IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 8.130,00 zł.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena |
90,00 |
Doświadczenie zawodowe |
10,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
§ 10 4. 4. Wynagrodzenie ryczałtowe Wykonawcy, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu Umowy, zostało określone na podstawie Dokumentacji Projektowej przekazanej przez Zamawiającego i obejmuje wszystkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji Przedmiotu Umowy. Wykonawca oświadcza, że zapoznał się z Dokumentacją Projektową i dokonał prawidłowej wyceny wartości Przedmiotu Umowy. W związku z powyższym wyklucza się jakiekolwiek roszczenia Wykonawcy związane z błędnym skalkulowaniem ceny lub pominięciem pewnych elementów, wynikających z Dokumentacji Projektowej i przetargowej, niezbędnych do prawidłowego wykonania Umowy. Ryzyko obmiaru robót objętych Przedmiotem Umowy leży po Stronie Wykonawcy chociażby w czasie zawarcia Umowy nie można było przewidzieć rozmiaru tych prac. § 16 1. Zmiana postanowień Umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu Stron wyrażoną w formie pisemnego aneksu – pod rygorem nieważności, z zastrzeżeniem zawartym w ust. 5 niniejszego paragrafu Umowy. 2. Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych w niniejszym paragrafie Umowy, z uwzględnieniem podanych warunków ich wprowadzenia: 1) zmiana terminów wykonania Przedmiotu Umowy (rozumiana jako wykonanie Umowy w innych terminach niż zostało to przewidziane postanowieniami Umowy lub przedłużenie terminów wykonania Umowy) może być dokonana w szczególności w sytuacji: a) wystąpienia podczas realizacji Przedmiotu Umowy zamówień dodatkowych, o których mowa szczegółowo w ust. 2 pkt 6) niniejszego paragrafu Umowy; b) działania siły wyższej rozumianej jako wystąpienie: klęsk żywiołowych utrudniających lub uniemożliwiających wykonanie Przedmiotu Umowy, zdarzeń jak: strajki, rozruchy, akty wandalizmu, kradzieże, napady rabunkowe – których zaistnienie powinno zostać udokumentowane np. protokołem policyjnym z kraju, w którym nastąpiło zdarzenie; c) przerw w dostawie energii elektrycznej lub innych mediów, od których uzależnione jest wykonanie Przedmiotu Umowy, pod warunkiem, że nastąpiła z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy; d) nieterminowego udostępnienia pomieszczeń, tj. po upływie terminu wskazanego w § 4 ust. 1 pkt 5) Umowy – z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy; e) wstrzymania wykonania Przedmiotu Umowy przez Zamawiającego – z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy; f) konieczność wprowadzenia zmian w Dokumentacji Projektowej; g) innych okoliczności, pod warunkiem, że nie można ich było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy i zaistniały z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy; W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt 1) powyżej, termin wykonania Umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania Przedmiotu Umowy w sposób należyty; 2) zmiana wysokości Wynagrodzenia – w sytuacji: a) zmiany przepisów prawa podatkowego mającej wpływ na wysokość podatku VAT, jeśli nastąpiła po upływie terminu wyznaczonego na składanie ofert – Wykonawca doliczy do Wynagrodzenia podatek VAT, zgodnie z przepisami obowiązującymi w dniu wystawienia stosownych dokumentów finansowych. Strony dokonają odpowiedniej zmiany Wynagrodzenia umownego - dotyczy to Wynagrodzenia za wykonanie tej części Przedmiot Umowy, której w dniu zmiany stawki podatku VAT jeszcze nie wykonano; b) zaistnienia okoliczności wskazanych w pkt 1) od lit. d) do lit. f) powyżej – Wykonawca będzie uprawniony do żądania pokrycia uzasadnionych i udokumentowanych dodatkowych kosztów w związku z nieterminową realizacją Umowy z wyłączeniem zysku; 3) zmiana Podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca wykonuje Przedmiot Umowy na innego dysponującego co najmniej porównywalnym doświadczeniem potencjałem technicznym i osobowym; 4) zmiany uzasadnione okolicznościami, o których mowa w art. 357¹ Kodeksu cywilnego z uwzględnieniem faktu, że za rażącą zostanie uznana strata w wysokości, o której mowa w art. 397 Kodeksu spółek handlowych; 5) zmiana osób Przedstawicieli Wykonawcy wymienionych w § 14 ust. 4 pkt 2) Umowy, która może być dokonana jedynie w okolicznościach i na zasadach opisanych w § 14 Umowy; 6) w przypadku dokonywania zmiany treści Umowy na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 2) ustawy Pzp, w związku z zaistnieniem przesłanek opisanych w art. 144 ust. 1 pkt. 2) ustawy Pzp, ustala się następujące zasady postępowania: a) rozpoczęcie wykonywania dodatkowych robót budowlanych wykraczających poza Przedmiot Umowy (przedmiot zamówienia podstawowego), udzielanych na podstawie art. 144 ust.1 pkt 2) ustawy Pzp, może nastąpić po podpisaniu przez Strony aneksu zmieniającego Umowę w tym zakresie, b) podstawą do podpisania aneksu, o którym mowa w pkt 6) lit. a) powyżej, będzie protokół konieczności potwierdzony przez Inspektora Nadzoru ze strony Zamawiającego