III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającą bezpieczną realizację zamówienia w całym jego okresie: Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumy gwarancyjne: min. 180.000,00 zł dla części nr 1; min. 120.000,00 zł dla części nr 2 oraz min. 100.000,00 zł dla części nr 3 i 4 potwierdzone dokumentem wskazującym, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia Ocena spełnienia warunku według : a) oświadczenia Wykonawcy – wg załącznika nr 1 do IDW oraz b) dokumentu/ów potwierdzającego/ych, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na łączną sumę gwarancyjną dla wszystkich części/zadań , na które składa ofertę Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć ww. dokumentu, Zamawiający dopuszcza złożenie przez Wykonawcę innych dokumentów, które w wystarczający sposób potwierdzą spełnianie powyższego warunku udziału w postępowaniu. Ocena spełnienia w/w warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/nie spełnia” Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca lub członek konsorcjum spełni go samodzielnie. Ocena spełnienia warunków według przedłożonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów określonych w pkt. VI. A - IDW.Wykonawcy, którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu podlegać będą wykluczeniu z udziału w postępowaniu. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.UWAGA:Wykonawca zobowiązany jest udokumentować, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na łączną sumę gwarancyjną dla wszystkich części/zadań , na które składa ofertę - załączyć do oferty dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na łączną sumę gwarancyjną dla wszystkich części/zadań , na które składa ofertę.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
1.1. Wykonawca wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, w okresie ostatnich 6 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał/li:min. 2 zamówienia polegające na:- dla zadania/części nr 1 lub 2 - na bieżącym utrzymaniu terenów zieleni: obejmujących pielęgnację roślin ozdobnych, bylin, krzewów, koszenie i utrzymanie trawników - na terenach o łącznej powierzchni min. 5 ha – każde, max. 3 zamówienia polegające na:- dla zadania/części nr 3 lub 4 - na przeprowadzaniu cięć pielęgnacyjnych lub sanitarnych drzew lub wycinka drzew - w terenie zabudowy lub w pasach drogowych w terenie zabudowy - o wartości brutto nie mniejszej niż 100.000,00 zł.wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów, czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie, tj. - referencje lub inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi te były wykonywane, a przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane. W odniesieniu do świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje lub inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie winno być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać ww. dokumentów - oświadczenie Wykonawcy.Ocena warunku według:- oświadczenia Wykonawcy – wg załącznika nr 1 do IDW oraz- załącznika nr 3 do IDW– wykaz usług wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów, czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie, tj. referencje lub inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi te były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane. W odniesieniu do świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje lub inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie winno być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać ww. dokumentów - oświadczenie Wykonawcy.Ocena spełnienia w/w warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/nie spełnia”.Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca lub członek konsorcjum lub podmiot na którego zasoby powołuje się Wykonawca spełni go samodzielnie – wykaże min 2 zamówienia jak wyżej (doświadczenia zawodowego się nie sumuje).UWAGA:Jeżeli Wykonawca załączy do oferty referencje lub inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi te były wykonywane, a przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane potwierdzające, że wykonał lub wykonuje usługi o zakresie lub wartości odpowiadającej wartości dla kilku części to Zamawiający uzna spełnienie warunku posiadania wymaganego doświadczenia zawodowego przez Wykonawcę dla wskazanych przez Wykonawcę tych kilku części. Dla zadania/części nr 3 lub 4 Wykonawca może wykazać wykonanie max. 3(2 lub w jednym) zamówień na łączna kwotę 100.000,- zł.1.2. Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. mają do dyspozycji odpowiednio wykwalifikowany personel w celu obsadzenia podanych niżej stanowisk:I. dla zadań/części nr 1 i 2:1) kierownik prac – osobaa) posiadająca wykształcenie min. średnie przyrodnicze lub kierunkowe: ogrodnicze, rolnicze, leśne architektura krajobrazu lub tereny zieleni oraz b) posiadająca kwalifikacje i doświadczenie, polegające na tym, że posiada min. roczny staż związany z utrzymaniem zieleni w wykonawstwie na stanowisku nie niższym, niż brygadzista2) ogrodnik - osobaa) posiadająca wykształcenie średnie lub zawodowe ogrodnicze, rolnicze, leśne, architektura krajobrazu lub tereny zieleni orazb) posiadająca kwalifikacje i doświadczenie, polegające na tym, że posiada min. roczny staż związany z utrzymaniem zieleni w wykonawstwieII. dla zadań/części nr 3 i 4: 1) arborysta- osoba posiadająca kwalifikacje – ukończony kurs i doświadczenie, polegające na tym, że posiada min. roczny staż związany z przeprowadzaniem zabiegów pielęgnacyjnych drzew w wykonawstwie i doświadczenie zawodowe polegające na realizacji min.1 zadania polegającego na przeprowadzeniu pielęgnacji drzew w obszarze zabudowy lub pasie drogowym w obszarze zabudowy; oraz 2) osoba do obsługi podnośnika koszowego - posiadająca aktualne uprawnienia do obsługi podnośnika koszowego; oraz 3) operatorzy pilarek spalinowych – min. 3 osoby, posiadające min. roczny staż związany z przeprowadzaniem zabiegów pielęgnacyjnych drzew w wykonawstwie i doświadczenie zawodowe polegające na realizacji min. 1 zadania polegającego na przeprowadzeniu pielęgnacji drzew w obszarze zabudowy lub pasie drogowym w obszarze zabudowy; oraz4) dendrolog – osoba, która wykonywała będzie ekspertyzy dendrologiczne drzew a) posiadająca wykształcenie min. średnie przyrodnicze lub kierunkowe b) posiadająca kwalifikacje – np. ukończony kurs c) doświadczenie polegające na wykonaniu min. 5-ciu ekspertyz. Należy dołączyć wykaz ekspertyz jakie zostały wykonane. Ocena spełnienia warunku według:- oświadczenia Wykonawcy – wg załącznika nr 1 do IDW oraz - wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 4 do IDW i a) w stosunku do osoby wymienionej w pkt. I ppkt 1) informacje potwierdzające: - wymagane wykształcenie, - min. roczny staż związany z utrzymaniem zieleni w wykonawstwie na stanowisku nie niższym, niż brygadzista b) w stosunku do osoby wymienionej w pkt. I ppkt 2) informacje potwierdzające: - wymagane wykształcenie, - min. roczny staż związany z utrzymaniem zieleni w wykonawstwie c) w stosunku do osoby wymienionej w pkt II ppkt 1) informacje potwierdzające: - wymagane kwalifikacje, - doświadczenie, polegające na tym, że posiada min. roczny staż związany z przeprowadzaniem zabiegów pielęgnacyjnych drzew w wykonawstwie i doświadczenie zawodowe polegające na realizacji min. 1 zadania polegającego na przeprowadzeniu pielęgnacji drzew w obszarze zabudowy lub pasie drogowym w obszarze zabudowy.d) w stosunku do osoby wymienionej w pkt II ppkt 2) informacje potwierdzające: - wymagane kwalifikacje,e) w stosunku do osób wymienionych w pkt II ppkt 3) informacje potwierdzające: - wymagane kwalifikacje, - że posiadają min. roczny staż związany z przeprowadzaniem zabiegów pielęgnacyjnych drzew w wykonawstwie i doświadczenie zawodowe polegające na realizacji min. 1 zadania polegającego na przeprowadzeniu pielęgnacji drzew w obszarze zabudowy lub pasie drogowym w obszarze zabudowy.f) w stosunku do osoby wymienionej w pkt II ppkt 4) informacje potwierdzające: - wymagane wykształcenie, - wymagane kwalifikacje, - doświadczenie, polegające na tym wykonaniu min. 5-ciu ekspertyz. Należy dołączyć wykaz ekspertyz jakie zostały wykonane.Ocena spełnienia w/w warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/nie spełnia”Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca, członek konsorcjum lub podmiot na którego zasoby powołuje się Wykonawca - spełnią łącznie. 1.3. Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym tj. Wykonawca dysponuje niżej wymienionymi urządzeniami, narzędziami i wyposażeniem zakładu - dla poszczególnych zadań/części nr :— zadanie/część nr 1 i 2: samochód samowyładowawczy do 5 ton: 1 szt; samochód dostawczy: 1 szt.; kosiarka ciągnikowa: 1 szt.; kosiarka mechaniczna: 5 szt.; kosiarka spalinowa: 6 szt.; dmuchawa do liści: 3 szt.; beczkowóz do podlewania: 1 szt.; glebogryzarka: 1 szt.; aerator: 1 szt.; opryskiwacz spalinowy: 1 szt.; nożyce spalinowe do żywopłotu: 2 szt.,— zadanie/część nr 3 i 4: podnośnik balkonowy lub koszowy o wysięgu roboczym co najmniej 32 m: 1szt.; samochód samowyładowawczy powyżej 3,5 ton: 1 szt.; samochód dostawczy ze skrzynią otwartą o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3,5 t: 1 szt.; frezarka do karpin, o głębokości frezowania min. 30 cm: 1 szt.; piły spalinowe: 5 szt.; rębak mechaniczny o średnicy cięcia min. 30 cm: 1 szt.Wyżej wymieniona ilość sprzętu (określona w powyższej tabeli) jest ilością minimalną. Faktyczna ilość sprzętu, jaką Wykonawca będzie musiał zastosować będzie wynikała z rzeczywistych potrzeb w celu prawidłowej realizacji zamówienia.Ocena spełnienia warunku według:- oświadczenia Wykonawcy – wg załącznika nr 1 do IDW oraz- wykazu urządzeń, narzędzi i wyposażenia zakładu wraz z informacja o podstawie do dysponowania tymi zasobami wg załącznika nr 5 do IDW wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami – wypełniona tabela dla każdego zadania/części na które składana jest oferta.Ocena spełnienia w/w warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/nie spełnia”.Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca, członek konsorcjum lub podmiot na którego zasoby powołuje się Wykonawca spełnią łącznie.Ocena spełnienia warunków według przedłożonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów określonych w pkt. VI. A - IDW.Wykonawcy, którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu podlegać będą wykluczeniu z udziału w postępowaniu. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Nie
