zostanie zmieniony (pomniejszony) aneksem do umowy.
3) Zmiana (zmniejszenie) ryczałtu nastąpi po zakończeniu wymiany opraw, od miesiąca rozliczeniowego następnego po miesiącu w którym zakończono wymiany i stanowić będzie sumę iloczynów:
a) stawki za oprawę istniejącą (starą) i ilości opraw starych od miesiąca rozliczeniowego,
b) stawki za oprawę istniejącą (nową) - podlegającą gwarancji i ilości opraw nowych (podlegających gwarancji) od miesiąca rozliczeniowego.
2. Szczegółowy zakres czynności stanowiących przedmiot zamówienia obejmuje:
1) natychmiastowe usuwanie zgłoszonych awarii obwodów oświetleniowych, a także zagrożeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz zdrowia i życia ludzi,
2) przyjmowanie zgłoszeń za pośrednictwem poczty e-mail od Zamawiającego o nieprawidłowym działaniu oświetlenia i niezwłoczne usuwanie nieprawidłowości,
3) zgłaszanie Zamawiającemu wykonanie prac za pośrednictwem poczty e-mail na adres kserafin@umwalcz.pl lub kontakt@umwalcz.pl,
4) bieżącą, niezbędną wymianę niesprawnych - zużytych, funkcjonujących wadliwie lub uszkodzonych elementów oświetlenia, a w szczególności źródeł światła (żarówek) z wyłączeniem nowych elementów oświetlenia podlegających gwarancji, dławików, układów zapłonowych, oprawek, zacisków, gniazd i wkładek bezpiecznikowych (bezpieczników), styczników, przewodów wysięgników oraz opraw, słupów i fundamentów słupów (w ilości nie większej niż 1 słup i 2 oprawy w okresie obowiązywania umowy), w terminach od momentu powiadomienia do wykonania następującego zakresu prac:
- naprawa urządzeń sterowania oświetleniem – do 48 godzin,
- naprawa linii kablowej, teren miasta – do 5 dni,
- wymiana pojedynczych zużytych źródeł światła, teren miasta – do 5 dni,
5) sprawdzanie i naprawa uszkodzonych: styków, połączeń przewodów w oprawach i słupach, wnęk bezpiecznikowych, końcówek kabli, uszkodzonych odcinków kabli sterujących
6) i oświetleniowych, itp.,
7) bieżące sprawdzanie i niezwłoczna naprawa niesprawnych układów zapłonowych opraw z wyłączeniem nowych elementów oświetlenia podlegających gwarancji ,
8) bieżące sprawdzanie stanu ochrony przeciwporażeniowej i przeciwpożarowej – pomiary i badania eksploatacyjne (sprawdzanie stanu technicznego i pomiar skuteczności ochrony przeciwporażeniowej, pomiar stanu rezystencji izolacji, sprawdzanie oporności uziemień roboczych),
9) bieżąca konserwacja i remonty szafek sterowniczych (szafek kablowych, oświetleniowych) tablic oświetleniowych (rozdzielczych) i elementów układu sterującego oświetleniem – według potrzeb,
10) przeglądy techniczne urządzeń oświetlenia drogowego w tym: słupów, wysięgników i opraw (z wyłączeniem nowych elementów oświetlenia podlegających gwarancji) – jeden raz w okresie obowiązywania umowy, przy czym protokół z przeprowadzonego przeglądu Wykonawca zobowiązany jest przedstawić, niezwłocznie Zamawiającemu w terminie do dnia 30 listopada 2024 r.,
11) sprawdzanie stanu technicznego, konserwację i naprawy osłon wnęk słupowych (bezpiecznikowych) oraz połączeń na tablicach zaciskowych – według potrzeb,
12) sprawdzenie posadowienia, przywracanie pionowości słupów oraz sprawdzanie mocowania oraz kontrolę stanu technicznego wysięgników i odbłyśników – według potrzeb,
13) mycie opraw oświetleniowych – według potrzeb, nie częściej niż jeden raz w trakcie trwania umowy,
14) usuwanie na koszt Zamawiającego skutków wandalizmu i skutków wypadków drogowych, tj. uzupełnianie brakujących lub zdewastowanych: kloszy, opraw (z wyłączeniem nowych elementów oświetlenia podlegających gwarancji), wysięgników, słupów, układów sterowniczych, kabli oświetleniowych zasilających i sterowniczych, szafek, zamków i zamknięć, tablic oświetleniowych itp., urządzeń oświetlenia ulicznego i parkowego, po uprzednim zgłoszeniu Policji i Zamawiającemu,
15) wykonywanie pozostałych, nieopisanych wyżej usług towarzyszących, niezbędnych do prawidłowego wykonania usługi konserwacji i utrzymania oświetlenia drogowego i parkowego, będącego własnością Zamawiającego, niezależnie od literalnych postanowień umowy, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
16) udzielenie przez Wykonawcę gwarancji, jakości na przedmiot świadczeń, tj. wykonane usługi konserwacji i naprawy itp., oraz dostarczone w związku z nimi materiały i części,
17) przekazywanie wykazu wykonanych prac w danym miesiącu (w formie załącznika do faktury),
18) zakres nie obejmuje montażu, demontażu, podłączania, odłączania, napraw i wymiany w/w nowych opraw oświetleniowych będących na gwarancji.
3. Wykonawca, jako wytwórca odpadów w rozumieniu ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach, ma obowiązek zagospodarowania odpadów powstałych podczas realizacji niniejszego zamówienia w sposób zgodny z w/w ustawą, jak również z ustawą Prawo ochrony środowiska oraz pokrywania kosztów utylizacji zużytych źródeł światła (lamp, żarówek), opraw, elementów sterowania, zabezpieczeń itp., zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. Wykonawca przedstawi na żądanie Zamawiającego dokumenty potwierdzające zagospodarowanie zużytych elementów oświetleniowych zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
4. Zamawiający nie wymaga przedłożenia kosztorysu ofertowego do oferty.
5. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych:
Powody niedokonania podziału zamówienia na części: Podział zamówienia na poszczególne obwody oświetleniowe byłby niecelowy ze względu na spójność oświetlenia, jako jednego elementu, oraz oszczędność środków i nieuzasadniony ekonomicznie z punktu widzenia Wykonawców przystępujących do przetargu. Charakterystyka przedmiotu zamówienia odpowiada profilowi działalności MŚP funkcjonującym na rynku regionalnym i lokalnym, a ponadto w postępowaniu dopuszcza się udział podwykonawców przy realizacji zamówienia.
6. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej.
7. Zamawiający nie określił w opisie przedmiotu zamówienia wymagań związanych z realizacją zamówienia,
o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 Ustawy .
8. Zamawiający nie przewiduje zastrzeżenia możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 Ustawy.
9. Zamawiający informuje, że nie przewiduje możliwości udzielenia zamówienia dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, o którym mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8 Ustawy.
10. Zamawiający nie przewiduje organizowania dla Wykonawców wizji lokalnej.
11. Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a przyszłymi Wykonawcami zamówienia odbywać się będą w złotych polskich. Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walutach obcych.
12. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
13. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
14. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
15. Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej.
16. Zamawiający nie przewiduje złożenia oferty w postaci katalogów elektronicznych.