Świadczenia usług związanych z utrzymaniem zieleni w parkach, placach zabaw oraz...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Świadczenia usług związanych z utrzymaniem zieleni w parkach, placach zabaw oraz boiskach sportowych na terenie Gminy Tomaszów Mazowiecki w roku 2021
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoTomaszów Mazowiecki
  • WojewództwoŁódzkie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2021-03-26
  • ZamawiającyGMINA TOMASZÓW MAZOWIECKI
  • Data publikacji ogłoszenia2021-03-15
  • Numer ogłoszenia2021/BZP 00017706
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenia usług związanych z utrzymaniem zieleni w parkach, placach zabaw oraz boiskach sportowych na terenie Gminy Tomaszów Mazowiecki w roku 2021

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA TOMASZÓW MAZOWIECKI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648333

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Prezydenta Ignacego Mościckiego 4

1.5.2.) Miejscowość: Tomaszów Mazowiecki

1.5.3.) Kod pocztowy: 97-200

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.7.) Numer telefonu: +48 447246409

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gmina.tomaszow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.gminatomaszowmaz.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenia usług związanych z utrzymaniem zieleni w parkach, placach zabaw oraz boiskach sportowych na terenie Gminy Tomaszów Mazowiecki w roku 2021

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8c235359-8582-11eb-86b1-a64936a8669f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00017706

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-15

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000311/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Utrzymanie zieleni w parkach

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://zamowienia.sidaspzp.pl/zamawiajacy/gmina-tomaszow-mazowiecki

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://sidaspzp.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne:I. dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 1 Mb/s,II. komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć ram min. 3 GB RAM, procesor 1500 MHz lub lepszy, jeden z systemów operacyjnych Linux Kernel 4.0, Windows 7 i MacOS 10.12 – lub nowsze wersje;III. zainstalowana przeglądarka internetowa: Firefox, Chrome, Opera – w najnowszej wersji,IV. włączona obsługa JavaScript,V. Zainstalowany program do obsługi formatów .pdf np. Acrobat Reader,VI. Dopuszczalne formaty przesłanych danych tj. plików o wielkości do 100 MB to: txt, rtf, pdf, xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, tif, png, zip, tar, gz, 7zVII. Informacja odnośnie kodowania i czasu odbioru danych:1. Plik załączony przez wykonawcę na platformie i zapisany nie jest widoczny dla Zamawiającego, ponieważ w systemie występuje jako plik zaszyfrowany,2. Jako czas złożenia oferty za pomocą platformy zamówień publicznych zamawiającego przyjmuje się moment otrzymania żądania przez serwer po kliknięcia w opcję „Złóż ofertę”. Czas jest prezentowany w (hh:mm:ss) zgodnie ze strefą czasową ustawioną na komputerze. Po kliknięciu w opcję „Złóż ofertę” wykonawca jest informowany poprzez zmianą statusu, że jego oferta została złożona.VIII. Czas serwera jest synchronizowany z czasem udostępnionym przez Główny Urząd Miar.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z rozdziałem XXVIII SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RZ.271.4.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, obejmujący poszczególne parki, place zabaw i boiska sportowe:2.1 a) Park w miejscowości Wąwał  sześciokrotne wykaszanie trawy i chwastów z wywozem odpadów zielonych (pow. trawników 6000 m2) jednokrotna wertykulacja trawy (pow. trawników 6000 m2) jednokrotna pielęgnacja drzew i krzewów (295 szt. drzew i krzewów) dwukrotne odchwaszczanie alejek ( pow. 450 m2)2.1b) Park Dworski w miejscowości Wąwał trzykrotne wykaszanie trawy i chwastów z wywozem odpadów zielonych (pow. trawników 6000 m2)2.2) Park w miejscowości Łazisko sześciokrotne wykaszanie trawy i chwastów z wywozem odpadów zielonych (pow. trawników 7.200 m2) jednokrotna wertykulacja trawy (pow. trawników 7 200 m2) jednokrotne nawożenie nawozem wieloskładnikowym dla trawników w ilości 200 kg/ha (pow. 7200 m2) czterokrotne podlewanie drzew i krzewów w ilości 10 l/szt. ( 30 szt. drzew i krzewów)punkt czerpalny wody usytuowany na terenie parku  jednokrotne nawożenie nawozem wieloskładnikowym drzew i krzewów w ilości 50 gr/szt. ( 160 szt. drzew i krzewów) jednokrotna pielęgnacja drzew i krzewów (30 szt. drzew i krzewów) dwukrotne odchwaszczanie skalniaków ( pow. skalniaków 120 m2) dwukrotne odchwaszczanie alejek (pow. alejek 1.200 m2)2.3 a) Park w miejscowości Smardzewice ośmiokrotne wykaszanie trawy z wywozem odpadów zielonych (pow. trawników 2.430 m2) jednokrotna wertykulacja trawy (pow. trawników 2.430 m2) pięciokrotne podlewanie trawy w ilości 20 mm/m2 (pow. trawników 2.430 m2) punkt czerpalny wody usytuowany na terenie parku, wyposażenie w zraszacze oraz węże do podlewania w zakresie wykonawcy jednokrotne nawożenie nawozem wieloskładnikowym dla trawników w ilości 200 kg/ha (pow. 2430 m2) pięciokrotne podlewanie drzew i krzewów w ilości 10 l/szt. ( 621 szt. drzew i krzewów) pięciokrotne podlewanie bylin w ilości 5 l/szt. ( 295 szt. bylin) jednokrotne nawożenie bylin w ilości 25 g/szt. (295 szt. bylin) jednokrotne nawożenie drzew i krzewów 50g/szt. (621 szt. drzew i krzewów) dwukrotna pielęgnacja bylin (295 szt. bylin) dwukrotna pielęgnacja drzew i krzewów (621 szt. drzew i krzewów) dwukrotne odchwaszczanie klombów skalniaków (800 m2) dwukrotne odchwaszczanie alejek randapem i mechanicznie, usuwanie liści z odwozem (pow. alejek 1.400 m2) dwukrotne pielęgnacja trawy poprzez zastosowanie oprysków na chwasty usuniecie liści 2430 m22.3 b) Zagospodarowanie przestrzeni Smardzewice ul. Wesoła ośmiokrotne wykaszanie trawy z wywozem odpadów zielonych (pow. trawników 3885 m2) jednokrotna wertykulacja trawy (pow. trawników 3885 m2) pięciokrotne podlewanie trawy w ilości 20 mm/m2 (pow. trawników 3885 m2) jednokrotna pielęgnacja odchwaszczanie trawników pow. 3885 m2 park wyposażony w system nawadniania zraszaczy. jednokrotne nawożenie nawozem wieloskładnikowym dla trawników w ilości 200 kg/ha (pow. 3885 m2) pięciokrotne podlewanie krzewów w ilości 10 l/szt. ( 686 szt. drzew i krzewów) pięciokrotne podlewanie bylin w ilości 5 l/szt. ( 300 szt. bylin) dwukrotne nawożenie bylin i krzewów 50g/szt. (986 szt. drzew i krzewów) dwukrotna pielęgnacja bylin (300 szt. bylin) dwukrotna pielęgnacja krzewów (686 szt. drzew i krzewów) dwukrotne odchwaszczanie alejek poprzez zastosowanie oprysków Randapem oraz mechanicznym usunięciem (pow. alejek 833 m2) uzupełnienie bylin i krzewów ( 40 szt. bylin i krzewów)2.3.c) Przystań kajakowa Smardzewice ul. Łąkowa siedmiokrotne wykaszanie trawy z wywozem odpadów zielonych (pow. trawników 6000 m2)2.4) Park w miejscowości Chorzęcin ośmiokrotne wykaszanie trawy z wywozem odpadów zielonych (pow. trawników 15.000 m2) dwukrotne nawożenie trawy (pow. trawników 15.000 m2) jednokrotna wertykulacja trawy pow. trawników 15.000 m2 pięciokrotne podlewanie drzew i krzewów w ilości 10 l/szt. ( 160 szt. drzew i krzewów) pięciokrotne podlewanie żywopłotu w ilości 5 l/szt. ( 182 szt. ) punkt czerpalny wody usytuowany na terenie parku, wyposażenie w zraszacze oraz węże do podlewania w zakresie wykonawcy dwukrotne pielęgnacja żywopłotu w ilości 182 szt. dwukrotne nawożenie żywopłotu w ilości 25 g/szt. (182 szt. tui) dwukrotne nawożenie drzew i krzewów 50g/szt. (160 szt. drzew i krzewów) dwukrotna pielęgnacja drzew i krzewów (160 szt. drzew i krzewów) dwukrotne odchwaszczanie klombów skalniaków (120 m2) dwukrotne odchwaszczanie alejek (pow. alejek 1600 m2) nasadzenia drzew i krzewów w ilości 25 szt.  nasadzenia bylin w ilości 20 szt. jednokrotne wykonanie trawników z siewem na grunt 1000 m22.5) Klomb Smardzewice ul. Wesoła dwukrotna pielęgnacja klombu pow.150 m22.6) Inne place towarzyszące boiskom sportowym, placom zabaw i parkom w miejscowości Twarda (przy przedszkolu) Ciebłowice Duże, Wiaderno, Godaszewice, Smardzewice ul. WesołaTrzykrotne wykaszanie traw wykaszanie trawy z wywozem odpadów zielonych (pow. trawników 15300 m2)2.7 a) Boiska sportowe w miejscowości Wąwał i Ciebłowice Duże siedmiokrotne wykaszanie trawy z wywozem odpadów zielonych (pow. trawników 13.100 m2) jednokrotne nawożenie nawozem wieloskładnikowym dla trawników w ilości 200 kg/ha (pow. 1,31 ha) jednokrotna wertykulacja trawy pow. trawników 13.100 m22.7 b) Boiska sportowe w miejscowości Łazisko, Cekanów, Swolszewice Małe, Wiaderno, Twarda dwunastokrotne wykaszanie trawy z wywozem odpadów zielonych (pow. trawników 7.667m2) jedenastokrotne podlewanie trawników w ilości 20 mm (pow. trawników 7.667m2) dwukrotne nawożenie nawozem wieloskładnikowym dla trawników w ilości 200 kg/ha (pow. 7.667 ha) jednokrotna wertykulacja płyty o pow. trawników 7.667 m2 renowacja płyty boiska trawa z rolki (pow. 300m2)2.8) Place zabaw w miejscowości Sługocice, Wiaderno, Godaszewice, Cekanów, Smardzewice, Swolszewice Małe, Ciebłowice Duże, Biała Góra siedmiokrotne wykaszanie trawy z wywozem odpadów zielonych (pow. trawników 7294 m2) jednokrotne nawożenie nawozem wieloskładnikowym dla trawników w ilości 200 kg/ha czterokrotne podlewanie drzew i krzewów w ilości 10 l/szt. ( 120 szt. drzew i krzewów) jednokrotne nawożenie drzew i krzewów w ilości 25 g/szt. (120 szt. drzew i krzewów) dwukrotne odchwaszczanie klombów skalniaków (180 m2) dwukrotne odchwaszczanie alejek (pow. 908 m2)

4.2.6.) Główny kod CPV: 77300000-3 - Usługi ogrodnicze

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych

77320000-9 - Usługi utrzymania terenów sportowych

77340000-5 - Usługi okrzesywania drzew oraz przycinania żywopłotów

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-10-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z rozdziałem XVII SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu następująco:a) w zakresie zdolności technicznej:a.a) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykonał w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie – co najmniej dwie usługi o charakterze i złożoności porównywalnej z zakresem niniejszego zamówienia to znaczy: obejmujące swoim zakresem bieżącą konserwację i utrzymanie terenów zieleni publicznej (koszenie trawników, zakładanie i renowację trawników, pielęgnację krzewów ozdobnych, prace polegające na pielęgnacji roślin) o łącznej wartości minimum 100.000,00 zł brutto.Zamawiający dopuszcza również spełnienie powyższego warunku poprzez wykazanie jednej usługi, jeżeli obejmuje swoim zakresem bieżącą konserwację i utrzymanie terenów zieleni publicznej (koszenie trawników, zakładanie i renowację trawników, pielęgnację krzewów ozdobnych, prace polegające na pielęgnacji roślin) o wartości minimum 100.000,00 zł brutto.Wykazane usługi winny być uwierzytelnione stosownymi dowodami określającymi, czy te usługi zostały wykonane należycie.Okres wyrażony w latach liczy się od dnia, w którym upływa termin składania ofert.a.b) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że dysponuje lub będzie dysponował niżej wymienionym sprzętem, co najmniej w ilości:  samobieżne kosiarki z koszem - 1 szt., kosiarki spalinowe z koszem - 1 szt., kosy spalinowe (żyłkowe) - 2 szt.,  nożyce spalinowe do cięcia żywopłotów – 1 szt., wertykulator - 1 szt.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie składane wraz z ofertą przez wykonawcę, o którym w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, stanowi dowód potwierdzający spełnianie warunków udziału w postępowaniu, odpowiednio na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez zamawiającego podmiotowe środki dowodowe w niniejszym postępowaniu.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy (wzór wykazu usług stanowi załącznik nr 5 do SWZ). Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług utrzymania zieleni, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz winien obejmować te usługi utrzymania zieleni, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.2. wykaz narzędzi lub urządzeń technicznych, dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami (wzór wykazu narzędzi lub urządzeń technicznych stanowi załącznik nr 6 do SWZ).

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Samooczyszczenie, pełnomocnictwo, oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zobowiązanie podmiotu trzeciego, wykaz rozwiązań równoważnych, zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zakazuje się wprowadzania istotnych zmian zawartej umowy, jeżeli powodują one, że charakter umowy zmienia się w sposób istotny w stosunku do pierwotnej umowy – okoliczności wskazane w art. 454 ustawy Pzp. Istotna zmiana wymaga przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia.2. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian umowy bez przeprowadzania nowego postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach wskazanych w art. 455 ustawy Pzp.3. Zmiany zawartej umowy następują w formie pisemnej, pod rygorem nieważności, za zgodą stron Umowy.4. Strona występująca o zmianę postanowień zawartej umowy zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia w/w okoliczności. Wniosek o zmianę postanowień umowy musi być wyrażony na piśmie. Pozostałe zmiany umowy zostały wskazane w § 8 załącznika nr 2 do SWZ - projektowane postanowienia umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-03-26 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://sidaspzp.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-03-26 11:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-04-24

2021-03-15 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę dostawę i montaż systemu fotowoltaicznego okolo 3,5kW - Koluszki
  • Lokalizacja zleceniałódzkie
  • Data dodania17-12-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę dostawę i montaż systemu fotowoltaicznego okolo 3,5kW (1 faza). Montaż na dachu budynku gospodarczego, budynek parterowy z płaskim dachem pokryty papą. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI