Naświetlanie płyt CTP, druk i oprawa 8 książek

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Naświetlanie płyt CTP, druk i oprawa 8 książek
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoPoznań
  • WojewództwoWielkopolskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2022-07-22
  • ZamawiającyWojewódzka Biblioteka Publiczna i Centrum Animacji Kultury
  • Data publikacji ogłoszenia2022-07-14
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00254053
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Naświetlanie płyt CTP, druk i oprawa 8 książek

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Wojewódzka Biblioteka Publiczna i Centrum Animacji Kultury

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 639665348

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Bolesława Prusa 3

1.5.2.) Miejscowość: Poznań

1.5.3.) Kod pocztowy: 60-819

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@wbp.poznan.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wbp.poznan.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Naświetlanie płyt CTP, druk i oprawa 8 książek

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d95d055a-01af-11ed-8000-d680d39e541a

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00254053

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00331409/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Naświetlanie płyt CTP druk i oprawa 8 książek

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

www.platformazakupowa.pl/pn/wbp_poznan

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www.platformazakupowa.pl/pn/wbp_poznan

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) Stały
dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 56 KB/s.
2) Komputer klasy PC z zainstalowanym systemem operacyjnym Microsoft Windows
XP/Vista/Windows 7/ Windows 10 lub iOS; w przypadku komputera z systemem operacyjnym Microsoft
Windows 7/ Windows 8 przeglądarka MS Internet Explorer 10.0 (lub nowsza) z obsługą Active X lub
dla systemów operacyjnych XP/Vista/Windows 7/Windows 8 przeglądarka Firefox z obsługą Javy, siła
szyfrowania: 128bit; w przypadku komputera z systemem operacyjnym Microsoft Windows 10
przeglądarka MS Internet Explorer 11 z obsługą Active X lub FireFox z obsługą Javy, siła szyfrowania:
128bit.
3) Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa: Chrome; Mozilla, FireFox, Safari.
4) Podłączony lub wbudowany do komputera czytnik karty kryptograficznej wydanej przez wystawcę
certyfikatu używanego przez Wykonawcę.
5) Dopuszczalny format kwalifikowanego podpisu elektronicznego:
• Dokumenty w formacie „pdf" zaleca się podpisywać formatem PAdES.
• Dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż „pdf", wtedy będzie wymagany
oddzielny plik z podpisem. W związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany załączyć oddzielny plik z
podpisem.
• W przypadku podpisywania dokumentów podpisem zewnętrznym – Wykonawca spakuje pliki (podpis
+ dokument) w jedno archiwum (Zamawiający dopuszcza formaty .zip, .7z, RAR) i spakowany plik
umieści na Platformie .

3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: www.platformazakupowa.pl/pn/wbp_poznan

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z
4.5.2016 r., str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wojewódzka Biblioteka Publiczna i Centrum
Animacji Kultury ul.B Prusa 3 60-819 Poznań tel. 61 66-40-850
2. W sprawach związanych z Pani/Pana danymi osobowymi proszę kontaktować się z Inspektorem
Ochrony Danych (IOD): e-mail: Justyna Chomicz iod@wbp.poznan.pl.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia postępowania i udzieleniu
zamówienia, prowadzenia dokumentacji księgowo-podatkowej, archiwizacji danych, dochodzenia
roszczeń lub obrony przed roszczeniami.
4. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest:
1) ustawa z 11.9.2019 r. – Prawo zamówień publicznych;
2) ustawa z 27.8.2009 r. o finansach publicznych;
3) ustawa z 14.7.1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach;
4) art. 6 pkt.1 lit. c RODO
– przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.
5. Odbiorca lub kategorie odbiorców: podmioty upoważnione na podstawie zawartych umów
powierzenia oraz uprawnione na mocy obowiązujących przepisów prawa, w szczególności osoby lub
podmioty, którym zostanie udostępniona dokumentacja postępowania na podstawie art. 18 oraz art.
74–76 PZP. Zasada jawności ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem
danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (szczególna kategoria danych).
6. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania
oraz przez okres wynikający z przepisów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych
wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, w
szczególności zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 PZP przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o
udzielenie zamówienia, a jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego
przekracza 4 lata – przez cały okres obowiązywania umowy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: WBP 3-2022TP

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 179000 PLN

4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 25000 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zamówienie stanowi naświetlanie płyt CTP druk i oprawę 8 książek o następujących parametrach technicznych: 1) Cezary Domarus, Księgi wyjścia. Wybór wierszy, BPW, t. 261: - nakład: 130, - format po obcięciu: 115 x 170 mm + skrzydełka 90 x 170 mm, - kolorystyka wnętrza: 1+1, - kolorystyka okładki: 4+4, - oprawa: miękka, szyto-klejona, - materiał wnętrza: kremowy papier offsetowy 90 g/m2, vol. 2, materiał okładki: karton 280 g/m2, z kremowym spodem, lub offset niepowlekany, kremowy 280 g/m2, - okładka: zabezpieczenie lakierem dyspersyjnym, punktowo lakier UCV, - objętość: 164 strony.
2) Paulina Korzeniewska, Mniej, BPW, t. 266: - nakład: 200, - format po obcięciu: 115 x 170 mm + skrzydełka 90 x 170 mm, - kolorystyka wnętrza: 1+1, - kolorystyka okładki: 4+4, - oprawa: miękka, szyto-klejona, - materiał wnętrza: kremowy papier offsetowy 90 g/m2, vol. 2, materiał okładki: karton 280 g/m2, z kremowym spodem, lub offset niepowlekany, kremowy 280 g/m2, - okładka: zabezpieczenie lakierem dyspersyjnym, punktowo lakier UCV, - objętość: 56 stron.
3) Marcin Czerkasow, Mountain View, BPW, t. 267: - nakład: 200, - format po obcięciu: 115 x 170 mm + skrzydełka 90 x 170 mm, - kolorystyka wnętrza: 1+1, - kolorystyka okładki: 4+4, - oprawa: miękka, szyto-klejona, - materiał wnętrza: kremowy papier offsetowy 90 g/m2, vol. 2, materiał okładki: karton 280 g/m2, z kremowym spodem, lub offset niepowlekany, kremowy 280 g/m2, - okładka: zabezpieczenie lakierem dyspersyjnym, punktowo lakier UCV, - kremowy papier offsetowy 90 g/m2, vol. 2, materiał okładki: karton 280 g, objętość: 92 strony.
4) Edward Pasewicz, Darkslide, BPW, t. 268: - nakład: 200, - format po obcięciu: 115 x 170 mm + skrzydełka 90 x 170 mm, - kolorystyka wnętrza: 1+1, - kolorystyka okładki: 4+4, - oprawa: miękka, szyto-klejona, - materiał wnętrza: kremowy papier offsetowy 90 g/m2, vol. 2, materiał okładki: karton 280 g/m2, z kremowym spodem, lub offset niepowlekany, kremowy 280 g/m2, - okładka: zabezpieczenie lakierem dyspersyjnym, punktowo lakier UCV, - kremowy papier offsetowy 90 g/m2, vol. 2, materiał okładki: karton 280 g, - objętość: 41 stron.
5) Ostap Sływynski, Adam, BP, t. 4: - nakład: 200, - format po obcięciu: 115 x 170 mm + skrzydełka 90 x 170 mm, - kolorystyka wnętrza: 1+1, - kolorystyka okładki: 4+4, - oprawa: miękka, szyto-klejona, - materiał wnętrza: kremowy papier offsetowy 90 g/m2, vol. 2, materiał okładki: karton 280 g, z kremowym spodem, lub offset niepowlekany, kremowy 280 g/m2, - okładka: zabezpieczenie lakierem dyspersyjnym, punktowo lakier UCV, - objętość: 120 stron.
6) Grzegorz Filip, Iluminacja. Dwanaście opowiadań, BPrW, t. 16: - nakład: 200, - format po obcięciu: 140 x 210 mm + skrzydełka 125 x 210 mm, - kolorystyka wnętrza: 1+1, - kolorystyka okładki: 4+0, - oprawa: miękka, klejona, - materiał wnętrza: kremowy papier offsetowy 90 g/m2, vol. 2, materiał okładki: karton 250 g/m2, z kremowym spodem, - okładka: lakierowana folią mat na gorąco, - objętość: 264 strony.
7) Roman Chojnacki, Gołąb cukrowy, BPrW, t. 17: - nakład: 150, - format po obcięciu: 140 x 210 mm + skrzydełka 125 x 210 mm, - kolorystyka wnętrza: 1+1, - kolorystyka okładki: 4+0, - oprawa: miękka, klejona, - materiał wnętrza: kremowy papier offsetowy 90 g/m2, vol. 2, materiał okładki: karton 250 g/m2, z kremowym spodem, - okładka: lakierowana folią mat na gorąco, - objętość: 220 stron.
8) Piotr Śliwiński, Niepozorność znaczeń, WBP, t. 43: - nakład: 130, format po obcięciu: 148 x 210 mm (A5) + skrzydełka 90 x 210 mm, - kolorystyka wnętrza: 1+1, kolorystyka okładki: 4+0, materiał wnętrza: kremowy papier offsetowy 90 g/m2 wol. 2.0, - materiał okładki: karton 250 g/m2, z kremowym spodem, - okładka: lakierowana folią mat na gorąco, - objętość: 274 strony.

4.2.6.) Główny kod CPV: 79823000-9 - Usługi drukowania i dostawy

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

79822100-3 - Usługi tworzenia matryc

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-01

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Tak

4.2.12.) Opis wznowienia

Dodruk każdej pozycji do 300 egzemplarzy

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: W wysokości 10% wielkości zamówienia podstawowego

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 40

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników

4.3.5.) Nazwa kryterium: jakość druku wnętrza i okładki ze szczególnym uwzględnieniem grafik oraz innych materiałów ikonograficznych

4.3.6.) Waga: 30

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników

4.3.5.) Nazwa kryterium: jakość oprawy: jakość wykonania sklejania bloku, przycięcia okładki, położenia folii matowej i lakieru UCV

4.3.6.) Waga: 30

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

W celu spełnienie warunku posiadania zdolności technicznej i zawodowej, Wykonawca musi
wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej 3 usługi zgodne z
opisem przedmiotu zamówienia, tj. polegające na druku i oprawie książek. W wykazie należy
podać datę wykonania i podmiot, na rzecz których usługa została wykonana ,wraz z
załączeniem dowodów określających czy usługa ta została wykonana
należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty
wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługa ta była wykonywana, a jeżeli z
uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych
dokumentów -
oświadczenie Wykonawcy.
5.5.) Zamawiający

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem
terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co
najmniej 3 usługi zgodne z opisem przedmiotu zamówienia, tj. polegające na druku i oprawie książek.
W wykazie należy podać datę wykonania i podmiot, na rzecz których usługa została wykonana ,wraz z
załączeniem dowodów określających czy usługa ta została wykonana
należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione
przez podmiot, na rzecz którego usługa ta była wykonywana, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o
Ogłoszenie nr 2022/BZP 00018550/01 z dnia 2022-01-14
2022-01-14 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi
obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów -
oświadczenie Wykonawcy.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

książki (próbki), które zostaną wykorzystane do oceny oferty, tj. przydzielenia odpowiedniej
liczby punktów w ramach kryteriów jakościowych. Książki te winne być wykonane w technice
dokładnie takiej samej jak opisana w przedmiocie zamówienia ( technice offsetowej).
Wykonawcy, którzy złożyli próbki do oferty wykonane w technice cyfrowej zostaną wykluczeni z
postępowania o udzielenie zamówienia. Próbki należy dostarczyć na adres Zamawiającego –
60-819 Poznań ul. B.Prusa 3 z oznaczoną sygnaturą postępowania WBP 3-2022TP do dnia
składanie ofert określonego w przedmiotowym zamówieniu.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Dopuszczalna jest zmiana umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o
udzielenie zamówienia, których łączna wartość jest mniejsza niż progi unijne oraz jest niższa niż
10% wartości pierwotnej umowy, w przypadku zamówień na usługi, a zmiany te nie powodują zmiany ogólnego charakteru
umowy. 2. Wszelkie zmiany bądź uzupełnienia niniejszej umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem
nieważności.3. Zamawiający
przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano
wyboru Wykonawcy, w przypadku zaistnienia okoliczności o których
mowa w art. 455z zachowaniem zasad o których mowa w art. 454 i 455 ustawy Pzp.4. Z
uwzględnieniem zapisu art. 436 w zw. z art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje możliwość zmian
postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy oraz określa
warunki tych zmian poprzez wprowadzenie do zawartej umowy następujących aneksów:1) aneks cenowy dopuszczający
zmianę ceny w
przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego zgodnie z obowiązującymi przepisami, z
tym że cena brutto może ulec zmianie tylko w stopniu wynikającym ze zmiany stawki podatkowej, zaś cena netto pozostaje
bez zmian,2) aneks dopuszczający zmianę umówionego terminu wykonania zamówienia z powodu działań osób trzecich
uniemożliwiających wykonanie zamówienia, a które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron,

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-07-22 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: www.platformazakupowa.pl/pn/wbp_poznan

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-07-22 10:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-08-11

NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę dostawę 29 krzeseł obrotowych - Poznań
  • Lokalizacja zleceniawielkopolskie
  • Data dodania22-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę dostawę 29 krzeseł obrotowych do pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI