Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa infrastruktury informatycznej w budynku Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Opolu - etap VII wraz z wykonaniem oświetlenia awaryjnego.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Opolski Urząd Wojewódzki w Opolu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000514325
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Piastowska 14
1.5.2.) Miejscowość: Opole
1.5.3.) Kod pocztowy: 45-082
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@opole.uw.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/uw-opolski/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa infrastruktury informatycznej w budynku Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Opolu - etap VII wraz z wykonaniem oświetlenia awaryjnego.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f2550342-b21f-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00051047
2.6.) Wersja ogłoszenia: 02
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00009873/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Przebudowa infrastruktury informatycznej w budynku OUW w Opolu - etap VII wraz z wykonaniem oświetlenia awaryjnego.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://opole-uw.logintrade.net3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://opole-uw.logintrade.net
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Sposóbsporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów luboświadczeń musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów zdnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagańtechnicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej wpostępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. 2020 poz.2452).2. Środkiemkomunikacji elektronicznej, służącym złożeniu oferty przez Wykonawcę, jest jego prawidłowe złożeniena Platformie dostępnej pod adresem https://opole-uw.logintrade.net/ w wierszu oznaczonym tytułemoraz znakiem sprawy zgodnym z niniejszym postępowaniem. Korzystanie z Platformy Przetargowejprzez Wykonawcę jest bezpłatne.3. Wymagania techniczne wysyłania i odbierania dokumentówelektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przyużyciu Platformy Przetargowej:a) rekomendowane przeglądarki internetowe: Internet Explorer 8,Internet Explorer 9, Internet Explorer 10, Internet Explorer 11, Google Chrome 31, Mozilla Firefox 26,Opera 18, b) pozostałe wymagania techniczne: dostęp do sieci Internet, zainstalowana wtyczka flash -flash player - dotyczy kupca, obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest – ajax, włączonaobsługa JavaScript, zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/s, zainstalowany AcrobatReader, zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE Runtime Environment 6 Update 24lub nowszy. 4. Rekomendowane formaty przesyłanych danych: image/bmp, image/x-windows-bmp,application/msword, application/drafting, image/gif, application/x-compressed, application/x-gzip,multipart/x-gzip, image/jpeg, image/pjpeg, application/x-latex, application/pdf, image/pict, image/png,application/mspowerpoint, application/postscript, application/rtf, application/x-rtf, text/richtext, image/tiff, image/x-tiff, application/mswrite, application/excel, application/x-excel, application/vnd.ms-excel,application/x-msexcel, application/vnd.ms-excel, text/xml, application/x-zip-compressed, application/zip,application/vnd.ms-office, image/x-ms-bmp, video/x-msvideo, audio/x-ms-wma,application/vnd.oasis.opendocument.spreadsheet, application/acad, application/x-acad,application/autocad_dwg, image/x-dwg, application/dwg, application/x-dwg, application/x-autocad,image/vnd.dwg, drawing/dwg 5.Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami zapomocą poczty elektronicznej, email : przetargi@opole.uw.gov.pl6. Sposób sporządzenia dokumentówelektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgody zwymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. wsprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dladokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzieleniezamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju,Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych orazinnych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U. 2020 poz.2415).7.Pozostałe wymagania zostały opisane w Regulaminie portalu PZP24.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozp. Parlamentu Europejskiegoi Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchyleniadyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, s. 1) (dalej: RODO), informuję że: 1. AdministratoremPaństwa danych osobowych przetwarzanych w związku z prowadzeniem postępowania o udzieleniezamówienia publicznego jest Wojewoda Opolski, którego siedzibą jest OUW w Opolu, ul. Piastowska14, 45-082 Opole, tel. 774524125, email: bok@opole.uw.gov.pl 2. Wyznaczyliśmy inspektora ochronydanych. Z inspektorem ochrony danych mogą się Państwo kontaktować listownie na adres: OUW wOpolu, ul. Piastowska 14, 45-082 Opole lub poprzez adres email: iod@opole.uw.gov.pl 3. Państwadane będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.Podstawą prawną ich przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO, a mianowicie przetwarzanie jestniezbędne do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze, wynikających wszczególności z: a. Ustawy z dnia 11.09.2019 r. Pzp (Dz.U. z 2019 r., poz. 2019 ze zm), b. Rozp.Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23.12.2020 r. w sprawie podmiotowych środkówdowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający odwykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415), c. Ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (t.j.Dz. U. z 2018 r. poz. 217 ze zm.).4. Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okreswynikający z ustawy z dnia 14.07.1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach tj. przezokres 5 lat, liczony od dnia zakończenia postepowania o udzielenie zamówienia.5. Państwa danepozyskane w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego przekazywane będąwszystkim zainteresowanym podmiotom i osobom, gdyż co do zasady postępowanie o udzieleniezamówienia publicznego jest jawne. Ograniczenie dostępu do Państwa danych, o których mowa wyżejmoże wystąpić jedynie w szczególnych przypadkach: - na podstawie art. 18 ust. 3 ustawy z dnia11.09.2019 r. Pzp–jeżeli Państwa dane zostaną objęte tajemnicą przedsiębiorstwa,- na podstawie art.18 ust. 5 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 11.09.2019 r. Pzp-jeśli jest to uzasadnione ochroną prywatności, - napodstawie art. 74 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 11.09.2019 r. Pzp. Zasady ograniczające jawnośćpostępowania o udzielenie zamówienia publicznego nie mają zastosowania dla podmiotówuprawnionych do dokonania czynności kontrolnych na podstawie przepisów prawa (np. Prezes UZP,KAS, NIK). Ponadto odbiorcą danych zawartych w dokumentach związanych z postępowaniem ozamówienie publiczne mogą być podmioty, z którymi Administrator zawarł umowy lub porozumienie nakorzystanie z udostępnianych przez nie systemów informatycznych w zakresie przekazywania lubarchiwizacji danych. Odbiorcą danych mogą być również podmioty uprawnione do obsługi doręczeń przy użyciu środków komunikacji elektronicznej oraz operator pocztowy. 6. Państwa dane nie będąprzekazywane do Państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych. 7. W odniesieniu do danychpozyskanych w związku z prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznegoprzysługują Państwu następujące uprawnienia: -prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ichkopii–na zasadach określonych w art. 15 RODO: -prawo do sprostowania swoich danych–na zasadachokreślonych w art. 16 RODO: -prawo do usunięcia danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzaniedanych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramachsprawowania władzy publicznej– na zasadach określonych w art. 17 RODO: -prawo do ograniczeniaprzetwarzania danych, przy czym przepisy odrębne mogą wyłączyć możliwość skorzystania z tegopraw – na zasadach określonych w art. 18 RODO. Aby skorzystać z powyższych praw, należy sięskontaktować z nami lub z naszym IOD .
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BOU.V.272.6.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przebudowa infrastruktury informatycznej w budynku Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Opolu- etap VII wraz z wykonaniem oświetlenia awaryjnego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załącznikach nr 2 i 3 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45314320-0 - Instalowanie okablowania komputerowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne
45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji producenta na zainstalowany system okablowania strukturalnego systemowego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunki udziału w postępowaniu:a) zdolność do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie określa szczegółowych warunków w tym zakresie;b) uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - Zamawiający nie określa szczegółowych warunków w tym zakresie.c) sytuacja ekonomiczna lub finansowa - Zamawiający nie określa szczegółowych warunków w tym zakresie;d) zdolność techniczna i zawodowa:Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli Wykonawca wykaże, że:- w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną robotę budowlaną z zakresu instalacji światłowodowych na kwotę co najmniej 500 000 zł brutto, polegającą na wykonaniu lub wymianie okablowania strukturalnego oraz- dysponuje lub będzie dysponował osobą pełniącą funkcję: kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz kwalifikacje, o których mowa w art. 37 c Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności instalacje elektryczne.W/w osoby winny posiadać prawo do wykonywania tych funkcji.5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty (załącznik nr 7 do SWZ);2. wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik nr 8 do SWZ).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga wniesienia przez Wykonawców uczestniczących w postępowaniu wadium w wysokości: 6 000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych 00/100)2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:a) w pieniądzu: płatne przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Opolski Urząd Wojewódzki w Opolu w NBP O/Okręgowy Opole nr rachunku bankowego: 55 1010 1401 0023 1013 9120 0000 z dopiskiem: „Wadium: Przebudowa infrastruktury informatycznej w budynku OUW w Opolu - etap VII wraz z wykonaniem oświetlenia awaryjnego.”Za dzień wniesienia wadium w pieniądzu uważa się datę wpływu środków finansowych (wadium) na rachunek Zamawiającego, a nie datę obciążenia rachunku Wykonawcy (wpłaty). Wadium wnoszone w pieniądzu uważa się za wniesione w terminie, jeżeli zostanie uznany rachunek Zamawiającego przed terminem składania ofert.b) gwarancjach bankowych; c) gwarancjach ubezpieczeniowych; d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572). 3. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 4. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 2 lit b-c, Wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej wraz z ofertą.6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.2. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzania znajdujesięwprojektowanychpostanowieniach umowy zawartych we wzorze umowy stanowiącymzałączniknr 4 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy