III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
W przypadku składania oferty w części 1, 2- wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada ważne na dzień składania ofert zezwolenie lub wpis do rejestru marszałka województwa, w zakresie zbierania odpadów oraz transportu odpadów; zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 701 ze zm.).
Informacje dodatkowe
1. W przypadku bezpośredniego tj. bez uprzedniego magazynowania, wywozu odpadów na składowisko nie jest wymagane posiadanie przez wykonawcę, zezwolenia na zbieranie odpadów, w takim przypadku wykonawca musi wskazać w jaki sposób zapewni przekazanie odpadów do odpowiednich miejsc unieszkodliwiania i odzysku w dni ustawowo wolne od pracy. 2. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie złożonego w ofercie oświadczenia, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt 1 SIWZ (wzór- załącznik nr 2 do SIWZ), które stanowi wstępne potwierdzenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu. Następnie na podstawie dokumentu, o którym mowa w § 6 ust. 4 pkt 1 lit. a SIWZ, złożonego na wezwanie Zamawiającego, przez wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona.
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że: a) posiada doświadczenie w zakresie wykonania lub wykonywania, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie: - co najmniej jednej usługi polegającej na bieżącym utrzymaniu i pielęgnacja zieleni miejskiej lub parkowej o powierzchni minimum 50.000,00 m2, wykonywanej przez okres co najmniej 6 miesięcy (w przypadku składania oferty w części 1, 2); - wycinek drzew oraz cięć pielęgnacyjnych i sanitarnych drzew na ogólną kwotę minimum 50.000,00 PLN brutto (w przypadku składania oferty w części 4). Dopuszcza się możliwość wykazania posiadania doświadczenia na podstawie jednej usługi realizowanej na wymaganą kwotę lub na podstawie kilku usług których łączna wartość wyniesienie minimum 50.000,00 PLN brutto; - co najmniej dwóch usług polegających na pielęgnacji rabat, kwietników z roślin wieloletnich, o wartości min. 25.000,00 PLN brutto każda (w przypadku składania oferty w części 5); b) w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia będzie dysponował: - potencjałem technicznym, tj.: -- mechanicznymi kosiarkami do koszenia trawy- 4 szt.; mechanicznymi kosiarkami do koszenia żywopłotu- 2 szt.; mechanicznymi piłami do cięcia drzew- 1 szt.; środkiem transportu dostosowanym do wywozu zebranych nieczystości do miejsca magazynowania lub unieszkodliwiania odpadów- 1 szt. (w przypadku składania oferty w części 1, 2); -- mechanicznymi kosiarkami do koszenia trawy- 2 szt.; mechanicznymi kosiarkami do koszenia żywopłotu- 1 szt.; środkiem transportu dostosowanym do wywozu zebranych nieczystości do miejsca magazynowania lub unieszkodliwiania odpadów- 1 szt. (w przypadku składania oferty w części 3); -- mechanicznymi piłami do cięcia drzew- 3 szt.; ciągnikiem ogrodniczym z przyczepą lub innym środkiem transportu dostosowanym do wywozu drewna pochodzącego z wyciętych drzew lub usuwanych gałęzi i konarów- 1 szt. (w przypadku składania oferty w części 4); -- mechanicznymi kosiarkami do koszenia trawy- 2 szt.; mechaniczną kosiarką do koszenia żywopłotu- 1 szt.; ciągnikiem ogrodniczym z przyczepą lub innym środkiem transportu- 1 szt. (w przypadku składania oferty w części 5); - potencjałem kadrowym, tj.: -- osobą koordynującą prowadzone prace i odpowiedzialną za prawidłowe świadczenie usługi. Wskazana osoba musi posiadać przygotowanie do zawodu o profilu ogrodniczym lub rolniczym (w przypadku składania oferty w części 1, 2); -- co najmniej trzema osobami posiadającymi uprawnienia do wykonywania wycinki oraz cięć pielęgnacyjnych i sanitarnych drzew, które będą realizować usługę w zakresie w/w uprawnień (w przypadku składania oferty w części 4); -- osobą koordynującą prowadzone prace i odpowiedzialną za prawidłowe świadczenie usługi. Wskazana osoba musi posiadać przygotowanie do zawodu w zakresie architektury krajobrazu (w przypadku składania oferty w części 5).
