Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Termomodernizacja budynku mieszkalnego w Rudniku przy ul.Mickiewicza i Strzybniku przy ul.Parkowej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Rudnik
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258523
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kozielska1
1.5.2.) Miejscowość: Rudnik
1.5.3.) Kod pocztowy: 47-411
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki
1.5.7.) Numer telefonu: 32/4106428
1.5.8.) Numer faksu: 32/4106418 wew.123
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@gmina-rudnik.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gmina-rudnik.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Termomodernizacja budynku mieszkalnego w Rudniku przy ul.Mickiewicza i Strzybniku przy ul.Parkowej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f45c9903-c1e6-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00071874
2.6.) Wersja ogłoszenia: 02
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000430/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Termomodernizacja budynku mieszkalnego w Rudniku przy ul.Mickiewicza i w Strzybniku przy ul.Długiej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Poprawa efektywności energetycznej dla budynków mieszkalnych wielorodzinnych przy ulicy Parkowej 4 w Strzybniku i Mickiewicza 2 w Rudniku .Numer POIS.01.07.01.00-0006/20 Kompleksowa likwidacja niskiej emisji na terenie woj.śląskiego
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/ ; https://bip.gmina-rudnik.pl/powyzej-30-000--3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami w zakresie złożenia oferty odbywa się elektronicznie przy użyciu
a) mini Portalu, który dostępny jest pod adresem : https://miniportal.uzp.gov.pl/,b) ePUAPu,dostępnego pod adresem : https://epuap.gov.pl/wps/portal Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami w szczególności składanie oświadczeń,wniosków (innych niż oferta) odbywa się również przy użyciu poczty elektronicznej :przetargi@gmina-rudnik.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.Szczegółowe informacje zostały zawarte SWZ w rozdz.VIII
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zamawiający informuje, że Administratorem danych osobowych Wykonawcy jest Wójt Gminy Rudnik ul. Kozielska 1; 47-411 Rudnik, nr tel. 32/4106428, adres e-mail: urzad@gmina-rudnik.pl
2. Inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Gminy w Rudniku jest Pan Bartosz Mendyk, z którym można się kontaktować za pośrednictwem adresu e-mail: iod@drmendyk.pl
3. Zamawiający informuje, iż dane osobowe przetwarzane będą na podstawie
art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane dalej RODO) w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trybie podstawowym;
4. Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowi ustawa z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. poz. 2019 z późn. zm.);
5. Odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp;
6. Zamawiający informuje, iż dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
7. Obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio dotyczących Wykonawcy jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
8. Wykonawca posiada:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych1);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO2);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie danych osobowych Wykonawcy narusza przepisy RODO.
1)Skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
2)Prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1.W odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
2 Wykonawcy nie przysługuje:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d, lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.3.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
a) zad. częściowe nr 1 dot. „Termomodernizacji budynku mieszkalnego w Rudniku przy ul. Mickiewicza 2”
Zakres robót obejmuje:
- Docieplenie ścian zewnętrznych budynku styropianem EPS70 o gr. 15 cm. ( λ=0,031 W/m*K)- - ok.236,82 m²,
- Docieplenie stropu nad drugą kondygnacją wełną mineralną gr.25 cm. - ok.105,0 m²,
- Wykonanie obróbek blacharskich z blachy powlekanej,
- Montaż osłon bocznych – wiatrownic, z blachy powlekanej,
- Demontaż i montaż rynien i rur spustowych,
- Zabudowa parapetów zewnętrznych prefabrykowanych z blachy aluminiowej powlekanej PCV w kolorze szarym (RAL 7040)
- Wykonanie tynków silikonowych,barwionych w masie, na gotowym podłożu z zaprawy 1,5 mm i fakturze baranek -ok.236,82 m².
Szczegółowy zakres robot (tj. opis przedmiotu zamówienia) dla zad. częściowego nr 1 oraz sposób ich wykonania określony jest w dokumentacji projektowej (zał. 8a), specyfikacjach technicznego wykonania i odbioru robót budowlanych(zał.9a),przedmiarze robót (zał.10a),audycie energetycznym (zał.11a) opracowanymi dla potrzeb niniejszego zamówienia .
