III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
1.1 Wykonawca musi posiadać kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, pozwalające na realizację zamówienia, dlatego też musi posiadać aktualny certyfikat, wymagany zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 15 maja 2015r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dziennik Ustaw z 2018r. poz. 2221, z późn. zm.), gdyż przedsiębiorcy którzy prowadzą działalność polegającą na instalowaniu, konserwacji lub serwisowaniu, naprawie oraz likwidacji stacjonarnych urządzeń chłodniczych, klimatyzacyjnych lub pomp ciepła, jak również systemów ochrony przeciwpożarowej zawierających fluorowane gazy cieplarniane obowiązani są posiadać certyfikat dla przedsiębiorców, wskazany odpowiednio w rozporządzeniu (UE) nr 2015/2067 albo w rozporządzeniu (WE) nr 304/2008.Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0 – 1, tj. nie spełnia/spełnia, w oparciu o oświadczenie Wykonawcy stanowiące Załącznik B do Formularza oferty stanowiący integralną część SIWZ oraz dokumenty i oświadczenia złożone przez Wykonawcę w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego zgodnie z pkt 6) 1.2 SIWZ.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
1.2 Wykonawca musi znajdować się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej pozwalającej, na realizacji zamówienia dlatego też musi wykazać, iż jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, przy czym kwota ubezpieczenia jest: a) dla części 1 nie mniejsza niż 140.000,00 złotych brutto, (słownie: sto czterdzieści tysięcy złotych (PLN)). b) dla części 2 nie mniejsza niż 40.000.00 złotych brutto, (słownie: czterdzieści tysięcy złotych (PLN)). c) dla części 3 nie mniejsza niż 170.000,00 złotych brutto, (słownie: sto siedemdziesiąt tysięcy złotych (PLN)). d) dla części 4 nie mniejsza niż 8.000,00 złotych brutto, (słownie: osiem tysięcy złotych (PLN)). e) dla części 5 nie mniejsza niż 40.000,00 złotych brutto, (słownie: czterdzieści tysięcy złotych (PLN)). f) dla części 6 nie mniejsza niż 80.000,00 złotych brutto, (słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych (PLN)). g) dla części 7 nie mniejsza niż 10.000,00 złotych brutto, (słownie: dziesięć tysięcy złotych (PLN)). Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0 – 1, tj. nie spełnia/spełnia, w oparciu o oświadczenie Wykonawcy stanowiące Załącznik B do Formularza oferty stanowiący integralną część SIWZ oraz dokumenty i oświadczenia złożone przez Wykonawcę w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego zgodnie z pkt 6) 1.2 SIWZ.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
Wykonawca musi posiadać zdolność techniczną lub zawodową pozwalającą na realizację zamówienia, odpowiednio w odniesieniu od jednej do siedmiu części zamówienia, dlatego też musi wykazać, że: 1.3.1 dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.: co najmniej 2 osobami posiadającymi łącznie stosowne kwalifikacje do wykonywania powierzonych prac, czyli: a) świadectwa kwalifikacyjne (numer świadectwa oraz termin ważności) uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń instalacji i sieci na stanowisku eksploatacji, w zakresie Grupa 1. Urządzenia, instalacje i sieci elektroenergetyczne wytwarzające, przetwarzające, przesyłające i zużywające energię elektryczną: punkt 2) urządzenia, instalacje i sieci elektroenergetyczne o napięciu nie wyższym niż 1 kV, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci. (Dziennik Ustaw z dnia 21 maja 2003r.), b) świadectwa kwalifikacyjne dla personelu (numer świadectwa oraz termin ważności) świadczącego usługi w zakresie: naprawy i obsługi technicznej urządzeń i instalacji chłodniczych zawierających substancje kontrolowane oraz obrotu tymi substancjami (kategoria I,) zgodnie z art. 25 ust.1-3 ustawy z dnia 15 maja 2015r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dziennik Ustaw z 2018r. poz. 2221, z późn. zm.) (kat. I, ) lub równoważne, c) certyfikaty serwisowe (lub równoważne dokumenty) wystawione na firmę lub osoby wyznaczone do realizacji usługi przez producentów lub ich autoryzowanych przedstawicieli w Polsce w zakresie urządzeń objętych gwarancją, tj. dla części II – centrale wentylacyjne Swegon i dla części IV – klimatyzatory: MDV, Fuji/Fujitsu, Gree, Kaisai. Kopie uprawnień zostaną dostarczone przed zawarciem umowy. Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0 – 1, tj. nie spełnia/spełnia, w oparciu o oświadczenie Wykonawcy stanowiące Załącznik B do Formularza oferty stanowiący integralną część SIWZ oraz dokumenty i oświadczenia złożone przez Wykonawcę w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego zgodnie z pkt 6) 1.2 SIWZ. 1.4. posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, tzn. wykaże, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert o udzielenie zamówienia, a w przypadku, gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, licząc wstecz od dnia upływu terminu składania ofert, wykonał natomiast w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, odpowiednio: a) w zakresie części 1 zamówienia – trzy usługi obejmujące instalacje lub przeglądy i naprawy urządzeń wentylacyjno-klimatyzacyjnych o łącznej wartości wykazanych trzech usług co najmniej 140.000,00 złotych brutto z zastrzeżeniem, iż każda z usług musi opiewać co najmniej na kwotę 20.000,00 złotych brutto, b) w zakresie części 2 zamówienia – trzy usługi obejmujące instalacje lub przeglądy urządzeń wentylacyjno-klimatyzacyjnych o łącznej wartości wykazanych trzech usług co najmniej 40.000,00 złotych brutto z zastrzeżeniem, iż każda z usług musi opiewać co najmniej na kwotę 10.000,00 złotych brutto, c) w zakresie części 3 zamówienia – trzy usługi obejmujące instalacje lub przeglądy i naprawy urządzeń wentylacyjno-klimatyzacyjnych o łącznej wartości wykazanych trzech usług co najmniej 170.000,00 złotych brutto z zastrzeżeniem, iż każda z usług musi opiewać co najmniej na kwotę 20.000,00 złotych brutto, d) w zakresie części 4 zamówienia – trzy usługi obejmujące instalacje lub przeglądy urządzeń wentylacyjno-klimatyzacyjnych o łącznej wartości wykazanych trzech usług co najmniej 8.000,00 złotych brutto z zastrzeżeniem, iż każda z usług musi opiewać co najmniej na kwotę 1.000,00 złotych brutto, e) w zakresie części 5 zamówienia – trzy usługi obejmujące instalacje lub przeglądy urządzeń wentylacyjno-klimatyzacyjnych o łącznej wartości wykazanych trzech usług co najmniej 40.000,00 złotych brutto z zastrzeżeniem, iż każda z usług musi opiewać co najmniej na kwotę 5.000,00 złotych brutto, f) w zakresie części 6 zamówienia – trzy usługi obejmujące instalacje lub przeglądy i naprawy instalacji chłodniczych zarządzanych programem PMC-MODULMATIC do obsługi sterowników PMC CP1200 o łącznej wartości wykazanych trzech usług co najmniej 80.000,00 złotych brutto z zastrzeżeniem, iż każda z usług musi opiewać co najmniej na kwotę 20.000,00 złotych brutto, g) w zakresie części 7 zamówienia – trzy usługi obejmujące instalacje lub przeglądy urządzeń wentylacyjno-klimatyzacyjnych o łącznej wartości wykazanych trzech usług co najmniej 10.000,00 złotych brutto z zastrzeżeniem, iż każda z usług musi opiewać co najmniej na kwotę 2.000,00 złotych brutto. Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0 – 1, tj. nie spełnia/spełnia, w oparciu o oświadczenie Wykonawcy stanowiące Załącznik B do Formularza oferty stanowiący integralną część SIWZ oraz dokumenty i oświadczenia złożone przez Wykonawcę w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego zgodnie z pkt 6) 1.2 SIWZ.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1.2.1.1 odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp;
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1.2.1.2 dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na co najmniej sumę gwarancyjną w wysokości: a) dla części 1 nie mniejszej niż 140.000,00 złotych brutto, (słownie: sto czterdzieści tysięcy złotych (PLN)). b) dla części 2 nie mniejszej niż 40.000.00 złotych brutto, (słownie: czterdzieści tysięcy złotych (PLN)). c) dla części 3 nie mniejszej niż 170.000,00 złotych brutto, (słownie: sto siedemdziesiąt tysięcy złotych (PLN)). d) dla części 4 nie mniejszej niż 8.000,00 złotych brutto, (słownie: osiem tysięcy złotych (PLN)). e) dla części 5 nie mniejszej niż 40.000,00 złotych brutto, (słownie: czterdzieści tysięcy złotych (PLN)). f) dla części 6 nie mniejszej niż 80.000,00 złotych brutto, (słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych (PLN)). g) dla części 7 nie mniejszej niż 10.000,00 złotych brutto, (słownie: dziesięć tysięcy złotych (PLN)). 1.2.1.3 wykaz osób, którymi dysponuje Wykonawca, zdolnych do realizacji zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania takimi osobami. (Załącznik C – Wykaz osób), 1.2.1.4 wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, w odniesieniu od jednej do siedmiu części zamówienia. (Załącznik D – Wykaz usług), 1.2.1.5 aktualny certyfikat dla przedsiębiorcy wymagany zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 15 maja 2015r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dziennik Ustaw z 2018r. poz. 2221, z późn. zm.), wskazany odpowiednio w rozporządzeniu (UE) nr 2015/2067 albo w rozporządzeniu (WE) nr 304/2008.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1) Formularz oferty z załącznikami, 2) Dowód wniesienia wadium, 3) Pełnomocnictwo (o ile dotyczy), 4) Informacja o przetwarzaniu danych osobowych zgodnie z Załącznikiem E do Formularza oferty.