i zatwierdzony przez Strony reprezentowane przez osoby uprawnione. Protokół konieczność, o którym mowa w zdaniu pierwszym, musi zawierać uzasadnienie wskazujące, że spełnione zostały przesłanki, o których mowa w art. 144 ust.1 pkt 2) ustawy Pzp, c) rozpoczęcie wykonywania dodatkowych robót budowlanych wykraczających poza Przedmiot Umowy (przedmiot zamówienia podstawowego), udzielonych na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 2) ustawy Pzp, musi być poprzedzone wykonaniem dokumentacji projektowej opisującej te roboty, zgodnej z przepisami Prawa budowlanego wraz z jego aktami wykonawczymi, uzyskaniem odpowiedniej decyzji uprawniającej do prowadzenia przedmiotowych robót (jeżeli są wymagane), d) podstawą do ustalenia wysokości wynagrodzenia za wykonanie dodatkowych robót budowlanych wykraczających poza Przedmiot Umowy (przedmiot zamówienia podstawowego), udzielanych na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 2) ustawy Pzp, będzie kosztorys ofertowy szczegółowy przygotowany przez Wykonawcę i zatwierdzony przez Zamawiającego. Przedmiotowy kosztorys stanowić będzie załącznik do aneksu, o którym mowa w pkt 6) lit. a) powyżej. e) kosztorys ofertowy szczegółowy, o którym mowa w pkt 6 lit. d) powyżej, zostanie opracowany przez Wykonawcę w oparciu o następujące założenia: podstawą do określenia nakładów rzeczowych w kosztorysie ofertowym szczegółowym, o którym mowa w pkt 6) lit. d) powyżej, będą nakłady publikowane w Katalogach Nakładów Rzeczowych (KNR) - przypadku braku odpowiednich pozycji zastosowane będą Katalogi Norm Nakładów Rzeczowych (KNNR), a w przypadku braku odpowiednich pozycji w katalogach KNR i KNNR podstawą do określenia nakładów rzeczowych w przedmiotowym kosztorysie ofertowym szczegółowym będzie kalkulacja indywidualna nakładów rzeczowych Wykonawcy zatwierdzona przez Zamawiającego, dla określenia ceny jednostkowej robót ujętych w kosztorysie szczegółowym ofertowym, o którym mowa w pkt 6 lit. d) powyżej, zastosowane będą średnie ceny i wskaźniki (R, M, S, Ko i Z) z ostatnich publikowanych zeszytów Sekocenbud, dla określenia ceny materiałów i sprzętu nie publikowanych w zeszytach Sekocenbud, Wykonawca przedstawi cenę opartą na danych wynikających z przeprowadzonego przez Wykonawcę rozeznania rynku i zatwierdzoną przez Zamawiającego, koszty zakupu materiałów zawarte są w cenie podanej jako średnia cena podana w zeszytach Sekocenbud, koszty pracy i sprzętu zawarte są w cenie podanej jako średnia cena podana w zeszytach Sekocenbud, koszty pośrednie należy kalkulować zgodnie z zasadami przygotowania kosztorysów szczegółowych określonymi w Załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. 2004 Nr 130, poz. 1389), maksymalny wskaźnik narzutu zysku kalkulowanego, zgodnie z zasadami określonymi w wyżej przywołanym rozporządzeniu, nie może dla robót dodatkowych przekroczyć 10% w odniesieniu do wszystkich rodzajów robót budowlanych. f) rozliczenie dodatkowych robót budowlanych wykraczających poza Przedmiot Umowy (przedmiot zamówienia podstawowego), udzielanych na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 2) ustawy Pzp, zostanie dokonane na podstawie ilości wykonanych i odebranych robót na podstawie kosztorysu powykonawczego (sporządzonego na podstawie książki obmiarów), według niezmiennych cen określonych w kosztorysie ofertowym szczegółowym, o którym mowa w pkt 6 lit. d) powyżej, stanowiącym załącznik do aneksu, o którym mowa w pkt 6 lit. a) powyżej. 3. Niezależnie od postanowień ust. 2 niniejszego paragrafu Umowy, zmiany postanowień zawartej Umowy mogą być również dokonywane w przypadku, gdy konieczność ich wprowadzenia wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy lub są one korzystne dla Zamawiającego. 4. Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień Umowy w innych, niż określone w ust. 2 i ust. 3 niniejszego paragrafu Umowy w sytuacjach mających charakter zmian nieistotnych, tj. nieodnoszących się do kwestii, które podlegały ocenie podczas wyboru Wykonawcy, a także takich, których wprowadzenie na etapie postępowania nie miałoby wpływu na zmianę kręgu podmiotów, które ubiegają się o to zamówienie lub doprowadziłoby do wyboru innej oferty niż pierwotnie. 5. Ustala się, iż nie stanowi istotnej zmiany Umowy w szczególności: 1) zmiana danych Zamawiającego i Wykonawcy (nazwy, siedziby, nr ewidencyjnego NIP, REGON, formy prawnej itd.); 2) zmiana miejsca realizacji Umowy; 3) zmiana numeru konta bankowego; 4) zmiana przepisów odnośnie formy wystawiania faktur. 5) zmiana osób będących Przedstawicielem Zamawiającego lub Przedstawicielem Wykonawcy, o których mowa w § 14 ust. 2 oraz § 14 ust. 3 pkt 1) Umowy. 6. Zaistnienie okoliczności, o których mowa w ust. 5 niniejszego paragrafu Umowy, nie wymaga sporządzenia pisemnego aneksu, a jedynie niezwłocznego pisemnego zawiadomienia drugiej Strony.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2019-12-13, godzina:
10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
Polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe: