Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykonywanie prac interwencyjnych na terenach miejskich i w pasach drogowych miasta Katowice
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD ZIELENI MIEJSKIEJ W KATOWICACH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 003545711
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Tadeusza Kościuszki 138
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-523
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.7.) Numer telefonu: 322517751
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@zzm.katowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://zzmkce.bip.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonywanie prac interwencyjnych na terenach miejskich i w pasach drogowych miasta Katowice
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8b84555b-fff8-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00152618
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00008519/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Prace interwencyjne na terenie miasta Katowice
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://portal.smartpzp.pl/zzm
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://portal.smartpzp.pl/zzm
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: zgodnie z Rozdziałem 8 SWZ
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://portal.smartpzp.pl/zzm
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): tak
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): brak
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: NZI.261.9.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Wykonywanie prac interwencyjnych na terenach miejskich, w tym:
1)Oczyszczanie terenów z resztek budowlanych, gruzu i ziemi - zebranie i wywóz odpadów wraz z ich zagospodarowaniem.
2)Oczyszczanie terenów z zalegających odpadów komunalnych - zebranie i wywóz odpadów wraz z ich zagospodarowaniem.
3)Oczyszczanie terenów z zalegających odpadów ulegających biodegradacji (liście, gałęzie, trawa) - zebranie i wywóz powstałych odpadów wraz z ich zagospodarowaniem.
4)Karczowanie zagajników, skupin krzewów oraz drzew
niewymagających zezwolenia na usunięcie.
5)Chemiczne zwalczanie Barszczu Sosnowskiego – oprysk, wykoszenie, zebranie i wywiezienie powstałych odpadów wraz z zagospodarowaniem.
6)Pielęgnację zieleni wysokiej – przycięcie drzew w celu utrzymania skrajni wraz z zebraniem i wywiezieniem powstałych odpadów.
7)Pielęgnację zieleni wysokiej – cięcie pielęgnacyjne w koronie drzew, w tym przy użyciu zwyżki, w zakresie przewidzianym art. 87a ustawy o ochronie przyrody - zebranie i wywiezienie powstałych odpadów.
8)Usuwanie odrostów drzew oraz samosiewów wraz z zebraniem i wywiezieniem powstałych odpadów.
9)Przycięcie skupin krzewów w celu odmłodzenia wraz z zebraniem i wywiezieniem powstałych odpadów.
10)Przycinanie krzewów żywopłotowych z trzech stron wraz z zebraniem i wywiezieniem powstałych odpadów.
11)Odchwaszczanie skupin krzewów wraz z załadunkiem, transportem i przekazaniem odpadów do utylizacji bezpośrednio po zakończeniu prac (wraz z kosztami utylizacji).
12)Uprzątnięcie złomów i wywrotów wraz z frezowaniem pnia, zebraniem i wywiezieniem powstałych odpadów.
13)Koszenie trawników z wygrabieniem i wywiezieniem pokosu wraz z ich zagospodarowaniem.
14)Wyrównywanie terenu wraz z wysiewem trawy na uporządkowanych terenach.
15)Usunięcie darni i chwastów z chodników (z wywozem i zagospodarowaniem powstałych odpadów).
16)Zamiatanie dróg parkowych, nawierzchni utwardzonych (alejki, ścieżki, schody itp.).
17)Utrzymanie zimowe: odśnieżanie nawierzchni utwardzonych, posypywanie piaskiem lub grysem oblodzonych nawierzchni utwardzonych wraz z wywiezieniem.
18)Wygrabienie liści wraz z zebraniem, wywozem i ich zagospodarowaniem.
19)Opróżnianie koszy betonowych i na psie odchody na terenach miejskich.
20)Odchwaszczanie rabat kwiatowych wraz z załadunkiem, transportem i przekazaniem odpadów do utylizacji bezpośrednio po zakończeniu prac (wraz z kosztami utylizacji).
21)Interwencyjne podlewanie krzewów oraz roślin rabatowych.
22)Usunięcie nośników reklamowych - usuwanie różnego typu naklejek np. reklam, ogłoszeń i plakatów z elementów wyposażenia terenu (słupów oświetleniowych, ławek, koszy, tablic informacyjnych, słupków, urządzeń zabawowych i gimnastycznych, ogrodzeń itp.),usuwanie różnego rodzaju folii, sznurów, pasów oraz plakatów, ogłoszeń, reklamówek z pni oraz z koron drzew i krzewów,
23)Usunięcie wielkoformatowych nośników reklamowych - tablice reklamowe, billboardy wraz z konstrukcjami nośnymi.
24)Oczyszczenie betonowego słupa ogłoszeniowego.
2. Każda z w/w usług będzie zlecana odrębnie zgodnie z potrzebami Zamawiającego.
3. TERMIN WYKONYWANIA PRAC dla Części 1: od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2023 roku z możliwością przedłużenia albo skrócenia terminu realizacji umowy do wyczerpania kwoty przeznaczonej na realizację umowy.
4. Wartość zamówienia została wskazana w projekcie umowy (Załącznik Nr 1B do SWZ).
4.2.6.) Główny kod CPV: 77300000-3 - Usługi ogrodnicze
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
77311000-3 - Usługi utrzymania ogródków ozdobnych
77312000-0 - Usługi usuwania chwastów
77314100-5 - Usługi w zakresie trawników
90000000-7 - Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne
90511300-5 - Usługi zbierania śmieci
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90600000-3 - Usługi sprzątania oraz usługi sanitarne na obszarach miejskich lub wiejskich oraz usługi powiązane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę dla każdej części osobno.
2. Zamawiający oceni i porówna oferty złożone przez Wykonawców niewykluczonych z udziału w postępowaniu i niepodlegające odrzuceniu na podstawie art. 226 ust 1 ustawy Pzp. Oferty oceniane będą w oparciu o zasady i kryteria zawarte w niniejszej SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Norma emisji spalin EURO
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Wykonywanie prac interwencyjnych w pasach drogowych w zakresie zgodnym z opisem przedmiotu zamówienia, w tym:
1)Oczyszczanie terenów z resztek budowlanych, gruzu, ziemi - zebranie i wywóz odpadów wraz z ich zagospodarowaniem.
2)Oczyszczanie terenów z zalegających odpadów komunalnych - zebranie i wywóz odpadów wraz z ich zagospodarowaniem.
3)Oczyszczanie terenów z zalegających odpadów ulegających biodegradacji (liście, gałęzie, trawa) - zebranie i wywóz powstałych odpadów wraz z ich zagospodarowaniem.
4)Karczowanie krzewów i drzew niewymagających zezwolenia na usunięcie, zebranie i wywiezienie powstałych odpadów wraz z zagospodarowaniem.
5)Pielęgnację zieleni wysokiej – przycięcie drzew w celu utrzymania skrajni wraz z zebraniem i wywiezieniem powstałych odpadów.
6)Pielęgnację zieleni wysokiej – cięcie pielęgnacyjne w koronie drzew, w tym przy użyciu zwyżki, w zakresie przewidzianym art. 87a ustawy o ochronie przyrody) - zebranie i wywiezienie powstałych odpadów.
7)Cięcia techniczne polegające na odsłonięciu latarni oświetlenia ulicznego.
8)Usuwanie odrostów drzew w pasach drogowych wraz z zebraniem i wywiezieniem powstałych odpadów.
9)Przycinanie skupin krzewów w celu odmłodzenia wraz z zebraniem i wywiezieniem powstałych odpadów.
10)Przycinanie krzewów żywopłotowych z trzech stron wraz z zebraniem i wywiezieniem powstałych odpadów.
11)Odchwaszczanie skupin krzewów wraz z załadunkiem, transportem i przekazaniem odpadów do utylizacji bezpośrednio po zakończeniu prac (wraz z kosztami utylizacji).
12)Uprzątnięcie złomów i wywrotów wraz z frezowaniem pnia zebraniem i wywiezieniem powstałych odpadów.
13)Koszenie trawników z wygrabieniem i wywiezieniem pokosu wraz z ich zagospodarowaniem.
14)Wyrównywanie terenu wraz z wysiewem trawy na uporządkowanych terenach.
15)Usunięcie darni z chodników z wywozem i zagospodarowaniem powstałych odpadów
16)Zamiatanie nawierzchni utwardzonych.
17)Utrzymanie zimowe: odśnieżanie nawierzchni utwardzonych, posypywanie piaskiem lub grysem oblodzonych nawierzchni utwardzonych wraz z wywiezieniem.
18)Wygrabienie liści wraz z zebraniem, wywozem i zagospodarowaniem.
19)Opróżnianie koszy przyulicznych.
20)Odchwaszczanie rabat kwiatowych wraz z załadunkiem, transportem i przekazaniem odpadów do utylizacji bezpośrednio po zakończeniu prac (wraz z kosztami utylizacji).
21)Interwencyjne podlewanie krzewów oraz roślin rabatowych.
22)Odchwaszczanie chodników z wrastającej zieleni poprzez oprysk środkami chwastobójczymi biodegradowalnymi wraz z usunięciem pozostałości uschniętych roślin oraz darni.
23)Oczyszczanie przyczółków i stożków tworzących infrastrukturę drogową przy mostach z wrastającej zieleni, darni, odpadów komunalnych oraz samosiewów wraz z zebraniem, wywozem i zagospodarowaniem.
2. Każda z w/w usług będzie zlecana odrębnie zgodnie z potrzebami Zamawiającego.
3. TERMIN WYKONYWANIA PRAC dla Części 2: od dnia podpisania umowy do 31.12.2023 roku z możliwością przedłużenia albo skrócenia terminu realizacji umowy do wyczerpania kwoty przeznaczonej na realizację umowy.
4. Wartość zamówienia została wskazana w projekcie umowy (Załącznik Nr 2B do SWZ).
4.2.6.) Główny kod CPV: 77300000-3 - Usługi ogrodnicze
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
77311000-3 - Usługi utrzymania ogródków ozdobnych
77312100-1 - Usługi odchwaszczania
77314100-5 - Usługi w zakresie trawników
90000000-7 - Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne
90511300-5 - Usługi zbierania śmieci
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90600000-3 - Usługi sprzątania oraz usługi sanitarne na obszarach miejskich lub wiejskich oraz usługi powiązane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę dla każdej części osobno.
2. Zamawiający oceni i porówna oferty złożone przez Wykonawców niewykluczonych z udziału w postępowaniu i niepodlegające odrzuceniu na podstawie art. 226 ust 1 ustawy Pzp. Oferty oceniane będą w oparciu o zasady i kryteria zawarte w niniejszej SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Norma emisji spalin EURO
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
2.1. uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów,
2.2. sytuacji ekonomicznej lub finansowej,
2.3. zdolności technicznej lub zawodowej
- określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i SWZ.
3. Określenie warunków udziału w postępowaniu:
3.1. uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Części 1 - 2:
Wykonawca powinien spełniać wymogi dotyczące transportu (wywozu) na podstawie aktualnej ustawy o odpadach.
3.2. sytuacja ekonomiczna lub finansowa:
Części 1 - 2:
Wykonawca spełni ten warunek jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę min. 100.000,00 PLN dla jednej części.
3.3. zdolność techniczna lub zawodowa:
A. Część 1
a) zdolność zawodowa - Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że wykonał w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: 2 usługi, w tym:
- jedna polegająca na wykonaniu zewnętrznych prac porządkowo-czystościowych o wartości co najmniej 50 000,00 złotych
- druga polegająca na pielęgnacji zieleni o wartości co najmniej 50 000,00 złotych
b) zdolność techniczna - wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował następującym wyposażeniem w celu wykonania zamówienia wraz z informacją
o podstawie do dysponowania tymi zasobami:
• ciągnik wraz z kosiarką bijakową - w ilości minimum 2 szt.,
• kosy spalinowe - w ilości minimum 6 szt.,
• kosiarki mechaniczne (spalinowe samojezdne) – w ilości minimum 6 szt.,
• pilarki spalinowe - w ilości minimum 2 szt.
• środki transportowe do wywozu traw i odpadów - 4 szt. (pojazdy o ładowności od 700 kg do 3,5 t lub większej),
• beczkowóz do podlewania – 1 szt.,
• opryskiwacz ręczny – 4 szt.,
• rębak do gałęzi – 1 szt.,
• urządzenie zabezpieczenia ruchu drogowego - tablica zamykająca „U-26a” ze strzałą „22” lampową halogenową lub LED: wolnostojącą lub na pojazdy i przyczepy – 1 szt.
Wszystkie pojazdy muszą spełniać normę emisji spalin co najmniej EURO 5.
O ile z obowiązujących przepisów prawa wynikać będzie obowiązek wykonywania umowy z wykorzystaniem pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym, Wykonawca zapewni, aby ich udział we flocie pojazdów użytkowanych przy wykonywaniu tego zadania wynosił co najmniej 10%, chyba, że z przepisów wynikać będzie większy udział procentowy.
c) kwalifikacje zawodowe i uprawnienia osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje co najmniej 10 osobami, w tym:
- dwie osoby o wykształceniu ogrodniczym lub pokrewnym z min. 3-letnim stażem pracy przy pracach związanych z pielęgnacją drzew, karczowaniem zagajników i zakładaniem trawników
(w usługach ogrodniczych) i innymi czynnościami wskazanymi w opisie przedmiotu zamówienia,
- dwie osoby posiadające uprawnienia do kierowania ruchem drogowym dla osób wykonujących roboty przy drodze,
- jeden pracownik z ukończonym kursem, szkoleniem lub szkołą w zakresie stosowania środków ochrony roślin,
- dwie osoby z uprawnieniami pilarza,
- trzech pracowników fizycznych.
B. Część 2
a) zdolność zawodowa - Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że wykonał w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: 2 usługi, w tym:
- jedna polegająca na wykonaniu zewnętrznych prac porządkowo-czystościowych o wartości co najmniej 50 000,00 złotych;
- druga polegająca na pielęgnacji zieleni o wartości co najmniej 50 000,00 złotych
b) zdolność techniczna
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował następującym wyposażeniem w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami:
1) ciągnik wraz z kosiarką bijakową - w ilości minimum 2 szt.,
2) kosy spalinowe - w ilości minimum 6 szt.,
3) pilarki spalinowe - w ilości minimum 2 szt.,
4) środki transportowe do wywozu traw i odpadów - minimalna ilość 4 szt., (w tym: jeden pojazd
o ładowności od 5 t do 15 t i trzy pojazdy (dostawcze) o ładowności od 700 kg do 3,5 t) *,
5) urządzeniem zabezpieczenia ruchu drogowego - tablica zamykająca „U-26a” ze strzałą 22” lampową halogenową lub LED: wolnostojącą lub na pojazdy i przyczepy 1szt.
Wszystkie pojazdy muszą spełniać normę emisji spalin co najmniej EURO 5.
O ile z obowiązujących przepisów prawa wynikać będzie obowiązek wykonywania umowy z wykorzystaniem pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym, Wykonawca zapewni, aby ich udział we flocie pojazdów użytkowanych przy wykonywaniu tego zadania wynosił co najmniej 10%, chyba, że z przepisów wynikać będzie większy udział procentowy.
c) kwalifikacje zawodowe i uprawnienia osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje co najmniej 10 osobami, w tym:
- dwie osoby o wykształceniu ogrodniczym lub pokrewnym z min 3-letnim stażem pracy przy pracach związanych z pielęgnacją drzew, karczowaniem zagajników i zakładaniem trawników (w usługach ogrodniczych) i innymi czynnościami wskazanymi w opisie przedmiotu zamówienia,
- dwie osoby posiadające uprawnienia do kierowania ruchem drogowym dla osób wykonujących roboty przy drodze,
- jeden pracownik z ukończonym kursem, szkoleniem lub szkołą w zakresie stosowania środków ochrony roślin,
- dwie osoby z uprawnieniami pilarza,
- trzech pracowników fizycznych.
Uwaga!
Jeżeli Wykonawca składa ofertę zarówno na Część 1 i Część 2 to do oferty załącza:
- wykaz usług – oddzielnie dla każdej Części (w dwóch wykazach Zamawiający wymaga wskazania czterech różnych usług) - każda o wartości co najmniej 50 000,00 złotych wg zapisu w pkt 3.3. lit. A
ppkt a oraz w pkt 3.3 lit. B ppkt a;
- wykaz sprzętu - oddzielnie dla każdej Części zgodnie z zapisem w pkt 3.3 lit. A ppkt b
- wykaz osób – oddzielnie dla każdej Części t. j.
