Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
UTRZYMANIE ZIELENI PLACÓW ZABAW NA TERENIE MIASTA ZIELONA GÓRA WRAZ Z TRANSPORTEM WYTWORZONYCH ODPADÓW MIEJSKICH DO DZIAŁU ZAGOSPODAROWANIA ODPADAMI PRZY UL. WROCŁAWSKIEJ 73 W ZIELONEJ GÓRZE
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zakład Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 369088434
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Zjednoczenia 110C
1.5.2.) Miejscowość: Zielona Góra
1.5.3.) Kod pocztowy: 65-120
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 683229100
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat.zgk@zgkim.zgora.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zgk.net.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
UTRZYMANIE ZIELENI PLACÓW ZABAW NA TERENIE MIASTA ZIELONA GÓRA WRAZ Z TRANSPORTEM WYTWORZONYCH ODPADÓW MIEJSKICH DO DZIAŁU ZAGOSPODAROWANIA ODPADAMI PRZY UL. WROCŁAWSKIEJ 73 W ZIELONEJ GÓRZE
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-70c5225b-bb2e-11ec-9f44-6e63702cb2f7
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00121714
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-04-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zgkzgora.ezamawiajacy.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem platformy zakupowej pod adresem https://zgkzgora.ezamawiajacy.pl zwanej dalej Platformą. Szczegółowe informacje dotyczące przyjętego w postępowaniu sposobu komunikacji, znajdują się w rozdziale III podrozdziale 1 niniejszej SWZ.
Uwaga! Przed przystąpieniem do składania oferty, wykonawca jest zobowiązany zapoznać się z Instrukcją korzystania z Platformy zakupowej zamieszczonej na w/w Platformie, pod linkiem
https://oneplace.marketplanet.pl/regulamin
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zasady obowiązujące podczas przygotowywania ofert
a) Oferta wraz z załącznikami musi zostać sporządzona w języku polskim, złożona
w formie elektronicznej podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (podpisem osobistym jest zaawansowany podpis elektroniczny z dowodu osobistego, weryfikowany za pomocą certyfikatu podpisu osobistego) pod rygorem nieważności. Złożenie oferty wymaga od wykonawcy zarejestrowania się i zalogowania na Platformie zakupowej zamawiającego dostępnej pod adresem https://zgkzgora.ezamawiajacy.pl
Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. Oferty wykonawcy, który przedłoży więcej niż jedną ofertę, zostaną odrzucone.
Uwaga: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na Platformie e-Zamawiający (założenie konta jest darmowe). Wykonawca posiadający konto na Platformie e-Zamawiający ma dostęp do możliwości złożenia, zmiany, wycofania oferty, a także funkcjonalności pozwalających na zadawanie pytań do treści SWZ oraz komunikację z Zamawiającym w pozostałych obszarach. Zaleca się zarejestrowanie przed złożeniem oferty – co najmniej 2 dni wcześniej. Kontakt telefoniczny w sprawach technicznych do platformy: tel.: 22 257 22 23. Zamawiający rekomenduje, aby Wykonawca przed przystąpieniem do składania ofert w systemie zapoznał się z Instrukcją korzystania z systemu, która dostępna jest w sekcji „regulacje i procedury procesu zakupowego” oraz zasadami rejestracji w systemie,
o których mowa w regulaminie dostępnym pod adresem https://oneplace.marketplanet.pl/regulamin.
b) Wykonawca składa ofertę wraz z wymaganymi oświadczeniami i dokumentami:
1) Formularz oferty według załącznika 5 do SWZ;
2) Formularz cenowy według załącznika 4 do SWZ;
3) Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; Wzór oświadczenia według załącznika nr 3 do SWZ.
4) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp Wzór oświadczenia według załącznika nr 3.1 do SWZ.
5) Pełnomocnictwo - jeśli wymagane;
6) Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa – jeśli wymagane ;
7) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania. Uwaga: Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenie ww. dokumentu w przypadku wskazania przez niego w formularzu oferty (wg załącznika nr 5 do SWZ) danych umożliwiających dostęp do tych dokumentów w ogólnodostępnych i bezpłatnych bazach danych, z których możliwe jest uzyskanie tego dokumentu przez Zamawiającego.
8) Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnieniu warunków udziału w postępowaniu. Wzór oświadczenia według załącznika nr 7 do SWZ.
c) Do upływu terminu składania ofert wykonawca może wycofać ofertę lub zamienić.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zgodnie z zapisami w SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): zgodnie z zapisami w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DZ.260.01.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest utrzymanie zieleni placów zabaw na terenie miasta Zielona Góra (szczegółowy wykaz i lokalizacja placów zabaw stanowi tabela nr 1 i 2 w załączeniu) wraz z transportem wytworzonych odpadów miejskich do Działu Zagospodarowania Odpadami przy ul. Wrocławskiej 73 w Zielonej Górze.
Ogólna powierzchnia placów zabaw obejmująca zamówienie wynosi 74 007 m2. W tym powierzchnia Starego Miasta 34 619 m2 i Nowego 39 388 m2:
1. Koszenie trawników na terenie placów zabaw i terenie okalającym
2. Przycinanie krzewów znajdujących się na terenach placów zabaw
3. Grabienie liści na placach zabaw powinno odbywać się 3 razy w roku w dwóch etapach
4. Odchwaszczanie na terenie placów zabaw.
4.2.6.) Główny kod CPV: 77314100-5 - Usługi w zakresie trawników
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77312100-1 - Usługi odchwaszczania
77342000-9 - Przycinanie żywopłotów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Zamawiający zastrzega sobie prawo zwiększenia przedmiotu umowy o zakres objęty prawem opcji nie więcej niż 50% wartości umowy brutto.
