Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup wraz z montażem dekoracji świątecznych na Placu Grunwaldzkim w Gliwicach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Zarząd Usług Komunalnych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 271048212
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Strzelców Bytomskich 25c
1.5.2.) Miejscowość: Gliwice
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-109
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.7.) Numer telefonu: 32/335-04-54
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@mzuk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzuk.gliwice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup wraz z montażem dekoracji świątecznych na Placu Grunwaldzkim w Gliwicach
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5d087768-ef9a-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00155714
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000492/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.8 Zakup i montaż dekoracji świątecznych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://mzuk.bip.gliwice.eu/zamowieniaPubliczne/12425
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej. 2) Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”. 3) Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP) https://www.gov.pl/web/gov/warunkikorzystania. 4) Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB. 5) Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacja zawarta w rozdziale 26 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: MZUK-EPZ.50.52.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa, jednokrotny montaż i demontaż dekoracji świątecznych z osprzętem we wskazanych miejscach przez Zamawiającego na placu Grunwaldzkim przy ul. Zawiszy Czarnego w Gliwicach dz. nr 1263/2 obr. Nowe Miasto, wraz z przeszkoleniem czterech pracowników MZUK w zakresie montażu i demontażu.
Specyfikacja techniczna dekoracji:
1. BRAMA Z ELEMENTEM DEKORACYJNYM – 15 szt.
Element wolnostojący o wymiarach 380x300x50cm + 2 x stopa stabilizująca o wymiarach 100x50 cm. Stabilizacja bramy za pomocą 4 stalowych kotew na 1 stopę.
KONSTRUKCJA:
Konstrukcja w kształcie łuku opartego na kolumnach wykonana z profili stalowych 30x30x2mm; 25x25x2mm; 20x20x2mm oraz prętów stalowych Ø 8mm ze stali konstrukcyjnej, spawana elektrodą topliwą w osłonie szlachetnego gazu aktywnego biorącego udział w procesie spawania (MAG). Uszlachetnienie konstrukcji poprzez nakładanie naelektryzowanych cząstek farby proszkowej o grubości 20-100 μm na powierzchnię przewodzącą konstrukcji a następnie wygrzewanie jej do temperatury zapewniającej stopienie i polimeryzację proszku. RAL 6005. Bramy kotwione bezpośrednio do gruntu.
IGLIWIE:
Syntetyczny zamiennik naturalnych gałązek o grubości igły 1,0-1,3 mm tworzonych trójwarstwowo z certyfikatem trudnopalności klasy B1/M1. Ilość gałązek minimum 4460 szt., długość gałązki 8 cm.
OŚWIETLENIE:
Brama dekorowana oświetleniem, kolor biały, barwa ciepła z migającą co 5 diodą, 100 diód na 10 m, zawierająca minimum 3000 punktów świetlnych. Wszelkie łączone ze sobą elementy elektryczne wykonane za pomocą szczelnych połączeń zabezpieczonych uszczelką silikonową, posiadają klasę szczelności IP 67.
DEKOR:
Dekor w formie niesymetrycznej, ośmioramiennej gwiazdki o średnicy 50cm, wykonany z płaskownika oraz pręta ze stopu aluminium EN-AW-6060. Wąż świetlny LED 60 diód na metr o zwiększonej jasności światła, kolor biały, barwa zimna, 240V. Wszelkie łączone ze sobą elementy elektryczne wykonane za pomocą szczelnych połączeń zabezpieczonych uszczelką silikonową, posiadają klasę szczelności IP 67.
Każdy element musi być fabrycznie nowy.
2. ELEMENTY DEKORACYJNE WISZĄCE BARWA ZIMNA I CIEPŁA - po 5 szt. z każdego rodzaju
Elementy wiszący w postaci wieloramiennego iglaka/jeża, konstrukcja wykonana z pręta Ø 8mm ze stopu aluminium EN-AW-6060 w formie kuli z koncentrycznie rozchodzącymi się minimum 74 pofalowanymi promieniami o dwóch różnych długościach. Średnica 60 cm. Elementy podwieszane i mocowane za pomocą certyfikowanych systemów montażowych do istniejącego drzewostanu.
W celu uniknięcia wrzynania się stalowej liny w drzewa, pień należy zabezpieczyć drewnianymi dystansami (rollborderami).
OŚWIETLENIE:
• Łańcuch świetlny LED minimum 350 punktów świetlnych, kolor biały, barwa ciepła , statyczny, kolor kabla ciemny zielony, 100 diód na 10 m, 240V. Wszelkie łączone ze sobą elementy elektryczne wykonane za pomocą szczelnych połączeń zabezpieczonych uszczelką silikonową, posiadają klasę szczelności IP 67.
• Łańcuch świetlny LED minimum 350 punktów świetlnych, kolor biały, barwa zimna, statyczny, kolor kabla ciemny zielony, 100 diód na 10 m, 240V. Wszelkie łączone ze sobą elementy elektryczne wykonane za pomocą szczelnych połączeń zabezpieczonych uszczelką silikonową, posiadają klasę szczelności IP 67.
Każdy element musi być fabrycznie nowy.
3. GIRLANDA ŻARÓWKOWA
Element podwieszany na lince stalowej między istniejącymi latarniami 200 mb.
Girlanda żarówkowa wykonana na przewodzie płaskim kauczukowym, o przekroju 2x1,5mm2, czarnym. Napięcie 240V, z oprawkami szybkodemontowalnymi gwint E27, żarówka LED, co 50 cm, kolor światła biały, barwa ciepła, oprawka wodoodporna. Girlanda z możliwością rozbudowy i przedłużenia poszczególnych odcinków w przyszłości. Wszelkie łączone ze sobą elementy elektryczne wykonane za pomocą szczelnych połączeń zabezpieczonych uszczelką silikonową, posiadają klasę szczelności IP 67.
Każdy element musi być fabrycznie nowy.
4. POZIOMA MGIEŁKA ŚWIETLNA/ ŻAGIEL – 3 szt.
Podwieszana mgiełka w kształcie trójkąta o wymiarach 500x700x700cm, oparta na konstrukcji z linek stalowych. Mocowane za pomocą certyfikowanych systemów montażowych z zamkiem do istniejącego drzewostanu. W celu uniknięcia wrzynania się stalowej liny w drzewa, pień należy zabezpieczyć drewnianymi dystansami (rollborderami).
OŚWIETLENIE:
Element zawierający ok. 17.000 punktów świetlnych, kolor biały, barwa ciepła z co piątą diodą migającą – zimną, kolor kabla ciemny zielony, 100 diód na 10 m. Wszelkie łączone ze sobą elementy elektryczne, wykonane za pomocą szczelnych połączeń zabezpieczonych uszczelką silikonową, posiadają klasę szczelności IP 67.
Każdy element musi być fabrycznie nowy.
5. KURTYNA/PRZEWIESZKA Z DEKORAMI – 1 szt.
Element podwieszany o wymiarach 550x240 cm,
Kurtyna/przewieszka – element oparty na konstrukcji z linek stalowych, mocowany za pomocą certyfikowanych systemów montażowych z zamkiem do istniejącego drzewostanu. W celu uniknięcia wrzynania się stalowej liny w drzewa, pień należy zabezpieczyć drewnianymi dystansami (rollborderami).
OŚWIETLENIE:
Element zawierający ok 14.000 punktów świetlnych, kolor biały, barwa zimna, statyczny, kolor kabla ciemny zielony, 100 diód na 10 m, 240V. Wszelkie łączone ze sobą elementy elektryczne wykonane za pomocą szczelnych połączeń zabezpieczonych uszczelką silikonową, posiadają klasę szczelności IP 67.
DEKOR 1 – gwiazda
Dekor w formie ośmioramiennej gwiazdy o średnicy 115cm, wykonane ze stopu aluminium EN-AW-6060. Wąż świetlny LED 60 diód na metr, kolor biały, barwa ciepła, 240 V. Wszelkie łączone ze sobą elementy elektryczne wykonane za pomocą szczelnych połączeń zabezpieczonych uszczelką silikonową, posiadają klasę szczelności IP 67.
