III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, tj. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jako Przedsiębiorca prowadzący działalność polegającą na instalacji, konserwacji i serwisowaniu urządzeń chłodniczych, klimatyzacyjnych, zawierających fluorowane gazy cieplarniane, posiada ważny certyfikat dla przedsiębiorców, wskazany w rozporządzeniu (WE) nr 303/2008 z dnia 2 kwietnia 2008 r. (Dz. Urz. UE L 335 z 03.04.2008, str. 3), zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1951 ze zm.);
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1. posiadania wiedzy i doświadczenia, tj. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie należycie wykonał co najmniej dwie roboty budowlane, mające w swoim zakresie montaż urządzeń wentylacyjnych i/lub klimatyzacyjnych, o wartości robót w tym zakresie nie mniejszej niż 90 000,00 złotych – dla każdej z wymaganych dwóch robót – w ramach jednej, odrębnej umowy/kontraktu; 2. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w zakresie odpowiedniego potencjału technicznego. Zamawiający uzna za spełniony warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje: 2.1. co najmniej jedną osobą, posiadającą uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji, urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, cieplnych i wentylacyjnych oraz gazowych, w pełnym zakresie, bez ograniczeń, w szczególności odpowiedzialną za kierowanie i nadzorowanie nad robotami budowlanymi. 2.2. co najmniej jedną osobą, posiadającą certyfikat dla personelu, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dz.U. z 2018 r., poz. 2221 ze zm.), które będą wykonywały czynności w zakresie instalacji urządzeń chłodniczych lub klimatyzacyjnych; 2.3. co najmniej jedną osobą, posiadającą certyfikat dla personelu, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dz.U. z 2018 r., poz. 2221 ze zm.), która będzie wykonywała czynności w zakresie kontroli szczelności, konserwacji i serwisowania urządzeń chłodniczych lub klimatyzacyjnych; 2.4. co najmniej jedną osobą, posiadającą certyfikat producenta urządzeń (autoryzowany serwis), zamontowanych w ramach realizacji przedmiotu zamówienia. UWAGA !!! W przypadku, gdy producent urządzeń nie wystawia certyfikatu na osobę, certyfikat autoryzowanego serwisu producenta winien być wystawiony na firmę – Wykonawcę montażu i rozruchu oraz serwisu i napraw gwarancyjnych urządzeń, oferowanych w ramach realizacji zamówienia; 1.3.5. co najmniej jedną osobą, posiadającą świadectwo kwalifikacyjne co najmniej grupy 1, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku eksploatacji, o napięciu nie wyższym niż 1 kV; 1.3.6. co najmniej jedną osobą, posiadającą świadectwo kwalifikacyjne co najmniej grupy 1, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku dozoru, o napięciu nie wyższym niż 1 kV. UWAGA!!! Zamawiający dopuszcza połączenie wyżej wskazanych funkcji w zakresie uprawnień, pod warunkiem spełnienia, przez osobę łączącą te funkcje, wszystkich warunków wymaganych dla poszczególnych funkcji. W przypadku podpisania umowy z Wykonawcą, do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych dopuszczone zostaną przez Zamawiającego wyłącznie osoby, które posiadają odpowiednie uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie – zgodnie z ustawą Prawo Budowlane. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. UWAGA!!! Przez „uprawnienia budowlane” Zamawiający rozumie uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie Prawo budowlane oraz w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2014 r. poz. 1278 ze zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub odpowiadających przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsca zamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w krajach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2016 r. poz. 65). W przypadku osób, które są obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym (w rozumieniu art. 4a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa (j.t. Dz.U. z 2016 r., poz. 1725), osoby wyznaczone do realizacji zamówienia posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, wyszczególnione powyżej jeżeli: - nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające posiadaniu uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi, oraz - posiadają odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub, w przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych, zostały spełnione w stosunku do tych osób wymagania, o których mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa, dotyczące świadczenia usług transgranicznych.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Wykaz oświadczeń i dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania: 1. Informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2. Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego, potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 3. Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 4. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert; 5. Oświadczenie Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności; 6. Oświadczenie Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne; 7. Oświadczenia Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716 ze zm.)
