Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi gminnej nr 740542P na odcinku od ul. Drzęczewskiej do Drzęczewa Drugiego.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA PIASKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050563
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. 6 Stycznia 1
1.5.2.) Miejscowość: Piaski
1.5.3.) Kod pocztowy: 63-820
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski
1.5.7.) Numer telefonu: 655719030
1.5.8.) Numer faksu: 655719049
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@piaski-wlkp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.piaski-wlkp.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi gminnej nr 740542P na odcinku od ul. Drzęczewskiej do Drzęczewa Drugiego.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-aeaa842b-e7da-11ec-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00202145
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-06-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00005038/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.8 Przebudowa drogi gminnej nr 740542P na odcinku od ul. Drzęczewskiej w Piaskach do Drzęczewa Drugiego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_piaski
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_piaski
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Oferta, wniosek oraz przedmiotowe
środki dowodowe (jeżeli były wymagane) składane elektronicznie muszą zostać podpisane elektronicznym kwalifikowanym podpisem lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W procesie składania oferty, wniosku w tym przedmiotowych środków dowodowych na platformie, kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpis zaufany lub podpis osobisty wykonawca składa bezpośrednio na dokumencie, który następnie przesyła do
systemu.
2. Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2
GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
3. Podpisy kwalifikowane wykorzystywane przez wykonawców do podpisywania wszelkich plików muszą spełniać “Rozporządzenie
Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie identyfikacji
elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym (eIDAS) (UE) nr 910/2014 - od 1 lipca 2016 roku”.
4. W przypadku wykorzystania formatu podpisu XAdES zewnętrzny. Zamawiający wymaga dołączenia odpowiedniej
podpisywanych plików z danymi oraz plików podpisu w formacie XAdES.
5. Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB.
6. Rozszerzenia plików wykorzystywanych przez wykonawców powinny być zgodne z “OBWIESZCZENIEM PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 9 listopada 2017 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności,
minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych”
7. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
8. W przypadku problemów technicznych związanych z obsługą platformazakupowa.pl, Zamawiający dopuszcza kontakt przy użyciu
poczty elektronicznej w.furmaniak@piaski-wlkp.pl jako kanału pomocniczego w sytuacjach awaryjnych.
9. Szczegółowe informacje techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej zawarto w rozdziale XI oraz w XII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z postanowieniami z rozdziału III SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z postanowieniami z rozdziału III SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IZP.271.04.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia są roboty budowlane związane z wykonaniem zadania inwestycyjnego pn. „Przebudowa drogi gminnej nr 740542P na odcinku od ul. Drzęczewskiej w Piaskach do Drzęczewa Drugiego.”.
2. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z przebudową drogi gminnej nr 740542 P/L na odcinku od ul. Drzęczewskiej w Piaskach do Drzęczewa Drugiego.
W ramach zadania zostaną wykonane następujące roboty:
a) Branża drogowa
Planowana inwestycja mieści się w istniejącym pasie drogowym, a trasę w planie poprowadzono po istniejącym śladzie drogi.
Odcinek objęty opracowaniem obejmuje przebudowę drogi gminnej nr 740542 P/L na długości około 1618m - ul. Drzęczewska w Piaskach do miejscowości Drzęczewo Drugie.
Na całym odcinku drogi zaprojektowano jezdnię z SMA o szerokości 5,50m (z
poszerzeniem na łuku do 7m). Na odcinku od początku opracowania do km 0+562,11 przewidziano frezowanie istniejącej nawierzchni i ułożenie nakładki wzmacniającej z poszerzeniem. Na dalszym odcinku zaprojektowano nową konstrukcję nawierzchni i rozbiórkę całej istniejącej konstrukcji. Na początku odcinka po prawej stronie zaprojektowano ścieżkę pieszo-rowerową o szerokości 3m z kostki betonowej oddzielonej od jezdni krawężnikiem betonowym wystającym. Natomiast wzdłuż lewej strony drogi przewidziano oczyszczenie i wyprofilowanie istniejącego rowu. Od km około
0+250 z lewej strony zaprojektowano miejsca postojowe z kostki betonowej usytuowane równolegle do jezdni i oddzielone od jezdni ściekiem międzyjezdniowym ułożonym z 2 rzędów kostki betonowej. Za miejscami postojowymi chodnik z kostki betonowej o szerokości 1,5-2,0m oddzielono od miejsc postojowych krawężnikiem betonowym wystającym. Od km około 0+425 z prawej strony przewidziano miejsca postojowe prostopadłe do jezdni, oddzielone opornikiem wtopionym. Natomiast za miejscami postojowymi i krawężnikiem wystającym przewidziano do skrzyżowania w km 0+536,04 kontynuację ścieżki pieszo-rowerowej. Z lewej strony przewidziano odtworzenie istniejącego rowu. Za skrzyżowaniem z drogami bocznymi (gdzie przewidziano regulację wysokościową kostki betonowej wlotów), z lewej strony zaprojektowano ścieżkę
rowerową z betonu asfaltowego o szerokości 2,5m jako odsunięty ciąg i oddzielony od jezdni ściekiem z prefabrykowanych elementów betonowych i pasem zieleni. W pasie zieleni ustawiono balustradę ochronną. Za ścieżką ze względu na bliskość granicy ewidencyjnej i wysokiej skarpy ustawiono prefabrykowany mur oporowy typu L. Za łukiem od km około 0+860 zawężono ścieżkę do 2m, a pomiędzy jezdnią a ścieżką zaprojektowano rów odwadniający. Ścieżkę zakończono przed zjazdem w km 1+137,85. Z prawej strony z uwagi na duże skarpy zastosowano barierę stalową. Dalej już w
miejscowości Drzęczewo Drugie zaprojektowano chodnik z betonowej kostki
brukowej przyległy do jezdni i oddzielony krawężnikiem wystającym. Na początku z lewej strony, a następnie za przejściem dla pieszych z prawej chodnik biegnie aż do końca opracowania. Na całym odcinku przebudowano zjazdy. Zaprojektowano nawierzchnię zjazdów z betonowej kostki brukowej koloru grafitowego lub z betonu asfaltowego.
Zjazdy indywidualne przecinające chodnik zaprojektowano ze skosami – 1,5m : 1,5m, a na pozostałych zjazdach na połączeniu z krawędzią jezdni zastosowano łuki. Zaprojektowano nowe oznakowanie poziome i pionowe, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego
b) Branża sanitarna
Zaprojektowano ujęcie wód opadowych w system kanalizacji deszczowej i odprowadzenie jej do istniejących i projektowanych rowów drogowych.
Woda opadowa z utwardzonej nawierzchni drogi będzie ujęta w system kanalizacji deszczowej składającej się z:
- studzienek ściekowych Ø500mm z osadnikiem, przykrytych kratką ściekową 420x420mm,
- wylotów PVC Dz315mm i PVC Dz400mm
- ścieku drogowego "korytkowego" z łącznikiem ściekowym.
- separatora lamelowego z osadnikiem . Wyloty kolektorów kanalizacji deszczowej będą zlokalizowane na działce o nr ewidencyjnych 873/1 i 873/4. Zastosowany będą wyloty betonowe prefabrykowane konstrukcji dokowej z otworem na wylot fi 315mm i fi 400mm, wlot prefabrykowany z
otworem fi 315mm oraz łącznik ściekowy wykonany z betonu C16/20.
c) Branża elektryczna – budowa oświetlenia drogowego i doświetlenia przejść dla pieszych. Zaprojektowano budowę oświetlenia drogowego i doświetlenia przejść dla pieszych
d) Branża elektryczna – przebudowa i zabezpieczenie sieci elektroenergetycznej. Zaprojektowano przebudowę i zabezpieczenie sieci elektroenergetycznej Enea Operator w obszarze inwestycji.
Linie elektroenergetyczne związane z opracowaniem:
Linia kablowa typu HAKnFtA 3x120mm², Gostyń - Piaski 2, relacja: ST 50-1421 - ST 50-0852. Linia kablowa typu 3 x XUHAKXS 1x120mm², Gostyń - Piaski 2, relacja: ST 50-0860 - ST 50-0852
linia napowietrzna nn AL 4x50mm² i kablowa wraz z przyłączami zasilana z ST 05-1421linia kablowa nn YAKY 4x120mm² zasilana z ST 05-0852 (obwód 1) linia napowietrzna nn AL 4x50+25mm² wraz z przyłączami zasilana z ST 05-0179
e) Branża teletechniczna – przebudowa i zabezpieczenie linii kablowych Orange, Fiberhost, INEA
Zaprojektowano przebudowę i zabezpieczenie linii kablowych Orange, Fiberhost, INEA w pasie drogi gminnej nr 740542 P/L na odcinku: ul. Drzęczewska – Drzęczewo Drugie
Zamówienie nie obejmuje budowy kanału technologicznego – w pasie przebudowywanej drogi została już zlokalizowana kanalizacja kablowa
4.2.6.) Główny kod CPV: 45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233140-2 - Roboty drogowe
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej
45232460-4 - Roboty sanitarne
45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
45232310-8 - Roboty budowlane w zakresie linii telefonicznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich wagami:
1) C – Cena – (waga kryterium) 60%;
2) G – Okres gwarancji – (waga kryterium) 40%.
Oferta po uwzględnieniu wag może uzyskać maksymalną ilość punktów tj. 100 pkt.
a) Za najniższą cenę – 60 pkt
b) Za najdłuższy okres gwarancji – 40 pkt.
2. Ocena ofert w zakresie kryterium „Cena” zostanie dokonana wg następujących zasad:
Cena najniższa spośród złożonych ofert
C = ------------------------------------------------------------- x 60 pkt.
Cena badanej oferty
Maksymalna ilość punktów w tym kryterium – 60 pkt.
3. W kryterium „okres gwarancji” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
Termin gwarancji w badanej ofercie
G = -------------------------------------------------------------- x 40 pkt.
Najdłuższy zaoferowany okres gwarancji spośród złożonych ofert
Maksymalna ilość punktów w tym kryterium - 40 pkt.
Okres gwarancji należy podać w miesiącach w formularzu ofertowym (załącznik nr 1)
Zamawiający wymaga minimum 36 – miesięcznego okresu gwarancji (3 lata). W przypadku podania przez Wykonawcę krótszego niż wymagany okres gwarancji lub niepodanie (wpisanie) terminu gwarancji, oferta wykonawcy zostanie odrzucona. Maksymalną ilość punktów otrzyma wykonawca, który zaoferuje co najmniej 60 miesięczny okres gwarancji. Jeżeli wykonawca zaoferuje okres gwarancji dłuższy niż 60 miesięcy (5 lat), taki zostanie uwzględniony także w umowie. Wykonawca, który zaoferuje najkorzystniejszy okres (60 miesięcy) otrzymuje maksymalną liczbę punktów w ramach kryterium „okres gwarancji”
4.Uzyskana punktacja w przedmiotowych kryteriach stanowić będzie łącznie sumę punktacji, liczonej wg. wzoru: O (ocena) = C + G
5.Oferta, która dla danej części zamówienia przedstawi najkorzystniejszy bilans według przyjętych kryteriów, a tym samym otrzyma największą liczbę punktów w oparciu o określone kryteria, zostanie uznana za najkorzystniejszą. Pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów.
6.Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
7.W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
8.Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1)zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie formułuje warunku w powyższym zakresie.
2)uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie formułuje warunku w powyższym zakresie.
3)sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna spełnienie przedmiotowego warunku, jeżeli wykonawca wykaże łącznie, że posiada zdolność kredytową lub potwierdzi wysokość posiadanych środków finansowych nie mniejszą niż 2 000 000,00 zł,
4)zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a)wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 robotę budowlaną w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane polegającą na budowie, przebudowie drogi wraz z oświetleniem i kanalizacją deszczową o całkowitej wartości nie mniejszej niż 3 000 000,00 zł brutto,
b) skieruje do realizacji zamówienia:
i. jedną osobę (kierownik budowy) posiadającą uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności drogowej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, wraz z podstawą do dysponowania tą osobą.
ii. jedną osobę (kierownik robót) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, wraz z podstawą do dysponowania tą osobą.
iii. jedną osobę (kierownik robót) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, wraz z podstawą do dysponowania tą osobą.
iv. jedną osobę (kierownik robót) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, wraz z podstawą do dysponowania tą osobą
2. W przypadku osób, które nabyły uprawnienia poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, dopuszcza się równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1646).
3. Ilekroć Zamawiający wymaga określonych uprawnień budowlanych na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy Prawo budowlane, rozumie przez to również inne ważne uprawnienia budowlane, upoważniające do pełnienia ww. samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa.
4. Powyższe wymagania są wymaganiami minimalnymi. W trakcie realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia takiego potencjału technicznego i liczby osób, które zapewnią właściwą i terminową realizację zamówienia.
5. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
6. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej zgodnie z załącznikiem nr 3 do SWZ;
2) Odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wykaz robót budowlanych spełniających wymagania określone w rozdz. VI ust. 2 pkt 4 lit. a SWZ, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, wraz z załączeniem dowodów określają czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy te roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty – oświadczenie wykonawcy, zgodnie z załącznikiem nr 5 do SWZ. Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył,
2) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, spełniających wymagania określone w rozdz. VI ust. 2 pkt. 4 lit. b SWZ wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 4 do SWZ,
3)Informacja z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości 50 000,00 zł (słownie pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100)
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem PBS Gostyń Oddział Piaski nr 97 8678 0005 0050 0500 4994 0002, z dopiskiem: „Przebudowa drogi gminnej nr 740542 P na odcinku od ul. Drzęczewskiej w Piaskach do Drzęczewa Drugiego”
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
5.Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez wykonawcę określone w ustawie Pzp,
2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium,
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie, 19
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert),
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania,
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Piaski, ul. 6 Stycznia 1, 63-820 Piaski
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
6.Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona.
7.Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w rozdz. VIII ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wybrany wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we Wzorze Umowy, stanowiącym załącznik nr 7 do SWZ.
2. Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją przez Wykonawcę projektowanych postanowień umowy.
3. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
4. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy Pzp oraz wskazanym we Wzorze Umowy, o którym mowa w ust. 1.
5. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-06-28 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_piaski
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-06-28 09:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-07-27