DEKOR 2 – gwiazda
Dekor w formie pięcioramiennej gwiazdy o wymiarach 90x70cm, wykonane ze stopu aluminium EN-AW-6060. Wąż świetlny LED 60 diód na metr, kolor biały, barwa zimna, 240 V. Wszelkie łączone ze sobą elementy elektryczne wykonane za pomocą szczelnych połączeń zabezpieczonych uszczelką silikonową, posiadają klasę szczelności IP 67.
DEKOR 3 - gwiazda
Dekor w formie pięcioramiennej gwiazdy o wymiarach 190x160cm, wykonane ze stopu aluminium EN-AW-6060. Wąż świetlny LED 60 diód na metr, kolor biały, barwa zimna, 240 V. Wszelkie łączone ze sobą elementy elektryczne wykonane za pomocą szczelnych połączeń zabezpieczonych uszczelką silikonową, posiadają klasę szczelności IP 67.
DEKOR 4 - spadający śnieg
Dekor z efektem spadającego śniegu, 48 diód w 1 tubie, długość zwisu 70 cm, 240V, instalacja złożona z 5 tub. Wszelkie łączone ze sobą elementy elektryczne wykonane za pomocą szczelnych połączeń zabezpieczonych uszczelką silikonową, posiadają klasę szczelności IP 67.
Każdy element musi być fabrycznie nowy.
Istotne warunki zamówienia:
1. Pierwszy montaż przedmiotu zamówienia wraz z przeszkoleniem pracowników MZUK do 06 grudnia 2021r. Demontaż wraz z przeszkoleniem pracowników MZUK styczeń 2022r., przy czym Zamawiający powiadomi Wykonawcę o planowanym demontażu z 5 dniowym wyprzedzeniem.
2. Wszystkie ww. dekoracje muszą być wykonane z najwyższej jakości materiałów w sposób wysoce estetyczny, zapewniający jej atrakcyjny wygląd zarówno w ciągu dnia, jak i w nocy.
3. Wykonawca wraz z dekoracjami dostarczy projekt animacji na nośniku elektronicznym z plikami w formacie avi lub mp4. Animacje powinny tworzyć wspólnie działającą, zsynchronizowaną ze sobą całość.
4. Zachowanie szczególnej ostrożności w trakcie wykonywania prac w obrębie istniejącego drzewostanu. Zabezpieczenie pni drzew drewnianymi dystansami w miejscach montażu stalowej liny.
5. Odbiór końcowy zostanie dokonany przez Komisję wyznaczoną przez Zamawiającego
z udziałem Wykonawcy. Komisja dokona oceny jakości wykonanych robót na podstawie przedstawionych dokumentów, oceny wizualnej oraz zgodności wykonania robót ze specyfikacją techniczną.
6. Z odbioru zostanie sporządzony protokół odbioru robót.
Do odbioru Wykonawca zobowiązany jest przedstawić następujące dokumenty:
- certyfikaty i deklaracje zgodności na materiały zastosowane do wykonania dekoracji,
- instrukcje eksploatacji i konserwacji dekoracji, oraz gwarancje.
W czasie realizacji robót Wykonawca zobowiązany jest do:
1. Stałego utrzymania porządku i ładu.
2. Oznakowania i odpowiedniego zabezpieczenia terenu podczas wykonania prac.
3. Oznakowania i zabezpieczenia miejsc prowadzenie robót zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP.
UWAGA:
Przeznaczeniem dekoracji jest zastosowanie zewnętrzne na terenach przestrzeni publicznej. Dekoracje muszą być odporne na skrajne warunki atmosferyczne jak: temperatura, wilgotność i wiatr.
4.2.6.) Główny kod CPV: 31527200-8 - Oświetlenie zewnętrzne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
45451000-3 - Dekorowanie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-12-06
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferty będą oceniane w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez wykonawców w zakresie kryteriów opisanych w rozdziale 20 SWZ. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która w sumie uzyska najwyższą liczbę punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja i rękojmia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) Warunek posiadania wiedzy i doświadczenia:
a) Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) zrealizował minimum dwa zadania podobne do przedmiotu zamówienia t.j. wykonał dekorację z okazji Świąt Bożego Narodzenia lub Nowego Roku o wartości, co najmniej 100 000 zł dla każdej dekoracji. W przypadku podmiotów działających wspólnie wykazanie zdolności poszczególnych podmiotów nie podlega sumowaniu. Oznacza to, że ww. zdolnością musi się wykazać co najmniej jeden z podmiotów działających wspólnie.
2) W przypadku podania kwot w walucie obcej, zamawiający dokona przeliczenia tej wartości na wartość w złotych według średniego kursu NBP dla danej waluty z dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu ukazania się ogłoszenia o zamówieniu, NBP nie opublikuje informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokona odpowiednich przeliczeń wg średniego kursu z pierwszego, kolejnego dnia, w którym NBP opublikuje ww. informacje.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzona nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast powyższego dokumentu składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w niniejszym punkcie, lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4, art. 109 ust. 1 pkt 1, 2 lit. a i b oraz pkt 3 ustawy pzp, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy. Dokumenty te powinny być wystawione w terminach nie wcześniejszych niż podano powyżej.
2) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust 1 pkt 5 ustawy pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o treści ZAŁĄCZNIKA NR 3 do SWZ w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, wymienionych w niniejszym punkcie, dotyczących tych podmiotów - za wyjątkiem oświadczenia, w zakresie art. 108 ust 1 pkt 5 ustawy pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane o treści ZAŁĄCZNIKA NR 6 do SWZ, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
UWAGA: Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji dostaw wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz zawiera dostawy, w wykonaniu których wykonawca bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w wykonaniu których bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1) W celu potwierdzenia, ze oferowanie dekoracje odpowiadają wymaganiom określonym w SWZ, Wykonawca zobowiązany jest do złożenia szczegółowych kart technicznych lub innych dokumentów przedstawiających charakterystykę oferowanych dekoracji pozwalającą na pełne porównanie/weryfikacje parametrów wszystkich oferowanych dekoracji z wymaganiami stawianymi przez Zamawiającego.
2) Dokumenty potwierdzające przeznaczenie wszystkich dekoracji do zastosowania na zewnątrz np. certyfikat bezpieczeństwa, atest.
3) Projekt przedstawiający dekoracje w formie zdjęć, wizualizacji bądź animacji w formie papierowej lub na nośniku elektronicznym.
Jeżeli Wykonawca nie złoży wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, Zamawiający jednokrotnie wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym przez siebie terminie.
Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
1) W celu potwierdzenia, ze oferowanie dekoracje odpowiadają wymaganiom określonym w SWZ, Wykonawca zobowiązany jest do złożenia szczegółowych kart technicznych lub innych dokumentów przedstawiających charakterystykę oferowanych dekoracji pozwalającą na pełne porównanie/weryfikacje parametrów wszystkich oferowanych dekoracji z wymaganiami stawianymi przez Zamawiającego.
2) Dokumenty potwierdzające przeznaczenie wszystkich dekoracji do zastosowania na zewnątrz np. certyfikat bezpieczeństwa, atest.
3) Projekt przedstawiający dekoracje w formie zdjęć, wizualizacji bądź animacji w formie papierowej lub na nośniku elektronicznym.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o treści ZAŁĄCZNIKA NR 2 do SWZ, Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa powyżej, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (np. konsorcjum, wspólnicy spółki cywilnej). Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji oraz brak podstaw wykluczenia.
2) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów. Przykładowy wzór zobowiązania podmiotu udostępniającego zasoby stanowi ZAŁĄCZNIK NR 7 do SWZ. Zobowiązanie lub inne dokumenty muszą zawierać w szczególności:
a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasob,
b) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia,
c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
3) Inne dokumenty niewymienione w powyższych punktach:
• wykonawca wpisany do urzędowego wykazu zatwierdzonych wykonawców lub wykonawca certyfikowany przez jednostki certyfikujące spełniające wymogi europejskich norm certyfikacji może, zamiast odpowiednich podmiotowych środków dowodowych, złożyć zaświadczenie o wpisie do urzędowego wykazu wydane przez właściwy organ lub certyfikat wydany przez właściwą jednostkę certyfikującą kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wskazujące na podmiotowe środki dowodowe stanowiące podstawę wpisu lub uzyskania certyfikacji, chyba że zamawiający ma uzasadnione podstawy do zakwestionowania informacji wynikających z zaświadczenia lub certyfikatu.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1) zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie: 2000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100),
2) wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert i utrzymania nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą,
3) wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być ważne minimum przez okres związania ofertą, dotyczyć przedmiotowego zamówienia i zawierać klauzule gwarantujące możliwość zatrzymania wadium w przypadkach, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy pzp,
4) wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy nr 80 1050 1298 1000 0023 3046 5408 Miejskiego Zarządu Usług Komunalnych w ING Bank Śląski SA O/Gliwice,
5) jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnieniu warunków udziału w postępowaniu składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (np. konsorcjum, wspólnicy spółki cywilnej). Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji oraz brak podstaw wykluczenia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Dopuszcza się możliwość dokonania istotnych zmian postanowień umowy w stosunku
do treści oferty, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia:
1) zmiana lub wprowadzenie podwykonawcy dot. zakresu przeznaczonego do realizacji przez podwykonawcę, pomimo, że w ofercie opracowanej na potrzeby postępowania Wykonawca nie przedstawił zakresu części zamówienia, który powierzy podwykonawcom, w przypadku wystąpienia zmian w tym zakresie - na wniosek Zamawiającego lub Wykonawcy (bez zmiany wynagrodzenia),
2) zmiana obowiązujących przepisów prawa, w tym przepisów związanych z wystąpieniem epidemii, pandemii lub stanów zagrożenia epidemicznego, mająca wpływ na realizację umowy;
3) działania siły wyższej, co oznacza zewnętrzne zdarzenie nagłe, nieprzewidywalne i niezależne od woli stron umowy, które nastąpiło po zawarciu umowy, uniemożliwiające wykonanie umowy w całości lub w części, na stałe lub pewien czas, któremu nie można zapobiec ani przeciwdziałać przy zachowaniu należytej staranności stron umowy, za przejaw siły wyższej strony uznają w szczególności: klęski żywiołowe (w tym trzęsienia ziemi, huragan, powódź i inne nadzwyczajne zjawiska atmosferyczne), akty władzy państwowej (w tym stan wojenny, stan wyjątkowy, itd.), działania wojenne, akty sabotażu, akty terrorystyczne i inne podobne wydarzenia zagrażające porządkowi publicznemu, strajki powszechne lub inne niepokoje społeczne;
4) nadzwyczajnych zdarzeń gospodarczych niezależnych od Zamawiającego, których Zamawiający nie mógł przewidzieć w chwili zawarcia umowy (przez nadzwyczajne zdarzenia gospodarcze niezależne od Zamawiającego należy rozumieć nieprzewidziane zdarzenia gospodarcze, niemożliwe do przewidzenia i niezależne od Zamawiającego mające wpływ na budżet Miasta Gliwice oraz zmiany dotychczasowych lub wejścia w życie nowych przepisów prawa mających wpływ na realizację przedmiotu umowy);
