Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Utrzymanie i konserwacja terenów zieleni w Morągu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MORĄG
1.3.) Oddział zamawiającego: Urząd Miejski w Morągu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510743580
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. 11 Listopada 9
1.5.2.) Miejscowość: Morąg
1.5.3.) Kod pocztowy: 14-300
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski
1.5.7.) Numer telefonu: 89 757 22 31
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@morag.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.morag.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Utrzymanie i konserwacja terenów zieleni w Morągu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-45b4685b-afb0-11ee-a66a-5e0e9a75a9a0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00039867
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00028619/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Utrzymanie i konserwacja terenów zieleni w Morągu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/840995
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu prowadzona jest zgodnie z postanowieniami
Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30
grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań
technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz.
2452). Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż
przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ. Dokumentacja postępowania
jest i w trakcie postępowania będzie upubliczniana na stronie internetowej (zwanej dalej: portalem) pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/840995
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Sposób sporządzenia dokumentów
elektronicznych, cyfrowych odwzorowań dokumentów oraz informacji lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w
Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz
wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452)
2.Szczegóły dot. wymagań technicznych i organizacyjnych dot. korespondencji elektronicznej określone są w rozdziałach 16 i 18 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegółowe zasady dotyczące RODO- rozdział 43 SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegółowe zasady dotyczące RODO- rozdział 43 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: KI.271.1.2024.DL
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wyszczególnienie robót i czynności objętych zamówieniem:
1. Stałe utrzymywanie trawników w stanie wykoszonym - maksymalna wysokość
trawy - 8 cm, powierzchnia koszenia – 63439 m²
a) Skoszoną trawę należy wygrabić, zebrać w pryzmy i wywozić do miejsca jej utylizacji na bieżąco,
b) Nie dopuszcza się zalegania skoszonej lub spryzmowanej trawy w miejscach objętych przedmiotem zamówienia.
Musi być ona zebrana i wywieziona, najpóźniej do godziny 12.00, dnia następnego po koszeniu,
c) Koszenie trawników obejmuje także usuwanie samosiewów, odrostów korzeniowych i pniowych z drzew
rosnących na utrzymywanych trawnikach, chwastów wokół drzew, krzewów, lamp, znaków drogowych, barierek,
obiektów małej architektury itp.,
d) Trawniki przy skupiskach krzewów, bylin i żywopłotach oraz przy obiektach małej architektury należy kosić
z należytą starannością tak, aby nie uszkodzić roślin oraz elementów architektonicznych. Miejsca trudnodostępne
należy dokosić ręcznie,
e) Prace uważa się za wykonane, jeżeli trawa będzie skoszona, wygrabiona i wywieziona. W razie stwierdzenia
zaniedbań Wykonawca ma obowiązek poprawienia prac w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie (jednak
nie dłuższym niż 2 dni), inaczej prace uważa się za niewykonane.
2. Stałe utrzymywanie żywopłotów w stanie przyciętym - maksymalna wysokość odrostów - 10 cm, pow. do
cięcia – 5815,10 m²
a) Ukształtowanie pokroju naturalnego lub całkowicie sztucznego tj. cięcie z trzech stron, górna powierzchnia
żywopłotu ma być prowadzona w jednej płaszczyźnie, bez wypukłości i zagłębień lub cięcie pielęgnacyjne na
formowaniu krzewów zgodnie z ich naturalnym pokrojem. W czasie wykonywania tej czynności należy usunąć
gałęzie suche, połamane, stare, krzyżujące się i zagęszczające. Po wykonaniu prac teren należy uprzątnąć, odpady
zgarnąć w pryzmy, załadować na środek transportowy, wywieźć i zutylizować.
3. Stałe utrzymywanie żywopłotów w stanie wypielonym, pow. do pielenia – 1607,3 m²
4. Stałe utrzymywanie kwietników - różanek, w stanie wypielonym, pow. do pielenia 704 m²
5. Przycięcie pędów róż wiosną - 2983 szt.
6. Przycięcie róż jesienią - 2983 szt.
7. Okopczykowanie krzewów róż jesienią - 2983 szt.
8. Przykrycie krzewów róż gałęziami przed zimą (łącznie z pozyskaniem gałęzi świerkowych) – 2983 szt.
9. Odkrycie krzewów róż z gałęzi świerkowych (łącznie z wywiezieniem) - 2983 szt.
10. Rozkopczykowanie róż na wiosnę - 2983 szt.
11. Stałe utrzymywanie wypielonych mis przy drzewach, na terenie zieleńców - 851 szt.
12. Wygrabienie zanieczyszczeń z trawników wiosną i ich wywóz – powierzchnia do sprzątania - 63439 m²
13. Wygrabienie zanieczyszczeń i liści z trawników jesienią i ich wywóz - pow. do sprzątania -63439 m²
a) Jesienne wygrabianie liści, uschniętych traw, owocostanów, mchów oraz likwidacja kretowisk z trawników,
terenów zadrzewionych i zakrzewionych. Po wykonaniu zabiegów teren należy uprzątnąć, odpady zgarnąć
w pryzmy, załadować na środek transportowy, przewieźć i zutylizować. Prace uważa się za wykonane,
jeżeli liście zostaną usunięte z całej powierzchni przeznaczonej do grabienia. W razie stwierdzenia przez
Zamawiającego nienależytego wykonania prac Wykonawca ma obowiązek ich poprawienia w terminie
wyznaczonym przez Zamawiającego (max do 2 dni), inaczej prace uważa się za niewykonane.
14. Obcinanie i formowanie koron drzew w okresie ich spoczynku - tj. zimą – 548 szt.
15. Stałe obcinanie odrostów przy drzewach - wg potrzeb
16. Stałe utrzymywanie obciętych obrzeży trawników - na stykach z krawężnikami drogowymi i obrzeżami
trawnikowymi – 12 035,50 mb
17. Nawożenie na powierzchni 704 m² krzewów róż w okresie letnim nawozem mineralnym Azofoska o łącznej dawce
rocznej - 450 kg nawozu wliczając zakup nawozów (ze skł. Kz)
18. Wykonanie na powierzchni 704 m² oprysków krzewów róż środkami chemicznymi (łącznie z ich zakupem + Kz) zapobiegającym chorobom
– minimum trzy opryski w cyklu rocznym, łącznie z roślinami z sąsiedztwa, na których znajdują się szkodniki objęte
zabiegiem zwalczania
19. Stałe utrzymywanie czystości polegające na:
- usuwanie z podłoża połamanych gałęzi opadłych po gwałtownych wichurach, jak również usuwanie wiszących lub obłamanych w trakcie wichur konarów.
- zbieraniu papierów, kamieni, folii, puszek, butelek, szkła, gałęzi i innych zanieczyszczeń
znajdujących się na całej powierzchni terenów do utrzymania zaznaczonych na załącznikach graficznych, w tym również ze schodów (za wyjątkiem „muszli” koncertowej i placu przed „muszlą” koncertową)
20. Podlewanie drzewek posadzonych w pojemnikach w razie wystąpienia suszy (4 donice przy MDK, 4 donice przy pomniku 690-lecia nadania praw miejskich Miastu Morąg oraz 6 donic przy Urzędzie Miejskim w Morągu)
a) Podlewanie Wykonawca zobowiązany jest wykonywać na bieżąco wg potrzeb wynikających z warunków
pogodowych.
21. W okresie zimowym, stałe odśnieżanie schodów i posypywanie ich piaskiem w celu usunięcia ślizgości w nast. miejscach:
a) park sportowo-rekreacyjny,
b) przejście w murze na Pergoli - dojście do Starego Miasta,
c) zieleniec na skrzyżowaniu ulicy Dąbrowskiego i ulicy 3-go Maja,
d) zieleniec przy ul. Kajki,
e) przy pomniku 690-lecia nadania praw miejskich Miastu Morąg,
f) Pałac Dohnów.
22. Pielenie skupin krzewów – 1051 szt.
23. Dwukrotne (kwiecień i czerwiec) obsadzenie kwiatami jednorocznymi (wraz z pielęgnacją i podlewaniem):
– 4 stojaków usytuowanych przy Ratuszu Miejskim w Morągu (50 szt. x 4 stojaki x 2 razy = 400)
– 6 donic usytuowanych przy Urzędzie Miejskim w Morągu (18 szt. x 6 donic x2 razy = 216)
– 4 donice przy MDK (16 szt. x 4 donice x 2 razy = 128)
– 4 donice przy pomniku 690-lecia nadania praw miejskich Miastu Morąg (16szt. x 4 donice x 2 razy =128)
a) Pielenie i spulchnianie gleby;
b) Usuwanie przekwitłych kwiatów/kwiatostanów;
c) Podlewanie wg potrzeb zgodnie ze sztuką ogrodniczą;
d) Obcięcie brzegów kwietników;
e) Usuwanie obumarłych fragmentów roślin (suche liście itp.);
f) Po sezonie likwidacja obsadzeń wraz z usunięciem roślin;
g) Po wykonaniu prac teren należy uprzątnąć, odpady wywieźć i zutylizować.
h) Nie dopuszcza się! Przesuszenia lub przemoczenia, gleby, zachwaszczenia, nieestetycznego wyglądu stojaków
i donic oraz niewykonania któregokolwiek z powyższych zabiegów w sezonie.
Materiał roślinny do obsadzeń zabezpiecza Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt - gatunek, ilość,
miejsce i termin nasadzeń uzgadnia z zamawiającym. Materiał roślinny powinien mieć dobrze rozwinięty system
korzeniowy, być zdrowy, bez oznak chorobowych i żerowania szkodników, z wyraźnie wybarwionymi pąkami
kwiatowymi.
24. Pielęgnacja roślin w donicach kwiatowych (8 kompletów, w tym 4 przy MDK i 4 przy pomniku 690-lecia nadania praw miejskich
Miastu Morąg) na terenie Morąga
– dwukrotne obsadzenie kwiatami jednorocznymi (kwiecień i czerwiec)
– podlewanie 12 razy w miesiącu
a) Pielenie i spulchnianie gleby;
b) Usuwanie przekwitłych kwiatów/kwiatostanów;
c) Obcięcie brzegów kwietników;
d) Usuwanie obumarłych fragmentów roślin (suche liście itp.);
e) Po sezonie likwidacja obsadzeń wraz z usunięciem roślin;
f) Po wykonaniu prac teren należy uprzątnąć, odpady wywieźć i zutylizować.
g) Nie dopuszcza się! Przesuszenia lub przemoczenia, gleby, zachwaszczenia, nieestetycznego wyglądu
donic oraz niewykonania któregokolwiek z powyższych zabiegów w sezonie.
Materiał roślinny do obsadzeń zabezpiecza Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt - gatunek, ilość,
miejsce i termin nasadzeń uzgadnia z zamawiającym. Materiał roślinny powinien mieć dobrze rozwinięty system
korzeniowy, być zdrowy, bez oznak chorobowych i żerowania szkodników, z wyraźnie wybarwionymi pąkami
kwiatowymi.
25. Pielenie i pielęgnacja roślin w „Labiryncie” zlokalizowanym na terenie Parku Sportowo– Rekreacyjnego (ilość roślin 1200 szt.
wysadzonych na powierzchni 1133 m²)
a) Pielenie i spulchnianie gleby.
b) Po wykonaniu prac teren należy uprzątnąć, odpady zgarnąć w pryzmy, załadować na środek transportowy,
wywieźć i zutylizować.
c) Nawożenie nawozami mineralnymi i podlewanie.
d) Cięcie i formowanie krzewów bukszpanu
26. Pielenie i pielęgnacja bylin wraz z wrzosami – 1 545 szt.
a) Pielenie i spulchnianie gleby.
b) Usuwanie przekwitłych kwiatów.
c) Po wykonaniu prac teren należy uprzątnąć, odpady zgarnąć w pryzmy, załadować na środek transportowy,
wywieźć i zutylizować.
d) Nawożenie nawozami mineralnymi i podlewanie.
e) Zabezpieczenie roślin na okres zimowy oraz wiosenne odkrycie roślin.
27 . Obsadzenie kwiatami jednorocznymi „małego ronda” oraz „murku” przy wejściu do Parku Sportowo-Rekreacyjnego od strony
parkingu przy ul. 11 listopada (pierwsze obsadzenie w kwietniu – 300 szt. bratków, drugie obsadzenie w czerwcu – 300 szt.
begonii) oraz podlewanie i pielenie wg potrzeb
28. Pielęgnacja skarp przy rzeczce „Morążek” w Parku Sportowo-Rekreacyjnym (powierzchnia ok. 960 m²) – 3 razy w miesiącu
a) wykaszanie skarp
b) wygrabianie skoszonej trawy,
c) oczyszczanie wody z trawy i innych drobnych zanieczyszczeń,
29. Koszenie trawnika z rolki (kosiarkami z koszem) na placu zabaw w Parku Sportowo-Rekreacyjnym - 1 634 m².
30. Pielęgnacja roślin wokół 4 szt. witaczy usytuowanych przy drogach wjazdowych do Morąga (podlewanie, pielenie, obkaszanie i nawożenie) – 2 razy w miesiącu
Pozostałe zapisy dotyczące opisu przedmiotu zamówienia znajdują się w rozdz. 3.3 SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Opis kryteriów oceny ofert wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu
oceny ofert zawarty jest w Rozdziale 26 SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji od wystąpienia zgłoszenia do momentu rozpoczęcia wykonywania usługi o charakterze „interwencyjnym”
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu,
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu.
2. W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 112 ustawy Pzp, dotyczące:
1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
4) Zdolności technicznej lub zawodowej: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
4.1 Doświadczenie zawodowe:
a) dla uznania że Wykonawca spełnia warunek posiadania doświadczenia zamawiający, żąda by wykonawca wykazał, iż w okresie ostatnich 3 lat, (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie) przed upływem terminu składania ofert wykonał, minimum jedną usługę odpowiadającą swoim rodzajem usługę stanowiącą przedmiot zamówienia, z podaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców.
Przez „usługę odpowiadającą rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia", należy rozumieć:
- co najmniej jedno zadanie polegające na utrzymaniu i konserwacji terenów zieleni miejskiej nieprzerwanie przez okres minimum 6 miesięcy o powierzchni nie mniejszej niż 20 000 m2.
4.2 Kadra techniczna:
b) dla uznania, że wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, zamawiający żąda, by wykonawca wykazał co najmniej:
Jedną osobę odpowiedzialną za realizację usługi tj. osobę posiadającą wykształcenie min. średnie ogrodnicze i minimum 5 letnie doświadczenie przy pielęgnacji zieleni. Wykształcenie osoby odpowiedzialnej za realizację usługi oraz posiadanie doświadczenie przy pielęgnacji zieleni, powinny zostać potwierdzone odpowiednimi dokumentami (tj. w przypadki wykształcenia: dyplom, zaświadczenie, świadectwo, itp.) a w przypadku doświadczenia: referencje, poświadczenia, protokoły odbioru z datami trwania (lub rozpoczęcia i zakończenia) usługi, potrzebnymi do określenia ilości lat doświadczenia przy pielęgnacji zieleni.
* osoby wskazane w załączniku nr 5 do SWZ muszą brać bezpośredni udział w wykonywaniu zamówienia.
Zdolność techniczna lub zawodowa dla podmiotów występujących wspólnie będzie oceniana łącznie dla wszystkich podmiotów, przy czym warunek określony w lit. a) musi spełniać samodzielnie co najmniej jeden z tych podmiotów.
4.3 Potencjał techniczny:
c) dla uznania, że wykonawca spełnia warunek posiadania do dyspozycji potencjału technicznego zamawiający żąda, by wykonawca wykazał, że dysponuje, co najmniej:
1. Ciągnikiem o mocy min. 35 kM– 1 szt.
2. Kosiarką spalinową ręczną – 3 szt.
3. Kosiarką samobieżną – 3 szt.
4. Kosą mechaniczną spalinową – 3 szt.
5. Spalinowymi nożycami do żywopłotów – 2szt.
6. Piłą spalinową łańcuchową – 1 szt.
7. Mikrociągnikiem ogrodniczy o mocy min. 21 kM – 1 szt.
8. Samochodem dostawczym – 1 szt.
W przypadku zmiany osób wskazanych w wykazie osób (Załącznik nr 5 do SWZ) w trakcie realizacji zamówienia, nowe osoby będą musiały spełniać ww. wymagania.
3. W przypadku podania kwot w walucie obcej, zamawiający dokona przeliczenia tej wartości na wartość w złotych według średniego kursu NBP dla danej waluty z dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu ukazania się ogłoszenia o zamówieniu, NBP nie opublikuje informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokona odpowiednich przeliczeń wg średniego kursu z pierwszego, kolejnego dnia, w którym NBP opublikuje ww. informacje.
4. W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp. Zgodnie z art. 110 ust. 2 ustawy Pzp wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 5 ustawy Pzp, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione na podstawie art. 110.
5. Zamawiający przewiduje wykluczenia wykonawców na podstawie art. 109 ust. 1 pkt. 1, 4 i 7 ustawy Pzp.
6. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z im stosunków prawnych. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
7. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w pkt. 6 niniejszego działu SWZ, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postepowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w pkt. 2 niniejszego działu SWZ.
8. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
9. Oferty składane przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia składając następujące dokumenty:
a) oświadczenie o ustanowieniu pełnomocnika do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; oświadczenie należy dołączyć do oferty w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii,
b) każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa oddzielne dokumenty wymienione w dziale 13 ust. 1 SWZ w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia,
c) dokumenty, o których mowa w dziale 14 ust.1 pkt i 2 SWZ, winni złożyć wspólnie.
d) dokumenty, o których mowa w dziale 14 ust.1 pkt 3 SWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie we własnym imieniu.
2) Wszelka korespondencja dokonywana będzie wyłącznie z pełnomocnikiem.
3) Wypełniając formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SWZ w miejscu „nazwa i adres wykonawcy” należy wpisać dane dotyczące wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: - oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp – wzór
stanowi załącznik nr 9 do SWZ.
Oświadczenie to składa wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona.
Na podstawie art.
273 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający nie żąda przedstawienia dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia z
postępowania w związku z art. 108ust.1 oraz art. 109 ust.1 pkt 1, 4 i 7 ustawy Pzp.
Zamawiający dokona weryfikacji w ww. zakresie na podstawie oświadczenia wstępnego.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz wykonanych usług (wzór stanowi załącznik nr 6 do SWZ) wykaz
usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w
okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z
podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi
zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy lub usługi zostały
wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź
inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z
uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych
dokumentów.
2) wykaz osób (wzór stanowi załącznik nr 5 do SWZ), skierowanych przez wykonawcę do realizacji
zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie
czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
3) wykaz sprzętu technicznego (narzędzi i urządzeń) niezbędnego do wykonania zamówienia, jakimi dysponuje wykonawca - zgodnie z załącznikiem nr 7 do SIWZ
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wykonawcy zobowiązani są do
ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania
w postępowaniu o udzielenie zamówienia
tych wykonawców należy załączyć do oferty. Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty i powinno zawierać w
szczególności wskazanie:- postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,- wszystkich wykonawców ubiegających
się wspólnie o udzielenie zamówienia
wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,- ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia składając następujące dokumenty: a) oświadczenie o
ustanowieniu pełnomocnika
do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w
postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; oświadczenie należy dołączyć do oferty w oryginale
lub notarialnie poświadczonej kopii,
b)każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa oddzielne dokumenty wymienione w
dziale 13 ust. 1 SWZ w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu
oraz brak podstaw wykluczenia,
c)dokumenty, o których mowa w dziale 14 ust.1 pkt i 2 SWZ, winni złożyć wspólnie.
d) dokumenty o których mowa w dziale 14 ust.1 pkt 3 SWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o
zamówienie we własnym imieniu.
3. Wszelka korespondencja dokonywana będzie wyłącznie z pełnomocnikiem. 4. Wypełniając formularz ofertowy - załącznik
nr 1 do SWZ w miejscu „nazwa i adres wykonawcy” należy wpisać dane dotyczące wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia określono we wzorze/projekcie umowy (załącznik nr 4 do SWZ).
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-01-24 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/840995
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-01-24 11:05
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się wykonawcę:
1) wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego
środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz.Urz.UE L
134 z 20.05.2006, str. 1, ze zm.; dalej: rozporządzenie 765/2006) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca
2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność
i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz.Urz.UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, ze zm.; dalej: rozporządzenie 269/2014)
albo wpisanego na listę na podstawie decyzji
w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia
2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2023 r., poz. 129 ze zm.);
2) którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy
oraz finansowaniu terroryzmu (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 593 ze zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w
rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od
dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o
zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w
zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z
2023 r., poz. 129 ze zm.);
3) którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j.
Dz.U. z 2023 r. poz. 120 ze zm.) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i
rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został
wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art.
1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na
Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2023 r., poz. 129 ze zm.).
2. Wykluczenie, o którym mowa w ust. 1, następuje na okres trwania okoliczności określonych w ust. 1.
3. W przypadku wykonawcy wykluczonego na podstawie ust. 1, Zamawiający odrzuca ofertę takiego wykonawcy.