Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Bieżące utrzymanie obiektów zieleni miejskiej: parków, skwerów, rabat, placów oraz letnie utrzymanie dróg, placów, chodników, parkingów na terenie miasta Kowary
1.3.5 Bieżące utrzymanie obiektów zieleni miejskiej: parków, skwerów, rabat, placów oraz letnie utrzymanie dróg, placów, chodników, parkingów na terenie miasta Kowary
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
Przedmiotem zamówienia w zakresie letniego utrzymania dróg, placów, chodników, parkingów na terenie miasta Kowary są następujące zadania, które realizowane będą w okresie od 01.04.2022 r. do 30.11.2022 r.
1. Mechaniczne i ręczne utrzymanie ciągów dróg i placów wraz z elementami do nich przyległymi, tj. chodniki, parkingi, pobocza i rowy będące w pasie drogowym dróg gminnych oraz ciągów pieszych, a w szczególności mechaniczne i ręczne zamiatanie na sucho i na mokro, odchwaszczanie chodników, oczyszczanie wyznaczonego liniami granicznymi gruntu – działki drogowej, usuwanie gałęzi, liści, śmieci oraz przedmiotów niebezpiecznych z pasa drogi według załącznika nr 9 do przedmiotu zamówienia.
2. Mechaniczne zamiatanie dróg i placów (z wył. nawierzchni gruntowych) zgodnie z przedstawionym harmonogramem rzeczowym, sporządzonym w oparciu o załącznik nr 9. Zamawiający wymaga aby każdy z ciągów komunikacyjnych został zamieciony przynajmniej trzy razy w ciągu obowiązywania umowy. Podczas upałów i suszy obowiązuje zamiatanie na mokro.
3. Ręczne utrzymanie chodników oraz parkingów poprzez ich odchwaszczanie oraz zbieranie nieczystości, zgodnie z przedstawionym harmonogramem rzeczowym, sporządzonym w oparciu o załącznik nr 9. Zamawiający wymaga aby każdy z ciągów komunikacyjnych został zamieciony przynajmniej dwa razy w ciągu obowiązywania umowy.
4. Montaż nowych i demontaż starych ławek ulicznych. Zamawiający szacuje, że ilość montowanych i demontowanych ławek wynosić będzie maksymalnie 20 szt.
5. Konserwacja, naprawa i utrzymanie w stanie estetycznym ławek ulicznych.
6. Montaż nowych i demontaż starych śmietniczek ulicznych. Zamawiający szacuje, że ilość montowanych i demontowanych koszy wynosiła będzie maksymalnie 30 szt.
7. Konserwacja, naprawa i utrzymanie w stanie estetycznym śmietniczek ulicznych.
8.Konserwacja i utrzymanie w stanie sprawnym i estetycznym słupków drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu (bariery rurowe wzdłuż cieków wodnych i dróg gminnych).
9. Utrzymanie w stanie estetycznym terenów placów zabaw zlokalizowanych na terenie gminy przy ul. Matejki, Al. Wojska Polskiego, ul. Parkowej, Karkonoskiej, siłowni plenerowej przy ulicy Matejki oraz skate parku zlokalizowanego przy ul. Parkowej, w szczególności:
a) koszenie terenu placów zabaw, siłowni, boiska zlokalizowanego między torowiskiem, a budynkiem Tkaczy nr 3 oraz skate parku łącznie z wywozem trawy na koszt Wykonawcy, teren koszony będzie na zlecenie zamawiającego, przewiduje się trzy koszenia w trakcie roku;
b) sprawdzanie terenu w celu ujawnienia oczywistych zagrożeń mogących być wynikiem wandalizmu lub warunków pogodowych, np. zagrożeń występujących w przypadku połamanych gałęzi;
c) konserwacja i naprawa ławek parkowych;
d) wymiana piasku w piaskownicach;
e) dokręcanie i wzmacnianie połączeń.
10. Utrzymaniu w stanie estetycznym przystanków autobusowych zlokalizowanych na terenie gminy Kowary tj.: przy ul. Jeleniogórskiej, ul. Dworcowej, ul. Jagiellończyka, Al. Wolności, ul. Kowalskiej, ul. Wiejskiej – pod wiaduktem, ul. Wiejskiej – pętla, ul. Podgórze, ul. Gielniaka, liczba przystanków wynosi 16 a utrzymanie ma polegać w szczególności na:
a) zamiataniu, utwardzonego terenu przystanku, zatok autobusowych i utrzymaniu w czystości i porządku terenu w najbliższym jego otoczeniu ( tj. w odległości 3 metry od wiaty przystankowej);
b) natychmiastowe zgłaszanie Zamawiającemu stwierdzonych aktów dewastacji, wandalizmu przystanków;
c) wykonywanie drobnych napraw technicznych takich jak: konserwacja śmietniczek, malowanie metalowych konstrukcji wiat przystankowych, konserwacja i naprawa ławek przystankowych, wymiana poszycia z pleksiglasu oraz poliwęglanu itp.
11. Codzienne zbieranie nieczystości stałych (śmieci) z terenów zielonych chodników oraz jezdni w pasie drogowym ul. Pocztowej, ul 1 Maja i ul. Jagiellończyka oraz terenów pomiędzy ul. Pocztową i ul. 1 Maja a rzeką Jedlica.
12. Odcinanie odrostów drzew w pasach drogowych, zebranie ich i wywóz.
13. Zabezpieczenie i oznakowanie otworów oraz uzupełnienie i naprawa uszkodzonych lub skradzionych włazów i kratek ściekowych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U. 2020.poz. 110) w czasie nie dłuższym niż 2 godziny od chwili zgłoszenia oraz przepisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach.
14. Usuwanie materiałów niebezpiecznych z terenu pasa drogi (m.in. pozostałości po wichurach, intensywnych opadach deszczu) – w trybie pilnym, usuwanie samowolnie zamieszczonych ogłoszeń, reklam na słupach oświetleniowych, drzewach itp.
15. Właściwe oznakowanie robót i czynności wykonywanych przy realizacji przedmiotu umowy zgodnie z obowiązującymi zasadami BHP oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego.
16. Powiadamianie Zamawiającego o wszelkich nagłych zdarzeniach, wypadkach mających miejsce na utrzymywanym terenie, a ujawnionych w czasie wykonywania przedmiotu umowy (np. brakujące kratki wpustów ulicznych, nagłe uszkodzenia nawierzchni stwarzające zagrożenie itp.).
17. Odpady powstałe w wyniku świadczenia usługi będą dostarczanie do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych. Koszt wywozu i składowania odpadów ponosi Wykonawca.
18. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić w trakcie realizacji przedmiotu umowy przepisy ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
19. W przypadku nie wywiązania się z prac objętych zamówieniem lub nienależyte wykonywanie prac, Wykonawca ponosił będzie odpowiedzialność za szkody poniesione przez użytkowników dróg, placów, chodników, parkingów i terenów zielonych będących w zarządzie Zamawiającego.
20. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu w terminie 2 dni od podpisania umowy szczegółowego harmonogramu rzeczowego realizacji umowy, sporządzonego w oparciu o załącznik nr 9, zawierającego terminy wykonywania prac wraz z zakresem usługi w rozbiciu na poszczególne tygodnie.
21. Wykonanie wszelkich prac związanych z konserwacją i naprawą infrastruktury drogowej tj. przystanków, śmietniczek, ławek, wpustów ulicznych kanalizacji deszczowej, konserwacji placów zabaw itp. oraz zakup materiałów leży po stronie wykonawcy. Po realizacji konserwacji/naprawy oraz odebraniu prac przez Zamawiającego, wykonawcy zostaną zwrócone koszt materiałów zakupionych do wykonania konserwacji/naprawy. Zwrot jest możliwy po okazaniu faktury za zakup materiałów niezbędnych do konserwacji/naprawy.
Przedmiotem zamówienia w zakresie bieżącego utrzymania obiektów zieleni miejskiej: parków, skwerów, rabat, placów. Zakres zadania realizowany będzie w okresie od 01.04.2022 r. do 31.10.2022 r.
I. Przedmiot zamówienia w zakresie utrzymania skwerów, parków i rabat obejmuje:
1) Oczyszczanie obiektów (w razie potrzeby - codziennie) – usuwanie wszelkiego rodzaju zanieczyszczeń. Sposób oczyszczania zależy od rodzaju nawierzchni; usuwanie zanieczyszczeń poprzez: usuwanie śmieci i innych odpadów, zamiatanie, usuwanie liści i nagromadzonego materiału BIO.
2) Koszenie nawierzchni trawiastych, zgodnie ze zleceniami roboczymi zamawiającego, które wystawiane będą w pierwszy dzień roboczy każdego miesiąca lub w pierwszy dzień roboczy po podpisaniu umowy.
