Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Poprawa bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych (...) w formule zaprojektuj-wybuduj.
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
polski
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
Część 1: Modernizacja przejścia dla pieszych na ul. Szkolnej (naprzeciwko szkoły podstawowej), osiedle Blachownia, droga gminna, działka nr 223/2, obręb Blachownia.
Wspólny słownik zamówień (CPV):
45316100-6– Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
71320000-7- Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
A. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej wraz z wykonaniem robót budowlano-montażowych modernizacja przejścia dla pieszych na ul. Szkolnej (naprzeciwko szkoły podstawowej), osiedle Blachownia.
B. Przedmiot zamówienia obejmuje:
Część projektowa:
1) opracowanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie wszystkich wymaganych przepisami prawa uzgodnień, opinii czy decyzji;
2) uzyskanie decyzji pozwolenia na budowę lub skuteczne zgłoszenie robót budowlanych;
3) realizacja pełnego zakresu robót budowlano-montażowych, usług i dostaw niezbędnych dla użytkowania obiektu zgodnie z przeznaczeniem określonym w dokumentacji projektowej
Część realizacyjna:
1) budowa oświetlenia przejścia dla pieszych dedykowanego do tego celu, zgodnego z aktualnymi wymogami dotyczącymi bezpieczeństwa pieszych przy przechodzeniu przez jezdnię, składającego się z co najmniej dwóch punktów oświetleniowych;
2) wyposażenie przejścia dla pieszych w aktywne oznakowanie z oświetleniem ostrzegawczym uruchamianym czujnikiem obecności dla pieszego zbliżającego się do przejścia;
3) wykonanie i podłączenie zasilania oświetlenia przedmiotowego przejścia dla pieszych, zgodnie z uzyskanymi warunkami;
4) zastosowanie dodatkowych elementów zwiększających bezpieczeństwo ruchu drogowego i pieszego na przejściu;
5) przebudowa zejścia z chodnika na jezdnię z zastosowaniem kostki integracyjnej.
C. Na przedmiot umowy składa się również:
na etapie wykonywania dokumentacji projektowej:
1) uzyskanie warunków technicznych budowy oświetlenia przejścia od zarządcy drogi, w tym również w imieniu Zamawiającego uzyskanie prawa dysponowania nieruchomością na cele budowlane;
2) uzyskanie warunków zasilania urządzeń od gestora sieci elektroenergetycznej i oświetlenia ulicznego;
3) opracowanie i zatwierdzenie tymczasowej i docelowej organizacji ruchu;
4) uzyskanie wszystkich wymaganych prawem (pozytywnych) uzgodnień, sprawdzeń, decyzji, opinii oraz pozwoleń;
5) przekazywanie Zamawiającemu kopii uzyskanych dokumentów wymienionych w pkt 4 w terminie umożliwiającym ewentualne skorzystanie z trybu odwoławczego;
6) sporządzenie innych, niewymienionych w umowie opracowań, których wykonanie będzie niezbędne dla uzyskania decyzji organów administracji państwowej, samorządowej lub innych jednostek branżowo uzgadniających opracowanie - z punktu widzenia kompletności przedmiotu umowy lub jej części składowej;
7) na wniosek Zamawiającego - wyjaśnianie w sposób szczegółowy i wyczerpujący wątpliwości dotyczących rozwiązań projektowych oraz rozważenie możliwości zastosowania zamiennych materiałów/urządzeń/ wyposażenia/technologii robót;
8) uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego decyzji pozwolenia na budowę lub skuteczne zgłoszenie robót budowlanych..