Funkcja budynku – budynek mieszkalny wielorodzinny o 4 mieszkaniach lokatorskich. Zamawiający oświadcza że żaden z lokali nie przekracza powierzchni użytkowej 150m².Obiekt nie jest objęty opieką konserwatora zabytków
2. Wymagany przez Zamawiającego min. okres gwarancji na przedmiot zamówienia wynosi 60 miesięcy (tj. 5 lat). Oferta Wykonawcy, który zaproponuje okres gwarancji krótszy niż 60 miesięcy (tj.5 lat) zostanie odrzucona jako niezgodna ze SWZ.
3. Brak deklaracji okresu gwarancji w formularzu ofertowym, bądź jego określenie poniżej wymaganego minimum tj. 60 m-cy skutkować będzie odrzuceniem oferty w trybie art.226 ust.1 pkt 5 ustawy Pzp. W przypadku deklaracji okresu gwarancji powyżej określonego maksimum, do porównania złożenia ofert, przyjęte zostanie 84 miesiące, natomiast w treści umowy – zgodnie z deklaracją zawartą w ofercie
4. Okres udzielonej gwarancji stanowi w niniejszym postępowaniu – kryterium oceny ofert. Okres gwarancji należy zadeklarować w miesiącach od daty podpisania protokołu końcowego odbioru robót budowlanych.
5. Stosownie do treści art. 102 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający informuje, że wymagania o których mowa w przywołanym przepisie Zamawiający określił w dokumentacji projektowej,specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych przedmiarze robót, audytach energetycznych
6. Jeżeli Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia wskazał znaki towarowe, patenty lub pochodzenia, źródła lub szczególny proces,który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, dopuszcza się zaoferowanie rozwiązań równoważnych opisanym, pod warunkiem zachowania przez nie takich samych minimalnych parametrów technicznych, jakościowych oraz funkcjonalnych itp.
7. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. W takim przypadku, Wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami.
8. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia znajdą się odniesienia do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2) oraz ust. 3 i 5 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.
Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp w sytuacji, gdyby w dokumentacji projektowej lub STWiORB, a więc w dokumentach opisującym przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej takiej normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, że każdej: normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
9. Na podstawie art. 95 ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r.- Kodeks pracy (Dz. U. z 2019r. poz 1040,1043 i 1495) obejmują następujące rodzaje czynności:
dla zadania częściowego nr 1 - roboty ogólnobudowlane
1. Demontaż rynien, rur spustowych i obróbek blacharskich,
2.Skucie tynków i wykucie parapetów zewnętrznych,
3.Montaż płyt styropianowych na elewacji budynku,
4.Wykonanie tynków silikonowych,
5. Montaż rynien, rur spustowych i obróbek blacharskich,
6. Układanie izolacji cieplnej i przeciwdźwiękowej z wełny mineralnej.
7. Montaż i demontaż rusztowań.
W przypadku prac wykonywanych zgodnie z art. 12 ustawy Prawo Budowlane, tj. tych, które może wykonywać osoba pełniąca samodzielne funkcje techniczne w budownictwie Zamawiający nie wymaga zatrudnienia osób na wyżej wymienionych warunkach. Na potwierdzenie powyższego wymaga się, aby Wykonawca lub Podwykonawca w terminie 5 dni od dnia podpisania umowy oraz do końca każdego miesiąca realizacji zamówienia przedłożył Zamawiającemu: pisemne oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia wraz z wykazem osób zatrudnionych przez Wykonawcę lub Podwykonawcę przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę - według wzoru stanowiącego zał. nr 1 do umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli zgodności oświadczeń Wykonawcy lub Podwykonawcy (przedstawionych Zamawiającemu według wzoru stanowiącego zał. nr 1 do umowy) z osobami faktycznie wykonującymi czynności przy zamówieniu. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę pisemnego oświadczenia (według wzoru stanowiącego zał. nr 1 do umowy) w terminie wskazanym jak powyżej będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o prace oraz będzie skutkować naliczeniem kar umownych w wysokości określonej w załączonym do SWZ wzorze umowy.
Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę nie dotyczy sytuacji w której wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca osobiście wykonuje powyższe czynności (np..osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą,wspólnicy spółki cywilnej)
Wykonawca wskaże w ofercie część zamówienia,których zamierza wykonanie zlecić podwykonawcom lub nazwy firm jeżeli są już znane.
Zasady dotyczące zatrudnienia i rozliczania podwykonawców zawarte są w paragrafie 4 wzoru umowy stanowiącego integralna część specyfikacji tj. załącznika nr 7a dla zad.1
4.2.6.) Główny kod CPV: 45321000-3 - Izolacja cieplna
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45320000-6 - Roboty izolacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 105 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w SWZ i została oceniona jako najkorzystniejsza tj. uzyskała w sumie największą ilość punktów na podstawie przyjętych kryteriów oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
a) zad. częściowe nr 2 dot. „Termomodernizacji budynku mieszkalnego w Strzybniku przy ul. Parkowej 4
Zakres robót obejmuje:
- Roboty przygotowawcze: skucie betonowego podłoża ( szczyt wschodni budynku), skucie głuchych i zawilgoconych tynków, skucie profilowanych obwódek wokół okien, skucie parapetów betonowych, rozbiórka ścianki działowej przy schodach na poddasze, zasypanie
koryta od strony południowej i zachodniej, demontaż i montaż istniejących urządzeń na elewacji,
demontaż stolarki okiennej i drzwi zewnętrznych i ich utylizacja, zamurowanie części okienek
piwnicznych,
- Ocieplenie ścian piwnic i cokołu styropianem wodoodpornym- płyta z polistyrenu
ekstrudowanego XPS 70, gr. 10 cm. ( λ=0,030 W/m*K) – ok.43,07 m²,
- Ocieplenie ścian zewnętrznych budynku styropianem EPS70 o gr.15cm. (λ=0,031W/m*K) -ok. 520,0 m²,
- Ocieplenie stropu na druga kondygnacją wełna mineralną gr 20 cm pomiędzy legarami
i wykonanie podestu na legarach o odporności ogniowej REI30 –ok. 255,33 m²,
- Montaż stolarki okiennej – okna z PCV z profili pięcio lub sześciokomorowych (ok. 35,887 m²),
- Montaż stolarki drzwiowej – drzwi stalowe (ok. 7 m² ),
- Montaż parapetów wewnętrznych z PCV, oraz zewnętrznych z blach powlekanej,
- Odtworzenie ścianki przy schodach na strych z płyt kartonowo -gipsowych i montaż drzwi,
- Demontaż i montaż rur spustowych i zabudowa łapacza wody z wyczystką i rewizją,
- Wykonanie obróbki blacharskiej na ścianach szczytowych z blachy ocynkowanej powlekanej,
- Wykonanie tynków silikonowych, barwionych w masie, na gotowym podłożu z zaprawy 1,5 mm
i fakturze baranek – ok.520,0 m²,
- Wykonanie tynków dekoracyjnych na bazie spoiwa akrylowego – ok.43,70 m²,
- Malowanie dwukrotne farbami elewacyjnymi - odtworzeniem obwódek okien w kolorze tynku i ozdobę nad wejściem od strony zachodniej ( ok.200,70 m² )
- Montaż doświetli piwnicznych, wykonanie opaski wokół budynku i odtworzenie płyty betonowej,
- Montaż zdemontowanych urządzeń na elewacji i kratek wentylacyjnych
Szczegółowy zakres robót (tj. opis przedmiotu zamówienia) dla zad. częściowego nr 2 oraz sposób ich wykonania określony jest w dokumentacji projektowej (zał. 8b), specyfikacjach technicznego wykonania i odbioru robót budowlanych (zał.9b), przedmiarze robót (zał.10b),audycie energetycznym (zał.11b) opracowanymi dla potrzeb niniejszego zamówienia .
Funkcja budynku–budynek mieszkalny wielorodzinny o 8 mieszkaniach lokatorskich. Zamawiający oświadcza, że żaden z lokali nie przekracza powierzchni użytkowej 150m² Obiekt nie jest objęty opieką konserwatora zabytków.
2. Wymagany przez Zamawiającego min. okres gwarancji na przedmiot zamówienia wynosi 60 miesięcy (tj. 5 lat). Oferta Wykonawcy, który zaproponuje okres gwarancji krótszy niż 60 miesięcy (tj.5 lat) zostanie odrzucona jako niezgodna ze SWZ.
3. Brak deklaracji okresu gwarancji w formularzu ofertowym, bądź jego określenie poniżej wymaganego minimum tj. 60 m-cy skutkować będzie odrzuceniem oferty w trybie art.226 ust.1 pkt 5 ustawy Pzp. W przypadku deklaracji okresu gwarancji powyżej określonego maksimum, do porównania złożenia ofert, przyjęte zostanie 84 miesiące, natomiast w treści umowy – zgodnie z deklaracją zawartą w ofercie
4. Okres udzielonej gwarancji stanowi w niniejszym postępowaniu – kryterium oceny ofert. Okres gwarancji należy zadeklarować w miesiącach od daty podpisania protokołu końcowego odbioru robót budowlanych.
5. Stosownie do treści art. 102 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający informuje, że wymagania o których mowa w przywołanym przepisie Zamawiający określił w dokumentacji projektowej,specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych przedmiarze robót, audytach energetycznych
6. Jeżeli Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia wskazał znaki towarowe, patenty lub pochodzenia, źródła lub szczególny proces,który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, dopuszcza się zaoferowanie rozwiązań równoważnych opisanym, pod warunkiem zachowania przez nie takich samych minimalnych parametrów technicznych, jakościowych oraz funkcjonalnych itp.
7. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. W takim przypadku, Wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami.
8. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia znajdą się odniesienia do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2) oraz ust. 3 i 5 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.
Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp w sytuacji, gdyby w dokumentacji projektowej lub STWiORB, a więc w dokumentach opisującym przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej takiej normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, że każdej: normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
9. Na podstawie art. 95 ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r.- Kodeks pracy (Dz. U. z 2019r. poz 1040,1043 i 1495) obejmują następujące rodzaje czynności:
dla zadania częściowego nr 2 - roboty ogólnobudowlane
dla zadania częściowego nr 2 – roboty ogólnobudowlane
1.Wykucie z muru ceglanego ościeżnic drewnianych,
2. Montaż stolarki okiennej z PCV i drzwi stalowych,
3.Murowanie ścianek, zamurowania otworów i przemurowanie przewodów kominowych,
4. Wykonanie tynków wewnętrznych zwykłych,
5. Układanie izolacji cieplnej i przeciwdźwiękowej z wełny mineralnej,
6.Wykonanie podłóg z płyt OSB,
7.Ręczne rozbieranie powierzchni z betonu,
8.Wykonanie wykopów wąskoprzestrzennych do głębokości 1,50 m.,
9. Wykonanie izolacji przeciwwilgociowej z bitumicznych mas uszczelniających,
10. Docieplenie ścian piwnic płytami z polistyrenu ekstrudowanego,
11.Skucie tynków, parapetów zewnętrznych,
12.Montaż płyt styropianowych na elewacji budynku,
13.Wykonanie tynków silikonowych,
14. Montaż rynien, rur spustowych, kratek wentylacyjnych i obróbek blacharskich,
15 Montaż i demontaż rusztowań,
16. Montaż studzienek- do świetlaczy okien piwnicznych,
17. Wykonanie warstw odsączających z piasku i pospółki i zagęszczanie ubijakami mechanicznymi,
18. Wykonanie nawierzchni z betonu,
19. Układanie obrzeży betonowych na podsypce piaskowej
W przypadku prac wykonywanych zgodnie z art. 12 ustawy Prawo Budowlane, tj. tych, które może wykonywać osoba pełniąca samodzielne funkcje techniczne w budownictwie Zamawiający nie wymaga zatrudnienia osób na wyżej wymienionych warunkach. Na potwierdzenie powyższego wymaga się, aby Wykonawca lub Podwykonawca w terminie 5 dni od dnia podpisania umowy oraz do końca każdego miesiąca realizacji zamówienia przedłożył Zamawiającemu: pisemne oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia wraz z wykazem osób zatrudnionych przez Wykonawcę lub Podwykonawcę przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę - według wzoru stanowiącego zał. nr 1 do umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli zgodności oświadczeń Wykonawcy lub Podwykonawcy (przedstawionych Zamawiającemu według wzoru stanowiącego zał. nr 1 do umowy) z osobami faktycznie wykonującymi czynności przy zamówieniu. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę pisemnego oświadczenia (według wzoru stanowiącego zał. nr 1 do umowy) w terminie wskazanym jak powyżej będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o prace oraz będzie skutkować naliczeniem kar umownych w wysokości określonej w załączonym do SWZ wzorze umowy.
Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę nie dotyczy sytuacji w której wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca osobiście wykonuje powyższe czynności (np..osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą,wspólnicy spółki cywilnej)
Wykonawca wskaże w ofercie część zamówienia,których zamierza wykonanie zlecić podwykonawcom lub nazwy firm jeżeli są już znane
Zasady dotyczące zatrudnienia i rozliczania podwykonawców zawarte są w paragrafie 4 wzoru umowy stanowiącego integralna część specyfikacji tj. załącznika nr 7b dla zad.2
4.2.6.) Główny kod CPV: 45321000-3 - Izolacja cieplna
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 105 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w SWZ i została oceniona jako najkorzystniejsza tj. uzyskała w sumie największą ilość punktów na podstawie przyjętych kryteriów oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Dla zad częściowego nr 1 Zamawiający nie precyzuje wymagańDot zad częściowego nr 2
Zdolność techniczna lub zawodowa
Wykonawca będzie dysponował co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej lub równoważne, w tym wydane na podstawie wcześniejszych przepisów, którą skieruje do realizacji zamówienia.
Ilekroć Zamawiający wymaga uprawnień budowlanych rozumie przez to uprawnienia wydane na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane(tj. Dz. U z 2020r.poz.1333) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów oraz równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach ,na zasadach określonych w art.12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r Prawa budowlane,z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 18 marca 2008r o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej( t.j .Dz. U z 2020r. poz.220 ze zm.)
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: TAK
1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art.108 ust.1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego o 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj. Dz. U z 2001r poz.275) z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ
2) Odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa wyżej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem
Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ,nie wydaje się dokumentów, o którym mowa w rozdz. V B ust 2 ppkt 1.1.1 zastępuję się je w całości lub części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby lub osób uprawnionych do jego reprezentacji,złożone przed notariuszem lub przed organem sadowym ,administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dot. zadania częściowego nr 2
Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego zgodnie z wzorem stanowiącym zał. nr 5 do SWZ spełniających wymagania określone w rozdz. VA ust.2.3.1 dla zad częściowego nr 2 tj. co najmniej 1 osobę posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi, w specjalności konstrukcyjno - budowlanej lub równoważne, w tym wydane na podstawie wcześniejszych przepisów, którą skieruje do realizacji zamówienia.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie dotyczy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Ofertę należy sporządzić zgodnie z Formularzem oferty stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ.Do oferty Wykonawca dołącza:a) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania , którego wzór stanowi załącznik nr 2 do SWZ
b) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SWZ ( dot zadania częściowego nr 2) ,
c) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z innych dokumentów
d) zobowiązanie w przypadku polegania na zasobach podmiotu udostępniającego zasób Wykonawcy (jeżeli dotyczy)
e) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia pełnomocnictwo, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
f) kosztorysy ofertowe .zamawiający dopuszcza złożenie kosztorysu ofertowego w wersji uproszczonej
g) dokumenty zawierające informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa (jeżeli dotyczy)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o dzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia (o ile zostały sformułowane) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmiany umowy znajdują się :a) dla zad. częściowego nr 1 w załączniku 7a do SWZ - projektu umowy o których mowa w paragrafie 19 .
b) dla zad. częściowego nr 2 w załączniku 7b do SWZ - projektu umowy o których mowa w paragrafie 19 .
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-06-17 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca sklada ofertę za posrednictwem " Formularza do złożenia , zmiany lub wycofania oferty lub wniosku dostępnego na e PUAP i udostepnionego rownież na mini Portalu
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-06-17 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-07-16
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym terminie , nie krótszym niż 5 dni aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art.108 ust.1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego o 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj. Dz. U z 2001r poz.275) z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ
2) Odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
W przypadku możliwości elektronicznego pobrania wpisu,za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych , w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005r o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne ,zamawiający sam pozyska dokument
- w zakresie spełnienia warunków udziału – dot. zad. częściowego nr 2
1) Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego zgodnie z wzorem stanowiącym zał. nr 5 do SWZ spełniających wymagania określone w rozdz. VA ust.2.3.1 dla zad częściowego nr 2 tj.co najmniej 1 osobę posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi, w specjalności konstrukcyjno - budowlanej lub równoważne, w tym wydane na podstawie wcześniejszych przepisów, którą skieruje do realizacji zamówienia.