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy, Zamawiający, przed udzieleniem zamówienia, może wezwać Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia przekazania wezwania, aktualnych na dzień złożenia, nw. oświadczeń i dokumentów: 1. Wykaz oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu: 1) ważny certyfikat dla przedsiębiorców prowadzących działalność polegającą na instalacji, konserwacji lub serwisowaniu urządzeń chłodniczych, klimatyzacyjnych, wskazany w rozporządzeniu (WE) nr 303/2008 z dnia 2 kwietnia 2008 r. (Dz. Urz. UE L 92 z 03.04.2008, str. 3), oryginał lub kopia potwierdzona „za zgodność z oryginałem”, 2) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. Dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty, wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. Dokument należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej „za zgodność z oryginałem”. Z wykazu oraz dowodów winno wynikać spełnianie warunku udziału w postępowaniu, określonego w Rozdziale V ust. 1 pkt 1.2 SIWZ. 3) Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia (wg wyszczególnienia zawartego we wzorze wykazu) i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. Dokument należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej „za zgodność z oryginałem”. Z wykazu winno wynikać spełnianie warunku udziału w postępowaniu, określonego w Rozdziale V ust. 1 pkt 1.3 SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
WYKAZ OŚWIADCZEŃ I INNYCH ELEMENTÓW, SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ WRAZ Z OFERTĄ, W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 1. Formularz ofertowy, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ, uzupełniony i uszczegółowiony o wymagane dane, podpisany przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy. FORMA ZŁOŻENIA W przypadku składania oferty w formie elektronicznej, za pośrednictwem elektronicznych środków komunikacji W oryginale, w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Zgodnie z opinią Urzędu Zamówień Publicznych dopuszczalnym jest złożenie skanu ręcznie uzupełnionego formularza opatrzonego dodatkowo kwalifikowanym podpisem elektronicznym. W przypadku składania oferty w formie pisemnej - oryginał dokumentu 2. Aktualne na dzień składania ofert oświadczenia, stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Oświadczenia te Wykonawca zobowiązany jest złożyć w treści części II Formularza ofertowego. Oświadczenia składają: 1) Wykonawca samodzielnie ubiegający się o udzielenie zamówienia; 2) każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie. W zakresie dotyczącym warunków udziału w postępowaniu, każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu we właściwym sobie zakresie; 3) W przypadku Wykonawcy, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w części II Formularza ofertowego należy złożyć Oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia wobec tych podwykonawców. 4) W przypadku gdy Wykonawca powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku wobec nich podstaw do wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu, w takim zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, składa również Oświadczenia w części II Formularza ofertowego, dotyczące tych podmiotów. FORMA ZŁOŻENIA W przypadku składania oferty w formie elektronicznej, za pośrednictwem elektronicznych środków komunikacji W oryginale, w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w elektronicznej kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. W przypadku składania oferty w formie pisemnej - oryginał dokumentu lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem 3. Dowód wniesienia wadium FORMA ZŁOŻENIA W przypadku składania oferty w formie elektronicznej, za pośrednictwem elektronicznych środków komunikacji W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz dokument w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym. W przypadku braku możliwości uzyskania ww. formy dokumentu potwierdzającego wniesienia wadium dopuszcza się złożenie dokumentu w kopercie, zgodnie z wymaganiami określonymi dla ofert składanych w formie pisemnej, z wyraźnym oznaczeniem znaku sprawy i nazwy postępowania, którego dotyczy – oryginał dokumentu W przypadku składania oferty w formie pisemnej W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz, Zamawiający dopuszcza wpięcie w ofertę potwierdzonej kopii dowodu wniesienia wadium. W takim przypadku oryginał tegoż dokumentu winien zostać złożony w jednej kopercie z ofertą – oryginał dokumentu Wadium w kwocie określonej w SIWZ, wniesione w formie innej niż pieniądz musi obejmować termin związania ofertą tj. 30 dni od terminu składania ofert. 4. Upoważnienie lub pełnomocnictwo, uprawniające osobę/y podpisujące ofertę do jej podpisania w imieniu wykonawcy składającego ofertę FORMA ZŁOŻENIA W przypadku składania oferty w formie elektronicznej, za pośrednictwem elektronicznych środków komunikacji W oryginale, w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, lub w postaci elektronicznej kopii pełnomocnictwa, którą potwierdza za zgodność z oryginałem notariusz lub radca prawny. W przypadku składania oferty w formie pisemnej - Oryginał dokumentu lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza, lub radcę prawnego 5. Pisemne zobowiązanie innego podmiotu / innych podmiotów, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów, o którym mowa w pkt. 1.6.1. rozdziału V SIWZ, o ile Wykonawca polega na potencjale innego podmiotu / innych podmiotów, sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ (oryginał). FORMA ZŁOŻENIA W przypadku składania oferty w formie elektronicznej, za pośrednictwem elektronicznych środków komunikacji W oryginale, w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w elektronicznej kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. W przypadku składania oferty w formie pisemnej - oryginał dokumentu lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem OŚWIADCZENIE SKŁADANE PRZEZ WYKONAWCĘ PO OPUBLIKOWANIU INFORMACJI Z OTWARCIA OFERT 1. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia w miejscu publikacji dokumentacji postępowania, informacji z otwarcia ofert, zgodnie z art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w rozdziale V ust. 2 pkt 2.1.1. ppkt 12 SIWZ (art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy) – zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Oświadczenie, którego wzór zamieszczony zostanie w miejscu i czasie publikacji informacji z otwarcia ofert, winno być podpisane przez osobę upoważnioną i zostać złożone w wymaganym terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie informacji, o których mowa powyżej. W przypadku podmiotów ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia oświadczenie dot. grupy kapitałowej składa każdy z tych podmiotów odrębnie. FORMA ZŁOŻENIA W przypadku składania oferty w formie elektronicznej, za pośrednictwem elektronicznych środków komunikacji W oryginale, w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w elektronicznej kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. W przypadku składania oferty w formie pisemnej - oryginał dokumentu lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem 2. Zamawiający informuje, że informacje z otwarcia ofert wraz ze wzorem oświadczenia, o których mowa powyżej, zostaną zamieszczone w miejscu publikacji dokumentacji postępowania, najpóźniej do końca dnia, w którym nastąpiło otwarcie ofert.