Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie instalacji klimatyzacji (chłodzenia) oraz instalacji zasilania i sterowania urządzeń klimatyzacyjnych w budynku Sądu Rejonowego dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi przy ul. Wólczańskiej 138.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Sąd Okręgowy w Łodzi
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 7251042790
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Dąbrowskiego 5
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 90-921
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: www.zamowienia@lodz.so.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lodz.so.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sąd i trybunał
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Sprawowanie wymiaru sprawiedliwości
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie instalacji klimatyzacji (chłodzenia) oraz instalacji zasilania i sterowania urządzeń klimatyzacyjnych w budynku Sądu Rejonowego dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi przy ul. Wólczańskiej 138.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b5f0f685-95c5-487d-9661-1810f8ea9f67
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00439125
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-31
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00297739/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.5 Wykonanie instalacji klimatyzacji w budynku Sądu Rejonowego dla Łodzi-Widzewa w Łodzi, w budynku Sądu Rejonowego dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi oraz w budynkach Sądu Rejonowego w Kutnie.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-b5f0f685-95c5-487d-9661-1810f8ea9f67
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która
jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania (link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-Zamówienia): https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-b5f0f685-95c5-487d-9661-1810f8ea9f67
4. Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj
postępowania/konkursy”).
5. Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia: ocds-148610-b5f0f685-95c5-487d-9661-1810f8ea9f67
Szczegółowe informacje - SWZ Dział XVI.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-b5f0f685-95c5-487d-9661-1810f8ea9f67
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Posiadają Państwo:
• na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Państwa;
• na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, przy czym skorzystanie z prawa do
sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą
postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z PZP oraz nie może naruszać integralności
protokołu postępowania oraz jego załączników;
• na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w
odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby
fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie
ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia;
• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ( ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa)
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Państwu:
• prawo do usunięcia danych osobowych w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO;
• prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
• prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.XXVII.261.9.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje następujący zakres:
• Instalacja klimatyzacji
• Instalacja odprowadzania skroplin
• Instalacje elektryczne dla zasilania jednostek zewnętrznych i wewnętrznych systemu klimatyzacji pomieszczeń
Budynek Sądu Rejonowego dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi przy ul. Wólczańskiej 138 jest budynkiem dwukondygnacyjnym, niepodpiwniczonym z dachem płaskim.
Zakres realizacji obejmuje wybrane pomieszczenia biurowe wg wytycznych Inwestora.
Szczegółowy opis zamówienia zawiera OPZ - Załącznik 1.0. do SWZ oraz dokumentacja techniczna.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45331220-4 - Instalowanie urządzeń klimatyzacyjnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 80 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający przy wyborze najkorzystniejszej oferty, będzie kierował się następującymi kryteriami:
KRYTERIUM OCENY OFERT WARTOŚĆ
Cena ofertowa – (C) 70%
Okres gwarancji i rękojmi (GiR) 30%
2. Punkty zostaną obliczone dla każdej oferty niepodlegającej odrzuceniu, wg poniższych wytycznych:
KRYTERIUM nr 1:
• CENA OFERTOWA (C) – waga kryterium 70%:
C = C min / C b x 100 x 0,7
gdzie: C - ilość punktów oferty badanej
C min - cena brutto oferty o najniższej cenie
C b - cena brutto oferty badanej
Zamawiający, spośród ofert niepodlegających odrzuceniu, najwyższą liczbę punktów przyzna ofercie najtańszej.
W kryterium „CENA OFERTOWA” Wykonawca może otrzymać maksymalnie 100 pkt., z wagą kryterium (70 %).
KRYTERIUM nr 2:
• GWARANCJA i RĘKOJMIA (GiR) – waga kryterium 30 %:
GiR = x 0,3
gdzie: GiR - ilość punktów za długość gwarancji
KRYTERIUM – GWARANCJA i RĘKOJMIA
24 miesiące - 25 pkt
36 miesięcy - 50pkt
48 miesięcy - 75pkt
60 miesięcy - 100pkt
W kryterium „GWARANCJA i RĘKOJMIA” Wykonawca może otrzymać maksymalnie 100 pkt., z wagą kryterium (30 %).
