Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług polegających na dystrybucji biernej gazety - dziennika o tytule „Łódź.pl”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Biblioteka Miejska w Łodzi
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 369129529
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Pl. Wolności 4
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 91-415
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@biblioteka.lodz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.biblioteka.lodz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług polegających na dystrybucji biernej gazety - dziennika o tytule „Łódź.pl”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3d629db1-61c4-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00324432
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00018568/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Świadczenie usług polegających na dystrybucji biernej gazety - dziennika
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/; https://bip.biblioteka.lodz.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: [numeracja zgodna z SWZ] 15.1.1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu https://miniPortal.uzp.gov.pl/, ePUAP /BibliotekaLodz/SkrytkaESP (Elektroniczna Skrzynka Podawcza – nazwa – Biblioteka Miejska w Łodzi) oraz poczty elektronicznej email: zamowienia@biblioteka.lodz.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: [numeracja zgodna z SWZ] 15.1.4. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu zostały opisane w Instrukcji użytkowania systemu miniPortal oraz Regulaminie ePUAP.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): [numeracja zgodna z SWZ] 33.1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE) dalej „RODO” uprzejmie informujemy, że:
33.1.1. Administratorem danych osobowych jest Biblioteka Miejska w Łodzi z siedzibą w Łodzi przy Pl. Wolności 4, Łódź, tel.: 571 553 080, e-mail: sekretariat@biblioteka.lodz.pl.
33.1.2. Inspektorem ochrony danych w Bibliotece Miejskiej w Łodzi jest Pani Joanna Smoleńska e-mail: daneosobowe@biblioteka.lodz.pl.
33.1.3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
33.1.4. Podanie danych osobowych jest warunkiem koniecznym do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
33.1.5. Przepisy szczególne dotyczące prowadzonego postępowania znajdują się w ustawie z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych.
33.1.6. Dane osobowe mogą być udostępniane innym podmiotom, uprawnionym
do ich otrzymania na podstawie obowiązujących przepisów prawa, a ponadto odbiorcom danych w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych, tj. podmiotom świadczącym usługi pocztowe, kurierskie, usługi informatyczne, bankowe, ubezpieczeniowe, Wykonawcom biorącym udział w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego. Dane osobowe mogą być również przekazywane do państw trzecich, na podstawie szczególnych regulacji prawnych, w tym umów międzynarodowych.
33.1.7. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu osiągnięcia celu, w jakim je pozyskano, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa w tym ustawę z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
33.1.8. W związku z przetwarzaniem danych osobowych, na podstawie przepisów prawa, posiada Pani/Pan prawo do:
a) dostępu do treści swoich danych, na podstawie art.15 ogólnego rozporządzenia;
b) sprostowania danych, na podstawie art.16 ogólnego rozporządzenia.
33.1.9. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych.
33.1.10. Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
33.1.11. Wykonawca, wypełniając obowiązki informacyjne wynikający z art. 13 lub art. 14 RODO względem osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskał w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego w tym postępowaniu składa stosowne oświadczenie zawarte w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SWZ).
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PZP/11/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na dystrybucji biernej gazety wydawanej do końca 2022 roku, począwszy od dnia 3 stycznia 2022 roku. Wydania gazety będą dystrybuowane 3 razy w tygodniu na terenie miasta Łodzi od 50 punktów do 150 punktów (dystrybucja bierna).
Dystrybucja bierna będzie odbywała się od 3 stycznia do 31 grudnia 2022 roku w dniach wydania gazety (poniedziałek, środa, piątek – od 145 do 150 wydań w skali roku) i będzie polegała na dostarczeniu 1 paczki z gazetami o wadze do 20 kg każda, najpóźniej do godz. ....... (godzina wskazana zgodnie z ofertą Wykonawcy) trzy razy w tygodniu na terenie miasta Łodzi do każdego adresu punktu dystrybucji, wraz z potwierdzeniem dostawy i raportem z liczby odebranych egzemplarzy z poprzedniego wydania.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79824000-6 - Usługi drukowania i dystrybucji
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
[numeracja zgodna z SWZ]
34.4. Zamawiający przewiduje prawo opcji na podstawie art. 441 ustawy Pzp – Zamawiający w okresie obowiązywania umowy może skorzystać z prawa opcji.
34.5. Prawem opcji objęty zostanie przedmiot umowy do wartości 100 % wyższej w stosunku do maksymalnego wynagrodzenia przewidzianego w § 3 ust. 2 umowy (zakres poszerzony) w przypadku zaistnienia potrzeby po stronie Zamawiającego jak i posiadania środków finansowych.
