Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych. Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na: https://www.uzp.gov.pl
Dostawa worków marynarza na lata 2021-2022 - umowa ramowa
Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
MiastoWarszawa
WojewództwoMazowieckie
Rodzaj zamówieniaDostawy
Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
Termin składania wniosków2021-05-28
ZamawiającyKomenda Główna Policji
Data publikacji ogłoszenia2021-05-19
Numer ogłoszenia2021/BZP 00059316
TREŚĆ PRZETARGU
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00059316 z dnia 2021-05-19
Ogłoszenie o zamówieniu Dostawy Dostawa worków marynarza na lata 2021-2022 - umowa ramowa
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Komenda Główna Policji
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 012137497
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Puławska 148/150
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 02-624
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.policja.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa worków marynarza na lata 2021-2022 - umowa ramowa
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://kgpolicja.ezamawiajacy.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://kgpolicja.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne, związane z wykorzystaniem Platformy, zostałyprzedstawione w Rozdziale XII SWZ oraz na stronie Platformy E-Zamawiający w zakładce Regulacje iprocedury procesu zakupowego (Instrukcja dla Wykonawców)
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje w zakresie przetwarzania danychosobowych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27kwietnia 2016 r.w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych iw sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnerozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) zawarte są w załączniku nr 6 doSWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 40/Ckt/21/ŁK
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest Dostawa worków marynarza na lata 2021-2022 – w ramach umowy ramowej.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w Załączniku nr 2 do SWZ „Opis przedmiotu zamówienia”.
4.2.6.) Główny kod CPV: 18930000-7 - Worki i torby
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w ustawie Pzp i SWZ oraz łącznie uzyska najwyższą liczbę punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Zamawiający wymaga wykazania przez Wykonawców spełnienia warunków określonych w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp.2. O zamówienie może się ubiegać Wykonawca, który nie podlega wykluczeniu oraz spełnia następujące warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:− Zdolności zawodowej lub technicznej, tj. wiedzy i doświadczenia:a) wykonanie (dostarczenie) w okresie trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie; łącznie minimum 150 szt. worków marynarza (worków podróżnych) w ramach maksymalnie 2 zamówień, z których każde zostało zrealizowane w okresie nie dłuższym niż 2 miesiąceb) dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym: zakładem(ami) produkcyjnym(i) w którym(ch) będzie realizowany przedmiot zamówienia, mającym wdrożony system zarządzania jakością w zakresie produkcji− Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:a) posiadania środków finansowych lub zdolności kredytową w wysokości nie mniejszej niż 100 000,00 PLN
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1.2. W celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia:1.2.1 oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej;1.2.2 odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;2 W przypadku podmiotu, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach art. 118 Pzp, wykonawca składa podmiotowe środki dowodowe, na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia, w odniesieniu do każdego z tych podmiotów.3 Zgodnie z art. 273 ust. 3 ustawy Pzp, zamawiający nie będzie wzywał do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1, dane umożliwiające dostęp do tych środków.4 Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność. 5 Jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio podmiotowe środki dowodowe nie są już aktualne, Zamawiający może w każdym czasie wezwać wykonawcę lub wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.1 W celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu:1.1.1 wykazu wykonanych dostaw, potwierdzającego spełnianie warunku określonego w Rozdziale VIII ust. 1 pkt 1 SWZ, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy. Zalecaną treść wykazu stanowi Załącznik nr 6 do SWZ1.1.2 opisu urządzeń technicznych oraz środków organizacyjno-technicznych zastosowanych przez wykonawcę w celu zapewnienia jakości (ze wskazaniem zakładu/ów produkcyjnego/ych). Zamawiający zamiast opisu urządzeń technicznych dopuszcza złożenie certyfikatu potwierdzającego wdrożenie systemu zarządzania jakością w zakresie produkcji plecaków/toreb.1.1.3 informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert.W przypadku, gdy przedstawiona przez Wykonawcę informacja od podmiotu, w którym Wykonawca posiada rachunek, potwierdza wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy poprzez określenie jedynie liczby cyfr widniejących na koncie, zamiast jej pełnego ujawniania, Zamawiający przy ocenie spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu uzna, iż Wykonawca przedstawił potwierdzenie dotyczące najniższej kwoty możliwej do zapisania przy użyciu ujawnionej liczby cyfr. W wypadku podania kwot w walutach obcych, w dokumentach składanych przez podmioty zagraniczne (np.: informacja z banku lub SKOK, itp.), Zamawiający dokona przeliczenia tych kwot na PLN wg średniego kursu NBP z dnia wystawienia dokumentu (informacja z banku lub SKOK).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą następujących środków dowodowych:a. wzór oferowanego wyrobu zgodny z opisem przedmiotu zamówienia i wzorem poglądowym Zamawiającego. UWAGA: Wzory poglądowe wyrobów do wglądu w siedzibie Zamawiającego po wcześniejszym uzgodnieniu terminu.Zamawiający zastrzega sobie prawo do uszkodzenia przedłożonych w ofercie wzorów podczas dokonywania oceny technicznej i jakościowej.