Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Zmiana sposobu uzyskiwania ciepła dla budynków wielorodzinnych w Janowie
(formuła zaprojektuj i wybuduj) w częściach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Mińsk Mazowiecki
1.3.) Oddział zamawiającego: -
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 711582747
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Józefa Chełmońskiego 14
1.5.2.) Miejscowość: Mińsk Mazowiecki
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-300
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni
1.5.7.) Numer telefonu: 25 75 62 500
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@minskmazowiecki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.minskmazowiecki.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zmiana sposobu uzyskiwania ciepła dla budynków wielorodzinnych w Janowie
(formuła zaprojektuj i wybuduj) w częściach
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-670e6445-1c12-11ef-a7c1-72acb4a2af8f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00340535
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-05-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00012506/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.6 Zmiana sposobu uzyskiwania ciepła dla budynków wielorodzinnych w Janowie (formuła zaprojektuj i wybuduj) w częściach
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-670e6445-1c12-11ef-a7c1-72acb4a2af8f
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami polegająca na składaniu i wysyłaniu dokumentów/oświadczeń/wyjaśnień/zawiadomień/informacji, odbywa się w języku polskim przy użyciu Platformy e-Zamówienia (https://ezamowienia.gov.pl) lub za pomocą poczty elektronicznej na adres email: zamowienia@minskmazowiecki.pl (przy czym złożenie oferty możliwe jest wyłącznie za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia).
Informacje dot. sposobu komunikacji w ramach postępowania na Platformie e-Zamówienia zawarte są w udostępnionej na Platformie e-Zamówienia instrukcji pn.: „Komunikacja w postępowaniu”.
Zadawanie pytań dot. treści dokumentów zamówienia za pomocą „Formularzy do komunikacji” możliwe jest dla Wykonawców posiadających konto uproszczone. Korzystanie z tych Formularzy w pełnym zakresie możliwe jest dla posiadaczy konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia.
Pliki stanowiące załączniki do pojedynczego Formularza, przesyłane za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” nie mogą mieć większego rozmiaru niż 150 MB.
Datę wpływu dokumentów na Platformę e-Zamówienia lub serwer pocztowy Zamawiającego przyjmuje się jako datę ich przekazania.
Po dokonaniu otwarcia ofert wszelka korespondencja w sprawie prowadzonego postępowania odbywać się będzie za pośrednictwem „Formularza do komunikacji” dostępnego na Platformie e-Zamówienia lub odpowiednio: na adresy e-mail Zamawiającego (wskazany powyżej) oraz Wykonawcy wskazany w ofercie.
W korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem postępowania: RI.271.1.12.2024.
Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Mińsk Mazowiecki, ul. Józefa Chełmońskiego 14, 05-300 Mińsk Mazowiecki, tel. 25 756 25 00; e-mail: gmina@minskmazowiecki.pl
2. W sprawach związanych z Pani/Pana danymi osobowymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych (IOD): e-mail: iod@minskmazowiecki.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia postępowania i udzieleniu zamówienia, prowadzenia dokumentacji księgowo-podatkowej, archiwizacji danych, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami.
4. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest:
1) ustawa z 11.9.2019 r. – Prawo zamówień publicznych;
2) ustawa z 27.8.2009 r. o finansach publicznych;
3) ustawa z 14.7.1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach;
4) art. 6 pkt.1 lit. c RODO
– przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.
5. Odbiorca lub kategorie odbiorców: podmioty upoważnione na podstawie zawartych umów powierzenia oraz uprawnione na mocy obowiązujących przepisów prawa, w szczególności osoby lub podmioty, którym zostanie udostępniona dokumentacja postępowania na podstawie art. 18 oraz art. 74–76 ustawy Pzp. Zasada jawności ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (szczególna kategoria danych).
6. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania oraz przez okres wynikający z przepisów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, w szczególności zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy Pzp przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekracza 4 lata – przez cały okres obowiązywania umowy.
7. Posiada Pani/Pan prawo:
1) żądania dostępu do danych; w przypadku gdy wykonanie tego obowiązku, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może, zgodnie z art. 75 ustawy Pzp, żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia;
2) żądania sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych; zgodnie z art. 76 ustawy Pzp wykonanie tego obowiązku nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników;
3) usunięcia danych w przypadku, gdy dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane, lub w inny sposób przetwarzane;
4) żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych; zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy Pzp wykonanie tego obowiązku nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenie postępowania o udzielenie zamówienia.