2. Zamawiający może skorzystać z praw opcji w następujących okolicznościach:
a. kiedy wyczerpane zostaną wszystkie środki zadania podstawowego przed zakończeniem obowiązywania umowy;
b. w przypadku przyśpieszonej wegetacji i silnego wzrostu roślin, co może być przyczyną potrzeby wykonywania zwiększonej liczby usług objętych umową;
c w przypadku przekazania Zamawiającemu przez Miasto Zielona Góra utrzymania zieleni na dodatkowych terenach placów zabaw.
3. Zamawiający zastrzega, iż część zamówienia określanego jako „prawo opcji” jest uprawnieniem, a nie zobowiązaniem Zamawiającego. Zamawiający może nie skorzystać z prawa opcji, skorzystać z niego w mniejszym stopniu, a Wykonawcy nie przysługuje z tego tytułu żadne roszczenie.
4. Zamawiający zobowiązany jest zawiadomić Wykonawcę o uruchomieniu prawa opcji.
5. Skorzystanie z prawa opcji nie wymaga aneksowania umowy.
6. W przypadku skorzystania Zamawiającego z prawa opcji Wykonawca jest zobowiązany do jego realizacji, na warunkach określonych w niniejszej umowie.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 9 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: CENA – 100%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał wiedzę, doświadczenie w realizacji usługi w porównywalnym z przedmiotem zamówienia zakresie i przedstawił na potwierdzenie wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów, oświadczenie Wykonawcy.
Zamawiający wymaga przedłożenie dokumentu potwierdzającego wykonanie podobnej usługi w ostatnich 3 latach na kwotę co najmniej 150 000,00 zł lub dwie na 75 000 zł (każda) oraz rejestracji w Bazie danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarce odpadami(BDO).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: wykaz usług (wg załącznika nr 6 do SWZ), wykonanych w okresie ostatnich 3 lat,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane,
a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów, oświadczenie Wykonawcy. Zamawiający wymaga udokumentowania co najmniej jednej takiej usługi zgodnie z Rozdziałem II, podrozdział 5 pkt 4 SWZ.
2. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
3. Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, podmiotowych środków dowodowych, innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu lub są one niekompletne lub zawierają błędy, zamawiający wzywa Wykonawcę odpowiednio do ich złożenia, poprawienia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że:
a) oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu bez względu na ich złożenie, uzupełnienie lub poprawienie lub
b) zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
4. Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu wstępnym dane umożliwiające dostęp do tych środków.
5. Wykonawca składa podmiotowe środki dowodowe na wezwanie Zamawiającego, aktualne na dzień ich złożenia.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Oświadczenie Wykonawcy wspólnie ubiegających się o zamówienie - załącznik nr 3 - JEŚLI DOTYCZY
2) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp - załącznik nr 3.1 - JEŚLI DOTYCZY
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
• Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu
i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
• Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie
z pełnomocnikiem.
• Zamawiający nie może wymagać od wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia posiadania określonej formy prawnej w celu złożenia oferty. Wspólnicy spółki cywilnej to wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.
• Jeżeli została wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiana niniejszej umowy jest możliwa w przypadku:
a. Wszelkie zmiany identyfikujące oznaczające którejkolwiek ze Stron (dotyczące danych adresowych, NIP, REGON, KRS), muszą być dokonane za zgodą Zamawiającego i Wykonawcy,.
b. zmiany osób upoważnionych do realizacji umowy wskazanych w § 3,
c. miana stawki podatku VAT lub akcyzy, jeśli dotyczy cen jednostkowych podanych w ofercie,
d. zmiana formy organizacyjno-prawnej po stronie Wykonawcy, ale wyłącznie takiej, która nie powoduje likwidacji Wykonawcy,
e. zmiana nazwy, adresu Stron Umowy, numerów rachunków bankowych oraz innych danych identyfikacyjnych,
f. w przypadku stwierdzenia okoliczności związanych z panującą epidemią koronawirusa (COVID-19) lub trwającym stanem zagrożenia epidemicznego, stanem wyjątkowym lub stanem klęski żywiołowej ogłoszonych w związku z istniejącym zagrożeniem epidemicznym, mogących wpłynąć na wykonanie umowy, Zamawiający, w uzgodnieniu z Wykonawcą, może dokonać zmiany umowy w zakresie terminu, sposobu oraz zakresu jej realizacji 2. Zmiana niniejszej umowy wymaga zawarcia aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Zmiana niniejszej umowy wymaga zawarcia aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-04-21 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: za pośrednictwem Platformy dostępnej pod adresem: https://zgkzgora.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-04-21 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-05-20
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Informacje o formalnościach, jakie muszą zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
1) Zamawiający poinformuje wykonawcę, któremu zostanie udzielone zamówienie, o miejscu i terminie zawarcia umowy.
2) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał aktualną polisę od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości min. 100 000 zł.
3) Polisa będzie odnawialna tak, aby była ważna przez cały okres realizacji niniejszej umowy. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia nowej polisy z obowiązującą sumą gwarancyjną na 7 dni przed upływem ważności aktualnej polisy.
4) Wykonawca przed zawarciem umowy:
- poda wszelkie informacje niezbędne do wypełnienia treści umowy na wezwanie zamawiającego,
- Jeżeli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców, w której m.in. zostanie określony pełnomocnik uprawniony do kontaktów z zamawiającym oraz do wystawiania dokumentów związanych z płatnościami, przy czym termin, na jaki została zawarta umowa, nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia.
Niedopełnienie powyższych formalności przez wybranego wykonawcę będzie potraktowane przez zamawiającego jako niemożność zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego z przyczyn leżących po stronie wykonawcy i zgodnie z art. 98 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp, będzie skutkowało zatrzymaniem przez zamawiającego wadium wraz z odsetkami.