Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa instalacji grzewczej w budynku nr 3 w Wojewódzkiej Bazie Magazynowo - Warsztatowej Sprzętu Obrony Cywilnej w Luboszycach.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Opolski Urząd Wojewódzki w Opolu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000514325
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Piastowska 14
1.5.2.) Miejscowość: Opole
1.5.3.) Kod pocztowy: 45-082
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@opole.uw.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/uw-opolski/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa instalacji grzewczej w budynku nr 3 w Wojewódzkiej Bazie Magazynowo - Warsztatowej Sprzętu Obrony Cywilnej w Luboszycach.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a06d33ac-18d0-11ef-a7c1-72acb4a2af8f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00337474
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-05-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00097946/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Wymiana instalacji centralnego ogrzewania w budynku nr 3 w Luboszycach.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://opole-uw.logintrade.net/zapytania_email,165030,c709332aaa4911db72c0f382543ad3b8.html
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://opole-uw.logintrade.net/zapytania_email,165030,c709332aaa4911db72c0f382543ad3b8.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu o
udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344). Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie
podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .pdf, .txt, .rtf, .doc, .docx, .odt . Ofertę, a także oświadczenie o jakim mowa w pkt 11.1. SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym (e-dowód) za pośrednictwem platformy przetargowej pod adresem wskazanym w punkcie 3.1 ogłoszenia Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich użyciu, opisane zostały w Regulaminie i Instrukcji dostępnych pod adresem https://opole-uw.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z platformy przetargowej, określone w Regulaminie portalu.
Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu platformy przetargowej: pod adresem wskazanym w punkcie 3.1 ogłoszenia
Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazują poprzez stronę postepowania na platformie przetargowej, pod adresem wskazanym w punkcie 3.1 ogłoszenia Zamawiający podaje wymagania techniczne związane z korzystaniem z platformy: REKOMENDOWANE przeglądarki internetowe: Internet Explorer 10 i nowsze, Edge, Google Chrome,Mozilla Firefox ,Opera Pozostałe wymagania techniczne:
dostęp do sieci Internet, obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest – ajax; włączona obsługa JavaScript;
zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/s;
zainstalowany Acrobat Reader; zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy.
REKOMENDOWANE formaty przesyłanych danych
image/bmp, image/x-windows-bmp, application/msword, application/drafting, image/gif, application/x-compressed, application/x-gzip,
multipart/x-gzip, image/jpeg, image/pjpeg, application/x-latex, application/pdf, image/pict, image/png, application/mspowerpoint,
application/postscript, application/rtf, application/x-rtf, text/richtext, image/tiff, image/x-tiff, application/mswrite, application/excel,
application/x-excel, application/vnd.ms-excel, application/x-msexcel, application/vnd.ms-excel, text/xml, application/x-zipcompressed,
application/zip, application/vnd.ms-office, image/x-ms-bmp, video/x-msvideo, audio/x-ms-wma, application/vnd.oasis.opendocument.spreadsheet, application/acad, application/x-acad, application/autocad_dwg, image/x-dwg,
application/dwg, application/x-dwg, application/x-autocad, image/vnd.dwg, drawing/dwg W razie wystąpienia jakichkolwiek problemów prosimy o kontakt z działem Helpdesk Logintrade +48 71 787 35 34, e-mail:
helpdesk@logintrade.net Zamawiający dopuszcza również komunikację w postepowaniu za pomocą poczty elektronicznej, email: przetargi@opole.uw.gov.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający realizuje obowiązek informacyjny w SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BOU.V.272.6.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych obejmujących przebudowę instalacji grzewczej w budynku nr 3 w Wojewódzkiej Bazie Magazynowo - Warsztatowej Sprzętu Obrony Cywilnej w Luboszycach.
6.2 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania Zamawiającego dotyczące realizacji opisane zostały w załącznikach do SWZ, tj:
1) Załącznik nr 1 – dokumentacja projektowa wykonana przez „ENVI-PROJEKT” Biuro Projektowania i Usług Inwestycyjnych, siedzibą 45-720 Opole, ul. Koszyka 6/23, na którą składają się:
• projekt wykonawczy;
• przedmiar robót – stanowiący jedynie element pomocniczy, a nie podstawowy przy wycenie oferty i realizacji zamówienia;
• Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych.
2) Załącznik nr 3 – projekt umowy
4.2.6.) Główny kod CPV: 45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45321000-3 - Izolacja cieplna
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze
45262000-1 - Specjalne roboty budowlane inne niż dachowe
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający stawia warunek zdolności technicznej i zawodowej.
Wykonawca spełni warunek jeśli wykaże, że:
• w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej 1 robotę budowlaną o charakterze odpowiadającym przedmiotowi zamówienia o wartości nie mniejszej niż
100 000,00 PLN brutto.
W przypadku, gdy Wykonawca powołuje się na doświadczenie wykazując roboty budowlane realizowane w ramach konsorcjum, musi to być doświadczenie, które dany Wykonawca faktycznie nabył, realizując określone zadania.
• dysponuje lub w okresie realizacji zamówienia będzie dysponował osobą pełniącą funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności sanitarnej, mającą prawo do wykonywania tej funkcji.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia przez Wykonawców uczestniczących w postępowaniu wadium w wysokości: 2 000,00 zł
(słownie: dwa tysiące złotych)
2.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) w pieniądzu: płatne przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:
Opolski Urząd Wojewódzki w Opolu w NBP O/Okręgowy Opole
nr rachunku bankowego: 55 1010 1401 0023 1013 9120 0000
z dopiskiem: „Wadium w sprawie BOU.V.272.6.2024”
Za dzień wniesienia wadium w pieniądzu uważa się datę wpływu środków finansowych (wadium) na rachunek
Zamawiającego, a nie datę obciążenia rachunku Wykonawcy (wpłaty). Wadium wnoszone w pieniądzu uważa się za
wniesione w terminie, jeżeli zostanie uznany rachunek Zamawiającego przed terminem składania ofert.