8. Przysługuje Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-913 Warszawa.
9. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanych
z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają
z ustawy Pzp.
10. Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym
z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku
z prowadzonym postępowaniem, i które Zamawiający pośrednio pozyska od Wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Pani/Pana dane osobowe nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RI.271.1.12.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest realizacja podzielonej na dwie części inwestycji polegającej na zmianie źródeł ciepła z węglowych na gazowe dla dwóch nieruchomości zabudowanych budynkami wielorodzinnymi. W każdej części inwestycja ma charakter ,,zaprojektuj i wybuduj’’.
Część I obejmuje dwa wielorodzinne budynki byłych pracowników PGR Mienia, usytuowane przy ul. Miłej nr 1 i nr 2 w miejscowości Janów na terenie gminy Mińsk Mazowiecki, (działka o nr ewid. 232/2).
Zamówienie w każdej z Części obejmuje wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej budowlano-wykonawczej, wykonania specyfikacji technicznych oraz innych koniecznych dokumentów i opracowań, uzyskanie niezbędnych decyzji, dokumentów, uzgodnień, opinii i pozwoleń, wynikających z przepisów prawa lub z żądania właściwego organu administracji, a następnie wykonanie robót budowlanych związanych z budową odpowiednio zewnętrznych/wewnętrznych sieci instalacyjnych, zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową. Wykonawca zobowiązany będzie uzyskać stosowne prawomocne decyzje pozwolenia na budowę/dokonania zgłoszenia i pozwolenia na użytkowanie.
W ramach Części I należy wykonać m.in. następujące prace:
• dostawę i montaż kotłowni z podłączeniem wszystkich niezbędnych mediów,
• pełnienie nadzoru autorskiego,
• uzyskanie niezbędnych odbiorów,
• pełne serwisowanie wraz z wymianą ewentualnych części eksploatacyjnych w okresie gwarancyjnym,
• wykonanie dokumentacji powykonawczej,
• uruchomienie instalacji oraz wykonanie instrukcji eksploatacji.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 10 do SWZ – Dokumentacja.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-07-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą liczbę punktów K równą sumie obu kryteriów. Obliczane liczby punktów zaokrąglone będą do drugiego miejsca po przecinku. Oceniane będą tylko oferty nie podlegające odrzuceniu.
Oferty w kryterium KC będą oceniane wg następującego wzoru:
KC = Cmin / Cb x 60 pkt.;
gdzie:
Cmin – najniższa cena oferty brutto wśród złożonych ofert, które nie podlegają odrzuceniu,
Cb – cena brutto badanej oferty.
Liczba punktów przyznawanych w kryterium KG dodatkowy okres gwarancji Zamawiający będzie oceniał następująco:
3 miesiące 10 pkt.
6 miesięcy 20 pkt.
9 miesięcy 30 pkt.
12 miesięcy 40 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: dodatkowy okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest realizacja podzielonej na dwie części inwestycji polegającej na zmianie źródeł ciepła z węglowych na gazowe dla dwóch nieruchomości zabudowanych budynkami wielorodzinnymi. W każdej części inwestycja ma charakter ,,zaprojektuj i wybuduj’’.
Część II obejmuje budynek wielorodzinny budynku komunalnego z najmem socjalnym, usytuowany przy ulicy Osiedlowej nr 4D w miejscowości Janów na terenie gminy Mińsk Mazowiecki, (działka o nr ewid. 305/6).
Zamówienie w każdej z Części obejmuje wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej budowlano-wykonawczej, wykonania specyfikacji technicznych oraz innych koniecznych dokumentów i opracowań, uzyskanie niezbędnych decyzji, dokumentów, uzgodnień, opinii i pozwoleń, wynikających z przepisów prawa lub z żądania właściwego organu administracji, a następnie wykonanie robót budowlanych związanych z budową odpowiednio zewnętrznych/wewnętrznych sieci instalacyjnych, zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową. Wykonawca zobowiązany będzie uzyskać stosowne prawomocne decyzje pozwolenia na budowę/dokonania zgłoszenia i pozwolenia na użytkowanie.
W ramach Części II należy wykonać m.in. następujące prace:
• podłączenia pojemnościowych podgrzewaczy ciepłej wody użytkowej w lokalach mieszkalnych,
• demontaż istniejących pieco-kuchni i elektrycznych podgrzewaczy wody wraz z ich utylizacją,
• montaż indywidualnych kotłów gazowych i podgrzewaczy ciepłej wody użytkowej,
• montaż kuchenek gazowych,
• wykonanie czynności odbiorowych przez wszystkie zobligowane do tego przepisami prawa służby,
• wykonanie dokumentacji powykonawczej,
• uruchomienie instalacji oraz wykonanie instrukcji eksploatacji.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45231220-3 - Roboty budowlane w zakresie gazociągów
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-07-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą liczbę punktów K równą sumie obu kryteriów. Obliczane liczby punktów zaokrąglone będą do drugiego miejsca po przecinku. Oceniane będą tylko oferty nie podlegające odrzuceniu.
Oferty w kryterium KC będą oceniane wg następującego wzoru:
KC = Cmin / Cb x 60 pkt.;
gdzie:
Cmin – najniższa cena oferty brutto wśród złożonych ofert, które nie podlegają odrzuceniu,
Cb – cena brutto badanej oferty.
Liczba punktów przyznawanych w kryterium KG dodatkowy okres gwarancji Zamawiający będzie oceniał następująco:
3 miesiące 10 pkt.
6 miesięcy 20 pkt.
9 miesięcy 30 pkt.
12 miesięcy 40 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: dodatkowy okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
I. sytuacja ekonomiczna lub finansowa
Warunek spełni wykonawca, który:
1/ udokumentuje posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące, w wysokości nie mniejszej niż 800.000.- zł (słownie: osiemset tysięcy złotych) dla jednej Części zamówienia – Wykonawca składający oferty na obie Części zobowiązany jest wykazać posiadanie środków w wysokości nie mniejszej niż 1.600.000,00 zł (słownie: jeden milion sześćset tysięcy złotych);
2/ wykaże posiadanie ważnej polisy lub innego dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie Wykonawcy od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej o sumie ubezpieczenia nie mniejszej niż 500.000.- zł na każde zdarzenie wraz z potwierdzeniem opłacenia składki za tę polisę. Zamawiający wymaga aby posiadane przez Wykonawcę ubezpieczenie obejmowało rozszerzenie zakresu ubezpieczenia o klauzulę odpowiedzialność projektanta.
II. ) zdolność techniczna lub zawodowa
Warunek spełni wykonawca, który:
A. udokumentuje:
• dla Części I zamówienia:
iż zrealizował w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (w odniesieniu do daty zakończenia realizacji), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 2 ukończone roboty budowlane polegające na wykonaniu gazowej instalacji zewnętrznej, o wartości min. 600.000,00 zł brutto każda, w tym co najmniej 1 robota obejmująca kontenerową kotłownię gazową,
B. wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami do realizacji zamówienia posiadającymi uprawnienia budowlane:
dla Części I zamówienia:
• do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, posiadającą min. 5 lat doświadczenia zawodowego oraz doświadczenie polegające na wykonaniu w tym okresie co najmniej 1 projektu w zakresie instalacji gazowej obejmującej dobór kontenerowej kotłowni gazowej;
• do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, posiadającej doświadczenie zawodowe min. 3 lata oraz doświadczenie w pełnieniu w tym okresie funkcji kierownika robót sanitarnych na co najmniej jednej ukończonej budowie, polegającej na budowie, przebudowie lub remoncie instalacji gazowej lub ciepłowniczej, o wartości minimum 500.000.- zł;
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu do oferty należy załączyć:
a) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 (Załącznik nr 2 do SWZ) oraz
b) oświadczenie w zakresie art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Załącznik nr 3 do SWZ).
2. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych potwierdzających brak podstaw wykluczenia:
- odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
- oświadczenie (Załącznik nr 8 do SWZ), o aktualności informacji zawartych w oświadczeniach, o którym mowa:
• w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp,
• w zakresie art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. 2022, poz. 835);
- oświadczenie, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj.: Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył odrębna ofertę lub ofertę częściową albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (Załącznik nr 9 do SWZ).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Do oferty należy załączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 (Załącznik nr 2 do SWZ).
Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia:
1/zaświadczenia banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej dokumentującego posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące, w wysokości nie mniejszej niż 800.000.- zł dla jednej Części zamówienia – odpowiednio dla dwóch Części w wysokości nie mniejszej niż 1.600.000,00 zł;
2/ kopię ważnej polisy lub innego dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie Wykonawcy od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej o sumie ubezpieczenia nie mniejszej niż 500.000.- zł na każde zdarzenie wraz z potwierdzeniem opłacenia składki za tę polisę. Zamawiający wymaga aby posiadane przez Wykonawcę ubezpieczenie obejmowało rozszerzenie zakresu ubezpieczenia o klauzulę odpowiedzialność projektanta.
Warunek spełni wykonawca, który udokumentuje:
dla Części I zamówienia:
iż zrealizował w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (w odniesieniu do daty zakończenia realizacji), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 2 ukończone roboty budowlane polegające na wykonaniu gazowej instalacji zewnętrznej, o wartości min. 600.000,00 zł brutto każda, w tym co najmniej 1 robota obejmująca kontenerową kotłownię gazową,
dla Części II zamówienia:
iż zrealizował w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (w odniesieniu do daty zakończenia realizacji), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum 2 ukończone roboty o wartości min. 600.000,00 zł brutto każda, polegające na wykonaniu gazowej instalacji wewnętrznej obejmującej również rozprowadzenie instalacji centralnego ogrzewania i/lub ciepłej wody użytkowej,
każdorazowo wraz z załączeniem dowodów stanowiących referencje
B. wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami do realizacji zamówienia posiadającymi uprawnienia budowlane
dla Części I zamówienia:
• do projektowania w spec. instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, posiadającą min. 5 lat doświadczenia zawodowego oraz doświadczenie polegające na wykonaniu w tym okresie co najmniej 1 projektu w zakresie instalacji gazowej obejmującej dobór kontenerowej kotłowni gazowej;
• do kierowania robotami bud. w spec. instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, posiadającej doświadczenie zawodowe min. 3 lata oraz doświadczenie w pełnieniu w tym okresie funkcji kierownika robót sanitarnych na co najmniej jednej ukończonej budowie, polegającej na budowie, przebudowie lub remoncie instalacji gazowej lub ciepłowniczej, o wartości minimum 500.000.- zł
dla Części II zamówienia:
• do projektowania w spec. instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, posiadającą min. 5 lat doświadczenia zawodowego oraz doświadczenie polegające na wykonaniu w tym okresie co najmniej 1 projektu w zakresie wewnętrznej instalacji gazowej;
• do kierowania robotami bud. w spec. instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, posiadającej doświadczenie zawodowe min. 3 lata oraz doświadczenie w pełnieniu w tym okresie funkcji kierownika robót sanitarnych polegających m.in. na wykonaniu gazowej instalacji wewnętrznej obejmującej również rozprowadzenie instalacji centralnego ogrzewania i/lub ciepłej wody użytkowej, o wartości minimum 500.000.- zł
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga wniesienia przez Wykonawcę wadium w kwocie 2.000.- zł.
2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp, tj.:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ((Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).
3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.
4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Mińsku Mazowieckim Nr 52 9226 0005 0000 8035 2000 0040. W tytule przelewu należy wpisać: „Wadium w postępowaniu nr RI.271.1.12.2024”.
5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 2 pkt 2–4, wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
7. Oferta wykonawcy, który nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy, lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą, podlega odrzuceniu.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia:
- Zamawiający bada, czy nie zachodzą podstawy wykluczenia wobec każdego z tych Wykonawców,
- warunek sytuacji ekonomicznej i finansowej zostanie spełniony jeżeli jeden z Wykonawców spełni warunek samodzielnie lub Wykonawcy łącznie posiadać będą środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę wymaganą,
- warunek zdolności technicznej lub zawodowej musi spełniać przynamniej jeden z tych wykonawców,
- oświadczenia, Załączniki nr 2 i nr 3, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o Zamówienie,
- winni załączyć do oferty oryginał pełnomocnictwa ustanawiającego pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania i zawarcia umowy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wzór umów, które zostaną zawarte w sprawie niniejszego zamówienia, stanowi Załącznik nr 7 do SWZ.
2. Możliwości dokonania zmian w zakresie zawartej umowy Zamawiający zawarł w treści wzoru umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-06-11 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Portal e-zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-06-11 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-07-10