Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa koszenia trawy, zebrania, wywiezienia i utylizacji urobku w podziale na 2 zadania: Zad.1–Ogólnodostępne place zabaw, siłownie zewnętrzne, boiska rekreacyjne Zad.2–Boiska sportowe (piłkarskie)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Centrum Sportu w Gminie Lesznowola
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 362039958
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kwiatowa 28
1.5.2.) Miejscowość: Mysiadło
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-500
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni
1.5.7.) Numer telefonu: 22 272 96 10
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kontakt@sportlesznowola.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.sportlesznowola.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa koszenia trawy, zebrania, wywiezienia i utylizacji urobku w podziale na 2 zadania: Zad.1–Ogólnodostępne place zabaw, siłownie zewnętrzne, boiska rekreacyjne Zad.2–Boiska sportowe (piłkarskie)
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d41dddfb-947e-11ec-94c8-de8df8ed9da1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00082310
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00027955/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Usługa koszenia trawy, zebrania, wywiezienia i utylizacji, w podziale na 2 zadania:Zad. 1–Ogólnodostępne place zabaw, siłownie zewnętrzne oraz boiska rekreacyjne;Zad. 2-Boiska sportowe (piłkarskie).
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.sportlesznowola.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://bip.sportlesznowola.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego odbywa się przy użyciu
miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu https://www.epuap.gov.pl/wsp/portal oraz poczty
elektronicznej kontakt@sportlesznowola.pl. Korespondencję uważa się za przekazaną w terminie jeżeli
dotrze do Zamawiającego przed upływem wymaganego terminu. We wszelkiej korespondencji
związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawca posługują się numerem
postępowania CS.26.01.2021. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP
ma dostęp do następujących formularzy: "Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub
wniosku" oraz do"Formularz do komunikacji". Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i
odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz
informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu
miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej
(ePUAP). Maksymalny rozmiar plików przesłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy:
"Formularz złożenia, zmiany,wycofania oferty lub wniosku" i "Formularza do komunikacji" wynosi 150
MB.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający oświadcza, że spełnia wymogi określone w
rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenia o ochronie
danych) (Dz.Urz.UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej "RODO", tym samym podane
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zamawiający nie planuje przetwarzania danych osobowych
Wykonawcy w celu innym niż cel określony powyżej. Jeżeli administrator będzie planował przetwarzać
dane osobowe w celu innym niż cel, w którym dane osobowe zostały zebrane, przed takim dalszym
przetwarzaniem poinformuje on osobę , której dane dotyczą, o tym innym celu oraz udzieli jej wszelkich
innych stosownych informacji, o których mowa w art. 13 ust. 2 RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: CS.26.01.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługa koszenia trawy, zebrania, wywiezienia i utylizacji urobku z ogólnodostępnych placów zabaw, siłowniach zewnętrznych oraz boiskach rekreacyjnych na terenie Gminy Lesznowola.
Powierzchnia całkowita przewidziana do koszenia w okresie objętym umową wynosi 68 233 m2 (powierzchnia do jednorazowego koszenia – tzw. runda). Szczegółowy rzeczowy zakres prac został podany w zestawieniu (załącznik nr 10).
4.2.6.) Główny kod CPV: 77314100-5 - Usługi w zakresie trawników
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punktowo
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas wykonania usługi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Usługa koszenia trawy, zebrania, wywiezienia, utylizacji urobku, mechanicznego rozłożenia nawozów, napowietrzania systemem kołkowym, piaskowania, szczotkowania, dosiewu trawy oraz areacji boisk sportowych (piłkarskich) na terenie Gminy Lesznowola.
Powierzchnia całkowita przewidziana do koszenia w okresie objętym umową wynosi 45 000 m2 (powierzchnia do jednorazowego koszenia).
Lokalizacja oraz metraż:
1. 2 boiska do piłki nożnej w Nowej Woli przy ul. Krasickiego – 20 000 m²
2. Boisko do piłki nożnej w Kosowie przy ul. Karasia – 20 000 m²
3. Boisko do piłki nożnej w Zamieniu przy ul. Zakładowej – 5 000 m²
4.2.6.) Główny kod CPV: 77314100-5 - Usługi w zakresie trawników
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punktowo
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas wykonania usługi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiega się wykonawcy, którzy spełniają warunki:
1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
4. zdolności technicznej lub zawodowej; w zakresie doświadczenia Wykonawcy:
1.
dla zadania I - Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje co najmniej 2 zamówienia (usługi) polegające na koszeniu trawy, zebrania, wywiezienia i utylizacji o wartości brutto nie mniejszej niż 50 000,00 zł. każda (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100).
dla zadania II - Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje co najmniej 2 zamówienia (usługi) polegające na koszeniu trawy, zebrania, wywiezienia, utylizacji urobku, mechanicznego rozłożenia nawozów, napowietrzania systemem kołkowym, piaskowania, szczotkowania, dosiewu trawy oraz areacji boisk sportowych (piłkarskich) o wartości brutto nie mniejszej niż 50 000,00 zł. każda (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100).
Dla wskazanych usług Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć dowody
(referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane lub są wykonywane) potwierdzające, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy.
W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców (Konsorcjum, Spółka Cywilna) o udzielenie niniejszego zamówienia wiedza i doświadczenie oceniane będą łącznie.
2.
dla zadania I - Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował następującymi narzędziami/urządzeniami technicznymi:
• samochód ciężarowy do 5 ton lub ciągnik kołowy z przyczepą – 1 szt.,
• ciągnik z kosiarką zawieszaną samozbierającą – 1 szt.,
• samozbierająca kosiarka spalinowa – 2 szt.,
• kosy (podkaszarki) spalinowe – 4 szt.,
• kosiarka nożowa – 1 szt.
dla zadania II - Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował następującymi narzędziami/urządzeniami technicznymi:
• samochód ciężarowy do 5 ton lub ciągnik kołowy z przyczepą – 1 szt.,
• ciągnik z kosiarką zawieszaną samozbierającą – 1 szt.,
• samozbierająca kosiarka spalinowa – 2 szt.,
• kosy (podkaszarki) spalinowe – 4 szt.,
• kosiarka nożowa – 1 szt.,
• kosiarka wirnikowa – 1 szt.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. warunek można spełnić łącznie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych w pkt 6.1 i 6.2 SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych w pkt 6.1 i 6.2 SWZ.
2. Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy; wzór wykazu stanowi załącznik nr 5 do SWZ - dotyczy zadania I i II.
Uwaga:
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji dostaw wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami (w Konsorcjum), Wykaz, o którym mowa w pkt 8.4.2 SWZ dotyczy dostaw, w których wykonywaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
- Wykaz wyposażenia, sprzętu i urządzeń w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami - sporządzony na formularzu lub według formularza stanowiącego załącznik nr 8 do SWZ - dotyczy zadania I.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Formularz ofertowy przygotowany wg wzoru – załącznik nr 1 do SWZ;
2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ;
3. Zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania swego zasobu na potrzeby wykonawcy składającego ofertę – jeżeli dotyczy; – zgodnie z załącznikiem nr 3 do SWZ;
4. Pełnomocnictwo/Pełnomocnictwa dla osoby/osób podpisujących ofertę, jeżeli oferta jest podpisana przez pełnomocnika – jeżeli dotyczy.
W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo należy złożyć wraz z ofertą. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
5. Oświadczenia i/lub dokumenty, na podstawie których Zamawiający dokona oceny skuteczności zastrzeżenia informacji zawartych w ofercie, stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (jeżeli Wykonawca zastrzega takie informacje).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców (dotyczy również wspólników spółki cywilnej) oświadczenia, o których mowa w ust. 8.1 SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
W związku z brzmieniem art. 455 ust. 1 pkt 1) ustawy Prawo zamówień publicznych,
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku:1) zmiany ustawowej zmiany
stawki podatku od towarów i usług,2) uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania
przedmiotu umowy zaproponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są
korzystne dla Zamawiającego, 3) zaistnienia sytuacji, na które nie miał wpływu Wykonawca lub
Zamawiający oraz których nie dało się przewidzieć w chwili zawarcia umowy, utrudniających lub
uniemożliwiających wykonanie zamówienia.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-03-21 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę w postępowaniu za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Cały proces szyfrowania oferty ma miejsce na stronie miniPortal uzp.gov.pl. Sposób złożenia oferty w tym zaszyfrowania oferty opisany został w „Instrukcji użytkownika systemu miniPortal - ePUAP”
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-03-21 13:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-04-19