34.6. Prawo opcji będzie realizowane poprzez:
a) zwiększenie ilości punktów do 100 dodatkowych miejsc, w których będzie dokonywany kolportaż Gazety lub/i;
b) kolportaż Gazety we wskazanych punktach w innych dniach niż wskazane w § 1 ust. 1 umowy lub/i;
c) zwiększenie liczby kilogramów (wielokrotność 20 kg) ponad podstawę wskazaną w § 2 ust. 3 umowy wynikającą ze zwiększenia liczby stron Gazety o każde kolejne cztery strony albo/i załączenie insertu nieprzekraczającego formatu min. 110x115 mm (A6) max 210x297 mm (A4) lub/i;
d) kolportaż czynny Gazety (zwany także „dystrybucją czynną”) odbywający się na zasadach jak poniżej (w zakresie maksymalnie do 26 wydań):
1) w okresie od 3 stycznia 2022 roku do 31 grudnia 2022 roku w dniach wydania Gazety poprzez wręczanie jej egzemplarzy w ilości 3 godzin w ciągu każdego dnia – w maksymalnie 8 miejscach każdorazowo wskazanych przez Zamawiającego na terenie miasta Łodzi z zastrzeżeniem, iż ich wskazanie każdorazowo odbędzie się w przeddzień dnia dystrybucji na adres poczty elektronicznej wskazany w umowie oraz ze wskazaniem przedziału czasowego dystrybucji czynnej;
2) po pierwszym uruchomieniu tej usługi z prawa opcji Zamawiający przekaże Wykonawcy zestaw dla każdej osoby dokonującej kolportażu obejmujący: czapkę, koszulkę, wózek z logotypem Gazety oraz flagę z logotypem Gazety. Każda osoba dokonująca kolportażu będzie zobowiązana do posługiwania się powyższym zestawem. Łączna ilość udostępnionych zestawów wynosi 8. Do obowiązków Wykonawcy należy bieżące utrzymywanie w należytym stanie powyższych elementów. W przypadku ich zniszczenia lub uszkodzenia Wykonawca będzie zobowiązany do zapewnienia tożsamych zestawów we własnym zakresie i na własny koszt;
3) każda osoba realizująca dystrybucję czynną zobowiązana będzie do wręczania Gazety wraz z wypowiedzeniem hasła dnia, którego wskazanie przez Zamawiającego każdorazowo odbędzie się w przeddzień dnia dystrybucji w drodze poczty elektronicznej na adres wskazany w umowie; 4) Zamawiający zakłada, że każda osoba prowadząca dystrybucję czynną Gazety winna szacunkowo rozdawać gazety z prędkością około 300 egzemplarzy na godzinę;
5) Wykonawca będzie odpowiadał za odbiór gazet i materiałów do dystrybucji czynnej z magazynu Zamawiającego. Za każdym razem odbiór nastąpi za pokwitowaniem.
34.7. Opis przedmiotu zamówienia realizowanego w ramach prawa opcji i warunki udzielenia tego zamówienia zostały opisane we wzorze umowy – Załącznik nr 4 do SWZ.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp o wartości do 100% wartości zamówienia podstawowego. Zamówienie zostanie udzielone na podstawie negocjacji z dotychczasowym Wykonawcą, na warunkach określonych w umowie podstawowej. Zakres przewidywanych zamówień polegających na powtórzeniu podobnych usług: dystrybucja gazety - dziennika o tytule „Łódź.pl”.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą liczbę punktów ze wszystkich kryteriów. Uzyskana liczba punktów w ramach kryterium zaokrąglona będzie do drugiego miejsca po przecinku. Jeżeli trzecia cyfra po przecinku (i/lub następne) jest mniejsza od 5 wynik zostanie zaokrąglony w dół, a jeżeli cyfra jest równa lub większa od 5 wynik zostanie zaokrąglony w górę.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy gazety do punktów dystrybucyjnych
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: [numeracja zgodna z SWZ]
9.1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania – zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SWZ.
9.1.1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców (dotyczy również wspólników spółki cywilnej) oświadczenie, o którym mowa w pkt 9.1. SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
9.1.2. Oświadczenie, o którym mowa w pkt 9.1 SWZ nie jest podmiotowym środkiem dowodowym i stanowi tymczasowy dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia na dzień składania ofert.
9.1.3. Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.
9.2. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona obejmują:
9.2.1. Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp w zakresie odnoszącym się do podstaw wykluczenia wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w:
9.2.1.1. art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp,
9.2.1.2. art. 108 ust.1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
9.2.1.3. art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp dotyczących zawarcia z innymi Wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
9.2.1.4. art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.
Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 3 do SWZ.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp składa każdy z tych Wykonawców (dotyczy również wspólników spółki cywilnej).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie dotyczy
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
[numeracja zgodna z SWZ}
12.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
12.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp.
12.3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w pkt. 9.1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia Wykonawcy.
12.4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
12.5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, każdy z nich jest zobowiązany, na wezwanie Zamawiającego, złożyć aktualne na dzień złożenia podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 9.2.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zakres i warunki zmian zawartej umowy - kwestie odnoszące się do umowy są uregulowane we wzorze umowy (Załączniku nr 4 do SWZ).
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-12-29 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku dostępnego na ePUAP (/BibliotekaLodz/SkrytkaESP (Elektroniczna Skrzynka Podawcza – nazwa – Biblioteka Miejska w Łodzi) i udostępnionego również na miniPortalu.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-29 09:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-01-27
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
[numeracja zgodna z SWZ]
6. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Termin wykonania zamówienia: dystrybucja bierna będzie odbywała się w okresie od 3 stycznia do 31 grudnia 2022 roku w dniach wydania gazety.
34.1. Zamawiający nie przewiduje:
34.1.1. zawarcia umowy ramowej,
34.1.2. składania ofert wariantowych i częściowych,
34.1.3. przeprowadzenia przez Wykonawcę wizji lokalnej lub sprawdzenia przez Wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u Zamawiającego, 34.1.4. rozliczania w walutach obcych,
34.1.5. wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej,
34.1.6. zwrotu kosztów udziału w postępowaniu,
34.1.7. wymogu lub możliwości złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia katalogów elektronicznych do oferty.
34.2. Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp.
34.3. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych zadań.