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 70
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: GWARANCJA i RĘKOJMIA
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w
postępowaniu dotyczące:
1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
• Zamawiający nie definiuje warunku udziału w tym zakresie;
1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
• Zamawiający nie definiuje warunku udziału w tym zakresie;
1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
• Zamawiający nie definiuje warunku udziału w tym zakresie;
1.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
• Wykonawca przedstawi wykaz dwóch robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, potwierdzających, że Wykonawca
wykonał należycie co najmniej dwa zadania, każde na podstawie odrębnej umowy, odpowiadające swoim rodzajem
przedmiotowi zamówienia, tj.: prace polegające na instalacji klimatyzacji, o wartości każdego z zadań min. 150 000,00
złotych brutto (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych), wraz z podaniem jej rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz
podmiotów, na rzecz których roboty ta została wykonane, z załączeniem dowodów określających, czy ta robota budowlana
została wykonana należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez
podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie
jest wstanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Jeżeli Wykonawca z przyczyn od niego
niezależnych nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów, może przedstawić inny dokument jakim jest np.: protokół odbioru
częściowego robót. Protokół odbioru częściowego może potwierdzić należyte wykonanie określonych przez Zamawiającego
robót, jeżeli wynika z niego, że zostały one zrealizowane należycie.
1.4.1. Wykonawca przedstawi wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w
szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z
informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania
zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do
dysponowania tymi osobami, tj.:
• Kierownik robót w zakresie instalacji sanitarnych - uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi związanymi z
obiektem budowlanym, takim jak: sieci i instalacje cieplne, sieci i instalacje wentylacyjne, sieci i instalacje gazowe, sieci i
instalacje wodociągowe oraz kanalizacyjne, bez ograniczeń.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: • Wykonawca przedstawi wykaz dwóch robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania
ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, potwierdzających, że Wykonawca wykonał należycie co
najmniej dwa zadania, każde na podstawie odrębnej umowy, odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia, tj.: prace
polegające na instalacji klimatyzacji, o wartości każdego z zadań min. 150 000,00 złotych brutto (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych),
wraz z podaniem jej rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty ta została wykonane, z
załączeniem dowodów określających, czy ta robota budowlana została wykonana należycie, przy czym dowodami, o których mowa,
są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli
Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Jeżeli
Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów, może przedstawić inny dokument jakim
jest np.: protokół odbioru częściowego robót. Protokół odbioru częściowego może potwierdzić należyte wykonanie określonych przez
Zamawiającego robót, jeżeli wynika z niego, że zostały one zrealizowane należycie.
Wykonawca przedstawi wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich
kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także
zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, tj.:
• Kierownik robót w zakresie instalacji sanitarnych - uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi związanymi z obiektem
budowlanym, takim jak: sieci i instalacje cieplne, sieci i instalacje wentylacyjne, sieci i instalacje gazowe, sieci i instalacje
wodociągowe oraz kanalizacyjne, bez ograniczeń.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: • Aktualne na dzień składania ofert Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dotyczące usług które wykonają poszczególni Wykonawcy – zgodnie z Załącznikiem 4.0. do SWZ, (jeśli dotyczy).
• Aktualne na dzień składania ofert Oświadczenie i zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby – zgodnie z Załącznikiem 5.0. do SWZ, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie w jakim Wykonawca powołuje się (w Formularzu ofertowym) na jego zasoby (jeśli dotyczy).
• Odpis lub informacje z Krajowego Rejestru Sądowego i/lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania;
• Pełnomocnictwo/a lub inny/e dokument/y potwierdzającego/ce umocowanie do reprezentowania Wykonawcy (jeśli dotyczy).
• Oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o którym mowa w art. 125 ust. 1 uPzp, w zakresie braku podstaw wykluczenia z postępowania, wskazanych przez Zamawiającego (WZÓR) – Załącznik 8.0. do SWZ.
• Oświadczenia, aktualnego od dnia składania ofert, składanego na podstawie przepisów wskazanych w art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (WZÓR) – Załącznik 3.1. do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. W celu potwierdzenia zgodności oferowanych urządzeń z wymaganiami, cechami lub kryteriami określonymi w dokumentach zamówienia lub wymaganiami związanymi z realizacją zamówienia, Zamawiający WYMAGA złożenia przedmiotowych środków dowodowych.
2. Zamawiający WYMAGA by do urządzeń oferowanych przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym – Załącznik 2.0. do SWZ, Wykonawca ZAŁĄCZYŁ przedmiotowe środki dowodowe, W JĘZYKU POLSKIM, w postaci aktualnych kart katalogowych lub innych dowodów potwierdzających ich zgodność z wymaganiami Zamawiającego, dot. urządzeń klimatyzacyjnych wymienionych przez Zamawiającego w Formularzu ofertowym.
3. W przypadku braku wymaganego parametru w przedstawianych przedmiotowych środkach dowodowych, Zamawiający
WYMAGA dołączenia przez Wykonawcę OŚWIADCZENIA potwierdzającego brakujące dane potwierdzone przez producenta bądź dystrybutora danego urządzenia na Polskę.