5) wyjątkowo niesprzyjających warunków fizycznych bądź atmosferycznych (przez niesprzyjające warunki atmosferyczne Zamawiający ma na uwadze warunki atmosferyczne odbiegające od typowych, mających wpływ na niemożność prowadzenia dostaw, długotrwałe intensywne opady trwające powyżej 3 dni, powódź - czas niezbędny na ustanie wody z zalanego terenu i możliwość kontynuacji lub rozpoczęcia dostaw);
6) zaistnienia w trakcie realizacji umowy okoliczności, których Wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie złożenia oferty i były one niezależne od niego (np. zaprzestanie produkcji danego asortymentu produktu, modyfikacja/zmiana parametrów produktu itp.), co skutkowałoby brakiem możliwości dalszej realizacji umowy na dotychczasowych warunkach - w takim przypadku Wykonawca będzie zobowiązany do zaproponowania Zamawiającemu towaru równoważnego, tj. towaru o co najmniej takich samych cechach. Wykonawca rozpocznie dostawy nowego produktu pod warunkiem zmiany umowy, na niezmienionych zasadach oraz bez podwyższenia cen jednostkowych;
7) zmniejszenia zakresu realizacji umowy, jeżeli realizacja umowy stanie się niemożliwa ze względu na wycofanie ze sprzedaży przez producenta produktu i braku możliwości zastąpienia przez Wykonawcę wycofanego produktu produktem równoważnym - w takim przypadku Zamawiający ma również prawo zmniejszyć proporcjonalnie kwotę przeznaczoną na realizację umowy;
8) zmiany i/lub ustalenia nowych osób uprawnionych do realizacji umowy - zmiana osób zostanie dokonana w formie pisemnej lub postaci elektronicznej, co nie będzie traktowane jako zmiana umowy i nie będzie wymagało sporządzania aneksu
do umowy;
9) zmiany sposobu fakturowania ze względu na zmiany organizacyjne u Zamawiającego;
10) zmiany numeru rachunku bankowego Wykonawcy.
2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy dokonane w sposób zgodny z ustawą Prawo zamówień publicznych wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności - aneks do umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-08-31 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-08-31 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-09-29
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
1. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w trybie podstawowym z możliwością negocjacji zgodnie z art. 275 pkt 2) ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Negocjacje ofert nie są obowiązkowe.
3. Zamawiający ogranicza liczbę wykonawców, których zaprosi do negocjacji ofert: do trzech wykonawców.
4. Selekcja wykonawców nastąpi na podstawie kryterium oceny ofert określonego w rozdziale 20 niniejszej SWZ, co oznacza, ze w przypadku skorzystania z możliwości negocjacji, Zamawiający do negocjacji zaprosi trzech wykonawców, którzy zdobyli najwięcej punktów w kryterium oceny ofert.
5. Oferta ostateczna nie może przedstawiać warunków gorszych niż w pierwotnej ofercie. Dopuszczalne jest złożenie oferty ostatecznej z warunkami tożsamymi jak w ofercie złożonej w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówienie.
6. Negocjacje dotyczą wyłącznie tych elementów treści oferty, które podlegają ocenie w ramach kryteriów oceny ofert.
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1) Wraz z ofertą należy złożyć:
a) wypełniony formularz cenowy - o treści ZAŁĄCZNIKA NR 4 do SWZ, b) upoważnienie osób do podpisania oferty musi bezpośrednio wynikać z dokumentów rejestrowych. W przeciwnym wypadku do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo, c) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o treści ZAŁĄCZNIKA NR 2 do SWZ; d) zobowiązanie podmiotów udostępniających zasoby wraz z oświadczeniem, o którym mowa w art. 125 ust. 1, przykładowy wzór zobowiązania i oświadczenia stanowi ZAŁĄCZNIK NR 7 do SWZ - dotyczy wyłącznie sytuacji, gdy wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów; e) przedmiotowe środki dowodowe wskazane w Rozdziale 10 pkt. 4 SWZ. 2) UWAGA: Zamawiający informuje, iż pierwszy montaż przedmiotu zamówienia wraz z przeszkoleniem pracowników MZUK do 06 grudnia 2021r. Demontaż wraz z przeszkoleniem pracowników MZUK styczeń 2022r., przy czym Zamawiający powiadomi Wykonawcę o planowanym demontażu z 5 dniowym wyprzedzeniem.