Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pod nazwą „Wykonanie instalacji klimatyzacji – I/ZUS Kalisz, ul. Konopnickiej 31”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH
1.3.) Oddział zamawiającego: ODDZIAŁ W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 00001775600553
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Wysocka 1B
1.5.2.) Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
1.5.3.) Kod pocztowy: 63-400
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 62 7217533
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zap_ostrow_wielkopolski@zus.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zus.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - Zakład Ubezpieczeń Społecznych lub Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego oraz zarządzane przez nie fundusze
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Ubezpieczenia społeczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pod nazwą „Wykonanie instalacji klimatyzacji – I/ZUS Kalisz, ul. Konopnickiej 31”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5574a198-0b84-11ef-bfd2-32fa350b5bfc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00312432
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-05-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00464397/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Wykonanie instalacji klimatyzacji
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://portal.smartpzp.pl/zus/public/postepowanie?postepowanie=50161947
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Składanie, zmiana i wycofanie ofert - odbywa się wyłącznie przy użyciu Platformy zakupowej: https://portal.smartpzp.pl/zus .
2. Korespondencja pomiędzy zamawiającym a wykonawcami, w tym składanie oświadczeń, podmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji lub dokumentów, przekazywanych w postępowaniu, z wyjątkiem określonych w SWZ (składanie, zmiana i wycofanie ofert, uzgodnienie terminu wizji lokalnej i kontakt z Inspektorem Ochrony Danych) – odbywa się wyłącznie przy użyciu:
2.1. Platformy zakupowej: https://portal.smartpzp.pl/zus ,
2.2. poczty elektronicznej: zap_ostrow_wielkopolski@zus.pl (adres poczty elektronicznej zamawiającego)
- zgodnie z wyborem nadawcy korespondencji.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wymagania techniczne i organizacyjne, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej, przekazywanej przy użyciu Platformy zakupowej, zostały opisane szczegółowo w Regulaminie SmartPZP, Instrukcji użytkownika SmartPZP oraz SWZ.
2. Sposób sporządzania oraz wymagania techniczne dla dokumentów elektronicznych określone zostały w:
2.1. pkt 4.5 SWZ oraz
2.2. rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. 2020 poz. 2452).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 19 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający realizuje obowiązki informacyjne, o których mowa w art. 13 ust. 1-3 RODO, przez zamieszczenie wymaganych informacji w SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z art. 19 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający realizuje obowiązki informacyjne, o których mowa w art. 13 ust. 1-3 RODO, przez zamieszczenie wymaganych informacji w SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 260000.271.6.2023-ZAP
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 4775188,39 PLN
4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 1073969,14 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zgodnie z SWZ:
"2.1.2. Przedmiot zamówienia: Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pod nazwą „Wykonanie instalacji klimatyzacji – I/ZUS Kalisz, ul. Konopnickiej 31”."
"2.1.5. Rozwiązania równoważne:
2.1.5.1. Przedmiotu zamówienia nie opisano w sposób, o którym mowa w art. 99 ust. 5 ustawy Pzp, czyli przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę.
2.1.5.2. Przedmiot zamówienia opisano przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, a tym samym zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp:
2.1.5.2.1. zamawiający informuje, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym przez powołane już odniesienia,
2.1.5.2.2. każdemu z powołanych już odniesień, towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
2.1.6. Wymagania w zakresie zatrudnienia osób:
2.1.6.1. zgodnie z uregulowaniem zawartym w art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający wymaga przy realizacji zamówienia, przez cały okres wykonywania powierzonych im prac, zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę, na podstawie stosunku pracy, w pełnym wymiarze czasu pracy (pełny etat), w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r., poz. 1465), dalej: ,,Kodeks pracy” oraz za wynagrodzeniem o wysokości nie mniejszej, niż minimalne wynagrodzenie za pracę, ustalone na podstawie art. 6-7 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2020 r., poz. 2207 ze zm.), dalej: „ustawa o minimalnym wynagrodzeniu za pracę” - osób wykonujących czynności:
2.1.6.1.1. polegające na obsłudze, naprawie, montażu lub demontażu urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu znamionowym nie wyższym niż 1 kV,
2.1.6.1.2. kontrolno-pomiarowe urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu znamionowym nie wyższym niż 1 kV,
2.1.6.1.3. polegające na osadzeniu przepustów w ścianach i stropach,
2.1.6.1.4. polegające na układaniu przewodów kabelkowych, chłodniczych, tablic rozdzielczych,
2.1.6.1.5. polegające na instalacji odgromowej uziemiającej,
2.1.6.1.6. polegające na montażu czujek otwarcia (kontaktronów),
2.1.6.1.7. polegające na uporządkowaniu miejsca prowadzonych robót.
2.1.6.2. szczegółowe określenie sposobu weryfikacji zatrudnienia osób, jak również uprawnień zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań – zawiera załącznik nr 6 do SWZ."
"2.1.8. Warunki realizacji zamówienia zostały szczegółowo określone w załączniku nr 6 do SWZ."
4.2.6.) Główny kod CPV: 45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45331220-4 - Instalowanie urządzeń klimatyzacyjnych
45331221-1 - Instalowanie urządzeń klimatyzacji częściowej powietrza
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45317000-2 - Inne instalacje elektryczne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 120 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z SWZ:
"7.2. Kryterium oceny ofert
Kryterium ceny (jedyne kryterium oceny ofert).
7.3. Zasady oceny ofert zgodnie z ustalonym kryterium oceny ofert
7.3.1. Ocenie w zakresie kryterium ceny podlegać będą wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu.
7.3.2. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta z najniższą ceną.
7.3.3. Jeżeli nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę.
7.3.4. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą oferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.
7.3.5. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę w terminie związania ofertą.
7.3.6. Jeżeli termin związania ofertą upłynął przed wyborem najkorzystniejszej oferty, zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia, w wyznaczonym przez zamawiającego terminie, pisemnej zgody na wybór jego oferty.
7.3.7. W przypadku braku zgody, o której mowa w pkt 7.3.6 SWZ, zamawiający zwraca się o wyrażenie takiej zgody do kolejnego wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, chyba że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania."
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Wg kolejności
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.7.) Kolejność kryterium: 1
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zgodnie z SWZ:
"4.1.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca udowodni, że posiada wpis do rejestru wydanych, zawieszonych, odwieszonych i cofniętych certyfikatów dla przedsiębiorców, o którym mowa w art. 32 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dz. U. z 2020 poz. 2065), potwierdzający posiadanie aktualnego certyfikatu, uprawniającego go do wykonywania, dla osób trzecich, czynności polegających na instalowaniu oraz naprawie lub likwidacji stacjonarnych urządzeń klimatyzacyjnych, o którym mowa w art. 29 przywołanej wyżej ustawy.
uwaga nr 1: warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
uwaga nr 2: w przypadku, o którym mowa powyżej [uwaga nr 1], wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, sporządzone zgodnie z wzorem, stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ."
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z SWZ:
"4.4.2. Wymagane podmiotowe środki dowodowe składane na wezwanie zamawiającego.
4.4.2.1. Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
(...)
4.4.2.1.2. w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu:
4.4.2.1.2.1. oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, sporządzonego zgodnie z wzorem, stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ,
4.4.2.1.2.2. w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, sporządzone zgodnie z wzorem, stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ, składa każdy z wykonawców.
(...)
4.4.2.6. Weryfikacji braku zaistnienia podstaw wykluczenia, na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę, zamawiający dokona na podstawie stosownych oświadczeń, sporządzonych zgodnie z wzorami, stanowiącymi załączniki do SWZ oraz odpowiednich, spośród następujących podmiotowych środków dowodowych:
4.4.2.6.1. wykaz określony w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącym środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.5.2006, str. 1, ze zm.) - pobrany przez zamawiającego z bazy danych mieszczącej się pod adresem internetowym: https://eur-lex.europa.eu,
4.4.2.6.2. wykaz określony w rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.3.2014, str. 6, ze zm.) - pobrany przez zamawiającego z bazy danych mieszczącej się pod adresem internetowym: https://eur-lex.europa.eu,
4.4.2.6.3. lista osób i podmiotów, wobec których są stosowane środki, o których mowa w art. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę, prowadzona przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych, publikowana w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej ministra właściwego do spraw wewnętrznych - pobrana przez zamawiającego ze strony internetowej: https://www.gov.pl/web/mswia/lista-osob-i-podmiotow-objetych-sankcjami ,
4.4.2.6.4. informacja z Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych - pobrana przez zamawiającego z bazy danych mieszczącej się pod adresem internetowym: https://crbr.podatki.gov.pl,
4.4.2.6.5. odpis z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej - pobrany przez zamawiającego z bazy danych mieszczącej się pod adresem internetowym: https://prod.ceidg.gov.pl , o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowy środek dowodowy ,
4.4.2.6.6. informacja z Krajowego Rejestru Sądowego - pobrana przez zamawiającego z bazy danych mieszczącej się pod adresem internetowym: https://ekrs.ms.gov.pl , o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowy środek dowodowy."
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z SWZ:
"4.4.1. Wymagane oświadczenia, podmiotowe środki dowodowe (...) składane wraz z ofertą.
(...)
4.4.1.3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, sporządzone zgodnie z wzorem, stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ.
(...)
4.4.2. Wymagane podmiotowe środki dowodowe składane na wezwanie zamawiającego.
4.4.2.1. Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
4.4.2.1.1. w celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunku udziału w postępowaniu dotyczącego uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej: wpisu do rejestru wydanych, zawieszonych, odwieszonych i cofniętych certyfikatów dla przedsiębiorców, o którym mowa w art. 32 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dz. U. z 2020 poz. 2065), potwierdzającego posiadanie przez wykonawcę aktualnego certyfikatu, uprawniającego go do wykonywania, dla osób trzecich, czynności polegających na instalowaniu oraz naprawie lub likwidacji stacjonarnych urządzeń klimatyzacyjnych, o którym mowa w art. 29 przywołanej wyżej ustawy"
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zgodnie z SWZ:
"2.1.7. Zamawiający:
(...)
2.1.7.2. nie żąda złożenia przedmiotowych środków dowodowych"
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zgodnie z SWZ:
"4.3.1. W skład kompletnej oferty wraz z załącznikami, wchodzą co najmniej:
4.3.1.1. oferta, którą stanowi wypełniony formularz ofertowy, sporządzony zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ,
4.3.1.2. załączniki do oferty, które stanowią: oświadczenia, podmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty składane wraz z ofertą, wskazane w pkt 4.4.1 SWZ.
(...)
4.4.1. Wymagane oświadczenia (...) oraz inne dokumenty składane wraz z ofertą.
4.4.1.1. Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie wskazanym przez zamawiającego w załączniku nr 2 do SWZ. Oświadczenie, o którym mowa, stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
4.4.1.2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, składa wraz z ofertą każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
(...)
4.4.1.4. Dokumenty potwierdzające umocowanie.
4.4.1.4.1. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, zamawiający żąda od wykonawcy, złożenia wraz z ofertą, odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.
4.4.1.4.2. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w pkt 4.4.1.4.1 SWZ, jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
4.4.1.4.3. Jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt 4.4.1.4.1 SWZ, zamawiający żąda od wykonawcy, złożenia wraz z ofertą, pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy.
4.4.1.4.4. Pkt 4.4.1.4.3 SWZ stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego.
4.4.1.4.5. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności dokumentów, o których mowa w pkt 4.4.1.4.1 SWZ, pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski pobranych samodzielnie przez zamawiającego dokumentów."
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z SWZ:
"1.9.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W przypadku, o którym mowa:
1.9.1.1. wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,
1.9.1.2. przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
1.9.2. Zamawiający wyjaśnia, że wspólnicy w spółce cywilnej, o której mowa w art. 860-875 Kodeksu cywilnego, są wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o udzielenie zamówienia (potocznie: „konsorcjum”).
(...)
4.1.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca udowodni, że posiada wpis do rejestru wydanych, zawieszonych, odwieszonych i cofniętych certyfikatów dla przedsiębiorców, o którym mowa w art. 32 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dz. U. z 2020 poz. 2065), potwierdzający posiadanie aktualnego certyfikatu, uprawniającego go do wykonywania, dla osób trzecich, czynności polegających na instalowaniu oraz naprawie lub likwidacji stacjonarnych urządzeń klimatyzacyjnych, o którym mowa w art. 29 przywołanej wyżej ustawy.
uwaga nr 1: warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
uwaga nr 2: w przypadku, o którym mowa powyżej [uwaga nr 1], wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, sporządzone zgodnie z wzorem, stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ.
(...)
4.4.1.2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, składa wraz z ofertą każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
4.4.1.3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, sporządzone zgodnie z wzorem, stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ.
(...)
4.4.1.4.3. Jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt 4.4.1.4.1 SWZ, zamawiający żąda od wykonawcy, złożenia wraz z ofertą, pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy.
4.4.1.4.4. Pkt 4.4.1.4.3 SWZ stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego.
(...)
4.4.2.1.2.2. w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, sporządzone zgodnie z wzorem, stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ, składa każdy z wykonawców."
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z SWZ:
"10.1. Projektowane postanowienia umowy, stanowią załącznik nr 6 do SWZ.
10.2. Z wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zostanie zawarta umowa, o której mowa w pkt 10.1 SWZ.
10.3. Zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, przewiduje się, że umowa może ulec zmianie w zakresie określonym ustawą z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. 2024 poz. 340).
10.4. Dopuszczalna jest również zmiana umowy w przypadkach określonych w art. 455 ust. 1 pkt 2 lit. b, pkt 3 i 4 oraz ust. 2 ustawy Pzp."
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-05-27 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://portal.smartpzp.pl/zus
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-05-27 09:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-06-25
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Informacje dodatkowe do sekcji V (kwalifikacja wykonawców) Ogłoszenia:
Zgodnie z SWZ:
"4.2.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie:
4.2.1.1. art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 1 i 4 ustawy Pzp,
4.2.1.2. art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę. "
2. Znaczenie pojęć użytych w Ogłoszeniu:
2.1. „Instrukcja użytkownika SmartPZP” - „Instrukcja użytkownika Wykonawcy SMARTPZP PORTAL E-USŁUG”, dostępna na stronie internetowej: https://portal.smartpzp.pl/zus , w zakładce „e-learning” (opis odsyłacza: „Instrukcja obsługi Portalu e-Usług SmartPZP”),
2.2. „Platforma zakupowa” - narzędzie do komunikacji między zamawiającym a wykonawcami, umożliwiające realizację procesu związanego z udzielaniem zamówień publicznych przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z art. 61 ust. 1 ustawy Pzp, służące w szczególności do składania ofert oraz przekazywania informacji i dokumentów lub oświadczeń, znajdujące się na stronie internetowej: https://portal.smartpzp.pl/zus,
2.3. „Regulamin SmartPZP” - „Regulamin korzystania z Portalu e-Usług SmartPZP”, dostępny na stronie internetowej: https://portal.smartpzp.pl/zus , w zakładce „e-learning” (opis odsyłacza: „Regulamin Portalu e-Usług”),
2.4. „RODO” - rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.5.2016, str. 1, ze zm.),
2.5. „SWZ” - niniejsza Specyfikacja warunków zamówienia wraz z załącznikami, stanowiącymi jej integralną część,
2.6. „ustawa o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę” - ustawa z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. 2024 poz. 507),
2.7. „ustawa Pzp” - ustawa z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2023 poz. 1605 ze zm.),
2.8. „wykonawca” - osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która oferuje na rynku wykonanie robót budowlanych lub obiektu budowlanego, dostawę produktów lub świadczenie usług lub ubiega się o udzielenie zamówienia, złożyła ofertę lub zawarła umowę w sprawie zamówienia publicznego.
3. Pozostałe informacje zawiera SWZ, zamieszczona na stronie internetowej prowadzonego postępowania.