Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługi koszenia terenów zielonych pasów drogowych wraz z przyległymi chodnikami i przystankami komunikacyjnymi.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA-MIASTO DZIAŁDOWO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 130377860
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Zamkowa 12
1.5.2.) Miejscowość: Działdowo
1.5.3.) Kod pocztowy: 13-200
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski
1.5.7.) Numer telefonu: 236970400
1.5.8.) Numer faksu: 236970402
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: umdzialdowo@netbiz.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.dzialdowo.eu/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługi koszenia terenów zielonych pasów drogowych wraz z przyległymi chodnikami i przystankami komunikacyjnymi.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fccbc2a2-a35d-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00039251
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003979/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Usługi koszenia terenów zielonych pasów drogowych wraz z przyległymi chodnikami i przystankami komunikacyjnymi.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://bip.dzialdowo.eu/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/ , ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal.2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.3. Adres skrzynki ePUAP Zamawiającego: /xys4h3v93c/skrytka4. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich użyciu, opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu dostępnym pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi.aspx oraz Regulaminie ePUAP.5. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z miniPortalu, określone w Regulaminie miniPortalu oraz zobowiązuje się korzystając z miniPortalu przestrzegać postanowień tego regulaminu.6. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia i wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 150 MB.7. Za datę przekazania oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 pzp, podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji, oświadczeń lub dokumentów, przekazywanych w postępowaniu, przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.8. W postępowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja elektroniczna (inna niż oferta Wykonawcy i załączniki do oferty) odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal (Formularz do komunikacji). Korespondencja przesłana za pomocą tego formularza nie może być szyfrowana. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP).9. Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, email: zamowienia@dzialdowo.pl 10. Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem Formularza do komunikacji jako załączniki. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń (z wyjątkiem formularza oferty) za pomocą poczty elektronicznej, na adres email: zamowienia@dzialdowo.pl Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452).11. We wszelkich kontaktach z Zamawiającym Wykonawcy powinni powoływać się na podany numer sprawy – RZE.271.2.1.2021.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje dotyczące RODO zostały szczegółowo przedstawione w § 31 SWZ oraz są dostępne na stronie internetowej http://bip.dzialdowo.eu/artykul/590/3675/informacje-o-przetwarzaniu-danych-osobowych-klauzula-informacyjna
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RZE.271.2.1.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są usługi koszenia terenów zielonych pasów drogowych wraz z przyległymi chodnikami i przystankami komunikacyjnymi.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w Rozdziale II SWZ stanowiącym załącznik do SWZ.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi: - koszenie pasów zieleni (jednokrotne w miesiącach wrzesień i październik oraz dwukrotne w miesiącach maj, czerwiec, lipiec, sierpień);- przycinanie żywopłotów - raz w miesiącu (w okresie maj-październik); - utrzymanie przyległych do nich chodników oraz przystanków komunikacyjnych;- prace interwencyjne na zgłoszenie. Zamówienie obejmuje:Część 1 - Zadanie Nr 1 - rejon I. Szczegółowy wykaz rejonu objętego daną częścią został określony w Rozdziale II SWZ.Czynności do wykonania w trakcie koszenia: - obcinanie i usuwanie odrostów z pni i korzeni drzew rosnących w danym rejonie, - kształtowanie koron młodych drzewek rosnących w danym rejonie, - usuwanie samosiewów drzew i krzewów oraz wycinka suchych krzewów, - porządkowanie terenu z wszelkiego rodzaju zanieczyszczeń tj. papierków, butelek, gałęzi itp. Dodatkowymi czynnościami do wykonania w trakcie koszenia jest utrzymanie przyległych do tych terenów chodników oraz przystanków komunikacyjnych poprzez usuwanie chwastów wyrastających pomiędzy kostkami i płytkami oraz oczyszczenie obrzeży i krawężników porośniętych zielenią i chwastami. Charakterystyka przedmiotu zamówienia oraz zakres i przedmiar poszczególnych rejonów został określony w Rozdziale II SWZ.3. Na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy, Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub/i podwykonawcę i/lub dalszego podwykonawcę wszystkich osób wykonujących czynności wymienione w ust. 6, określone w Opisie przedmiotu zamówienia.4. Najpóźniej w dniu rozpoczęcia usługi, Wykonawca będzie zobowiązany zatrudnić na czas realizacji zamówienia osoby, o których mowa w ust. 3, zwane dalej pracownikami, na podstawie umowy o pracę pod rygorem odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.5. Rodzaj czynności (niezbędnych do wykonania zamówienia), co do których wykonania Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia:- osoby wykonujące czynności polegające na zbieraniu trawy, sprzątaniu terenu, koszeniu trawy, obsłudze i używaniu sprzętu, kierowaniu pojazdami (kosiarki, pojazdy oraz inne maszyny i urządzenia), objęte zakresem zamówienia wskazanym w SWZ – których wykonanie zawiera cechy stosunku pracy określone w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy.6. Zamawiający wymaga aby Wykonawca przedłożył oświadczenie, iż osoby skierowane do realizacji zamówienia, o których mowa w ust. 4, są zatrudnione na umowę o pracę. Oświadczenie powinno być złożone najpóźniej w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy i powinno zawierać co najmniej następujące dane: imię i nazwisko, datę zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę, okres zatrudnienia, stanowisko i zakres obowiązków pracownika, dla każdej osoby skierowanej do realizacji zamówienia. Zamawiający na każdym etapie realizacji zamówienia może żądać kopii umów o pracę i/lub innych dokumentów z których jednoznacznie będzie wynikać, iż skierowane do realizacji zamówienia osoby są zatrudnione na podstawie umowy o pracę. Zamawiający może żądać dokumentów określonych w art. 438 ust. 2 ustawy.7. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań:Nieprzedłożenie przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumentów, o których mowa powyżej w terminie wskazanym przez Zamawiającego, będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę oraz skutkować będzie naliczeniem kar umownych w wysokości określonej w załączonym do SWZ wzorze umowy, a także zawiadomieniem Państwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zastąpienia umowy o pracę z osobami wykonującymi pracę na warunkach określonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks pracy, umową cywilnoprawną. 8. Powyższe wymogi dotyczą również podwykonawców i dalszych podwykonawców wykonujących wskazane wyżej prace.nujących wskazane wyżej prace.
4.2.6.) Główny kod CPV: 77314100-5 - Usługi w zakresie trawników
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77211500-7 - Usługi pielęgnacji drzew
77312000-0 - Usługi usuwania chwastów
90610000-6 - Usługi sprzątania i zamiatania ulic
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Oferty zostaną ocenione przez zamawiającego w oparciu o poniższe kryteria:1) Cena.2) Czas na wykonanie zaleceń/reklamacji.Sposób oceny ofert oraz zasady przyznawania punktów w poszczególnych kryteriach zostały określone w § 23 SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas na wykonanie zaleceń/reklamacji
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.8.) Sposób oceny ofert:
1. Oferty zostaną ocenione przez zamawiającego w oparciu o poniższe kryteria:1) Cena.2) Czas na wykonanie zaleceń/reklamacji.Sposób oceny ofert oraz zasady przyznawania punktów w poszczególnych kryteriach zostały określone w § 23 SWZ.4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są usługi koszenia terenów zielonych pasów drogowych wraz z przyległymi chodnikami i przystankami komunikacyjnymi.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w Rozdziale II SWZ stanowiącym załącznik do SWZ.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi: - koszenie pasów zieleni (jednokrotne w miesiącach wrzesień i październik oraz dwukrotne w miesiącach maj, czerwiec, lipiec, sierpień);- przycinanie żywopłotów - raz w miesiącu (w okresie maj-październik); - utrzymanie przyległych do nich chodników oraz przystanków komunikacyjnych;- prace interwencyjne na zgłoszenie. Zamówienie obejmuje:Część 2 - Zadanie Nr 2 - rejon II. Szczegółowy wykaz rejonu objętego daną częścią został określony w Rozdziale II SWZ.Czynności do wykonania w trakcie koszenia: - obcinanie i usuwanie odrostów z pni i korzeni drzew rosnących w danym rejonie, - kształtowanie koron młodych drzewek rosnących w danym rejonie, - usuwanie samosiewów drzew i krzewów oraz wycinka suchych krzewów, - porządkowanie terenu z wszelkiego rodzaju zanieczyszczeń tj. papierków, butelek, gałęzi itp. Dodatkowymi czynnościami do wykonania w trakcie koszenia jest utrzymanie przyległych do tych terenów chodników oraz przystanków komunikacyjnych poprzez usuwanie chwastów wyrastających pomiędzy kostkami i płytkami oraz oczyszczenie obrzeży i krawężników porośniętych zielenią i chwastami. Charakterystyka przedmiotu zamówienia oraz zakres i przedmiar poszczególnych rejonów został określony w Rozdziale II SWZ.3. Na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy, Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub/i podwykonawcę i/lub dalszego podwykonawcę wszystkich osób wykonujących czynności wymienione w ust. 6, określone w Opisie przedmiotu zamówienia.4. Najpóźniej w dniu rozpoczęcia usługi, Wykonawca będzie zobowiązany zatrudnić na czas realizacji zamówienia osoby, o których mowa w ust. 3, zwane dalej pracownikami, na podstawie umowy o pracę pod rygorem odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.5. Rodzaj czynności (niezbędnych do wykonania zamówienia), co do których wykonania Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia:- osoby wykonujące czynności polegające na zbieraniu trawy, sprzątaniu terenu, koszeniu trawy, obsłudze i używaniu sprzętu, kierowaniu pojazdami (kosiarki, pojazdy oraz inne maszyny i urządzenia), objęte zakresem zamówienia wskazanym w SWZ – których wykonanie zawiera cechy stosunku pracy określone w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy.6. Zamawiający wymaga aby Wykonawca przedłożył oświadczenie, iż osoby skierowane do realizacji zamówienia, o których mowa w ust. 4, są zatrudnione na umowę o pracę. Oświadczenie powinno być złożone najpóźniej w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy i powinno zawierać co najmniej następujące dane: imię i nazwisko, datę zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę, okres zatrudnienia, stanowisko i zakres obowiązków pracownika, dla każdej osoby skierowanej do realizacji zamówienia. Zamawiający na każdym etapie realizacji zamówienia może żądać kopii umów o pracę i/lub innych dokumentów z których jednoznacznie będzie wynikać, iż skierowane do realizacji zamówienia osoby są zatrudnione na podstawie umowy o pracę. Zamawiający może żądać dokumentów określonych w art. 438 ust. 2 ustawy.7. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań:Nieprzedłożenie przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumentów, o których mowa powyżej w terminie wskazanym przez Zamawiającego, będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę oraz skutkować będzie naliczeniem kar umownych w wysokości określonej w załączonym do SWZ wzorze umowy, a także zawiadomieniem Państwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zastąpienia umowy o pracę z osobami wykonującymi pracę na warunkach określonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks pracy, umową cywilnoprawną. 8. Powyższe wymogi dotyczą również podwykonawców i dalszych podwykonawców wykonujących wskazane wyżej prace.
4.2.6.) Główny kod CPV: 77314100-5 - Usługi w zakresie trawników
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77211500-7 - Usługi pielęgnacji drzew
77312000-0 - Usługi usuwania chwastów
90610000-6 - Usługi sprzątania i zamiatania ulic
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Oferty zostaną ocenione przez zamawiającego w oparciu o poniższe kryteria:1) Cena.2) Czas na wykonanie zaleceń/reklamacji.Sposób oceny ofert oraz zasady przyznawania punktów w poszczególnych kryteriach zostały określone w § 23 SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas na wykonanie zaleceń/reklamacji
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.8.) Sposób oceny ofert:
1. Oferty zostaną ocenione przez zamawiającego w oparciu o poniższe kryteria:1) Cena.2) Czas na wykonanie zaleceń/reklamacji.Sposób oceny ofert oraz zasady przyznawania punktów w poszczególnych kryteriach zostały określone w § 23 SWZ.4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4