3) Mechaniczne odchwaszczanie alejek, plewienie - skwerów, klombów i rabat – 1 raz w miesiącu.
4) Usuwanie samosiewów, odrostów krzewów i drzew - raz w miesiącu i niezwłoczne ich wywożenie do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych, z miejsca po wykonanej pracy, począwszy od dnia zawarcia umowy do 31.10.2022 r.
5) Wykonywanie zabiegów pielęgnacyjnych krzewów ozdobnych oraz drzew, to jest jednokrotne przycięcie oraz jednokrotne nawożenie w okresie obowiązywania umowy,
6) Podlewanie (trzy razy w tygodniu: poniedziałek, środa i piątek) kwiatów w donicach zawieszonych na latarniach ulicznych – 44 szt. oraz rozmieszczonych na terenie miasta w ilości 66 szt.
7) Informowanie drogą telefoniczną Zamawiającego na bieżąco o wszystkich nieprawidłowościach, szkodach (aktach wandalizmu) oraz zagrożeniach bezpieczeństwa osób i mienia występujących na terenach zieleni miejskiej.
8) W zakresie cięć pielęgnacyjnych żywopłotów obejmuje cięcie, zbieranie materiału BIO oraz wywóz. Wykonywane raz w każdym miesiącu w trakcie obowiązywania zamówienia. Orientacyjna długość żywopłotów do pielęgnacji wynosi 2000 mb miesięcznie. Zakres oraz lokalizacja prac zawarte będą w poszczególnych zleceniach roboczych wystawionych w pierwszy dzień roboczy każdego miesiąca lub w pierwszy dzień roboczy po podpisaniu umowy z terminem wykonania do ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca.
9) Lokalizacja i nazwa obiektów wchodzących w obszar przedmiotu zamówienia:
1) skwer przy ul. Kowalskiej; dz nr 209 o powierzchni 774 m2,
2) skwer przy ul. Jeleniogórskiej; dz nr 132 o powierzchni 1463 m2,
3) skwer przy ul. Dworcowej;dz nr 238/2 o powierzchni 585 m2,
4) skwery przy ul. Jeleniogórskiej, dz nr 67/4, 70 i 165 o powierzchni 818 m2,
5) skwery przy ul. Pocztowej, dz. nr 105/9, 104/6, 108/8, 418 o powierzchni 767 m2,
6) skwery przy ul. 1 Maja dz. nr 253/2, 266/6, 397/75 o powierzchni 543 m2,
7) skwer przy ul. Górnicza dz. nr 403/4 o powierzchni 121 m2,
8) skwer przy ul. Jagiellończyka dz. nr 397/41, 397/83, 393/3 o powierzchni 6075 m2,
9) park przy ul. Parkowej dz. nr 600 o powierzchni 4000 m2.
10) park rodzinny przy ulicy Karkonoskiej dz. nr 665/3 o powierzchni 1466,5 m2
II. Przedmiot zamówienia w zakresie koszenia obejmuje koszenie, zgrabianie i wywóz traw na terenach administrowanych przez Gminę Miejską Kowary. Orientacyjna powierzchnia do koszenia wynosi 363.000 m2. Zakres oraz lokalizacja prac zawarte będą w poszczególnych zleceniach roboczych wystawionych w pierwszy dzień roboczy każdego miesiąca lub w pierwszy dzień roboczy po podpisaniu umowy z terminem wykonania do ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca.
77314100-5 - Usługi w zakresie trawników
90611000-3 - Usługi sprzątania ulic
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Skup nieruchomości Wrocław
Wrocław (dolnośląskie)
Pranie
Wrocław (dolnośląskie)
Pielęgnacja, zakładanie ogrodów
Milicz, Wrocłąw, Trzebnica, Żmigród, Syców (dolnośląskie)
Wycinka drzew
Wrocław (dolnośląskie)
Gładzie, Malowanie, Natryskowo, maszynowo, szpachlowanie, tynk wapieny
(dolnośląskie)
Remonty, elektryka domowa, wykończenie mieszkań pod klucz
Wrocław (dolnośląskie)
Remont
Świdnica (dolnośląskie)
El-Dem Elektryk
Wrocław (dolnośląskie)
Serwis i montaz maszyn instalacje przemysłowe kompleksowe usługi
Wrocław, Fabryczna (dolnośląskie)