na etapie realizacji robót:
1) kompleksową obsługę geodezyjną wraz z powykonawczą inwentaryzacją geodezyjną w 3 kpl. (w tym 1 kpl. na nośniku elektronicznym). Dostarczona dokumentacja geodezyjna powykonawcza powinna zostać pozytywnie zweryfikowana we właściwym Ośrodku Geodezyjnym;
2) organizację, zagospodarowanie i likwidację placu budowy;
3) sporządzenie inwentaryzacji fotograficznej terenu robót, polegającej w szczególności na uwidocznieniu ogólnego stanu placu budowy przed rozpoczęciem robót i przekazanie Zamawiającemu w terminie 5 dni od przekazania placu budowy;
4) sporządzenie i wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu i poinformowanie na piśmie w odpowiednim terminie właściwych służb o jej wprowadzeniu;
5) zajęcie pasa drogowego i pokrycie kosztów z tym związanych;
6) sporządzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, jeżeli odrębne przepisy wymagają sporządzenia takiego planu;
7) zagospodarowanie odpadów powstałych przy realizacji przedmiotu umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami. Wykonawca jest zobowiązany udokumentować Zamawiającemu sposób zagospodarowania powstałych w wyniku prowadzenia robót odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami nie później niż z dniem zawiadomienia o zakończeniu robót budowlanych;
8) przekazanie Zamawiającemu do ponownego wykorzystania materiałów z rozbiórki takich jak: płytki i kostki chodnikowe, obrzeża chodnikowe, krawężniki;
9) przeprowadzenie prób i odbiorów z udziałem wymaganych instytucji, Zamawiającego i Użytkownika;
10) wykonanie remontu i naprawy zniszczonej nawierzchni w ulicach i chodnikach;
11) uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót oraz terenu przyległego do placu budowy, który został naruszony wskutek prowadzonych robót;
12) Wykonanie w okresie udzielonej przez Wykonawcę gwarancji wymaganych przeglądów gwarancyjnych zabudowanych urządzeń, a także wykonanie czynności konserwacyjnych tychże urządzeń, warunkujących utrzymanie gwarancji oraz ich prawidłowe funkcjonowanie w okresie gwarancji i po jej zakończeniu;
13) Wykonawca zobowiązany jest z dniem przekazania placu budowy, posiadać i przedłożyć Zamawiającemu opłacony dokument ubezpieczenia OC od prowadzonej działalności gospodarczej. Suma gwarancyjna na wartość: 100.000,00[PLN] na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia.
D. Wymagania wynikające z ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych
Zgodnie z art. 68 ust. 3 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz.U. z 2021 r. poz. 110 ze zm.) Zamawiający wymaga aby łączny udział pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów samochodowych w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym używanych przy wykonywaniu tego zadania wynosił co najmniej 10%. Zasady obliczania udziału pojazdów elektrycznych we flotach pojazdów wskazano w art. 36a o elektromobilności i paliwach alternatywnych.
E. Wymóg zatrudnienia na umowę o prace. Na podstawie art. 95 ustawy Pzp. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących następujące czynności niezbędne do realizacji zamówienia:
roboty elektryczne,
Sposób weryfikacji zatrudnienia, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli oraz sankcje z tytułu niespełnienia wymagań zostały określone w Projektowanych postanowieniach umowy.
F. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają w szczególności: Program Funkcjonalno- Użytkowy, Projektowane postanowienia umowy, zamieszczone wraz z załącznikami w wersji elektronicznej na stronie internetowej prowadzonego postępowania stanowiące integralną częścią SWZ.
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
Część 2 Modernizacja przejścia dla pieszych na ul. Sławięcickiej (przy kościele), osiedle Sławięcice, pas drogi gminnej, działka nr 278, obręb Sławięcice.
Wspólny słownik zamówień (CPV):
45316100-6– Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
71320000-7- Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
A. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej wraz z wykonaniem robót budowlano-montażowych modernizacja przejścia dla pieszych na ul. Sławięcickiej (przy kościele), osiedle Sławięcice, pas drogi gminnej, działka nr 278, obręb Sławięcice.
B. Przedmiot zamówienia obejmuje:
Część projektowa:
1) opracowanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie wszystkich wymaganych przepisami prawa uzgodnień, opinii czy decyzji;
2) uzyskanie decyzji pozwolenia na budowę lub skuteczne zgłoszenie robót budowlanych;
3) realizacja pełnego zakresu robót budowlano-montażowych, usług i dostaw niezbędnych dla użytkowania obiektu zgodnie z przeznaczeniem określonym w dokumentacji projektowej
Część realizacyjna:
1) budowa oświetlenia przejścia dla pieszych dedykowanego do tego celu, zgodnego z aktualnymi wymogami dotyczącymi bezpieczeństwa pieszych przy przechodzeniu przez jezdnię, składającego się z co najmniej dwóch punktów oświetleniowych;
2) wyposażenie przejścia dla pieszych w aktywne oznakowanie z oświetleniem ostrzegawczym uruchamianym czujnikiem obecności dla pieszego zbliżającego się do przejścia;
3) wykonanie i podłączenie zasilania oświetlenia przedmiotowego przejścia dla pieszych, zgodnie z uzyskanymi warunkami;
4) zastosowanie dodatkowych elementów zwiększających bezpieczeństwo ruchu drogowego i pieszego na przejściu;
5) przebudowa zejścia z chodnika na jezdnię z zastosowaniem kostki integracyjnej.
C. Na przedmiot umowy składa się również:
na etapie wykonywania dokumentacji projektowej:
1) uzyskanie warunków technicznych budowy oświetlenia przejścia od zarządcy drogi, w tym również w imieniu Zamawiającego uzyskanie prawa dysponowania nieruchomością na cele budowlane;
2) uzyskanie warunków zasilania urządzeń od gestora sieci elektroenergetycznej i oświetlenia ulicznego;
3) opracowanie i zatwierdzenie tymczasowej i docelowej organizacji ruchu;
4) uzyskanie wszystkich wymaganych prawem (pozytywnych) uzgodnień, sprawdzeń, decyzji, opinii oraz pozwoleń;
5) przekazywanie Zamawiającemu kopii uzyskanych dokumentów wymienionych w pkt 4 w terminie umożliwiającym ewentualne skorzystanie z trybu odwoławczego;
6) sporządzenie innych, niewymienionych w umowie opracowań, których wykonanie będzie niezbędne dla uzyskania decyzji organów administracji państwowej, samorządowej lub innych jednostek branżowo uzgadniających opracowanie - z punktu widzenia kompletności przedmiotu umowy lub jej części składowej;
7) na wniosek Zamawiającego - wyjaśnianie w sposób szczegółowy i wyczerpujący wątpliwości dotyczących rozwiązań projektowych oraz rozważenie możliwości zastosowania zamiennych materiałów/urządzeń/ wyposażenia/technologii robót;
8) uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego decyzji pozwolenia na budowę lub skuteczne zgłoszenie robót budowlanych..
na etapie realizacji robót:
1) kompleksową obsługę geodezyjną wraz z powykonawczą inwentaryzacją geodezyjną w 3 kpl. (w tym 1 kpl. na nośniku elektronicznym). Dostarczona dokumentacja geodezyjna powykonawcza powinna zostać pozytywnie zweryfikowana we właściwym Ośrodku Geodezyjnym;
2) organizację, zagospodarowanie i likwidację placu budowy;
3) sporządzenie inwentaryzacji fotograficznej terenu robót, polegającej w szczególności na uwidocznieniu ogólnego stanu placu budowy przed rozpoczęciem robót i przekazanie Zamawiającemu w terminie 5 dni od przekazania placu budowy;
4) sporządzenie i wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu i poinformowanie na piśmie w odpowiednim terminie właściwych służb o jej wprowadzeniu;
5) zajęcie pasa drogowego i pokrycie kosztów z tym związanych;
6) sporządzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, jeżeli odrębne przepisy wymagają sporządzenia takiego planu;
7) zagospodarowanie odpadów powstałych przy realizacji przedmiotu umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami. Wykonawca jest zobowiązany udokumentować Zamawiającemu sposób zagospodarowania powstałych w wyniku prowadzenia robót odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami nie później niż z dniem zawiadomienia o zakończeniu robót budowlanych;
8) przekazanie Zamawiającemu do ponownego wykorzystania materiałów z rozbiórki takich jak: płytki i kostki chodnikowe, obrzeża chodnikowe, krawężniki;
9) przeprowadzenie prób i odbiorów z udziałem wymaganych instytucji, Zamawiającego i Użytkownika;
10) wykonanie remontu i naprawy zniszczonej nawierzchni w ulicach i chodnikach;
11) uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót oraz terenu przyległego do placu budowy, który został naruszony wskutek prowadzonych robót;
12) Wykonanie w okresie udzielonej przez Wykonawcę gwarancji wymaganych przeglądów gwarancyjnych zabudowanych urządzeń, a także wykonanie czynności konserwacyjnych tychże urządzeń, warunkujących utrzymanie gwarancji oraz ich prawidłowe funkcjonowanie w okresie gwarancji i po jej zakończeniu;
13) Wykonawca zobowiązany jest z dniem przekazania placu budowy, posiadać i przedłożyć Zamawiającemu opłacony dokument ubezpieczenia OC od prowadzonej działalności gospodarczej. Suma gwarancyjna na wartość: 100.000,00[PLN] na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia.
D. Wymagania wynikające z ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych
Zgodnie z art. 68 ust. 3 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz.U. z 2021 r. poz. 110 ze zm.) Zamawiający wymaga aby łączny udział pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów samochodowych w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym używanych przy wykonywaniu tego zadania wynosił co najmniej 10%. Zasady obliczania udziału pojazdów elektrycznych we flotach pojazdów wskazano w art. 36a o elektromobilności i paliwach alternatywnych.
E. Wymóg zatrudnienia na umowę o prace. Na podstawie art. 95 ustawy Pzp. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących następujące czynności niezbędne do realizacji zamówienia:
roboty elektryczne,
Sposób weryfikacji zatrudnienia, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli oraz sankcje z tytułu niespełnienia wymagań zostały określone w Projektowanych postanowieniach umowy.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają w szczególności: Program Funkcjonalno- Użytkowy, Projektowane postanowienia umowy, zamieszczone wraz z załącznikami w wersji elektronicznej na stronie internetowej prowadzonego postępowania stanowiące integralną częścią SWZ.
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
Część 3 Modernizacja przejścia dla pieszych na ul. Sławięcickiej w okolicy sklepu Hermes, osiedle Sławięcice, pas drogi gminnej, działka nr 532, obręb Sławięcice.
Wspólny słownik zamówień (CPV):
45316100-6– Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
71320000-7- Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
A. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej wraz z wykonaniem robót budowlano-montażowych modernizacja przejścia dla pieszych na ul. Sławięcickiej w okolicy sklepu Hermes, osiedle Sławięcice, pas drogi gminnej, działka nr 532, obręb Sławięcice.
B. Przedmiot zamówienia obejmuje:
Część projektowa:
1) opracowanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie wszystkich wymaganych przepisami prawa uzgodnień, opinii czy decyzji;
2) uzyskanie decyzji pozwolenia na budowę lub skuteczne zgłoszenie robót budowlanych;
3) realizacja pełnego zakresu robót budowlano-montażowych, usług i dostaw niezbędnych dla użytkowania obiektu zgodnie z przeznaczeniem określonym w dokumentacji projektowej
Część realizacyjna:
1) budowa oświetlenia przejścia dla pieszych dedykowanego do tego celu, zgodnego z aktualnymi wymogami dotyczącymi bezpieczeństwa pieszych przy przechodzeniu przez jezdnię, składającego się z co najmniej dwóch punktów oświetleniowych;
2) wyposażenie przejścia dla pieszych w aktywne oznakowanie z oświetleniem ostrzegawczym uruchamianym czujnikiem obecności dla pieszego zbliżającego się do przejścia;
3) wykonanie i podłączenie zasilania oświetlenia przedmiotowego przejścia dla pieszych, zgodnie z uzyskanymi warunkami;
4) zastosowanie dodatkowych elementów zwiększających bezpieczeństwo ruchu drogowego i pieszego na przejściu;
5) przebudowa zejścia z chodnika na jezdnię z zastosowaniem kostki integracyjnej.
C. Na przedmiot umowy składa się również:
na etapie wykonywania dokumentacji projektowej:
1) uzyskanie warunków technicznych budowy oświetlenia przejścia od zarządcy drogi, w tym również w imieniu Zamawiającego uzyskanie prawa dysponowania nieruchomością na cele budowlane;
2) uzyskanie warunków zasilania urządzeń od gestora sieci elektroenergetycznej i oświetlenia ulicznego;
3) opracowanie i zatwierdzenie tymczasowej i docelowej organizacji ruchu;
4) uzyskanie wszystkich wymaganych prawem (pozytywnych) uzgodnień, sprawdzeń, decyzji, opinii oraz pozwoleń;
5) przekazywanie Zamawiającemu kopii uzyskanych dokumentów wymienionych w pkt 4 w terminie umożliwiającym ewentualne skorzystanie z trybu odwoławczego;
6) sporządzenie innych, niewymienionych w umowie opracowań, których wykonanie będzie niezbędne dla uzyskania decyzji organów administracji państwowej, samorządowej lub innych jednostek branżowo uzgadniających opracowanie - z punktu widzenia kompletności przedmiotu umowy lub jej części składowej;
7) na wniosek Zamawiającego - wyjaśnianie w sposób szczegółowy i wyczerpujący wątpliwości dotyczących rozwiązań projektowych oraz rozważenie możliwości zastosowania zamiennych materiałów/urządzeń/ wyposażenia/technologii robót;
8) uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego decyzji pozwolenia na budowę lub skuteczne zgłoszenie robót budowlanych..
na etapie realizacji robót:
1) kompleksową obsługę geodezyjną wraz z powykonawczą inwentaryzacją geodezyjną w 3 kpl. (w tym 1 kpl. na nośniku elektronicznym). Dostarczona dokumentacja geodezyjna powykonawcza powinna zostać pozytywnie zweryfikowana we właściwym Ośrodku Geodezyjnym;
2) organizację, zagospodarowanie i likwidację placu budowy;
3) sporządzenie inwentaryzacji fotograficznej terenu robót, polegającej w szczególności na uwidocznieniu ogólnego stanu placu budowy przed rozpoczęciem robót i przekazanie Zamawiającemu w terminie 5 dni od przekazania placu budowy;
4) sporządzenie i wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu i poinformowanie na piśmie w odpowiednim terminie właściwych służb o jej wprowadzeniu;
5) zajęcie pasa drogowego i pokrycie kosztów z tym związanych;
6) sporządzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, jeżeli odrębne przepisy wymagają sporządzenia takiego planu;
7) zagospodarowanie odpadów powstałych przy realizacji przedmiotu umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami. Wykonawca jest zobowiązany udokumentować Zamawiającemu sposób zagospodarowania powstałych w wyniku prowadzenia robót odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami nie później niż z dniem zawiadomienia o zakończeniu robót budowlanych;
8) przekazanie Zamawiającemu do ponownego wykorzystania materiałów z rozbiórki takich jak: płytki i kostki chodnikowe, obrzeża chodnikowe, krawężniki;
9) przeprowadzenie prób i odbiorów z udziałem wymaganych instytucji, Zamawiającego i Użytkownika;
10) wykonanie remontu i naprawy zniszczonej nawierzchni w ulicach i chodnikach;
11) uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót oraz terenu przyległego do placu budowy, który został naruszony wskutek prowadzonych robót;
12) Wykonanie w okresie udzielonej przez Wykonawcę gwarancji wymaganych przeglądów gwarancyjnych zabudowanych urządzeń, a także wykonanie czynności konserwacyjnych tychże urządzeń, warunkujących utrzymanie gwarancji oraz ich prawidłowe funkcjonowanie w okresie gwarancji i po jej zakończeniu;
13) Wykonawca zobowiązany jest z dniem przekazania placu budowy, posiadać i przedłożyć Zamawiającemu opłacony dokument ubezpieczenia OC od prowadzonej działalności gospodarczej. Suma gwarancyjna na wartość: 100.000,00[PLN] na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia.
D. Wymagania wynikające z ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych
Zgodnie z art. 68 ust. 3 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz.U. z 2021 r. poz. 110 ze zm.) Zamawiający wymaga aby łączny udział pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów samochodowych w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym używanych przy wykonywaniu tego zadania wynosił co najmniej 10%. Zasady obliczania udziału pojazdów elektrycznych we flotach pojazdów wskazano w art. 36a o elektromobilności i paliwach alternatywnych.