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1) Formularz oferty wg załączonego wzoru – Rozdział Nr 1 siwz;2) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp; 3) oświadczenia Wykonawcy - wg załącznika nr 1 do IDW;4) oświadczenia Wykonawcy dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania – wg załącznika nr 2 do IDW;5) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie tj. wykonawca wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, w okresie ostatnich 6 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał/li:min. 2 zamówienia polegające na: - dla zadania/części nr 1 lub 2 - na bieżącym utrzymaniu terenów zieleni: obejmujących pielęgnację roślin ozdobnych, bylin, krzewów, koszenie i utrzymanie trawników - na terenach o łącznej powierzchni min. 5 ha – każde, max. 3 zamówienia polegające na: - dla zadania/części nr 3 lub 4 - na przeprowadzaniu cięć pielęgnacyjnych lub sanitarnych drzew lub wycinka drzew - w terenie zabudowy lub w pasach drogowych w terenie zabudowy - o wartości brutto nie mniejszej niż 100.000,00 zł. - wg załącznika nr 3 do IDW; wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów, czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie, tj. referencje lub inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi te były wykonywane, a przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane. W odniesieniu do świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje lub inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie winno być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać ww. dokumentów - oświadczenie Wykonawcy.UWAGA:Jeżeli Wykonawca załączy do oferty referencje lub inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi te były wykonywane, a przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane potwierdzające, że wykonał lub wykonuje usługi o zakresie lub wartości odpowiadającej wartości dla kilku części to Zamawiający uzna spełnienie warunku posiadania wymaganego doświadczenia zawodowego przez Wykonawcę dla wskazanych przez Wykonawcę tych kilku części. Dla zadania/części nr 3 lub 4 Wykonawca może wykazać wykonanie max. 3(2 lub w jednym) zamówień na łączna kwotę 100.000,- zł.6) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wg załącznika nr 4 do IDW; 7) informacje potwierdzające, że osoby wykazane w załączniku nr 4, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają ww. wymagane wykształcenie, kwalifikacje i doświadczenie; 8) wykaz urządzeń, narzędzi i wyposażenia zakładu wraz z informacja o podstawie do dysponowania tymi zasobami wg załącznika nr 5 do IDW- z wypełnioną tabelą dotyczącą części/zadania na które Wykonawca składa ofertę,9) oświadczenie Wykonawcy –wskazanie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom – wg załącznika nr 6 do IDW;10) oświadczenie - zgoda Wykonawcy na warunki zmian w umowie – wg załącznika nr 7 do IDW;11) oświadczenie Wykonawcy w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art.13 lub art. 14 RODO – wg załącznika nr 9 do IDW;12) wypełnione i zatwierdzone „Formularze cenowe” dla części na które Wykonawca składa ofertę - wg załącznika nr 10 – 10a, 10b, 10c lub 10 d - do IDW; 13) zatwierdzony załącznik „OPZ” dla części na które Wykonawca składa ofertę - wg załącznika nr 11 – 11a, 11b, 11c lub 11 d - do IDW; 14) Wypełniony i podpisany wzór umowy – Rozdział Nr 3 siwz - dla zadania/części na które Wykonawca składa ofertę; 15) w przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia pełnomocnictwo, w którym Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ustanowią i wskażą Zamawiającemu pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowanie w postępowaniu i zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo będzie podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania i podpisywania oświadczeń w imieniu Wykonawców zgodnie z dokumentami rejestracyjnymi. W przypadku niezgodności wpisu ze stanem faktycznym Wykonawcy każdy Wykonawca musi złożyć dokumenty sporządzone przez jego właściwy organ, a uprawniający daną osobę lub osoby do reprezentowania Wykonawcy i podpisywania oświadczeń w imieniu Wykonawców;16) W sytuacji gdy Wykonawca, zgodnie z art. 22a ustawy Pzp w zakresie warunków określonych w pkt V 1 ppkt. 1.3. i 1.4. IDW polegał będzie na zdolnościach finansowych, technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając - załączając do oferty pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, które określi w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia publicznego i 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego „Zobowiązanie innego podmiotu” powinno być złożone w oryginale. Może ono być złożone w formie pisemnego oświadczenia innego podmiotu, ale również w postaci innych dokumentów (np. umowa przedwstępna, umowa generalna o współpracy). Istotne jest, aby z treści przedłożonych dokumentów Zamawiający pozyskał informacje, o których mowa podpunktach 1), 2) i 3) powyżej. „Zobowiązanie innego podmiotu” powinno wskazywać w sposób jednoznaczny i bezwarunkowy wolę innego podmiotu udostępnienia swoich zasobów Wykonawcy ubiegającemu się o udzielenie zamówienia publicznego. Zgodnie z art. 26 ust 2 ustawy Pzp Zamawiający zastrzega sobie prawo zażądania od Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa powyżej zgodnie z art. 25 ust. 1.2. W terminie 3 dni od opublikowania przez Zamawiającego na swojej stronie internetowej informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy -informacja z otwarcia ofert, Wykonawcy zobowiązani są przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub o braku przynależności do grupy kapitałowej - wg załącznika nr 8 do IDW.