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
1. Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie imienia i nazwiska osób odpowiedzialnych za odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacją o doświadczeniu tych osób- w zakresie w jakim oferta będzie podlegała ocenie w kryterium oceny ofert „personel wykonawcy”, o którym mowa w § 13 SIWZ. 2. W przypadku wykonawców występujących wspólnie, o których mowa w art. 23 ust. 1 uPzp w celu wykazania spełniania warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej odnoszącego się do doświadczenia, wykonawca musi wykazać, że co najmniej jeden z podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykonał wymagane usługi: 1) w części 4, na ogólną kwotę minimum 50.000,00 PLN brutto (w ramach jednej lub kilku usług); 2) w części 5, dwukrotnie. 3. Jeżeli wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 uPzp, w celu wykazania spełniania warunku dotyczącego się doświadczenia, wykonawca musi wykazać, że podmiot ten wykonał wymagane usługi: 1) w części 4, na ogólną kwotę minimum 50.000,00 PLN brutto (w ramach jednej lub kilku usług); 2) w części 5, dwukrotnie. 4. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie złożonego w ofercie oświadczenia, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt 1 SIWZ (wzór- załącznik nr 2 do SIWZ), które stanowi wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Następnie, w zakresie: 1) posiadanego doświadczenia, na podstawie dokumentu, o którym mowa w § 6 ust. 4 pkt 1 lit. b SIWZ (wzór- załącznik nr 10 do SIWZ), złożonego na wezwanie Zamawiającego, przez wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona (nie dotyczy wykonawcy, który składa ofertę w części 3); 2) potencjału technicznego, na podstawie dokumentu, o którym mowa w § 6 ust. 4 pkt 1 lit. c SIWZ (wzór- załącznik nr 11 do SIWZ), złożonego na wezwanie Zamawiającego, przez wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona; 3) potencjału kadrowego, na podstawie dokumentu, o którym mowa w § 6 ust. 4 pkt 1 lit. d SIWZ (wzór- załącznik nr 12 do SIWZ), złożonego na wezwanie Zamawiającego, przez wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona (nie dotyczy wykonawcy, który składa ofertę w części 3). 5. Wartości pieniężne mające na celu potwierdzenie spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu, podane przez wykonawców w ofertach w walutach obcych, przed dokonaniem oceny spełniania przez wykonawcę danego warunku, zostaną przeliczone na złote polskie wg średniego kursu walut NBP z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 uPzp. 2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w ust. 1- składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibie lub miejsce zamieszkania, potwierdzające że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 3. Dokument, o którym mowa w ust. 2, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 2, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis ust. 3 stosuje się.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
a) zezwolenie lub wpis do rejestru marszałka województwa, w zakresie zbierania odpadów oraz transportu odpadów; nie dotyczy wykonawców składających ofertę w części 3, 4 i 5; b) wykaz usług wykonanych lub wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości (obowiązek podania wartości dotyczy wykonawców składających ofertę w części 4 i 5), przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane lub są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów- oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; nie dotyczy wykonawców składających ofertę w części 3; c) wykaz urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami; d) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich uprawnień (wyłącznie w przypadku składania oferty w części 4) lub / i wykształcenia (nie dotyczy wykonawcy, który składa ofertę w części 4) niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; nie dotyczy wykonawców składających ofertę w części 3.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
karty techniczne, homologacje lub inne dokumenty potwierdzające spełnianie normy emisji spalin EURO V lub VI pojazdów przeznaczonych do realizacji usługi, jeżeli wykonawca oświadczy, że będzie realizował usługę przy użyciu pojazdów przyjaznych dla środowiska;
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1) wypełniony i podpisany formularz ofertowy (załącznik nr 1 do SIWZ); 2) kalkulacja ceny ofertowej (adekwatnie do wybranej części- załącznik nr 4a, 4b, 4c, 4d, 4e, 4f do SIWZ);; 3) pełnomocnictwo oryginał lub notarialnie potwierdzoną kopię, w przypadku: a) wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez kilku wykonawców- podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia. Wzór pełnomocnictwa stanowi załącznik nr 13 do SIWZ; b) ustanowienia przez wykonawcę pełnomocnika. Z treści pełnomocnictwa musi jednoznacznie wynikać zakres umocowania do czynności związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, w szczególności do podpisania i złożenia oferty.