Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wymiana dwóch kotłów gazowych wraz z robotami towarzyszącymi
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Muzeum Zamkowe w Pszczynie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072343385
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Brama Wybrańców 1
1.5.2.) Miejscowość: Pszczyna
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-200
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski
1.5.7.) Numer telefonu: 324490888
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@zamek-pszczyna.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zamek-pszczyna.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wymiana dwóch kotłów gazowych wraz z robotami towarzyszącymi
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2429fd89-3028-11ed-9171-f6b7c7d59353
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00341548
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-09-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00065972/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Wymiana dwóch kotłów gazowych wraz z robotami towarzyszącymi
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Rozdział VII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Rozdział XXV SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Rozdział XXV SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SOP.260.3.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 561680,63 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest demontaż istniejących kotłów wraz z utylizacją, dostawa, montaż dwóch kotłów gazowych wraz z robotami towarzyszącymi w budynku zamku Muzeum Zamkowego w Pszczynie, ul. Brama wybrańców 1, 43-200 Pszczyna zgodnie z opisem technicznym stanowiącym załącznik nr 7a oraz przedmiarem robót stanowiącym załącznik nr 7b do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45331110-0 - Instalowanie kotłów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-02-17
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena brutto C 60% = 6 pkt Matematyczny (Najniższa cena ofertowa x 10)/(Cena badanej oferty)×60%
Gwarancja na kotły
GK 15% = 1,5 pkt Matematyczny (Gwarancja badanej oferty x 10)/(Najwyższa gwarancja spośród wszystkich ofert)×15%
Gwarancja na wymiennik GW 15% = 1,5 pkt Matematyczny (Gwarancja badanej oferty x 10)/(Najwyższa gwarancja spośród wszystkich ofert)×15%
Gwarancja na wykonane roboty instalacyjne GR 10% = 1 pkt Matematyczny (Gwarancja badanej oferty x 10)/(Najwyższa gwarancja spośród wszystkich ofert)×10%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja na kotły
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja na wymiennik
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja na wykonane roboty instalacyjne
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy potwierdzający spełnienie następujących warunków dotyczących:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Wykonawcy prowadzący działalność gospodarczą lub zawodową powinni być wpisani do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych,
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrębnych przepisów: nie jest wymagane,
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał polisę lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od prowadzonej działalności gospodarczej na sumę gwarancyjną min. 500 000 zł,
4) Zdolności technicznej lub zawodowej:
zamawiający wymaga potwierdzenia, że Wykonawca:
a) posiada doświadczenie polegające na wykonaniu minimum jednego zamówienia, jednej roboty budowlanej, nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty, polegającego na budowie, przebudowie kotłowni gazowej w budynku wpisanym do rejestru zabytków, kotły/kocioł o łącznej mocy min.: 300 kW i o wartości min.: 300.000,00 zł brutto,
b) dysponuje osobą kierownika budowy, posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności w instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz posiadającą doświadczenie zgodnie z art. 37 c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami tj., która przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp, i art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego oraz w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca wraz z ofertą przedkłada dokumenty określone w rozdziale IX pkt 15 SWZ.
Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona na pisemne wezwanie Zamawiającego w trybie art. 274 Pzp złoży:
1) Wykaz robót (zgodnie z wymaganiami określonymi w Rozdziale XII pkt 1 ppkt 4 a));
2) Dowody, że roboty zostały wykonane lub są wykonywane należycie (np. referencje zamawiającego);
3) Dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od prowadzonej działalności gospodarczej odpowiadającej przedmiotowi zamówienia na sumę gwarancyjną w wys. co najmniej 500 000 zł (np. opłacona polisę);
4) Dokument potwierdzający, że Wykonawca dysponuje kierownikiem budowy
(zgodnie z wymaganiami określonymi w rozdziale XII pkt 1 ppkt 4 b)).
W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności do występowania w obrocie gospodarczym, Wykonawca na wezwanie zamawiającego przedkłada następujące dokumenty - Zamawiający nie wymaga dokumentu.
W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczącego uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, Wykonawca przedkłada następujące dokumenty - Zamawiający nie wymaga dokumentu.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa oświadczenie na podstawie art. 125 ust. 1 Pzp. oraz pozostałe dokumenty i oświadczenia w języku polskim.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp, i art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego oraz w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca wraz z ofertą przedkłada dokumenty określone w rozdziale IX pkt 15 SWZ.
Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona na pisemne wezwanie Zamawiającego w trybie art. 274 Pzp złoży:
1) Wykaz robót (zgodnie z wymaganiami określonymi w Rozdziale XII pkt 1 ppkt 4 a));
2) Dowody, że roboty zostały wykonane lub są wykonywane należycie (np. referencje zamawiającego);
3) Dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od prowadzonej działalności gospodarczej odpowiadającej przedmiotowi zamówienia na sumę gwarancyjną w wys. co najmniej 500 000 zł (np. opłacona polisę);
4) Dokument potwierdzający, że Wykonawca dysponuje kierownikiem budowy
(zgodnie z wymaganiami określonymi w rozdziale XII pkt 1 ppkt 4 b)).
W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności do występowania w obrocie gospodarczym, Wykonawca na wezwanie zamawiającego przedkłada następujące dokumenty - Zamawiający nie wymaga dokumentu.
W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczącego uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, Wykonawca przedkłada następujące dokumenty - Zamawiający nie wymaga dokumentu.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa oświadczenie na podstawie art. 125 ust. 1 Pzp. oraz pozostałe dokumenty i oświadczenia w języku polskim.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
16. Wraz z ofertą wykonawca pod rygorem odrzucenia oferty winien przesłać następujące dokumenty i załączniki w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym – każdy dokument odrębnie podpisany przez wykonawcę:
1) Formularz ofertowy;
2) Formularz – zał. nr 8;
3) Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy);
4) Oświadczenie na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp stanowiące wstępne potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia – składane odrębnie przez wykonawcę lub każdego z wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie - załącznik nr 2;
5) Oświadczenie na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp stanowiące wstępne potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia – podpisane odrębnie przez podmiot udostępniający zasoby - załącznik nr 3; (o ile dotyczy);
6) Zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji wykonawcy zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (jeżeli dotyczy) - załącznik nr 5, przy czym wykonawcy mogą polegać na zasobach podmiotów udostepniających zasoby dotyczące wykształcenia, doświadczenia lub kwalifikacji zawodowych, jeżeli podmioty te będą wykonywać robotę;
7) Oświadczenie o którym mowa w art. 117 ust. 3 ustawy (dotyczy tylko wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie) tj. w odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy będą wykonywać zamówienie, do realizacji której te zdolności są wymagane – podpisane wspólnie przez wykonawców - załącznik nr 4;
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z § 17 projektu umowy - załącznik nr 6 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-09-26 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-09-26 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-10-25