Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Całoroczna pielęgnacja zieleni na terenie Zespołu Muzeum Zamkowego w Malborku – postępowanie II
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MUZEUM ZAMKOWE W MALBORKU
1.3.) Oddział zamawiającego: Zamek Malbork
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000276073
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Starościńska 1
1.5.2.) Miejscowość: Malbork
1.5.3.) Kod pocztowy: 82-200
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL638 - Starogardzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zamek.malbork.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.zamek.malbork.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Państwowa instytucja kultury. Muzeum
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Całoroczna pielęgnacja zieleni na terenie Zespołu Muzeum Zamkowego w Malborku – postępowanie II
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5ee6160b-1230-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00177932
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-09-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00013215/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Całoroczna pielęgnacja zieleni na terenie Zespołu Zamkowego w Malborku.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.zamek.malbork.pl/przetargi/40
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://bip.zamek.malbork.pl/przetargi/40
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Złożenie oferty wraz z oświadczeniem i innymi dokumentami wymienionymi w Dziale XI pkt 6 i 7 SWZ oraz jej wycofanie odbywa się przy użyciu miniPortalu zamieszczonego na stronie internetowej https://miniportal.uzp.gov.pl/. System miniPortal zapewnia bezpłatną możliwość szyfrowania ofert.
Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania oraz odbierania dokumentów elektronicznych składających się na ofertę wraz z oświadczeniem i innymi dokumentami wymienionymi w Dziale XI pkt. 6 SWZ oraz jej wycofanie opisane zostały w Instrukcji korzystania z miniPortalu zamieszczonej na stronie internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/Instrukcja_uzytkownika_miniPortal-ePUAP.pdf
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Określono w Dziale XXII SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Określono w Dziale XXII SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.261.5.1.2021.bm
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest całoroczna pielęgnacja zieleni na terenie Zespołu Muzeum Zamkowego w Malborku.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania Zamawiającego względem przedmiotu zamówienia został określony w:
2.1. załączniku nr 6 do SWZ: Wzór umowy,
2.2. załączniku nr 7 do SWZ: Opis przedmiotu zamówienia,
2.3. załączniku nr 8 do SWZ: Stan drzewostanu na obszarze przedmiotu zamówienia,
2.4. załączniku nr 9 do SWZ: Mapa częstotliwości koszenia,
2.5. załącznik nr 11 do SWZ: Drzewa podlegające ekspertyzie dendrologa.
4.2.6.) Główny kod CPV: 77314100-5 - Usługi w zakresie trawników
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
77340000-5 - Usługi okrzesywania drzew oraz przycinania żywopłotów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na zgłoszenie
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Kryterium środowiskowe
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty środowiskowe
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego udział mogą brać Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, tj. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca:
1.1. w okresie ostatnich trzech (3) lat przed upływem terminu składania ofert,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie należycie wykonał, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych - wykonuje, co najmniej jedną usługę (1) wykonaną w ramach jednej (1) umowy, obejmującą swym zakresem pielęgnację terenów zielonych, o powierzchni nie mniejszej niż 5ha, w sposób ciągły (nieprzerwany) przez okres minimum 12 miesięcy. Przez „pielęgnację terenów zielonych” na potrzebę niniejszego warunku udziału, Zamawiający rozumie: czynności poprawiające stan trawników oraz pielęgnację rośli, drzew, krzewów i skupin bluszczowych. Wykonawca może wykazać zgodnie ze swoim wyborem, usługę wykonaną lub wykonywaną, przy czym: pod pojęciem „usługi wykonanej” należy rozumieć usługę zrealizowaną (zakończoną), pod pojęciem „usługi wykonywanej” należy rozumieć usługę będącą w trakcie realizacji (usługę aktualnie świadczoną) i należy wykazać, iż jej zrealizowana część była realizowana nieprzerwanie w okresie, co najmniej 12 miesięcy.
2. dysponował osobami, które zamierza skierować do realizacji zamówienia, tj. co najmniej:
2.1. jedną (1) osobą - Kierownikiem prac (brygadzista), który będzie jednocześnie wykonywał i nadzorował prace, spełniający łącznie następujące minimalne wymagania:
2.1.1. posiada wykształcenie minimum średnie w specjalności ogrodnictwo,
2.1.2. wykonywał w okresie ostatnich trzech (3) lat przed upływem terminu do składania ofert, co najmniej przez 12 miesięcy prace polegające na pielęgnacji zieleni znajdującej się na terenie parków i ogrodów o powierzchni nie mniejszej niż 10.000 m2,
2.2. czterema (4) osobami, gdzie każda z nich wykonywała w okresie ostatnich trzech (3) lat przed upływem terminu do składania ofert, przez co najmniej 12 miesięcy prace w zakresie pielęgnacji terenów zielonych. Przez pielęgnację terenów zielonych Zamawiający rozumie: czynności poprawiające stan trawników oraz pielęgnację rośli, drzew, krzewów i skupin bluszczowych. Osoby te będą stanowiły stałą obsadę bezpośrednio wykonują zamówienie;
2.3. jedną (1) osobę, która wykona ekspertyzę, o której mowa w załączniku nr 7 do SWZ, spełniającą łącznie następujące minimalne wymagania:
2.3.1. posiada wykształcenie wyższe o kierunku architektury krajobrazu, ogrodnictwa lub leśnictwa,
2.3.2. wykonała w okresie ostatnich dwóch (2) lat, przed upływem terminu do składania ofert co najmniej cztery (4) odrębne ekspertyzy w zakresie sporządzenia opinii i ekspertyz dendrologicznych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, nie będzie wezwany do złożenia podmiotowych środków dowodowych w celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania, o których mowa w Dziale V pkt 2 SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, zostanie wezwany do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania następujących podmiotowych środków dowodowych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego w Dziale V pkt 3. SWZ (aktualnych na dzień ich złożenia):
1. wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, wraz z dowodami określającymi, czy usługi wykazane w wykazie usług zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa powyżej, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy.
1.1. W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
1.2. Okres wskazany w latach w pkt. 3.1.1. Dział V SWZ oraz pkt. 2.1. Dział VII, liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
2. wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Przedmiotowe środki dowodowe - Karta charakterystyki lub Karty techniczne sprzętu (winny zawierać opis normy „emisji hałasu”), o których mowa w pkt. 4.3.4. Dział XV SWZ, z zastrzeżeniem pkt. 4.3.5. Dział XV SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Na ofertę składa się:
1. Formularz oferty (wzór załącznik nr 1 do SWZ),
2. Formularz oferty cenowej (wzór załącznik nr 2 do SWZ),
2.1. W przypadku gdy Wykonawca nie załączy do oferty Formularza oferty cenowej lub go nie wypełni w części dotyczącej cen jednostkowych netto (kol. 5 tabeli) i % VAT (kol. 9 tabeli) danej pozycji, jego oferta będzie podlegała odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5) Pzp.
3. Oświadczenie (oświadczenia) z art. 125 ust. 1 Pzp (wzór załącznik nr 3 lub 4 do SWZ),
4. Oświadczenie z art. 117 ust. 4 Pzp (wzór załącznik nr 5 do SWZ – jeżeli dotyczy),
5. Zobowiązanie innego podmiotu (jeżeli dotyczy),
6. Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy),
7. Przedmiotowe środki dowodowe - Karta charakterystyki lub Karty techniczne sprzętu (winny zawierać opis normy „emisji hałasu”), o których mowa w pkt. 4.3.4. Dział XV SWZ, z zastrzeżeniem pkt. 4.3.5. Dział XV SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca przystępujący do niniejszego postępowania jest zobowiązany wnieść wadium o wartości: 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych i 00/100) na czas związania ofertą, zgodnie z Działem XIII SWZ.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Zamawiający zastrzega, że w sytuacji składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz analogicznie w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 118 Pzp, warunek o którym mowa w pkt. 3.1.1. powyżej, musi zostać spełniony w całości przez Wykonawcę (jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę) lub jeden podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca.
2. W odniesieniu do warunków, o który mowa powyżej w pkt. 3.1.1., Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzania zmian zostały określone w §12 wzoru umowy (załącznik nr 6 do SWZ)
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-09-21 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem - Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-09-21 13:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-10-20
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Przedmiot zamówienia winien zostać wykonany w następującym terminie: od dnia podpisania umowy przez 12 miesięcy.