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Zgodnie z art. 107 ust. 2 ustawy Pzp, jeżeli wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca składa Ofertę poprzez: wypełnienie na Platformie Formularza oferty (część A)oraz dodanie w zakładce „OFERTY" Formularza ofertowy (część B), o treści zgodnej zzałącznikiem nr 1 do SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.Wykonawcywspólnie ubiegający się o zamówienie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich wpostępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarciaumowy w sprawie zamówienia publicznego. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje sięodpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.Jeżeli wwyniku przeprowadzonego postępowania zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnieubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy wsprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Stosownie do art. 455 ust. 1 pkt 1 Ustawy Pzp, Zamawiający przewidujemożliwość wprowadzenia do Umowy zmian opisanych w ustępach poniżej: 1) zachodzikonieczność zmiany terminu wykonania Przedmiotu umowy w przypadku przedłużającej sięprocedury udzielenia zamówienia publicznego na skutek korzystania przez Wykonawców ześrodków ochrony prawnej, w takim przypadku zamawiający zastrzega sobie możliwośćwydłużenia terminu realizacji umowy o czas trwania procedury odwoławczej.2) w przypadkuwprowadzenia przez producenta nowej wersji sprzętu lub innych produktów, Zamawiającydopuszcza zmianę wersji sprzętu lub Produktu pod warunkiem, że nowa wersja spełniawymagania określone w SWZ i nie powodują zmiany ceny;3) w przypadku zakończeniawytwarzania sprzętu lub innego produktu objętego Umową lub wycofania ich z produkcji lub zobrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający dopuszcza zmianę polegającą nadostarczeniu produktu zastępczego o parametrach spełniających wymagania określone w SWZ inie powodują zmiany ceny;4) w przypadku zmiany przepisów prawa, opublikowanej w DziennikuUrzędowym Unii Europejskiej,Dzienniku Ustaw, Monitorze Polskim lub Dzienniku Urzędowymodpowiedniego ministra,Zamawiający dopuszcza zmiany sposobu realizacji Umowy lub zmiany zakresu świadczeń Wykonawcy wymuszone takimi zmianami prawa;5) w przypadku ujawnieniasię powszechnie występujących wad oferowanego sprzętu Zamawiający dopuszcza zmianę wzakresie Przedmiotu umowy polegającą na zastąpieniu danego produktu produktemzastępczym,spełniającym wszelkie wymagania przewidziane w SWZ dla produktuzastępowanego,rekomendowanym przez producenta lub wykonawcę w związku z ujawnieniemwad;6) zmiany Wykonawcy, któremu Zamawiający udzielił zamówienia, w przypadku gdy mazastąpić go nowy wykonawca, w wyniku połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości,restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowywykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawywykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian Umowy.3. Strony postanawiają,że w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług – Wynagrodzenie przewidzianeniniejszą Umową ulegnie zmianie odpowiedniej do zmiany wysokości podatku od towarów i usług(ulegnie korekcie o wysokość zmiany podatku VAT), przy czym powyższa zmiana będziemiała zastosowanie wyłącznie w odniesieniu do części Wynagrodzenia objętegofakturami wystawionymi po dacie wejścia w życie zmiany przepisów prawa wprowadzającychnowe stawki podatku od towarów i usług. 4. Zmiany, o których mowa powyżej wymagają zgodyobu Stron i muszą być dokonywane w formie pisemnej pod rygorem nieważności w postacianeksu.5.Dopuszczalne jest wprowadzenie również innych zmian niż wskazane w ust. 2 i 3jeżeli zmiany te będą dopuszczalne w świetle art. 455 Ustawy PZP.6. Potwierdzeniekonieczności zmiany Umowy nastąpi poprzez sporządzenie i podpisanie przez przedstawicieliStron stosownego protokołu, wraz z uzasadnieniem, opisującym przesłanki i celowość zmiany.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-05-28 09:50
8.2.) Miejsce składania ofert: https://kgpolicja.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-05-28 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-06-26
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Wykonawcom przysługują środki ochrony prawnej określone w Dziale IX ustawy Pzp.2.Odwołanie przysługuje na: 1) niezgodną z przepisami ustawy czynność zamawiającego,podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia, o zawarcie umowy ramowej, dynamicznymsystemie zakupów, systemie kwalifikowania wykonawców lub konkursie, w tym naprojektowane postanowienie umowy; 2) zaniechanie czynności w postępowaniu o udzieleniezamówienia, o zawarcie umowy ramowej, dynamicznym systemie zakupów, systemiekwalifikowania wykonawców lub konkursie, do której zamawiający był obowiązany na podstawieustawy; 3)zaniechanie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia lubzorganizowania konkursu na podstawie ustawy, mimo że zamawiający był do tego obowiązany.3.Odwołujący przekazuje zamawiającemu odwołanie wniesione w formie elektronicznej albopostaci Ogłoszenie nr 2021/BZP 00023936/01 z dnia 2021-03-262021-03-26 Biuletyn ZamówieńPublicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym napodstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Dostawy elektronicznej albo kopię tego odwołania, jeżelizostało wniesione ono w formie pisemnej, przed upływem terminu do wniesienia odwołania, wtaki sposób, alby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. 4. Odwołaniewnosi się w terminie 5 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającegostanowiącej podstawę jego wniesienia –jeżeli informacja została przekazana przy użyciuśrodków komunikacji elektronicznej, albo w terminie 10 dni – jeżeli informacja została przekazana w inny sposób. 5. Odwołanie wobec treści ogłoszenia wszczynającegopostępowanie o udzielenie zamówienia wnosi się w terminie 5 dni od dnia zamieszczeniaogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. 6. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby.
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę naprawę kanapy, Warszawa
Lokalizacja zleceniamazowieckie
Data dodania25-11-2024
Zleceniodawcaosoba fizyczna
Dzień dobry, chciałam zapytać o wycenę naprawy kanapy po zadrapaniu kota. Czy w takim konieczne jest całkowita wymiana obicia, czy jest możliwość naprawienia szkód?
Zainteresowanych proszę o kontakt.