Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usługi serwisowej klimatyzacji precyzyjnej wraz z przynależnymi instalacjami towarzyszącymi na potrzeby Serwerowni NIK
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Najwyższa Izba Kontroli
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000000052
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Filtrowa 57
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 02-056
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: nik.zp@nik.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.nik.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sąd i trybunał
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
naczelny organ kontroli państwowej
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usługi serwisowej klimatyzacji precyzyjnej wraz z przynależnymi instalacjami towarzyszącymi na potrzeby Serwerowni NIK
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d9af4d67-4011-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00416170
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-09-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00130680/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.6 Świadczenie usługi serwisowej klimatyzacji precyzyjnej wraz z przynależnymi instalacjami towarzyszącymi na potrzeby Serwerowni NIK
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d9af4d67-4011-11ee-9aa3-96d3b4440790
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/ocds-148610-d9af4d67-4011-11ee-9aa3-96d3b4440790
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się elektronicznie przy użyciu Platformy e-Zamówienia,
która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-
Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-
Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/
oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
3. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
Szczegółowe informacje są zawarte w pkt XIII SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BGO-BGZ.25.38.2023.PCh
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Świadczenie usługi serwisowej klimatyzacji precyzyjnej wraz z przynależnymi instalacjami towarzyszącymi na potrzeby Serwerowni NIK
4.2.6.) Główny kod CPV: 45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
71356300-1 - Usługi wsparcia technicznego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-12-22 do 2027-12-21
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Wg kolejności
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.7.) Kolejność kryterium: 0
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1.1 Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada aktualny certyfikat dla przedsiębiorców, o którym mowa w ustawie z dnia 15 maja 2015 roku o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dz. U. z 2022 r. poz. 2065) co najmniej w zakresie naprawy i obsługi technicznej stacjonarnych urządzeń i instalacji chłodniczych, zawierających substancje kontrolowane, potwierdzający uprawnienia Wykonawcy do montażu, rozruchu i prowadzenia usługi serwisowej urządzeń klimatyzacyjnych.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi lub roboty budowlane, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
1.2 Warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:
[KADRY] Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej:
a. jedną osobą posiadającą aktualne uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej
w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych i gazowych, co najmniej w ograniczonym zakresie albo odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane. Zgodnie z zasadami określonymi we właściwych przepisach, Zamawiający dopuszcza także pełnienie ww. funkcji przez osobę posiadającą odpowiednie kwalifikacje zawodowe zdobyte w innych państwach na zasadach określonych w art. 12a ww. ustawy Prawo budowlane z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1446);
b. dwoma osobami posiadającymi aktualne uprawnienia SEP do 1KV w kategorii E,
w zakresie eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci elektrycznych;
c. jedną osobą posiadającą aktualne uprawnienia SEP do 1KV w kategorii D, w zakresie eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci elektrycznych;
d. trzema osobami (specjalistami instalacji sanitarnych) posiadającymi ważny certyfikat,
o którym mowa w art. 20 ust 1 ustawy o substancjach zubożających warstwę ozonową, co najmniej w zakresie naprawy i obsługi technicznej urządzeń i instalacji chłodniczych, zawierających substancje kontrolowane; osoby te muszą jednocześnie posiadać certyfikat lub inny równoważny dokument wystawiony przez producenta, autoryzowanego dystrybutora lub przedstawiciela producenta na Polskę, potwierdzający umiejętność montażu, rozruchu i prowadzenia Usługi Serwisowej urządzeń klimatyzacji precyzyjnych
i automatyki firmy VERTIV Poland sp. z o. o., dawniej: EMERSON NETWORK POWER,
o mocy chłodniczej nie mniejszej niż 30kW.
[DOŚWIADCZENIE] Wykonawca musi posiadać doświadczenie w postaci należytego wykonania co najmniej dwóch zamówień polegających na świadczeniu usługi serwisu i konserwacji instalacji klimatyzacji precyzyjnej w pomieszczeniu typu Data Center o zainstalowanej nominalnej mocy chłodniczej urządzeń nie mniejszej niż 30 kW dla każdego z pomieszczeń, przez okres nie krótszy niż dwa lata.
Zamówienia te muszą być wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywane, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie.
W stosunku do Wykonawców, którzy na potwierdzenie spełnienia warunków udziału
w postępowaniu powołują się na zdolności innych podmiotów, Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, w przypadku gdy Wykonawca albo jeden ze wskazanych przez Wykonawcę podmiotów udostępniających zasoby, wykaże że samodzielnie spełnia warunek. W przypadku, gdy np. realizacją jednego zamówienia wykazuje się Wykonawca, a kolejnego/ych zamówień podmiot udostępniający zasoby, Zamawiający uzna, że powyższy warunek nie został spełniony.
Zamawiający w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia uzna powyższy warunek za spełniony, w przypadku gdy jeden z Wykonawców występujących wspólnie wykaże, że samodzielnie spełnia ww. warunek.
W przypadku, gdy Wykonawca powołuje się na doświadczenie nabyte w ramach zamówienia zrealizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia, Zamawiający nie dopuszcza, by Wykonawca wykazywał doświadczenie grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli bezpośrednio nie wykonywał danego zakresu czynności.
[UPRAWNIENIA] Wykonawca musi posiadać uprawnienia do montażu, rozruchu i prowadzenia usługi serwisowej urządzeń klimatyzacji firmy VERTIV Poland sp. z o. o., dawniej: EMERSON NETWORK POWER (wraz z instalacją sanitarną).
1.3 Warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca musi posiadać środki finansowe w wysokości nie mniejszej niż 200.000 zł lub posiadać zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 200.000 zł.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium
w wysokości 4.000 zł.
2. Wadium może być wniesione w:
2.1 pieniądzu;
2.2 gwarancjach bankowych;
2.3 gwarancjach ubezpieczeniowych;
2.4 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia
9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 462).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Strony zobowiązują się dokonać zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, o którym mowa w umowie, w formie pisemnego aneksu, każdorazowo w przypadku wystąpienia jednej z następujących okoliczności:
1) zmiany stawki podatku od towarów i usług;
2) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia albo wysokości minimalnej stawki godzinowej ustalonych na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę;
3) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne;
4) zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz. U. z 2023 r. poz. 46, ze zm.)
- na zasadach i w sposób określony w umowie, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania Umowy przez Wykonawcę.
2. Na podstawie art. 455 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień Umowy w sprawie zamówienia w stosunku do treści wybranej oferty, dotyczących Przedmiotu Umowy, sposobu realizacji zamówienia oraz terminu realizacji Umowy i terminu płatności, w szczególności w przypadku:
1) wprowadzenia robót zamiennych określonych w umowie:
2) w przypadku dokonania określonych czynności lub ich zaniechania przez organy administracji państwowej, w tym organy administracji rządowej, samorządowej, jak również organy i podmioty, których działalność wymaga wydania jakiejkolwiek decyzji, warunków, zezwoleń, uzgodnień, pozwoleń i certyfikatów, w trakcie wykonywania Umowy,
3) w przypadku zaistnienia innych okoliczności, bez względu na ich charakter, w tym leżących po stronie Zamawiającego, skutkujących niemożliwością wykonania lub należytego wykonania Umowy zgodnie z jej postanowieniami, o ile ich pojawienie się nie jest lub nie było w jakikolwiek sposób zależne od Wykonawcy, w tym o charakterze prawnym, organizacyjnym, ekonomicznym, administracyjnym lub technicznym, możliwa jest uzasadniona tymi okolicznościami zmiana sposobu wykonania, materiałów i technologii, zmiana lokalizacji urządzeń w zakresie pozwalającym na wykonanie robót/usługi w sposób należyty oraz zakresu etapu/terminów pośrednich, w tym wyłączenia części robót/usług oraz zmiana terminu wykonania Umowy lub daty wykonania etapu/terminu pośredniego odpowiednio do okresu trwania przeszkody, która uniemożliwia realizację Umowy, zgodnie z jej treścią i w sposób należyty;
4) w przypadku, gdy ze względu na nowe warunki zewnętrzne niedające się przewidzieć w dacie zawierania Umowy realizacja części robót/usług utraciła zasadność lub powodowałyby zagrożenie realizacji celów projektu, możliwa jest uzasadniona tymi okolicznościami zmiana odpowiednio zakresu rzeczowego Przedmiotu Umowy, w tym wynagrodzenie (poprzez obniżenie) lub terminu wykonania Umowy lub terminu etapu/terminów pośrednich;
5) zmiany modelu oferowanego produktu lub urządzenia, z zastrzeżeniem, że zmiana ta nastąpi wyłącznie w przypadku, gdy dane modele produktu lub urządzenia zostały wycofane z dystrybucji i zostały zastąpione modelem należącym do tej samej linii produktowej, o parametrach co najmniej takich jak model oferowany, lub który został udoskonalony albo dodatkowo wyposażony, za cenę nie wyższą od ustalonej w Umowie;
6) w przypadku gdy model oferowanego produktu lub urządzenia został wycofany z dystrybucji i nie został zastąpiony przez producenta modelem należącym do tej samej linii produktowej, zmiany oferowanego produktu lub urządzenia, na urządzenie posiadające co najmniej parametry takie jak model oferowany i z punktu widzenia technicznego lub technologicznego zapewnia uzyskanie korzystnej dla Zamawiającego funkcjonalności lub lepszych parametrów pracy, za cenę nie wyższą od ustalonej w Umowie;
ciąg dalszy w Sekcji IX - Pozostałe informacje
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-10-09 14:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Złożenie oferty następuje za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, zakładka „Oferty/wnioski”. Szczegóły dotyczące przygotowania i złożenia oferty zostały określone w pkt. XVII SWZ
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-10-09 14:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-11-07
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
ciąg dalszy z pkt 7.4
7) konieczności zmiany terminu wykonania lub odbioru dostawy/usługi/roboty budowlanej spowodowanej podjęciem przez Zamawiającego decyzji o przeprowadzeniu przez osobę trzecią kontroli jakości i sposobu prowadzenia dostawy/usługi/roboty budowlanej. W takim wypadku zmianie może ulec termin wykonania Umowy, odpowiednio do okresu trwania przeszkody/okoliczności, o których mowa powyżej, a które uniemożliwiają realizację Przedmiotu Umowy, zgodnie z jego treścią i w sposób należyty, a także czas wykonania etapów/terminów pośrednich;
8) działań osób trzecich uniemożliwiających wykonywanie robót budowlanych, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze Stron Umowy;
9) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację Przedmiotu Umowy;
10) zaistnienia siły wyższej zgodnie z opisem w umowie;