Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie przebudowy inst. wodociągowej wody byt.-gosp.
i przeciwpożarowej z rozdziałem inst. ppoż. od inst. w. z. - etap I w budynku XIX Liceum Ogólnokształcącym przy ul. Zbaraskiej 1 w Warszawie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Urząd m.st. Warszawy Dzielnica Praga-Południe
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015259640
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Grochowska 274
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 03-841
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: +48 224435509
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: pragapoludnie.wzp@um.warszawa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pragapld.um.warszawa.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie przebudowy inst. wodociągowej wody byt.-gosp.
i przeciwpożarowej z rozdziałem inst. ppoż. od inst. w. z. - etap I w budynku XIX Liceum Ogólnokształcącym przy ul. Zbaraskiej 1 w Warszawie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1023cb7b-cd33-11ec-b879-9a86e5ac3946
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00158325
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00019968/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.26 Przebudowa instalacji wodociągowej wody bytowo-gospodarczej i przeciwpożarowej z rozdziałem instalacji ppoż. od instalacji w. z. - etap I w XIX Liceum Ogólnokształcącym ul. Zbaraska 1
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zamowienia.um.warszawa.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zamowienia.um.warszawa.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: SWZ Rozdz. 2 i 24 pkt 4
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zapisy dot. ochrony danych osobowych określona załącznik 13 do SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zapisy dot. ochrony danych osobowych określona załącznik 13 do SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: UD-VI-ZP/18/22
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest:
Wykonanie przebudowy instalacji wodociągowej wody bytowo-gospodarczej i przeciwpożarowej
z rozdziałem instalacji ppoż. od instalacji w. z. - etap I w budynku XIX Liceum Ogólnokształcącym przy ul. Zbaraskiej 1 w Warszawie.
Opis przedmiotu zamówienia:
1. Zakres robót budowlanych:
Zakresem robót objęte są poziomy instalacji wody bytowo-gospodarczej, odgałęzienia do pionów instalacji, odgałęzienia do baterii i zaworów w piwnicy oraz cała instalacja przeciwpożarowa w budynku Liceum.
W zakres robót wchodzi w szczególności:
1) zabezpieczenie podłóg folią,
2) demontaż istniejącej izolacji termicznej poziomów instalacji wodociągowej,
3) demontaż istniejących szafek hydrantowych,
4) skucie okładzin ściennych i podłogowych w miejscach, w których będzie to niezbędne,
5) demontaż poziomów istniejącej instalacji wodociągowej wody bytowo-gospodarczej oraz odgałęzień do pionów instalacji włącznie z zaworami odcinającymi, odgałęzień do baterii i zaworów czerpalnych w piwnicy z bateriami i zaworami, oraz wszystkimi systemami montażowymi,
6) demontaż umywalek w piwnicach w części sportowej budynku (sanitariaty),
7) demontaż istniejącej całej instalacji przeciwpożarowej w budynku Liceum, wraz z zaworami hydrantowymi i wszystkimi systemami montażowymi,
8) demontaż istniejących opraw oraz odcinków przewodów elektrycznych w pomieszczeniu dla pompowni wody,
9) montaż poziomów nowej instalacji wodociągowej wody bytowo-gospodarczej,
10) wykonanie wskazanych przejść przeciwpożarowych instalacji wodociągowej przez przegrody budowlane zgodnie z projektem,
11) wykonanie wszystkich (poza przeciwpożarowymi) przejść przewodów instalacji wody zimnej oraz ciepłej wody użytkowej przez przegrody budowlane w rurach osłonowych PP,
12) montaż odgałęzień do pionów instalacji wody bytowo-gospodarczej z zaworami odcinającymi, termostatycznymi na cyrkulacji i spustowymi włącznie wraz ze wszystkimi systemami montażowymi (wykonanie nowych odgałęzień na całej długości – od poziomów do pionów),
13) montaż odgałęzień do baterii i zaworów w piwnicy,
14) montaż nowej, oddzielnej instalacji przeciwpożarowej oraz nowych szafek hydrantowych ze wszystkimi systemami montażowymi,
15) montaż, w pomieszczeniu pompowni wody, studni z pompą zatapialną podłączoną do istniejącej instalacji kanalizacyjnej,
16) wykonanie fundamentu oraz montaż zestawu pompowego,
17) montaż, w pomieszczeniu pompowni, instalacji oraz urządzeń układu rozdzielającego instalację wody zimnej od instalacji przeciwpożarowej,
18) wykonanie wszystkich połączeń przewodów i armatury jako rozłącznych - połączenia armatury gwintowanej wykonać z użyciem złączki nakrętno-wkrętnej,
19) ułożenie nowych odcinków przewodów elektrycznych, montaż nowych opraw oświetlenia LED oraz urządzeń dla zasilenia zestawu pomp,
20) montaż nowych drzwi do pomieszczenia pompowni oraz drzwiczek o klasie odporności ogniowej EI zgodnej projektem,
21) wykonanie prób i badań niezbędnych do oceny prawidłowości wykonanych robót, w szczególności:
a) ciśnieniowe próby szczelności nowych instalacji,
b) badania wydajności hydrodynamicznej hydrantów wewnętrznych,
c) badanie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi, po przebudowie instalacji,
d) badania nowych odcinków przewodów elektrycznych,
22) płukanie i uruchomienie, z odpowietrzeniem, instalacji wodociągowej w budynku,
23) montaż izolacji termicznej nowych przewodów instalacji,
24) montaż obudów instalacji wodociągowej z malowaniem,
25) regulacja zaworów termostatycznych w instalacji ciepłej wody użytkowej,
26) montaż nowych umywalek w piwnicach w części sportowej budynku (sanitariaty),
27) montaż, w nowych obudowach, drzwiczek rewizyjnych stalowych nierdzewnych min. 20x25 cm, zapewniających dostęp do zaworów odcinających,
28) uzupełnienie/naprawa po robotach instalacyjnych, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, tynku w miejscach, w których wykonywano bruzdy, przebicia, wnęki,
29) uzupełnienie/naprawa po robotach instalacyjnych, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, istniejących posadzek (np. parkietu, wykładziny, gresu), w miejscach, w których wykonywano przebicia,
30) malowanie emulsyjne/olejne powierzchni ścian przy przejściach przewodów instalacyjnych kolorem jak istniejący,
31) malowanie emulsyjne powierzchni sufitów przy przejściach przewodów instalacyjnych kolorem jak istniejący,
32) oznaczenie szafek hydrantowych znakiem - hydrant wewnętrzny.
33) wyniesienie na znaczną odległość na zewnątrz budynku szkoły złomu oraz zdemontowanych urządzeń i złożenie we wskazane miejsce (bez wywozu i utylizacji),
34) wyniesienie na znaczną odległość na zewnątrz budynku szkoły, wywiezienie i utylizacja gruzu i śmieci,
W ramach zamówienia nie przewiduje się wymiany pionów instalacji w. z., c. w. u.,
Uwagi dodatkowe:
a) dla robót zamiennych, dodatkowych, stawka roboczogodziny, maszynogodziny i narzuty, podane w kosztorysie ofertowym Wykonawcy, rozliczane będą w oparciu o kosztorys ofertowy dołączany do Umowy i do końca realizacji przedmiotu Umowy nie ulegną podwyższeniu. Ceny materiałów i sprzętu zostaną określone w oparciu o kosztorys ofertowy dołączany do Umowy, a w przypadku braku takiego materiałów i sprzętu to na podstawie średnich cen zawartych w bazie Sekocenbud opublikowanych za ostatni kwartał poprzedzający okres wykonania robót wraz z kosztami zakupu, określonym w ofercie. Jeżeli ceny materiałów i sprzętu nie będą występowały w bazie Sekocenbud, przyjęte zostaną ceny rynkowe po uzgodnieniu z Zamawiającym,
b) kolorystykę materiałów wykończeniowych dobrać w uzgodnieniu z Użytkownikiem obiektu.
Roboty budowlane i montażowe należy wykonać zgodnie z poniższą dokumentacją projektową:
a) projektem budowlanym przebudowy instalacji wodociągowej - etap I w budynku XIX Liceum Ogólnokształcącego w Warszawie – specjalność sanitarna,
b) projektem budowlanym przebudowy instalacji wodociągowej - etap I w budynku XIX Liceum Ogólnokształcącego w Warszawie – specjalność elektryczna,
c) przedmiarami robót do projektów ppkt. a), b)
oraz Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót do projektów ppkt. a), b) a także niniejszym opisem przedmiotu zamówienia.
UWAGA:
Zamawiający nie wyraża zgody na całkowite wyłączenie dopływu wody zimnej do budynku Liceum w czasie prowadzenia robót budowlanych. Wykonawca powinien zapewnić możliwość korzystania z min. 1 sanitariatu w budynku Liceum w czasie prowadzenia robót budowlanych.
Zdemontowane urządzenia oraz złom powstały po demontażu istniejącej instalacji wodociągowej wody bytowo-gospodarczej i przeciwpożarowej jest własnością miasta stołecznego Warszawa. Wyniesienie złomu oraz zdemontowanych urządzeń na zewnątrz budynku Szkoły i złożenie we wskazane przez Zamawiającego miejsce na terenie Szkoły (bez wywozu i utylizacji) jest po stronie Wykonawcy.
2. Szczegółowy opis oraz zakres robót określają załączniki nr 8, 9, 10, 11 i 12 do SWZ.
3. Dodatkowe obowiązki Wykonawcy wynikające z klauzuli społecznej w oparciu o art. 95 ust. 1 ustawy Pzp
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub Podwykonawca przez cały okres realizacji zamówienia zatrudniał na podstawie stosunku pracy w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26.06.1974 r. Kodeks Pracy (j.t. Dz.U. z 2020 r. poz. 1320 ze zm.) pracowników/pracownika bezpośrednio realizujących prace na terenie budowy, wykonujących następujące czynności: montaż instalacji wodnych w dowolnym systemie instalacyjnym z polipropylenu łączonych przez zgrzewanie, montaż instalacji wodnych z rur stalowych ocynkowanych łączonych na gwint.
Powyższy warunek zostanie spełniony poprzez nawiązanie stosunku pracy z nowymi pracownikami/pracownikiem lub wyznaczenie do realizacji zamówienia pracowników/pracownika zatrudnionych już u Wykonawcy lub Podwykonawcy.
Szczegółowe wymogi określa § 5 Wzoru umowy (załącznik nr 8 do SWZ).
4.2.6.) Główny kod CPV: 45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45321000-3 - Izolacja cieplna
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 63 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów
oceny ofert określonych w Rozdz. 20 SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia publicznego mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy:
a) nie podlegają wykluczeniu,
b) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i niniejszej SWZ.
2. Podstawy wykluczenia:
a) Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawców, w stosunku do których zachodzą przesłanki wykluczenia wskazane w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp,
b) przesłanki określone w art. 7 ust 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego
3. Warunki udziału w postępowaniu:
Za spełniających warunki udziału w postępowaniu Zamawiający uzna Wykonawców, którzy na potwierdzenie zdolności technicznej lub zawodowej wykażą, że:
1) w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali minimum 2 roboty budowlane obejmujące budowę, przebudowę lub remont instalacji wodociągowej wody bytowo-gospodarczej i przeciwpożarowej z rozdziałem instalacji ppoż. od instalacji w. z. i montażem zestawu pompowego dla wody bytowo-gospodarczej i przeciwpożarowej, w obiekcie użyteczności publicznej, o wartości co najmniej 200 000,00 zł brutto każda.
2) dysponują osobami, skierowanymi do realizacji niniejszego zamówienia, w szczególności odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi, w tym co najmniej:
a) 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, oraz posiadającej aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej Izby Samorządu Zawodowego, zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1117 ze zmianami),
b) 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, oraz posiadającej aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej Izby Samorządu Zawodowego, zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (j.t. Dz. U. z 2016 r. poz. 1725 ze zmianami),
c) 1 osobą wykwalifikowaną posiadającą certyfikat montera autoryzowanego na wykonywanie połączeń zgrzewanych instalacji wodociągowej w dowolnym systemie instalacyjnym z polipropylenu łączonych metodą zgrzewania,
d) 1 osobę wykwalifikowaną w specjalności instalacyjnej elektrycznej posiadającej świadectwo kwalifikacyjne „D" lub „E” — wydane przez Stowarzyszenie Elektryków Polskich lub komisję o równorzędnych kwalifikacjach co SEP - zezwalające na pracę przy urządzeniach i instalacjach elektrycznych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia:
a) oświadczenie potwierdzające aktualność informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa Rozdz. 16 pkt 2 SWZ w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ.
Dokument/-y należy złożyć w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę upoważnioną do reprezentowania odpowiednio Wykonawcy, Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia i/lub podmiotu udostępniającego zasoby.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunku zdolności technicznej i zawodowej:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.
Wykaz winien zawierać m.in. rodzaj i wartość wykonanych robót, daty, miejsca wykonania i podmioty, na rzecz których roboty te zostały wykonane (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ).
Dokument należy złożyć w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy.
Do powyższego wykazu powinny być dołączone dowody określające czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacje o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.
Dokument/-y należy złożyć w jednej z poniższych postaci:
• dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym lub podpisem zaufanym przez osobę upoważnioną do reprezentowania podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane były wykonane – w przypadku gdy dokument został sporządzony w postaci elektronicznej,
• cyfrowego odwzorowania tego dokumentu sporządzonego w postaci papierowej poświadczonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym lub podpisem zaufanym. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, dokonuje odpowiednio Wykonawca, Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, podmiot udostępniający zasoby, które każdego z nich dotyczą. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej może dokonać również notariusz.
b) wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi.
Wykaz winien zawierać informacje na temat kwalifikacji zawodowych, uprawnień i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia wskazanych osób, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ.
Dokument należy złożyć w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Wypełniony Formularz oferty generowany na platformie https://zamowienia.um.warszawa.pl.
2. Oświadczenie Wykonawcy potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie przesłanek określonych w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp (wzór druku - załącznik nr 1 do SWZ).
W przypadku podmiotów występujących wspólnie oświadczenie składa każdy Wykonawca. W przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, Wykonawca wraz z oświadczeniem, o którym mowa powyżej, składa także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu.
3. Oświadczenie Wykonawcy potwierdzające spełnianie warunków udziału w postepowaniu, określonych w Rozdz.15 pkt 3 SWZ (wzór druku - załącznik nr 2 do SWZ).
W przypadku podmiotów występujących wspólnie oświadczenie składa każdy z Wykonawców, w zakresie w jakim wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu. W przypadku polegania na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, Wykonawca składa także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby.
4. W przypadku gdy Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (wzór druku - załącznik nr 3 do SWZ).
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa powyżej, musi potwierdzać, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby, gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określać w szczególności:
zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą.
5. Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (o ile dotyczy) składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp - (wzór druku - załącznik nr 4 do SWZ).
6. Pełnomocnictwo (o ile dotyczy tj. w przypadku, gdy oferta jest składana przez podmioty występujące wspólnie lub gdy oferta została podpisana przez inną osobę niż umocowana w dokumencie rejestrowym Wykonawcy).
7. Potwierdzenie wpłaty wadium, o którym mowa Rozdz. 23 SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w wysokości: 3 500,00 zł.
2. Forma wadium
Wadium może być wniesione w:
a) pieniądzu;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299 t.j.)
3. Termin i miejsce wniesienia wadium
1) Wadium należy wnieść najpóźniej do dnia 30.05.2022 r. do godz. 10:00
2) W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego BANK CITI HANDLOWY W WARSZAWIE Nr 51 1030 1508 0000 0005 5000 7096. Dowód wpłaty należy dołączyć do oferty.
Uwaga!!! O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek Zamawiającego.
3) W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniądzu, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej, wraz z ofertą za pośrednictwem Systemu do upływu składania ofert.
Beneficjentem wskazanym w gwarancji/poręczeniu musi być Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Praga-Południe, ul. Grochowska 274, 03-841 Warszawa.
Złożone poręczenie lub gwarancja powinny zawierać w swojej treści zobowiązanie zgodne z art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Zamawiający dopuszcza możliwość składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 58 ustawy Pzp.
2. Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy załączyć do oferty.
3. Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z Pełnomocnikiem, którego adres należy wpisać w formularz oferty.
4. Dokumenty składające się na ofertę powinny być podpisane przez Pełnomocnika lub wszystkich Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany warunków umowy na etapie jej realizacji w przypadkach określonych w §15 wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 8 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-06-01 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://zamowienia.um.warszawa.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-06-01 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-06-30
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Umowa obowiązuje od dnia jej zawarcia i obowiązuje w terminie do 9 tygodni od dnia rozpoczęcia robót budowlanych, określonego w pkt 3.
2. Zamawiający przekaże Wykonawcy protokolarnie teren robót budowlanych w terminie do 3 dni od dnia podpisania Umowy.
3. Rozpoczęcie robót budowlanych ustala się w terminie do 3 dni od dnia protokolarnego przekazania terenu robót budowlanych, określonego w pkt 2.
4. Roboty mogą być realizowane:
1) od dnia rozpoczęcia do dnia 24 czerwca 2022 roku od poniedziałku do piątku w godzinach od 17.00 do 22.00,
2) od dnia rozpoczęcia, w soboty, w godzinach od 07.00 do 18.00,
3) od dnia 27 czerwca do dnia 26 sierpnia 2022 roku od poniedziałku do piątku w godzinach od 07.00 do 18.00.