III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1) nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, z wyłączeniem przypadku określonego w art. 24 ust. 1 pkt. 13 lit. d oraz w przypadku o którym mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 14, jeżeli osoba o której mowa w tym przepisie została skazana za przestępstwo wymienione w art. 24 ust. 1 pkt 13 lit. d. – art. 133 ust. 4, oraz nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 i 8 ustawy Pzp; 2) spełniają warunki udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej. Wykonawca spełni te warunki, jeżeli wykaże że: a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie zrealizował: 1) Co najmniej 2 roboty w zakresie instalacji/montażu oraz wdrożenia systemów zabezpieczeń technicznych w obiektach budowlanych, obejmujących co najmniej systemy dozoru wizyjnego (VSS lub zamiennie zwany CCTV), systemy komunikacji głosowej (interkomowe) oraz systemy sygnalizacji włamania i napadu (I&HAS lub zamiennie zwany SSWiN) oraz system integrujący ww. za kwotę nie mniejszą niż 1.000.000,00 PLN netto każda robota oraz załączy dowody, że roboty te zostały wykonane należycie, w szczególności informacje o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone; 2) Co najmniej 2 roboty w zakresie instalacji/montażu oraz wdrożenia w obiektach budowlanych systemów sygnalizacji pożaru (SSP lub zamiennie zwany SAP) za kwotę nie mniejszą niż 70.000,00 PLN netto każda robota oraz załączy dowody, że roboty te zostały wykonane należycie, w szczególności informacje o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone; 3) Co najmniej 2 roboty w zakresie instalacji/montażu oraz wdrożenia w obiektach budowlanych systemów zarządzania budynkiem (BMS) za kwotę nie mniejszą niż 150.000,00 PLN netto każda robota oraz załączy dowody, że roboty te zostały wykonane należycie, w szczególności informacje o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. b) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie zrealizował lub realizuje zamówienia polegające na serwisie/konserwacji każdego z następujących systemów, instalacji i urządzeń zainstalowanych w obiektach budowlanych: 1) system dozoru wizyjnego (VSS lub CCTV) – co najmniej 2 zamówienia, 2) system sygnalizacji włamania i napadu (I&HAS lub SSWiN) – co najmniej 2 zamówienia, 3) system komunikacji głosowej (interkomowe) – co najmniej 2 zamówienia, 4) system sygnalizacji pożaru (SSP lub SAP) – co najmniej 2 zamówienia, 5) system zarządzania budynkiem (BMS) – co najmniej 1 zamówienie oraz załączy dowody, że zamówienia te zostały zrealizowane należycie. Zamawiający oczekuje, iż łączna wartość ww. zamówień w skali jednego roku kalendarzowego nie może być mniejsza, niż 80.000,00 PLN netto. Wykonawca może wykazać osobne zamówienia dotyczące serwisu/konserwacji ww. systemów, instalacji i urządzeń tak, aby łącznie potwierdzały one wymaganą wartość zamówienia w skali jednego roku kalendarzowego oraz ich liczbę. c) dysponuje co najmniej następującym zespołem osób (Koordynatorów) odpowiedzialnych za bezpośrednie wykonywanie prac ujętych w Przedmiocie Zamówienia, w zakresie obowiązków przypisanych do poszczególnych Koordynatorów i ich funkcji: • Kierownik Projektu Wykształcenie i kwalifikacje: Posiada wykształcenie wyższe techniczne. Doświadczenie: W ciągu ostatnich 5 lat, pracując w charakterze kierownika projektu, odpowiadał lub odpowiada za realizację co najmniej 2 inwestycji, z których każda obejmowała swoim zakresem wdrożenie w obiektach budowlanych co najmniej: 1) system dozoru wizyjnego (VSS lub CCTV), 2) system sygnalizacji włamania i napadu (I&HAS lub SSWiN), 3) system komunikacji głosowej (interkomowe), 4) system sygnalizacji pożaru (SSP lub SAP), 5) system zarządzania budynkiem (BMS). Zamawiający oczekuje, iż łączna wartość ww. systemów w ramach każdej z inwestycji była nie mniejsza, niż 1.150.000,00 PLN netto Zakres obowiązków: Kierownik Projektu będzie odpowiedzialny za kierowanie i zarządzanie zespołem realizującym Przedmiot Zamówienia na podstawie zawartej Umowy. Ponadto Kierownik Projektu będzie koordynował realizację całego Przedmiotu Zamówienia, w tym będzie osobą wyznaczoną do bezpośredniego kontaktu dla przedstawicieli Zamawiającego. Zamawiający oczekuje również, aby Kierownik Projektu był osobą zdolną do samodzielnego podejmowania decyzji w zakresie finansów oraz zasobów Wykonawcy. • Kierownik robót Wykształcenie i kwalifikacje: Posiada uprawnienia budowlane do prowadzenia i kierowania robotami bez ograniczeń. Doświadczenie: W ciągu ostatnich 5 lat, odpowiadał lub odpowiada za kierowanie co najmniej 2 robotami budowlanymi, obejmującymi swoim zakresem co najmniej montaż instalacji budynkowych obejmujących swoim zakresem: 1) system dozoru wizyjnego (VSS lub CCTV), 2) system sygnalizacji włamania i napadu (I&HAS lub SSWiN), 3) system komunikacji głosowej (interkomowe), 4) system sygnalizacji pożaru (SSP lub SAP), 5) system zarządzania budynkiem (BMS). Zakres obowiązków: Kierownik robót/budowy będzie odpowiedzialny za kierowanie (w tym prowadzenie i nadzorowanie) robotami budowlanymi wykonywanymi w ramach Przedmiotu Zamówienia. • Kierownik ds. wdrożenia systemów (Kierownik IT) Doświadczenie: W ciągu ostatnich 5 lat, co najmniej 2-krotnie