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
Szczegółowe informacje na temat wnoszenia i zwrotu wadium zamieszczono w punkcie 16 SWZ oraz art 98 ust 1-5 Ustawy Prawo zamówień publicznych
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dołącza do oferty:
1) oświadczenie, z którego wynika, jaki zakres zamówienia realizowany będzie przez danego Wykonawcę
2) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim dany wykonawca wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania
3. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiana umowy jest możliwa w przypadku:
1) konieczności zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, a w szczególności w przypadku:
a) pisemnego żądania wstrzymania prac skierowanego do Wykonawcy przez Zamawiającego lub wydania zakazu prowadzenia prac przez właściwy organ administracji publicznej, o ile żądanie lub wydanie zakazów nie nastąpiło z przyczyn, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność – o okres wstrzymania prac lub okres zakazu prowadzenia prac;
b) wystąpienia robót nieprzewidzianych dokumentacją projektowo-kosztorysową, których wykonanie jest ściśle związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia i wiąże się z koniecznością wstrzymania realizacji przedmiotu umowy do czasu wykonania robót dodatkowych, co zostanie udokumentowane protokołem konieczności podpisanym przez inspektora nadzoru i kierownika budowy, o okres konieczny na wykonanie tego rodzaju robót;
c) wystąpienia siły wyższej (np. powódź, huragan, gwałtowne burze i inne nadzwyczajne warunki pogodowe), uniemożliwiających realizację robót, jako zdarzenia niezależnego od żadnej ze stron, które nastąpiło po wejściu w życie umowy; wstrzymanie robót z tego powodu musi być potwierdzone w dzienniku budowy i zaakceptowane przez Inspektora nadzoru inwestorskiego – w takim przypadku termin wykonania umowy zostanie przedłużony o czas niezbędnej w danych warunkach przerwy w pracach;
d) konieczności uzyskania niemożliwych do przewidzenia na etapie planowania inwestycji danych, zgód bądź pozwoleń osób trzecich lub właściwych organów – w takim przypadku termin wykonania umowy zostanie przedłużony o czas powstałej, uzasadnionej przerwy w pracach;
e) wystąpienia niezależnych od Stron warunków uniemożliwiających prowadzenie robót zgodnie ze sztuką budowlaną i zasadami wiedzy technicznej lub normami technicznymi - w takim przypadku termin wykonania umowy zostanie przedłużony o czas niezbędnej przerwy w pracach;
2) zmiany wysokości wynagrodzenia brutto Wykonawcy w przypadku:
a) zmiany ustawowej stawki podatku VAT na usługi stanowiące przedmiot zamówienia; zmiana wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zaistnienia przesłanki, o której mowa będzie odnosić się wyłącznie do części przedmiotu umowy zrealizowanej po dniu wejścia w życie przepisów zmieniających stawkę podatku od towarów i usług oraz wyłącznie do części przedmiotu umowy, do której zastosowanie znajdzie zmiana stawki podatku od towarów i usług;
b) konieczności wykonania robót dodatkowych, które są niezbędne do zakończenia realizacji przedmiotu umowy, a które nie zostały uwzględnione w dokumentacji projektowej.
2. Dopuszczalne są również wszelkie zmiany umowy dokonywane w oparciu o regulacje przewidziane w art. 455 ustawy PZP, dostosowujące treść umowy do zmian wywołanych okolicznościami zewnętrznymi, które mogą wystąpić w trakcie jej realizacji.
3. Z wnioskiem o zmianę umowy może wystąpić każda ze Stron, z co najmniej 5 dniowym uprzedzeniem wobec wnioskowanej daty obowiązywania nowych zapisów, chyba że konieczność ich wprowadzenia wynika z przepisów prawa. Warunkiem wprowadzenia zmian do niniejszej umowy jest potwierdzenie powstałych okoliczności w formie opisowej i zaakceptowanej przez obie Strony umowy oraz sporządzenie pisemnego Aneksu podpisanego przez obie Strony, pod rygorem nieważności.
4. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę, nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
5. Zamawiający może odstąpić od umowy w przypadkach, o których mowa w art. 456 ust. 1 ustawy Pzp.
6. Oświadczenie w przedmiocie odstąpienia od umowy Zamawiający ma prawo złożyć w terminie do 30 dni od zaistnienia przyczyny odstąpienia od umowy.
7. W przypadku odstąpienia od umowy, Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-06-11 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://opole-uw.logintrade.net/zapytania_email,165030,c709332aaa4911db72c0f382543ad3b8.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-06-11 11:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-07-10
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2022, poz.835),:
1) Zamawiający wykluczy z postępowania
a) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r;
b) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r.
o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu
na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r;
c) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą
w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r.
o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu
środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r.
2) Zamawiający odrzuci ofertę wykonawcy wykluczonego na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2022, poz.835)
3) osoba lub podmiot podlegające wykluczeniu na tej podstawie, które w okresie tego wykluczenia ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego lub dopuszczenie do udziału w konkursie lub biorą udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub w konkursie, podlegają karze pieniężnej.
4) Weryfikacja braku zaistnienia tej podstawy wykluczenia w stosunku do konkretnego podmiotu, Zamawiający dokona za pomocą wszelkich dostępnych środków poprzez ogólnodostępne rejestry.