E. Wymóg zatrudnienia na umowę o prace. Na podstawie art. 95 ustawy Pzp. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących następujące czynności niezbędne do realizacji zamówienia:
roboty elektryczne,
Sposób weryfikacji zatrudnienia, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli oraz sankcje z tytułu niespełnienia wymagań zostały określone w Projektowanych postanowieniach umowy.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają w szczególności: Program Funkcjonalno- Użytkowy, Projektowane postanowienia umowy, zamieszczone wraz z załącznikami w wersji elektronicznej na stronie internetowej prowadzonego postępowania stanowiące integralną częścią SWZ.
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
Część 4 Modernizacja przejścia dla pieszych ul. Piastowskiej (w pobliżu Placu Rady Europy), osiedle Stare Miasto, droga gminna działka nr 1376/4, obręb Koźle.
Wspólny słownik zamówień (CPV):
45316100-6– Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
71320000-7- Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
A. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej wraz z wykonaniem robót budowlano-montażowych modernizacja przejścia dla pieszych ul. Piastowskiej (w pobliżu Placu Rady Europy), osiedle Stare Miasto, droga gminna działka nr 1376/4, obręb Koźle.
B. Przedmiot zamówienia obejmuje:
Część projektowa:
1) opracowanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie wszystkich wymaganych przepisami prawa uzgodnień, opinii czy decyzji;
2) uzyskanie decyzji pozwolenia na budowę lub skuteczne zgłoszenie robót budowlanych;
3) realizacja pełnego zakresu robót budowlano-montażowych, usług i dostaw niezbędnych dla użytkowania obiektu zgodnie z przeznaczeniem określonym w dokumentacji projektowej
Część realizacyjna:
1) budowa oświetlenia przejścia dla pieszych dedykowanego do tego celu, zgodnego z aktualnymi wymogami dotyczącymi bezpieczeństwa pieszych przy przechodzeniu przez jezdnię, składającego się z co najmniej dwóch punktów oświetleniowych;
2) wyposażenie przejścia dla pieszych w aktywne oznakowanie z oświetleniem ostrzegawczym uruchamianym czujnikiem obecności dla pieszego zbliżającego się do przejścia;
3) wykonanie i podłączenie zasilania oświetlenia przedmiotowego przejścia dla pieszych, zgodnie z uzyskanymi warunkami;
4) zastosowanie dodatkowych elementów zwiększających bezpieczeństwo ruchu drogowego i pieszego na przejściu;
5) przebudowa zejścia z chodnika na jezdnię z zastosowaniem kostki integracyjnej.
C. Na przedmiot umowy składa się również:
na etapie wykonywania dokumentacji projektowej:
1) uzyskanie warunków technicznych budowy oświetlenia przejścia od zarządcy drogi, w tym również w imieniu Zamawiającego uzyskanie prawa dysponowania nieruchomością na cele budowlane;
2) uzyskanie warunków zasilania urządzeń od gestora sieci elektroenergetycznej i oświetlenia ulicznego;
3) opracowanie i zatwierdzenie tymczasowej i docelowej organizacji ruchu;
4) uzyskanie wszystkich wymaganych prawem (pozytywnych) uzgodnień, sprawdzeń, decyzji, opinii oraz pozwoleń;
5) przekazywanie Zamawiającemu kopii uzyskanych dokumentów wymienionych w pkt 4 w terminie umożliwiającym ewentualne skorzystanie z trybu odwoławczego;
6) sporządzenie innych, niewymienionych w umowie opracowań, których wykonanie będzie niezbędne dla uzyskania decyzji organów administracji państwowej, samorządowej lub innych jednostek branżowo uzgadniających opracowanie - z punktu widzenia kompletności przedmiotu umowy lub jej części składowej;
7) na wniosek Zamawiającego - wyjaśnianie w sposób szczegółowy i wyczerpujący wątpliwości dotyczących rozwiązań projektowych oraz rozważenie możliwości zastosowania zamiennych materiałów/urządzeń/ wyposażenia/technologii robót;
8) uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego decyzji pozwolenia na budowę lub skuteczne zgłoszenie robót budowlanych..
na etapie realizacji robót:
1) kompleksową obsługę geodezyjną wraz z powykonawczą inwentaryzacją geodezyjną w 3 kpl. (w tym 1 kpl. na nośniku elektronicznym). Dostarczona dokumentacja geodezyjna powykonawcza powinna zostać pozytywnie zweryfikowana we właściwym Ośrodku Geodezyjnym;
2) organizację, zagospodarowanie i likwidację placu budowy;
3) sporządzenie inwentaryzacji fotograficznej terenu robót, polegającej w szczególności na uwidocznieniu ogólnego stanu placu budowy przed rozpoczęciem robót i przekazanie Zamawiającemu w terminie 5 dni od przekazania placu budowy;
4) sporządzenie i wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu i poinformowanie na piśmie w odpowiednim terminie właściwych służb o jej wprowadzeniu;
5) zajęcie pasa drogowego i pokrycie kosztów z tym związanych;
6) sporządzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, jeżeli odrębne przepisy wymagają sporządzenia takiego planu;
7) zagospodarowanie odpadów powstałych przy realizacji przedmiotu umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami. Wykonawca jest zobowiązany udokumentować Zamawiającemu sposób zagospodarowania powstałych w wyniku prowadzenia robót odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami nie później niż z dniem zawiadomienia o zakończeniu robót budowlanych;
8) przekazanie Zamawiającemu do ponownego wykorzystania materiałów z rozbiórki takich jak: płytki i kostki chodnikowe, obrzeża chodnikowe, krawężniki;
9) przeprowadzenie prób i odbiorów z udziałem wymaganych instytucji, Zamawiającego i Użytkownika;
10) wykonanie remontu i naprawy zniszczonej nawierzchni w ulicach i chodnikach;
11) uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót oraz terenu przyległego do placu budowy, który został naruszony wskutek prowadzonych robót;
12) Wykonanie w okresie udzielonej przez Wykonawcę gwarancji wymaganych przeglądów gwarancyjnych zabudowanych urządzeń, a także wykonanie czynności konserwacyjnych tychże urządzeń, warunkujących utrzymanie gwarancji oraz ich prawidłowe funkcjonowanie w okresie gwarancji i po jej zakończeniu;
13) Wykonawca zobowiązany jest z dniem przekazania placu budowy, posiadać i przedłożyć Zamawiającemu opłacony dokument ubezpieczenia OC od prowadzonej działalności gospodarczej. Suma gwarancyjna na wartość: 100.000,00[PLN] na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia.
D. Wymagania wynikające z ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych
Zgodnie z art. 68 ust. 3 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz.U. z 2021 r. poz. 110 ze zm.) Zamawiający wymaga aby łączny udział pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów samochodowych w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym używanych przy wykonywaniu tego zadania wynosił co najmniej 10%. Zasady obliczania udziału pojazdów elektrycznych we flotach pojazdów wskazano w art. 36a o elektromobilności i paliwach alternatywnych.
E. Wymóg zatrudnienia na umowę o prace. Na podstawie art. 95 ustawy Pzp. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących następujące czynności niezbędne do realizacji zamówienia:
roboty elektryczne,
Sposób weryfikacji zatrudnienia, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli oraz sankcje z tytułu niespełnienia wymagań zostały określone w Projektowanych postanowieniach umowy.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają w szczególności: Program Funkcjonalno- Użytkowy, Projektowane postanowienia umowy, zamieszczone wraz z załącznikami w wersji elektronicznej na stronie internetowej prowadzonego postępowania stanowiące integralną częścią SWZ.
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe
Część 1 : Tak
Część 2 : Tak
Część 3 : Tak
Część 4 : Tak
Budowa dachu
Zopowy (opolskie)
Elewacje
Zopowy (opolskie)
Wykańczanie wnętrz
Zopowy (opolskie)
Remonty
Zopowy (opolskie)
Wyburzenia i rozbiórki
Zopowy (opolskie)
Usługi ogrodnicze, transport, przeprowadzki, opróżnianie mieszkań
Opole (opolskie)
Usuwanie awarii elektrycznych
Skarbimierz Osiedle, Opole, Wrocław (opolskie)
Instalacje odgromowe
Skarbimierz Osiedle, Opole, Wrocław (opolskie)
Instalacje alarmowe i zabezpieczające
Skarbimierz Osiedle, Opole, Wrocław (opolskie)