w ramach 2 różnych inwestycji był lub jest kierownikiem zespołu lub zespołów odpowiedzialnych za wdrożenie i integrację: 1) systemu dozoru wizyjnego (VSS lub CCTV), 2) systemu sygnalizacji włamania i napadu (I&HAS lub SSWiN), 3) systemu komunikacji głosowej (interkomowe), 4) systemu sygnalizacji pożaru (SSP lub SAP), 5) systemu zarządzania budynkiem (BMS). Zamawiający oczekuje, iż łączna wartość ww. systemów w ramach każdej z inwestycji była nie mniejsza, niż 1.150.000,00 PLN netto. Zakres obowiązków: Kierownik ds. wdrożenia systemów będzie odpowiedzialny za kierowanie zespołem i wdrożenie wszelkiego oprogramowania objętego Przedmiotem Zamówienia. Ponadto będzie brał czynny udział przy tworzeniu dokumentacji powykonawczej, testach i szkoleniach. Uwaga: Jedna osoba może pełnić nie więcej niż funkcję jednego Koordynatora. Przez ww. uprawnienia budowlane Zamawiający rozumie uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 290 z późn. zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11.09.2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1278) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym osoba ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia ustawa z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii (Dz.U. 2016 poz. 65).
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
Postępowanie jest dwuetapowe: 1. etap I – złożenie przez Wykonawców wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; celem tego etapu jest dokonanie przez Zamawiającego oceny spełnienia warunków podmiotowych przez wykonawców, którzy złożą wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oraz zaproszenie Wykonawców, którzy spełnią warunki podmiotowe i w wyniku oceny, o której mowa wyżej, zostaną zaproszeni do złożenia ofert w II etapie postępowania. Zamawiający zaprosi do II etapu postępowania wszystkich Wykonawców spełniających warunki podmiotowe. 2. etap II – złożenie ofert, przez Wykonawców dopuszczonych do udziału w postępowaniu i zaproszonych do złożenia ofert przez zamawiającego oraz wybór oferty najkorzystniejszej.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia. Kwalifikacja Wykonawców, ocena i badanie wniosków oraz ofert. 1. Do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ) każdy Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu musi dołączyć następujące oświadczenia i dokumenty: 1) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (zgodne w treści z załącznikiem nr 2 do SWIZ), 2) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty (zgodnego w treści z załącznikiem nr 3 do SWIZ); 3) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy (wg wzoru załącznika nr 4 do SIWZ). 4) wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami (wykaz osób wg wzoru załącznika nr 5 do SIWZ); 2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający żąda następujących dokumentów: 1) oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia (zgodnego w treści z załącznikiem nr 2 do SWIZ); 2) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 3) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 4) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp; 3. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 4. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, o którym mowa w rozdziale IX SIWZ oraz na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 16-20 ustawy Pzp, jeżeli zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione na to, że podjęte przez Wykonawcę środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. 5. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: 1) rozdziale X. 2. 2) - 4) SIWZ – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 6. Dokumenty, o których mowa w rozdziale X. 5. 1) lit. b) niniejszej SIWZ, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty, o których mowa w X. 5. 1) lit. a), powinny być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. 7. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w rozdziale X. 5. zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Postanowienia pkt 6 stosuje się. ------------------------------------------------------------------------------ Do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (dokument musi być zgodny w treści z załącznikiem nr 1 do SIWZ) muszą być załączone: 1) wszystkie dokumenty i oświadczenia wymienione w rozdziale X SIWZ, 2) podpisana przez wykonawcę (stronę otrzymującą) umowa o zachowaniu poufności (załącznik nr 10 do SIWZ), 3) pełnomocnictwo do złożenia wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oraz oferty w przypadku, gdy uprawnienie do reprezentacji wykonawcy nie wynika z dokumentów rejestrowych. Pełnomocnictwo powinno zostać złożone w oryginale lub kopii notarialnie poświadczonej za zgodność z oryginałem. W przypadku niedołączenia pełnomocnictwa do wniosku lub dołączenia pełnomocnictwa wadliwego, Zamawiający wezwie Wykonawcę do uzupełnienia pełnomocnictwa, 4) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: pełnomocnictwo ustanawiające pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia, 5) zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia zasobów, w przypadku, gdy Wykonawca wykazuje zasoby innych podmiotów w celu spełnienia warunków. Zobowiązanie należy złożyć w oryginale.