Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługi kompleksowego serwisu systemów klimatyzacji oraz napraw, czyszczenia i dezynfekcji instalacji wentylacji mechanicznej w Szpitalu - postepowanie powtórkowe
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Wojewódzki Specjalistyczny Szpital Dziecięcy im. prof. Stanisława Popowskiego w Olsztynie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000295580
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Żołnierska 18a
1.5.2.) Miejscowość: Olsztyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 10-561
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@wssd.olsztyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wssd.olsztyn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługi kompleksowego serwisu systemów klimatyzacji oraz napraw, czyszczenia i dezynfekcji instalacji wentylacji mechanicznej w Szpitalu - postepowanie powtórkowe
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6af712aa-19fd-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00185623
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-09-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00004691/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Serwis urzaczeń klimatyzacyjnych. Czyszczenie kanałów wentylacyjnych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://www.wssd.olsztyn.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://www.wssd.olsztyn.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem
1.1. poczty elektronicznej na adres: przetargi@wssd.Olsztyn.pl w zakresie zadawania pytań, wezwań, uzupełnień , składania wyjaśnień, oświadczeń (preferowane)
1.2. miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal /wssdOlsztyn/SkrytkaESP w zakresie składania ofert , zmiany i wycofania oferty ,
1.3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SZP-332-82PN-2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa kompleksowego serwisu systemów klimatyzacji oraz czyszczenia i dezynfekcji, napraw instalacji wentylacji mechanicznej w Szpitalu. Zamówienie obejmuje m.in. łącznie 44 centrale nawiewno-wywiewno-chłodzące oraz klimatyzatory ścienne – łącznie 120 szt. + agregaty zewnętrzne.
4.2.6.) Główny kod CPV: 50730000-1 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji układów chłodzących
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Odległość w kilometrach zakładu głównego lub autoryzowanego punktu serwisowego Wykonawcy usługi od siedziby Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 116 tj. dotyczące:
a. zdolności technicznej
a.1. W tym zakresie Zamawiający wymaga posiadania wiedzy i doświadczenia, poprzez wykazanie, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie i prawidłowo ukończył co najmniej jedną usługę polegającą na serwisowaniu minimum łącznie 20 central wentylacyjnych i agregatów chłodniczych oraz minimum 50 klimatyzatorów ściennych w obiektach ochrony zdrowia, o wartości usługi nie mniejszej niż 200 tyś. zł brutto (bez kosztu części zamiennych oraz materiałów eksploatacyjny)
W wykazie należy podać rodzaj, wartość, daty, miejsce wykonania i podmiot, na rzecz którego usługi te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających, czy usługi budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym, czy zostały prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty (wzór wykazu stanowi zał. nr 6 do SWZ)
Każde zadanie wskazane przez Wykonawcę musi potwierdzać spełnianie każdego warunku oddzielnie. Nie dopuszcza się łączenia warunków ww.
a.2 W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada zdolność techniczną, Zamawiający wymaga aktualnych Certyfikatów lub innego dokumentu poświadczającego, że Wykonawca posiada autoryzacje/jest przeszkolony na wykonywanie przeglądów gwarancyjnych i pogwarancyjnych urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych objętych przedmiotem zamówienia t.j.: LG, Fujitsu, Fujitsu General, Klimor, VTS, Lennox, Samsung, Mitsubishi, GREE, ClimaProduct, Clint, nawilżaczy parowych Devatec, klap ppoż Mercor – wydanych przez tych producentów urządzeń
a.3 W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada zdolność techniczną, Zamawiający wymaga Certyfikatu wydanego na podstawie ustawy dnia 15 maja 2015r o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dz. U. z 2015 r. poz. 881). Certyfikat firmowy F-GAZ.
2) Zdolności zawodowej - ddysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, wykazując się osobami (kadrą), które będą uczestniczyć w wykonaniu niniejszego zamówienia (wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami), tj.:
a) Co najmniej jedna osoba posiadająca kwalifikacje do wykonywania czynności Eksploatacyjnych i Dozorowych w zakresie instalacji elektrycznych (SEP do 1kW) oraz urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
b) Co najmniej sześć osób posiadających certyfikat wydany na podstawie ustawy dnia 15 maja 2015r o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dz. U. z 2015 r. poz. 881). Certyfikat f-gaz osobowy;
Wymienione osoby w a) i b) muszą mieć minimum 2 letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu poszczególnych funkcji oraz posiadać wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
(UWAGA. Dopuszcza się łączenie ww. uprawnień i kwalifikacji, które może posiadać 1 lub więcej niż jedna osoba, rodzaj i zakres czynności wykonywanych oraz posiadane uprawnienia.
Wymieniony powyżej skład należy traktować, jako minimalne wymaganie Zamawiającego – obowiązkiem Wykonawcy jest zapewnienie doświadczonego personelu, posiadającego odpowiednie uprawnienia w liczbie zapewniającej należyte wykonanie przedmiotu zamówienia. Wykaz osób i informacje o posiadanych kwalifikacjach zawrzeć należy w zał. Nr 7 do SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia na podstawie art. 125 ust 1 ustawy pzp. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SWZ
2. Wykaz wykonanych usług wraz potwierdzeniami, dowodami ich należytego wykonania – wzór zał. nr 6 do SWZ
3. Wykaz osób funkcyjnych wykonawcy – wzór zał. nr 7 do SWZ
4. Certyfikaty lub inne dokumenty poświadczające, że Wykonawca posiada autoryzacje na serwisowanie urządzeń
5. Certyfikat lub inny dokument poświadczający, że Wykonawca posiada Certyfikat firmowy F-GAZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Warunki zmiany umowy zawiera załącznik do SWZ projekt umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-09-28 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: 1. Ofertę należy złożyć za pośrednictwem formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty dostępnego na Platformie ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu, wybierając skrzynkę podawczą Zamawiającego / wssdOlsztyn/SkrytkaESP
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-09-28 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-10-20