- wykonawca musi dysponować 10 osobami dla Części 1 zgodnie z zapisem w pkt 3.3 lit. A ppkt c
- oraz kolejnymi 10 osobami dla Części 2 zgodnie z zapisem w pkt 3.3. lit. B ppkt c
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3 do SWZ);
2. Oświadczenie (Załącznik Nr 8 do SWZ) Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat wobec urzędu skarbowego, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat, wykonawca składa Oświadczenie wraz z dokumentami potwierdzającymi, że przed upływem terminu składania ofert, wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności,
3. Oświadczenie (Załącznik Nr 8 do SWZ) Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne wobec ZUS lub KRUS, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wykonawca składa Oświadczenie wraz z dokumentami potwierdzającymi, że przed terminem składania ofert dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności.
4. Oświadczenie (Załącznik nr 8 do SWZ) Wykonawcy o:
- braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności;
- braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne;
- niezaleganiu w opłacaniu podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie o podatkach i opłatach lokalnych (tj. Dz. U. z 2019r. poz. 1170 z późn. zm.);
5. Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu przepisów ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - Załącznik Nr 11 do SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4 do SWZ);
2. Wykaz usług (Załącznik Nr 5 do SWZ) wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do weryfikacji potwierdzających dokumentów.
3. Wykazu sprzętu - wyposażenie zakładu (Załącznik Nr 6 do SWZ) dostępnego wykonawcy
w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami.
4. Wykaz osób (Załącznik Nr 7 do SWZ), skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie
do dysponowania tymi osobami.
5. Dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 100.000,00 złotych (sto tysięcy złotych 00/100).
UWAGA!
W przypadku złożenia ofert na 2 części minimalną kwotę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej należy zsumować (minimalna kwota powinna wynosić wtedy 200.000,00 zł ).
6. Oświadczenie w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub 14 RODO – (Załącznik Nr 9 do SWZ).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. W przypadku dokonywania czynności związanych ze złożeniem wymaganych dokumentów przez osobę(y) (podpisującą ofertę w imieniu Wykonawcy ubiegającego się o udzielenie zamówienia, ustanowioną do reprezentowania go w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego) nie wymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy lub jeżeli umocowanie nie wynika z przepisów prawa lub innych złożonych dokumentów, Zamawiający wymaga złożenia (wraz z Ofertą) oryginału Pełnomocnictwa w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego podpisem elektronicznym osoby (lub osób) uprawnionej do udzielania pełnomocnictwa.
2. W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (np. spółki cywilne, konsorcja) – Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu
o udzielenie zamówienia albo reprezentowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia. Fakt ustanowienia pełnomocnika należy udokumentować dołączeniem pełnomocnictwa podpisanego przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zgodnie z zasadami ich reprezentacji. Pełnomocnictwo winno być złożone w oryginale w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego podpisem elektronicznym;
3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp wraz z Ofertą składa:
a) Zobowiązanie Podmiotu udostępniającego zasoby (Załącznik Nr 10 do SWZ),
b) Oświadczenie (Załącznik Nr 8 do SWZ) Podmiotu o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat wobec urzędu skarbowego, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat, Podmiot składa Oświadczenie wraz z dokumentami potwierdzającymi, że przed upływem terminu składania ofert, Podmiot dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności.
c) Oświadczenie (Załącznik Nr 8 do SWZ) Podmiotu o niezaleganiu z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne wobec ZUS lub KRUS, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne Podmiot składa Oświadczenie wraz z dokumentami potwierdzającymi, że przed terminem składania ofert dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności.
d) Oświadczenie (Załącznik nr 8 do SWZ) Podmiotu o:
- braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności;
- braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne;
- niezaleganiu w opłacaniu podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie o podatkach i opłatach lokalnych (tj. Dz. U. z 2019r. poz. 1170 z późn. zm.).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie:
1) dla Części 1 - w wysokości 12.000,00 zł,
2) dla Części 2 - w wysokości 12.000,00 zł.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z zapisami SWZ Rozdział 20 pkt 3.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Dla Części 1 zgodnie z zapisami w Załączniku Nr 1B do SWZ (projekt umowy) wg § 12 umowy.
Dla Części 2 zgodnie z zapisami w Załączniku Nr 2B do SWZ (projekt umowy) wg § 12 umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-08-30 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://portal.smartpzp.pl/zzm
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-08-30 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-09-28