4. Przedmiotowe środki dowodowe, Wykonawca składa wraz z ofertą.
5. Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
WYKAZ PRZEDMIOTOWYCH ŚRODKÓW DOWODOWYCH:
K-1 – parter i 1 piętro – pomieszczenia biurowe:
1. Agregat chłodzony powietrzem z układem sterowania
i automatycznej regulacji oraz wibroizolatorami;
2. Jednostka wewnętrzna ścienna;
3. Jednostka wewnętrzna ścienna;
4. Jednostka wewnętrzna ścienna.
K-2 – pomieszczenie 0.15 Sala rozpraw:
1. Agregat chłodzony powietrzem z układem sterowania i automatycznej
regulacji oraz wibroizolatorami;
2. Jednostka wewnętrzna ścienna;
3. Jednostka wewnętrzna ścienna;
K-3 – pomieszczenie 0.16 Sala rozpraw
1. Agregat chłodzony powietrzem z układem sterowania i automatycznej
regulacji oraz wibroizolatorami;
2. Jednostka wewnętrzna ścienna;
3. Jednostka wewnętrzna ścienna;
K-4 – pomieszczenie 0.22 Pokój narad
1. Klimatyzator typu split.
Szczegółowy wykaz znajduje się w Formularzu ofertowym - Załącznik 2 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Wszystkie żądane.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 6 000,00 zł.
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania
ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium
albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
4. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
a. pieniądzu;
b. gwarancjach bankowych;
c. gwarancjach ubezpieczeniowych;
d. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego.
nr rachunku: 20 1130 1017 0021 1001 5290 0004
z podaniem tytułu przelewu: „wadium – nr sprawy: ZP.XXVII.261.9.2024”
UWAGA: W przypadku wpłaty przelewem Wykonawca powinien złożyć wraz z ofertą dowód wniesienia wadium. Terminem
wniesienia wadium jest data i czas uznania rachunku Zamawiającego.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu
o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 uPzp, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
3. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, co najmniej jeden z
członków konsorcjum musi samodzielnie spełniać warunek dotyczący posiadania uprawnień do prowadzenia określonej
działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
4. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa.
W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawca I/LUB
co najmniej jeden z członków konsorcjum musi spełniać
w warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej (Zamawiający dopuszcza sumowanie).
5. Zdolności techniczne lub zawodowe.
W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawca LUB co
najmniej jeden z członków konsorcjum musi samodzielnie spełniać w całości warunek dotyczący zdolności technicznej lub
zawodowej (Zamawiający NIE dopuszcza sumowania).
6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego
wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
7. Nie dopuszcza się uczestniczenia któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia w
więcej niż jednej grupie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Niedopuszczalnym jest również
złożenie przez któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, równocześnie oferty
indywidualnej oraz w ramach grupy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
8. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak Wykonawcy składający ofertę wspólną.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Mając na uwadze postanowienia art. 455 ust. 1 pkt. 1 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia
terminów realizacji Umowy. Termin określony w § 3 ust. 1 może ulec przedłużeniu:
a) z powodu siły wyższej, mającej istotny wpływ na realizację zamówienia;
b) na skutek działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy
którejkolwiek ze Stron;
c) w przypadku wystąpienia okoliczności, których nie dało się przewidzieć w chwili podpisania Umowy.
Przesunięcie terminów, o których mowa powyżej może nastąpić, jeżeli Wykonawca w ciągu 3 dni roboczych od zaistnienia
okoliczności, o których mowa w ust. 3, przedłoży Zamawiającemu pisemny wniosek o przesunięcie terminu wykonania robót
wraz z uzasadnieniem. Zamawiający, po rozpatrzeniu wniosku, w terminie 3 dni roboczych może wyrazić zgodę na
przesunięcie terminu wykonania robót o odpowiedni czas uzgodniony przez obie Strony.
4. Wszelkie zmiany i uzupełnienia Umowy wymagają zgody obu Stron i zachowania formy pisemnego aneksu pod rygorem
nieważności.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-08-14 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-b5f0f685-95c5-487d-9661-1810f8ea9f67
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-14 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Wykonanie instalacji klimatyzacji (chłodzenia) oraz instalacji zasilania i sterowania urządzeń klimatyzacyjnych w budynku Sądu Rejonowego
dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi przy ul. Wólczańskiej 138
stanowi Część nr 2 postępowania o nazwie:
Wykonanie instalacji klimatyzacji wraz z instalacją elektryczną zasilania i sterowania w pomieszczeniach biurowych w budynku Sądu Rejonowego dla Łodzi-Widzewa w Łodzi przy al. Piłsudskiego 143 oraz wykonanie instalacji klimatyzacji (chłodzenia) oraz instalacji zasilania i sterowania
urządzeń klimatyzacyjnych w budynku Sądu Rejonowego dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi ul. Wólczańska 138 oraz w budynkach Sądu Rejonowego w Kutnie ul. Spokojna 2 i ul. Staszica 3.