Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont oświetlenia ulicznego na terenie miasta Będzina- Osiedle Zamkowe.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Będzin
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276257446
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 11 Listopada 20
1.5.2.) Miejscowość: Będzin
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-500
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.5.7.) Numer telefonu: 32 267 92 38
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@um.bedzin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bedzin.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont oświetlenia ulicznego na terenie miasta Będzina- Osiedle Zamkowe.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2f875340-43db-11ed-9171-f6b7c7d59353
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00377819
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-10-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00016845/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.12 Remont oświetlenia ulicznego na terenie miasta Będzina - Osiedle Zamkowe
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://umbedzin.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://umbedzin.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wpostępowaniu o udzieleniu
zamówienia komunikacja między
ZamawiającymaWykonawcamiodbywasię przy użyciu Platformy do elektronicznej obsługi
zamówień.Ofertę,oświadczenie, o którychmowa wart. 125 ust. 1 ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o
szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa
narodowego należy złożyć pod
rygoremnieważności wformie elektronicznej lubw postaci elektronicznej opatrzonej podpisem
zaufanym lubpodpisemosobistym. Szczegóły dotyczącekomunikacji zostały opisane w części XXVI
SWZ
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://umbedzin.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia
ParlamentuEuropejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych wzwiązku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych orazuchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L
119 z04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:- administratorem Pani/Pana danych osobowych
jest: Prezydent Miasta Będzina z siedzibą 42 - 500Będzin ul. 11 Listopada 20;- Administrator
wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować wsprawach
związanych z ochroną danych osobowych w następujący sposób:◦ pod adresem poczty
elektronicznej:iod@um.bedzin.pl;◦ pisemnie na adres siedziby Administratora;- Pani/Pana dane
osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celuzwiązanym z postępowaniem
o udzielenie zamówienia publicznego,- odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub
podmioty, którym udostępniona zostaniedokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74
ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019r. –Prawo zamówień publicznych, dalej „ustawa Pzp”;-
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres, który wyznaczony zostanie przede
wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji
kancelaryjnej,jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie działania archiwów
zakładowych, chybaże przepisy szczególne stanowią inaczej;- obowiązek podania przez Panią/Pana
danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jestwymogiem ustawowym określonym w
przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniuo udzielenie zamówienia publicznego;
konsekwencje niepodania określonych danych wynikają zustawy Pzp; - c.d. w kolejnej Sekcji
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): - w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych
decyzjenie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;- posiada
Pani/Pan:• na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana
dotyczących(1);• na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych
osobowych(2);• na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia
przetwarzania danychosobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2
RODO(3);• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna
Pani/Pan, żeprzetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;- nie
przysługuje Pani/Panu:• w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych
osobowych;• prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;• na
podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyżpodstawą
prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.1) Wyjaśnienie:
Zgodnie z art. 75 PZP, w przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe sąprzetwarzane
przez zamawiającego, z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO,zamawiający może
żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji,mających na celu
sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzieleniezamówienia.2)
Wyjaśnienie:Zgodnie z art. 76 PZP , skorzystanie przez osobę, której dane osobowe sąprzetwarzane, z
uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa wart. 16 RODO, nie
może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników.3) Wyjaśnienie: Zgodnie z art. 74 ust. 3 PZP , w przypadku gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa,o którym mowa w art. 18
ust. 1 RODO, spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowychzawartych w protokole postępowania lub załącznikach do
tego protokołu, od dnia zakończeniapostępowania o udzielenie
zamówienia zamawiający nie udostępnia tych danych, chyba że zachodząprzesłanki, o których mowa
w art. 18 ust. 2 RODO
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BZP.271.21.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu sieci elektroenergetycznej do 1kV w zakresie oświetlenia ulicznego poprzez montaż nowych opraw energooszczędnych LED typu parkowego wraz z nowymi przewodami słupowymi i nowymi zabezpieczeniami w ilości 186 sztuk, montaż nowych opraw energooszczędnych LED opraw typu ulicznego wraz z nowymi przewodami słupowymi i wysięgnikowymi oraz nowymi zabezpieczeniami w ilości 28 sztuk wraz z innymi robotami ujętymi w dokumentacji wydzielonego na terenie Miasta Będzin obszaru Osiedla Zamkowe dla lokalizacji zgodnie z załącznikiem nr 5 do SWZ. Do obowiązków Wykonawcy należy także uzyskanie wszelkich zgód oraz pozwoleń dotyczących prac na terenie pasa drogowego na terenie Miasta Będzin
Koszt wszelkich wyłączeń sieci elektroenergetycznej potrzebnych do prawidłowego i bezpiecznego wykonania zadania pokrywa Wykonawca.
4.2.6.) Główny kod CPV: 31520000-7 - Lampy i oprawy oświetleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 56 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. zdolność techniczna lub zawodowa:
1) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał należycie w okresie ostatnich 5 lat dwie roboty budowlane o wartości nie mniejszej niż min. 150 000,00 zł brutto każda.
Za roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia uznaje się roboty w zakresie budowy, przebudowy lub remontu obiektu budowlanego obejmujące swym zakresem roboty sieciowe elektroenergetyczne.
Zamawiający zastrzega, że w sytuacji składania oferty przez dwa lub więcej podmioty (Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia) oraz analogicznie w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, warunek o którym wyżej mowa musi zostać spełniony w całości przez Wykonawcę (jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę) lub podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wyko-nawca – brak możliwości tzw. sumowania doświadczenia.
2) skierowania przez Wykonawcę do realizacji zamówienia jednej osoby uprawnionej do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej do kierowania robotami budowlanymi w specjalności sieci i insta-lacje elektroenergetyczne bez ograniczeń lub w ograniczonym zakresie, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz zrzeszonymi we właściwym samorządzie zawodowym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 1725) lub spełniającymi warunki, o których mowa w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, tj. osobą, której odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych lub spełniającą wymogi, o których mowa w art. 20a ustawy z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa („świadczenie usług transgranicznych”).
2.sytuacja ekonomiczna lub finansowa,
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek jeżeli Wykonawca wykaże:
1) posiadanie odpowiedniego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż w wysokości: 250 000,00 zł.
2)posiadanie informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem; wymaga się, aby Wykonawca wykazał, iż posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 250 000,00zł.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 5 000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100).
2.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert .
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku Wykonawcy
występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do
reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja
będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty
budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
3. W przypadku, o którym mowa w pkt.2, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają
odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza zmiany umowy. Zmiany Umowy dopuszczalne będą w
granicachwyznaczonych przepisami ustawy Prawo zamówieńpublicznych, w tym art. 455ust.1
oraz ust.2tej ustawy oraz określonych w niniejszej Umowie. Szczegółoweinformacje
natematzmian umowyzostały opisane w projektowanych postanowieniach umownych
stanowiących załącznik do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-10-20 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy składać na Platformie do elektronicznej obsługi zamówieńpublicznych dostępnej pod adresem https://umbedzin.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-10-20 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-11-18
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA: do 8 tygodni od daty zawarcia umowy