Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa polegającą na pielęgnacji i konserwacji terenów zieleni Zamku Królewskiego na Wawelu - Państwowych Zbiorów Sztuki
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAMEK KRÓLEWSKI NA WAWELU - PAŃSTWOWE ZBIORY SZTUKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000276009
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wawel 5
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 31-001
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.7.) Numer telefonu: 12 422 51 55
1.5.8.) Numer faksu: 12 421 51 77
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamek@wawelzamek.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wawel.krakow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa polegającą na pielęgnacji i konserwacji terenów zieleni Zamku Królewskiego na Wawelu - Państwowych Zbiorów Sztuki
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7ef91ef6-a13b-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00035924
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00008701/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Pielęgnacja i konserwacja terenów zieleni Zamku Królewskiego na Wawelu - Państwowych Zbiorów Sztuki
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://portal.smartpzp.pl/zamekkrolewskinawawelu3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie o udzieleniezamówienia prowadzone będzie przy użyciu platformy zakupowej dostępnej pod adresem:https://portal.smartpzp.pl/zamekkrolewskinawawelullekroć w Specyfikacji Warunków Zamówienia lub wprzepisach o zamówieniach publicznych mowa jest o stronie internetowej prowadzonego postępowanianależy przez to rozumieć także portal dostępny pod wyżej wskazanym adresem.Zmiany i wyjaśnieniatreści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzieleniezamówienia dostępne będą na Portalu: https://portal.smartpzp.pl/zamekkrolewskinawawelu
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W niniejszym postępowaniu komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem dedykowanej platformy elektronicznej ("Portalu"). 2 Portal jest dostępny pod adresem:https://portal.smartpzp.pl/zamekkrolewskinawawelu. 3 Do założenia konta wymagane jest posiadanie kwalifikowanego podpisu elektronicznego albo podpisu zaufanego lub podpisu osobistego (e-dowód).4 Wykonawca w celu złożenia oferty i prowadzenia w niniejszym postępowaniu komunikacji zZamawiającym rejestruje się na Portalu i zakłada konto działając wedle instrukcji zawartej w Rozdziale 13 Specyfikacji Warunków Zamówienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zamawiający informuje, że Administratorem danychosobowych Wykonawcy jest Zamek Królewski na Wawelu - Państwowe Zbiory Sztuki, adres: Wawel 5,31-011 Kraków, telefon: 12 422 51 55, fax: (12) 421 51 77, NIP: 6750004459; REGON:000276009 email:zamek@wawelzamek.pl, adres strony internetowej: www.wawel.krakow.pl2 W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, za pośrednictwem adresu e mail: iod@wawelzamek.pl.3 Dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz w celu archiwizacji.4Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowi ustawa Prawo zamówień publicznych.wydane na jej podstawie akty wykonawcze, a także ustawa o narodowym zasobie archiwalnym iarchiwach.5 Dane osobowe będą ujawniane wykonawcom oraz wszystkim zainteresowanym zuwzględnieniem przepisów w zakresie zamówień publicznych, a także podmiotom przetwarzającymdane na podstawie zawartych umów.6 Dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane przez okresobowiązywania umowy a następnie 5 lat, albo 15 lat w przypadku zamówień współfinansowanych ześrodków UE, począwszy od 1 stycznia roku kalendarzowego następującego po zakończeniu okresuobowiązywania umowy. Okresy te dotyczą również Wykonawców, którzy złożyli oferty i nie zostały oneuznane, jako najkorzystniejsze (nie zawarto z tymi Wykonawcami umowy). Osobie, której danedotyczą przysługuje prawo:- dostępu do danych. W przypadku, gdy wykonanie obowiązku związanegoz prawem dostępu do danych wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądaćod osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanieżądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówieniapublicznego;- sprostowania danych, ich usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania na warunkachokreślonych w przepisach Rozporządzenia Parlamentu i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawieswobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Żądanie sprostowania lubuzupełnienia danych nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia anizmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z przepisamiUstawy Prawo zamówień publicznych. Wystąpienie z żądaniem ograniczenia przetwarzania, nieogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzieleniezamówienia publicznego;- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.8Podanie danych jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie może uniemożliwić Zamawiającemudokonanie oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zdolności wykonawcy donależytego wykonania zamówienia, co skutkować może wykluczeniem wykonawcy z postępowania lubodrzuceniem jego oferty.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, zuprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 Rozporządzenia Parlamentu iRady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchyleniadyrektywy 95/46/WE nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia anizmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z przepisamiUstawy Prawo zamówień publicznych. Wystąpienie z żądaniem ograniczenia przetwarzania, nieogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzieleniezamówienia publicznego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DZP-282-5/21
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa pielęgnacji i konserwacji terenów zieleni Zamku Królewskiego na Wawelu - Państwowych Zbiorów Sztuki, polegająca na:a) utrzymaniu, pielęgnacji bieżącej zieleni niskiej i wysokiej (zachowawczej, sanitarnej, ochronno- profilaktycznej) ib) nasadzeniach,w następujących grupach/kategoriach zieleni: powierzchnie trawiaste (parkowo-ozdobne, dywanowe, na terenach płaskich oraz stokach o różnym stopniu nachylenia, rabaty bylinowe (w tym skalne), rabatowe rośliny sezonowe i cebulowe, rośliny pojemnikowe, róże, pnącza, c) dostawie materiałów do realizacji przedmiotu zamówienia, a w przypadku usługi założenia wiązań, Zamawiający wymaga zastosowania materiałów o podwyższonej wytrzymałości (liny propylenowe odporne na UV i o określonej odporności na zerwanie, atestowane, z odpowiednią gwarancją producenta wiązań – szczegóły zostały określone w Opisie Przedmiotu Zamówienia, stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszej Specyfikacji), d) systematycznym wywozie odpadów ogrodniczych i wykonywaniu wszystkich obowiązków wytwórcy i posiadacza odpadów wraz z ich zagospodarowaniemW zakresie całosezonowej pielęgnacji i konserwacji zamówienie dotyczy terenów zieleni Wzgórza Wawelskiego a w oddziałach terenowych (Pieskowa Skała, Stryszów) dotyczy specjalistycznych (np. pielęgnacja i ścinka drzew, usuwanie metodą alpinistyczną odrośli ze skał/skarp ) i interwencyjnych prac ogrodniczych. W O/Stryszów planuje się pielęgnację drzew, w O/Pieskowa Skała planuje się: ścinkę i pielęgnację drzew, prace na stokach wzgórza zamkowego.Wymagany minimalny termin gwarancji na wykonane prace wynosi: a) pielęgnacja terenów zieleni na Wawelu w tym nasadzenia roślin dostarczonych przez Wykonawcę (cebulowe, krzewy, krzewinki, byliny) - 12 miesięcy b) Pielęgnacja drzew w obiektach Zamawiającego, w tym na materiały i usługę założenia wiązań dynamicznych - 24 miesiącec) Pozostałe prace - 12 miesięcy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77200000-2 - Usługi leśnictwa
77211400-6 - Usługi wycinania drzew
77211500-7 - Usługi pielęgnacji drzew
77313000-7 - Usługi utrzymania parków
90000000-7 - Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-04-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia, o którym mowa w art 214 ust 1 pkt 7 w związku z art. 305 pkt 1 ustawy Pzp w okresie do 16 miesięcy od udzielenia zamówienia objętego niniejszym postępowaniem, Zamawiający może dodatkowo udzielić wykonawcy zamówienia polegającego na pielęgnacji zieleni niskiej, koszeniu trawników, pielęgnacji drzew w obiektach Zamku, pracy sprzętu, zakupie materiałów, załadunku i wywozie odpadów. W momencie, gdy wyniknie taka potrzeba, Zamawiający zwróci się do Wykonawcy o sporządzenie oferty na realizację dodatkowych usług.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podjęcia działań w zakresie usunięcia awarii i zagrożenia bezpieczeństwa
4.3.6.) Waga: 10,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas wykonania jednokrotnego (każdorazowego) kompletu czynności dla koszenia trawników
4.3.6.) Waga: 10,00
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: 4. Doświadczenie osób, które zostaną skierowane do wykonywania zamówienia w charakterze osób wykonujących prace techniczne dotyczące pielęgnacji zieleni niskiej
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1 zdolności do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający nie ustanawia w tym zakresie żadnych wymagań.2 uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisówZamawiający nie ustanawia w tym zakresie żadnych wymagań.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 1 000 000,00 zł. (słownie: jeden milion zł),4 zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że: 4.1. Wykonał, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonuje, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie – co najmniej jedną usługę odpowiadającą swoim zakresem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tj.: obejmującą całosezonową pielęgnację i konserwację zieleni wysokiej, w tym drzew oraz zieleni niskiej - w tym trawników i rabat kwiatowych o łącznej wartości co najmniej 150 000,00 zł netto, realizowaną w obiekcie wpisanym do rejestru zabytków.Przez „całosezonową pielęgnację” Zamawiający rozumie wykonanie w ramach usługi objętej jednym kontraktem, w jednym obiekcie, prac: wiosennych, następnie czynności w ramach sezonu wegetacyjnego oraz czynności zakończenia sezonu wegetacyjnego i przygotowania do okresu zimowego.4.2. Dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.:a) co najmniej jedną osobą, która zostanie skierowana do realizacji przedmiotu zamówienia w roli osoby kierującej pracami stanowiącymi przedmiot zamówienia, spełniającą wymogi określone w art.37b ust. 1-2 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. z 2020 r. poz. 282);b) co najmniej dwiema osobami, które zostaną skierowane do wykonywania przedmiotu zamówienia w roli osób wykonujących prace techniczne dotyczące pielęgnacji i konserwacji zieleni wysokiej (drzew), spełniającymi wymogi określone w art. 37b ust. 3 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;c) co najmniej dwiema osobami, które zostaną skierowane do wykonywania przedmiotu zamówienia w charakterze osób wykonujących prace techniczne dotyczące pielęgnacji zieleni niskiej, posiadającymi świadectwo, tytuł zawodowy, dyplom zawodowy albo potwierdzający kwalifikacje zawodowe, w zawodach związanych z pielęgnacją zieleni albo które mogą wykazać się stosownym doświadczeniem polegającym na wykonywaniu przez okres co najmniej 24 miesięcy pracy przy pielęgnacji lub nasadzeniach roślin ozdobnych.5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w zdaniu poprzednim składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w zdaniu poprzednim, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Wykonawca składa:a) dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia;b) Sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do Specyfikacji Warunków Zamówienia wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;c) Sporządzony według wzorów stanowiących Załączniki nr 7a – 7c do Specyfikacji Warunków Zamówienia wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wraz z Ofertą Wykonawca zobowiązany jest złożyć za pośrednictwem Portalu:a) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, chyba że Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, a Wykonawca w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 9.2 Specyfikacji Warunków Zamówienia, wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów w odniesieniu do Wykonawcy, Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o zamówienie, jak również w odniesieniu do podmiotów udostępniających zasoby; w przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności ww. dokumentów pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów;b) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby, chyba, że umocowanie do reprezentacji wynika z dokumentów, o których mowa w pkt. 15.5 lit a) SWZ;c) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. umowa o współdziałaniu). Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy;d) zobowiązania wymagane postanowieniami pkt. 10.3 SWZ, w przypadku gdy Wykonawca polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu wraz z pełnomocnictwami, jeżeli prawo do podpisania danego zobowiązania nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt. 15.5 a) SWZ;e) oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do niniejszej SWZ;f) oświadczenie wymagane postanowieniami pkt. 9.2., 10.10. i 12.3. niniejszej Specyfikacji (sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SWZ).SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust 1 pkt 4 ustawy Pzp, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z Rozdziałem 7 Specyfikacji Warunków Zamówienia.3 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt. 9.2 SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.4 W przypadku, gdy spełnienie warunku opisanego:4.1 w pkt. 7.3 i 7.4 SWZ wykazuje co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia4.2 w pkt. 7.4 niniejszej SWZ wykonawcy wykazują poprzez poleganie na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.- wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia oświadczają, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.5 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców są oni zobowiązani na wezwanie Zamawiającego złożyć aktualne na dzień złożenia podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt 9.7 SWZ, przy czym podmiotowe środki dowodowe o których mowa w pkt 9.7 pkt a) – c) SWZskłada odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/ą spełnianie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w pkt 7.4 SWZ.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia opisany został we Wzorze Umowy stanowiącym Załącznik nr 8 do Specyfikacji Warunków Zamówienia.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy